Games, wat speel je?

Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik speel sinds dit jaar Forza Horizon 3 en 4. Laatst aan 4 begonnen. Ik heb ook de Lego Speed Champions DLC. Die is erg leuk! Er zitten veel Lego bouwwerken in die map, waaronder veel echte sets. Alles wat je ziet zou je na kunnen bouwen, het is niet zo dat het een wereld is met wat Lego nopjes zoals in de Ninjago serie. Het leukste is dat je de Speed Champions auto’s ook een andere kleur kunt geven wat in het echt niet kan vanwege de stickers. Zo rij ik nu in een gele 75890 F40 ipv rood  
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

DUSK

Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Ik heb vroeg veel geminecraft, maar nu game ik niet echt meer. ik vind het veel leuker om met Lego te bouwen!  
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Denk dat ik ga kijken of ik weer terug kan komen in de top 200 met Counter strike, gezien ik in Oktober 3 weken vakantie heb zonder doel  .
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Gaat het je lukken om die 3 weken door te brengen zonder Lego aan te raken dan @Raven ?
(Verder vooral Sudoku’s hier, liefst op papier. Net als Lego erg leuk om mee te puzzelen)
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Lekker verkennen en vechten in Elden Ring.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

daar hoor ik goede verhalen over, dus die komt er bij mij ook. Alleen ben ik supergierig betreft games, dus het zal waarschijnlijk pas over een jaar of 2 zijn als ie voor 3 tientjes in de (virtuele) schappen ligt.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Herkenbaar. Al maak ik een uitzondering voor games waarvan ik al weet dat ik ze voor lange tijd kan spelen.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik speel nu een paar maanden Forza Horizon 5. Erg leuk! Heb zojuist Bully en Manhunt (beide van Rockstar) gekocht op Steam, zijn nog in de aanbieding voor €3,50 elk. Schijnen erg goede spellen te zijn, vooral Bully maar die heb ik nog nooit gespeeld, was vroeger meer met GTA bezig. Het zijn spellen van Rockstar dus dat moet wel goed komen. Ik heb van Bully wel wat filmpjes gezien op YouTube en dat zag er erg leuk uit. Er zit sowieso erg mooie sfeervolle muziek in die je gelijk in de game trekt. Binnenkort maar eens installeren :)
Gebruikersavatar
OwnGaming
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 12:23 am

Ikzelf speel al jaren momenteel World of Tanks, natuurlijk zijn er ook verschillende andere games tussendoor gekomen maar WOT blijft toch mijn favoriet spel
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Sowieso gaat LEGO bouwen voor :D

Qua games vind ik Mario en Zelda heel leuk om te doen.
Op de PC speel ik momenteel World of Warcraft. Dit spel speel ik al behoorlijk lang (wel met tussenpauzes). 
Zo nu en dan koop ik 30 dagen game tegoed en kan ik weer World of Warcraft spelen :)
World of Warcraft is trouwens best een goede inspiratiebron voor MOC's .
 
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Bijna klaar met Final Fantasy VII Integrade, daarna ga ik over op Final Fantasy Origins
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ik vorder inmiddels steeds verder in Horizon Zero Dawn  :klappen:
De voorloper van de recent verschenen Horizon Forbidden West.
(Zero Dawn is nu dus voor 10 euro in de uitverkoop)

Spel zit echt geweldig in elkaar en heeft een boeiend verhaal  :duim:

Het is ongelofelijk maar waar, zelfs mijn vriendin vindt het leuk en speelt zo mogelijk nog meer dan ik  :lol:

Dus de kans is groot dat de Tall Neck set die binnenkort uitkomt zelfs in de woonkamer mag komen te staan  :P
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

OrangeSpaceman schreef: zo mar 13, 2022 2:56 pm Herkenbaar. Al maak ik een uitzondering voor games waarvan ik al weet dat ik ze voor lange tijd kan spelen.

 
Dit zou ik eigenlijk ook gewoon moeten doen. Waarom koop ik wel een legoset van enkele tientjes die ik 1 keer per 5 jaar bouw en heb ik geen 60 euro bijvoorbeeld over voor een Red Dead Redemption waar ik dik 2 maanden bezig mee ben geweest... ?

:fluiten:
 
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

Tijdens mijn dark ages speelde ik World of Warcraft. Ik heb The Burning Crusade en Wrath of the Lich King gespeeld, maar omdat ik nooit fully geared up raakte was het altijd moeilijk meekomen met de rest van de wereld. Toen Mist of Pandaria uitkwam heb ik die gekocht maar was daar al snel klaar mee. Sindsdien game ik eigenlijke niet meer, hoewel... op mijn telefoon stomme spelletjes als grepolis, Hay Day enz. they come and go. Misschien heeft dat iets met mijn ADD te maken.🤷‍♂️
LegoMathijs schreef: vr mar 18, 2022 12:18 am Sowieso gaat LEGO bouwen voor :D

Qua games vind ik Mario en Zelda heel leuk om te doen.
Op de PC speel ik momenteel World of Warcraft. Dit spel speel ik al behoorlijk lang (wel met tussenpauzes).
Zo nu en dan koop ik 30 dagen game tegoed en kan ik weer World of Warcraft spelen :)
World of Warcraft is trouwens best een goede inspiratiebron voor MOC's .

 
Ook ik heb wel eens een de draad opgepakt maar het is gewoon niet leuk als je under geared bent in raids. Raids en dungeons vond ik altijd het leukste om te doen. Qua inspiratiebron zit je inderdaad goed. Misschien in de toekomt een collab doen en een gedeelte van Azaroth bouwen.

Ik wilde hier een plaatje posten om een idee te geven, maar inmiddels ben ik een uur verder en wil ik weer inloggen 🤦‍♂️ Laat ik dat maar niet doen t.b.v. mijn relatie :duim:
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:



 
Dit ziet er super veelbelovend uit  :D
 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Ik speel sind gisteren de nieuwe Kirby op de Nintendo Switch: Kirby en de Vergeten Wereld (Kirby and the Forgotten Land). Mooi spel. :omg:   :))
 
 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Aliencat schreef: za mar 26, 2022 10:22 am Dit ziet er super veelbelovend uit  :D 

 
Ja dat vind ik ook wel.

Vooral ook omdat de hele scenes uit Lego zijn gebouwd  :duim:
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Dat, en het lijkt erop dat je vraagstukken moet oplossen met physics-based bouwsels, dat lijkt me nog wel het leukste  :D
Beetje scribblenauts maar dan met Lego.
 
 
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Aliencat schreef: za mar 26, 2022 10:22 am  ...
Dit ziet er super veelbelovend uit  :D
 

 
Dat ziet er inderdaad wel erg leuk uit.  :D
 
 
Gebruikersavatar
The_Blue_Budgie
Premium
Berichten: 82
Lid geworden op: ma jun 28, 2021 2:21 am
Locatie: Breda
Contacteer:

Ben net met Final Fantasy Origin (PS) begonnen. Het is heel anders dan wat ik ervan verwacht had.... ik weet niet of dat positief of negatief is
Ik heb voor de release FF I nog een replay gegeven (Steam)

Je loopt niet meer over de map, niet meer door de dorpen. Gesprekken met dorpelingen voer je via een overview menu.
Het is veel meer een action adventure geworden dan een JRPG, waarbij de timing van het indrukken van de juiste combinatie aan knoppen (bijvoorbeeld "Hold R1 > L1 + bottom left joystick direction") de actieve gameplay beheerst.
De job levels zijn sterker uitgewerkt, maar de characters zelf levellen niet meer.
De dungeons zelf zijn wel erg mooi en gedetailleerd uitgewerkt en er is veel meel diversiteit binnen de gevechtstactieken die nodig zijn om monsters te verslaan. (ook regulars/niet alleen bosses)
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

En sinds zaterdag heb ik Kirby aan de kant gelegd en ben ik verslaafd aan LEGO Star Wars: The Skywalker Saga. Hij is leuk! :omg:

Het spel is groot! Je speelt feitelijk de 3 trilogieën na, maar daarnaast valt er een nog een boel te doen en te vinden op de werelden waar die films zich afspelen.
In dat licht is het spel te vergelijken met LEGO City Undercover. Alleen is hier je wereld groter. Als we het Star Wars Universum even vergelijken met LEGO City in LEGO City Undercover, dan zijn de verschillende werelden (en soms ook ruimtes om een wereld, zoals de asteroïdengordels rondom Geonosis en nabij Hoth) eigenlijk de stadsdistricten in LEGO City. Maar er zijn meer werelden in het LEGO Star Wars-universum dan districten in LEGO City en die werelden zijn ook nog eens groter dan de stadsdistricten. Coruscant wordt zelfs in enkele sub-zones verdeeld (en Tatooine volgens mij ook).
Wat ook erg op LEGO City lijkt, is dat je voor sommige acties een specifiek type karakter nodig hebt; een Jedi, een Sith, een rebel, een premiejager enz.
Daarnaast heeft het ook die typische LEGO-humor, die ik ook geweldig vind in LEGO City Undercover.
Echt een aanrader. :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik zal vanavond eens wat filmpjes bekijken. Ergens lijkt me dit tof, maar ik heb niet zo'n zin meer in die legospellen van pak em beet 15 jaar geleden (met dus o.a. Star Wars, Indiana Jones en Harry Potter), Ze waren redelijk allemaal volgens hetzelfde principe en de moeilijkheidsgraad was ongeveer net zo hoog als een setje voor 6+
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Er zaten wel puzzels in Lego Indiana Jones waarvan het soms even duurde voordat ik doorhad wat de bedoeling was, maar dat kon ook aan mij liggen.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Bricknook schreef: ma apr 18, 2022 4:16 pm En sinds zaterdag heb ik Kirby aan de kant gelegd en ben ik verslaafd aan LEGO Star Wars: The Skywalker Saga. Hij is leuk! :omg:

Het spel is groot! Je speelt feitelijk de 3 trilogieën na, maar daarnaast valt er een nog een boel te doen en te vinden op de werelden waar die films zich afspelen.
In dat licht is het spel te vergelijken met LEGO City Undercover. Alleen is hier je wereld groter. Als we het Star Wars Universum even vergelijken met LEGO City in LEGO City Undercover, dan zijn de verschillende werelden (en soms ook ruimtes om een wereld, zoals de asteroïdengordels rondom Geonosis en nabij Hoth) eigenlijk de stadsdistricten in LEGO City. Maar er zijn meer werelden in het LEGO Star Wars-universum dan districten in LEGO City en die werelden zijn ook nog eens groter dan de stadsdistricten. Coruscant wordt zelfs in enkele sub-zones verdeeld (en Tatooine volgens mij ook).
Wat ook erg op LEGO City lijkt, is dat je voor sommige acties een specifiek type karakter nodig hebt; een Jedi, een Sith, een rebel, een premiejager enz.
Daarnaast heeft het ook die typische LEGO-humor, die ik ook geweldig vind in LEGO City Undercover.
Echt een aanrader. :duim:
 
 

 
Is het een open wereld of zijn het losse maps?
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

De planeten en manen zijn echt losse maps op zichzelf, maar daarbinnen heb je wel erg veel bewegingsvrijheid. Je kunt in hangars en op landingsplatforms een ruimteschip pakken en daarmee op de ruimtekaart een andere wereld ingeven (bijvoorbeeld van Tatooine naar Coruscant), maar je kunt niet zelf op je dooie akkertje die afstand afleggen.
Wat Coruscant betreft; de verschillende sub-zones worden door taxidiensten met elkaar verbonden. Die sub-zones zijn het Federale District (met o.a. een winkelcentrum, een plein, fontein en senator Amidala's appartement), de Senaat (dat, bijzonder genoeg, niet tot het Federale District behoort), de Jedi-Tempel en het Uscru-District (met o.a. de Outlander Club en Dex's Diner, maar er is nog veel meer te zien en te doen).

Dus nee, ik zou het geen open wereld willen noemen, maar op sommige punten en met name op sommige werelden voelt het wel zo aan.
MarcvanTilborg
Berichten: 6
Lid geworden op: zo dec 05, 2021 10:21 am

Vandaag is in het kader van LEGO Con de demo van Bricktales beschikbaar gekomen op Steam.
Zojuist gespeeld. De demo is ongeveer 15 minuten speeltijd en zit goed in elkaar.

Daarnaast zijn (bijna) alle LEGO games nu in de aanbieding op Steam.
 
Plaats reactie