[centraal] Voorstellen

Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Welkom Heidi,
Je hebt al een paar mooie vogels gebouwd zie ik :duim:. Je creativiteit komt goed van pas bij het Lego bouwen.
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1510
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Welkom op het forum, Heidi. 
Leuke papegaai heb je gebouwd. :duim:
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Welkom!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk! We zien graag andermans bouwwerken op het forum!

Welkom!
 
Heibi
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 03, 2022 11:28 am

Bedankt allemaal! :)
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Welkom Heibi!
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Hoewel ik op het vorige (lowlug.nl) sinds 2005 geregistreerd was, ben ik een tijd afwezig geweest om diverse redenen. Ik miste in eerste instantie de verhuizing naar lowlug.com, maakte een nieuw account daar, miste vervolgens de overstap naar de nieuwe forum software en was bijna mijn account kwijt...

Dus: lang genoeg afwezig geweest dat opnieuw voorstellen misschien wel zo netjes is, dus bij deze.

Ik ben dus Ludo, woon in Den Haag en heb als kind in de jaren 80-90 vooral veel Technic LEGO gehad (en bewaard!). Het "nieuwe" Technic kan me maar matig bekoren: qua functionaliteit is het een enorme stap vooruit, maar ik vind het niet meer op LEGO lijken. Daarom probeer ik tegenwoordig een soort van "Model Team"-achtige manier van bouwen: Technic van binnen, blokjes van buiten. Ik ben onlangs verhuisd en heb nu iets meer bouwruimte, dus hopelijk kan ik binnenkort weer wat laten zien!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom terug. :duim:
 
MOCs zijn altijd leuk om te zien.
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Inderdaad, welkom terug!

Ergens snap ik je wel betreft het oude technic. Niets mis met modellen maken in de modelteamstijl
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Welkom terug!
Ik ben benieuwd naar je model team creaties.
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 375
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Hoi,

Ik ben Dennis uit Utrecht. Na een tijdje meelezen toch maar een keer lid geworden.
Mijn avatar moet mijzelf voorstellen met een pint Guinness.

Ik ben sinds een paar jaar weer uit mijn dark ages... mijn favourite themas zijn vooral de historische zoals Forestmen, Castle, Islanders en Egypte (Adventurers, Pharaoh's Quest), daarnaast gek op Indiana Jones en op de Aziatische sets (Chinees nieuwjaar, grote Ninjago city etc).

Ik maak zelf ook MOCs en net ook maar een Flickr account gestart om al mijn foto's te kunnen delen.
Zie: https://www.flickr.com/photos/194874357@N05/albums

Een van mijn leukste Corona projectjes was mijn eigen huis in Lego maken inclusief interieur, wat behoorlijk goed gelukt is (al zeg ik het zelf ;)).
Mijn laatste MOC is een hedendaagse variant van 6077-2 (had een beetje spijt dat ik de Bricklink Castle in the Forest set niet besteld had).

Mijn volgende stap is een overzichtje maken op het forum in de MOC sectie.
 
 
 
 
 
Laatst gewijzigd door Dennis75 op wo jan 26, 2022 4:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Welkom!
Dat zijn leuke thema's om in los te gaan.
Ik heb net even op Flickr gekeken.
Daar zitten leuke bouwwerken tussen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom, en zoals Sander terecht opmerkt is dit een mooie begin. Succes met het her-ontdekken en her-verzamelen.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Volgens mij wel iets meer dan een begin, gewoon lekker bezig ! Toon de foto's lekker ook hier.
Voor je huis, ik vraag me nog wel een beetje af hoe dat nu zit met dat blauwe paneel in die ruimte waar de boekenkast staat. Bij nader inzien denk ik dat dat een slaapkamer is ...
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2340
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Welkom! Mooie mocs!
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 375
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

aawsum schreef: wo jan 26, 2022 5:05 pm Volgens mij wel iets meer dan een begin, gewoon lekker bezig ! Toon de foto's lekker ook hier.
Voor je huis, ik vraag me nog wel een beetje af hoe dat nu zit met dat blauwe paneel in die ruimte waar de boekenkast staat. Bij nader inzien denk ik dat dat een slaapkamer is ...

 
Het is inderdaad de slaapkamer. Het blauwe paneel is het dekbed.. ziet er vanaf een andere hoek beter uit ;-)

Dankjewel voor het hartelijke welkom!
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Welkom!
Dat zijn al een aantal mooie MOCs :duim:
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Welkom! Mooi werk!
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Welkom Dennis75! En leuk gedaan, je eigen huis in Lego!
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 375
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dank je wel...
zie nu trouwens dat ik dit nog niet foto's zijn van de laatste versie. Die bevat ook voortuin. Ziet de buitenkant er een stuk leuker uit. Zal die eerdaags nog even maken.
R1200C
Berichten: 10
Lid geworden op: di feb 01, 2022 1:27 pm

Hallo allemaal,

Sinds mijn dochter 7 jaar geleden geboren is heb ik mijn Lego weer afgestoft. En van het een komt het ander dus bouwen we samen af en toe wat. Toen Michael vd Mark het model van zijn BMW M 1000 RR liet zien was ik verkocht. Lang verhaal kort: die staat inmiddels opgebouwd maar dat ding is zo kwetsbaar dat als je er verkeerd tegen blaast er onderdelen vanaf vallen.

Dus had ik het idee om er een kastje omheen te bouwen. Handig genoeg maar ook een kop vol met ideeën dus toen ik Studio 2.0 op bricklink.com vond ben ik de "ik bouw gewoon iets van Lego" richting in gegaan.

Voor de vragen die ik daar over heb ga ik even op zoek naar het juiste subforum, lijkt me niet dat die hier thuis horen ;-)

Veel groeten!

Joost
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nou welkom en kinderen zijn inderdaad een mooi excuus om weer te starten, toch Sander.
R1200C
Berichten: 10
Lid geworden op: di feb 01, 2022 1:27 pm

Zeker, de lol om tegen mijn "TT vrienden" te kunnen zeggen dat ik een BMW M 1000 RR had gekocht was op zich al een briljante reden om weer met Lego aan de slag te gaan ;-)
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Welkom Joost. Is je BMW-model van lego of van iets anders? Dat is mij nog even onduidelijk
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik gok deze, onlangs aangeschaft/gebouwd door o.a. JunkstyleGio en rene.kok:

Afbeelding
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1563
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Dat denk ik ook. En welkom Joost, aan je forumnaam meen ik af te leiden dat je ook een ‘echte’ BMW motorfiets hebt  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Willy, ik ben 43 jaar en woonachtig in Landgraaf. Bij velen vooral bekend van Pinkpop.
In mijn jeugd veel met Lego gespeeld, toen vooral met de ruimte sets (Blacktron, M-Tron, Space Police) en hier en daar wat Technic.
Op enig moment kwam daar het volwassen leven op de proppen met alle ups en downs, dus geen tijd en middelen om echt met Lego bezig te zijn. De laatste set die ik zelf kocht was de UFO (set 6975 UFO Alien avenger) en daarna bleef het stil.
Tot enkele weken geleden. De kinderen spelen met Lego, de oude Lego wordt weer eens uitgehaald en dan is het raak en moet ik keuzes maken.

Die keuze houdt in dat ik een verzameling Harry Potter heb en me toegelegd heb op het verzamelen van Millennium Falcons, waarmee ik een aardig eind op weg ben nu. Voor zover er animo bestaat wil ik binnenkort het bouwen van m'n sets gaan streamen op Twitch, waar inmiddels toch regelmatig bouwers voorbij komen.

Ik hoop hier leuke contact te leggen en inspiratie op te doen voor een plannetje dat in m'n hoofd aan 't broeden is, waarover later meer.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Hallo Willy, welkom op LOWLUG!
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Wow, millennium falcons verzamelen. Dan heb je best een behoorlijke ruimte nodig.
Dat streamen op twitch, wat is daar het idee achter. Dat anderen graag kijken hoe iemand anders met lego bouwt, of is het iets sociaals (klopt, ik heb geen idee wat de toegevoegde waarde van twitch is).
Enne, welkom.
Gebruikersavatar
dutch_brick
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 12:28 pm

Hallo,
Ik ben Mark, 21 jaar en al zowat heel mijn leven legofan. Ik was eerder al een tijdje actief op het oude forum van lowlug en heb nu de nieuwe ontdekt. Ik ben afgelopen jaren wel aardig actief geweest op instagram met dezelfde naam (dutch_brick). Ik ben militair dus heb niet veel tijd voor de hobby, maar als ik die wel heb ben ik voornamelijk bezig met lego star wars en castle. Momenteel ben ik bezig met een Naboo Clone Wars MOC en heb ik parts besteld om een custom Republic Gunship te maken. Ik heb één keer zelf geëxposeerd bij de beurs in Hardenberg en het lijkt me zeker leuk om dat weer eens te doen. Ik maak graag verder kennis met jullie op de meeting-dag 10 april!
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Welcome! (just to let you know I live in Australia, that's why I speak English)
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hallo Mark!
Welkom terug!  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Welkom en tot de 10e!!
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Castle en Star Wars, dan zul je wel heel veel grijs hebben. ;)
Welkom!
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

aawsum schreef: ma mar 07, 2022 7:29 pm Wow, millennium falcons verzamelen. Dan heb je best een behoorlijke ruimte nodig.

 
Ja, inderdaad. Ik kreeg afgelopen week de UCS dozen binnen (met het oog op de toekomst heb ik er 3 besteld. Zelfs met jaren wachten verwacht ik (hoop ik) dat het meer oplevert dan het geld op m'n spaarrekening laten staan) en die zijn enorm :X
Ik ben van plan er een te bouwen, liefst in een (nog te maken) salontafel, zodat het echt een blikvanger mag worden.
Dat streamen op twitch, wat is daar het idee achter. Dat anderen graag kijken hoe iemand anders met lego bouwt, of is het iets sociaals (klopt, ik heb geen idee wat de toegevoegde waarde van twitch is).
Enne, welkom.
Het is enerzijds leuk om te kijken naar het bouwen van Lego door anderen, maar vooral het sociale aspect speelt een grote rol.

 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Please don't hesitate to ask for help on what you build, comment or share! We're all here to help and have fun :D.

Willy, have you got any mocs you want to share with us, or are you just a collector?
 
Gebruikersavatar
WillVssn
Berichten: 23
Lid geworden op: ma mar 07, 2022 9:22 am
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Op dit moment vooral bezig met verzamelen, maar wel een idee in m'n hoofd voor een (grote) MOC.
Daar broed ik al enkele weken op maar moet ik nog uitwerken/aan beginnen.

Ik heb ruimte nodig, tijd en een zak geld om onderdelen aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

WillVssn
 but I do have an idea in my head for a (large) MOC.

 
If you're starting out, its best to start with smaller mocs like 32x32 . Because when you start getting good with the small mocs, you can go for a good 48x48  moc and larger.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Niet helemaal mee eens, dat verschilt echt per persoon.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Je kan prima starten met een grotere moc. Je waarschijnlijk alleen wat langer werk en moet vaker dingen opnieuw maken, maar dat maakt niet uit.
Plaats reactie