(Bricklink) Algemene vragen

Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik heb het ook afgewezen en geld terug gevraagd voor deze onderdelen.. Ik zag bij 1 onderdeel ook dat hij het zelfs nog wel op voorraad had, maar dan voor 1,5 cent per stuk meer. Totaal over 3 lots kan hij 32 onderdelen niet leveren. Nu waren deze onderdelen leuk voor erbij, maar niet de reden om hier te bestellen. Wanneer op voorhand gecommuniceerd had ik er ook totaal geen probleem van gemaakt, maar ik vind dit niet netjes. Dit word denk ik de eerste keer dat ik een verkoper geen praise geef.

De hele order annuleren is niet echt een optie meer, aangezien het al in handen is van UPS en overmorgen afgeleverd word (en ik zeker de rest nog wel wil hebben).
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Afwijzen heeft geen invloed op zijn beoordeling tenzij je een negatieve beoordeling geeft.
Ik zou het ook niet accepteren, verzendkosten vanuit Polen zijn waarschijnlijk hoog dus wat heb je dan aan een coupon van EUR 1,18
Bovendien heb je veel te lang moeten wachten.
Bij terugstorten van de 1,18 is het wel te accepteren omdat, zoals je schrijft, het niet de reden was voor de bestelling.
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Even wat stof van dit oude topic afblazen, maar volgens mij hoort mijn vraag hier thuis.

Ik heb in Bricklink een order klaar staan, maar nog niet definitief afgerond en afgerekend. Hij staat dus in mijn cart. Ik wil de order aanpassen, maar zie niet hoe dat moet. Ik kan wel de hele order verwijderen en dan opnieuw plaatsen, maar ik wil graag nog iets toevoegen.

Klopt het dat ik een bestelling die in de cart staat niet aan kan passen?
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

M... Dat is vreemd, dat zou toch moeten kunnen lijkt mij.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Als hij niet meer in je boodschappenwagen staat heb je besteld (of een quote aangevraagd) en kun je niet meer aanpassen. Aanpassen kan alleen in de boodschappenwagen. Je kan wel aan de order toevoegen voordat de verkoper de order op paid, packed of shipped heeft gezet.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Dank voor de antwoorden :duim:

Volgens mij zit de order nog in mijn winkelwagen, ik heb ook nog niet op “proceed and check-out” geklikt
IMG_0061.jpeg
IMG_0061.jpeg (37.79 KiB) 369 keer bekeken
 
Als ik die open dan kan ik wel:
- aantallen aanpassen 
​​​​​​- parts verwijderen.

Maar ik wil nog wat andere parts toevoegen, daar zie ik geen mogelijkheid voor?
IMG_0062.jpeg
IMG_0062.jpeg (41.38 KiB) 369 keer bekeken
 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Klik even op de winkelnaam. Dan ga je naar de BL winkel en kan je gewoon verder winkelen.
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 261
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

workfromtheheart schreef: zo mar 03, 2024 11:04 am Klik even op de winkelnaam. Dan ga je naar de BL winkel en kan je gewoon verder winkelen.

 
Precies, als je weer terug gaat naar de winkel wordt alles wat je toevoegt automatisch in je winkelwagen weergegeven. 
Waar het misschien nog fout kan gaan, iedere keer als je iets selecteert moet je het toevoegen aan de winkelwagen (onder of boven aan de pagina). Als je dat niet doet, en je gaat een ander item zoeken, dan onthoudt hij je eerdere keuze niet.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Dank beiden, dit werkt inderdaad :duim:. Ik heb wat items toegevoegd.

(ik opende steeds de winkelwagen via de knop aan het einde van de regel in mijn eerste afbeelding)

Weer wat geleerd vandaag :duim:
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ook als je naar een pagina kijkt die gepagineerd is, dan eerst gekozen items aan je winkelwagen toevoegen voordat je de volgende pagina gaat bekijken.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Vorige week woensdag een bestelling geplaatst en gelijk via de site met PayPal betaald. Gisteren maar gevraagd wanneer het verzonden wordt. In de voorwaarde wordt wel aangegeven dat dat er maar op 2 dagen in de week verzonden wordt, maar ik verwacht wel dat het dan met de eerstvolgende mogelijkheid verzonden wordt. Nu afwachten wanneer het verzonden wordt, maar vooral hoe snel hij reageert. Ook even voor mezelf bedenken wanneer ik aan een NSS begin. Dat doe ik liever niet, maar dan moet er wel reactie komen.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Dat duurt inderdaad wel erg lang.
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ik vind 2 dagen verzenden prima maar dan hoeft het nog niet een week te duren voor je bestelling verzonden word.
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 379
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

geert_h schreef: do mar 21, 2024 8:00 am. Ook even voor mezelf bedenken wanneer ik aan een NSS begin. Dat doe ik liever niet, maar dan moet er wel reactie komen.

 
Ik neem aan dat NSS hetzelfde werkt als NPB, dat je minimaal 7 dagen moet wachten om te filen, dat zodra je indient de verkoper 1 week heeft om te reageren (of bij reactie in totaal 2 weken om in orde te maken) en dat je vervolgens de NSS pas definitief maakt als binnen die termijnen niks gebeurd. Het is dus in eerste instantie niet meer dan een dringende herinnering zonder gevolgen als het daarna correct afgehandeld wordt
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het werkt inderdaad hetzelfde, maar komt erg onvriendelijk over. Daarom wil ik hem nu nog een aantal dagen de tijd geven om te reageren.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Hoe kun je een shop ook alweer "disliken", zodat Bricklink hem niet suggereert als shop.
Ik ben op zoek naar een grote voorraad zwarte 1x2 plates, maar nu is er een winkel die wil niet meer dan 1000 pieces tegelijk verkopen :( Met de autoselectie knop wil ik dus dat BL niet hier meer kijkt, maar ik heb geen idee meer waar ik dit aan kan geven...
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Als je naar de Store gaat zie je recht boven in 'Favorite Stores'
Aanklikken en dan staat onderaan 'Bookmark this Store' in het uitklapmenu.
Daar kun je 'Dislike' aanklikken en een Comment voor jezelf toevoegen.

Als je dan via 'Buy All' op zoek gaat naar een store kun je rechtsboven Disliked Stores includen of excluden.
Als je daar op het tandwieltje klikt krijg een overzicht van al je Liked en Disliked stores met jouw comment en kun je ook veranderen of verwijderen uit de lijst.

Volgens mij werkt dit alleen via 'Buy All', als je kijkt naar een specifiek onderdeel via 'Items for Sale'  werkt het niet maar als je een shop in gaat kun je rechtsboven weer zien of je die geliked of gedisliked hebt.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Daar ben ik ook al eens naar opzoek geweest. Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Bedankt ja!
Plaats reactie