Bricklink ervaringen
Wel grappig. Van de week een bestellinkje gedaan. 's Middags betaald, 's avonds al een berichtje dat het op de bus was gedaan, dat ik positieve feedback had ontvangen en of ik dat ook wilde geven. :) Zo hijgerig naar positieve feedback heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Maar, het was het wel waard, het waren gebruikte minifigs/parts in erg goede staat.
Maar, het was het wel waard, het waren gebruikte minifigs/parts in erg goede staat.
Interesting. Must really want more positive feedback!
Afgelopen zaterdag een bricklink bestelling binnen gekregen met diverse gesealde cmf's. Gelijk overal de inhoud van gecontroleerd, en bij 1 bleek er iets anders in het zakje te zitten dan de sticker die de verkoper erop had geplakt. Ik denk dat de verkoper op gevoel heeft bepaald wat erin zou moeten zitten, en bij 1 van de minifigs is dat dus niet goed gegaan.
Ik heb hem daarover gelijk afgelopen zaterdag ochtend een berichtje over gedaan, met de vraag naar een oplossing met het feit dat er een verkeerde tussen zat. Tot op heden geen enkele reactie, dat vind ik op zich best vreemd. Foutjes kunnen gemaakt worden, maar niet reageren vind ik niet echt netjes. Vanavond maar een herinnering sturen...
Ik heb hem daarover gelijk afgelopen zaterdag ochtend een berichtje over gedaan, met de vraag naar een oplossing met het feit dat er een verkeerde tussen zat. Tot op heden geen enkele reactie, dat vind ik op zich best vreemd. Foutjes kunnen gemaakt worden, maar niet reageren vind ik niet echt netjes. Vanavond maar een herinnering sturen...
Bovenstaande trouwens ondertussen netjes opgelost.
Today I was checking the feedback on my bricklink store. I got a Complaint Feedback which said, " Bad Seller. Arms snapped when I pulled them off".
I offered him a full refund, if he would change his feedback to positive, even though it clearly wasn't my fault.
He would have had to pull the arms off quite roughly to break them, because the minifigure was new. I am hoping everything turns out good in the end.
I offered him a full refund, if he would change his feedback to positive, even though it clearly wasn't my fault.
He would have had to pull the arms off quite roughly to break them, because the minifigure was new. I am hoping everything turns out good in the end.
- Boindil_Lego
- Premium
- Berichten: 1669
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
- Locatie: Een, Drenthe
- Contacteer:
Nee inderdaad. En hij had dat ook eerst even met jou kunnen overleggen. Hij zou eerder een slechte review moeten krijgen. "Lomp met spullen en overlegt niet"
Als je een minifig zonder armen had gewild had je die moeten bestellen. Dit is eigen schuld dikke bult.
I see your point there
Not necessarily though. Other buyers don't know whether the minifigure was new. They could assume I sent a bad quality used one.
I also found out that the buyer received his order almost 2 months ago. So he should have had time to consult me buy now. And I discovered that arms he would have pulled off were dark red ones. Dark Red like Reddish Brown can be crumbly even when new from the factory because of a formula mistake that LEGO has now resolved. This probably explains why they snapped when he pulled them off. Still it wasn't my fault he didn't know that.
Heb je er invloed op? Zo ja regel het, zo nee laat het los. Voel je je meteen beter.
Of je invloed hebt op het feit dat reddish brown/donkerrode onderdelen qua kwaliteit niet perfect zijn.
Als je hier geen invloed op had, dan zou ik het gewoon loslaten. Scheelt weer gedoe.
Als je hier geen invloed op had, dan zou ik het gewoon loslaten. Scheelt weer gedoe.
Dat dus, en ook heb je nu nog invloed op de verdere verloop van deze casus. Think like Elsa....
He doesn't see or reply to his messages, so we just have to live with another... very silly... negative feedback.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Berichten: 4642
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
- Locatie: Enkhuizen
- Contacteer:
Klein vraagje: Kan ik feedback wijzigen?
Of is het eenmaal geplaatst, je kan er niks meer mee?
Of is het eenmaal geplaatst, je kan er niks meer mee?
na 1000 aankopen eindelijk een negatieve ervaring?
- sanderkoenen
- Kopen!
- Berichten: 4642
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
- Locatie: Enkhuizen
- Contacteer:
Het is meer dat ik neutrale feedback had gegeven dat niet helemaal rechtvaardig was.
Oeh je bent echt een Rebel
Ik kwam dit weekend voor het eerst iemand tegen die actief de bricklink fees doorberekend met een opslag van 3%. Ondanks dat waren de onderdelen nog goedkoper inclusief de verzending dus het hield mij (deze keer) niet tegen.
De een verhoogt zijn prijzen met 3% (of meer) zonder het in de voorwaarden te zetten of op bricklink en de ander doet het wel openbaar, lijkt mij. Uiteindelijk is dat natuurlijk met alles wat we ook kopen, de extra kosten gaan grotendeels naar de klant, niet de ondernemer.
ja, je kan feedback wijzigen!sanderkoenen schreef: ↑ma jan 24, 2022 3:24 pm Klein vraagje: Kan ik feedback wijzigen?
Of is het eenmaal geplaatst, je kan er niks meer mee?
https://www.bricklink.com/helpDesk.asp?helpDeskID=105
Ik zou adviseren om te "reageren" op de feedback binnen het bricklink systeem zelf. Dan ziet iedereen die jouw store bezoekt jouw reactie op de negatieve feedback.Minoboys schreef: ↑wo jan 12, 2022 5:36 am Today I was checking the feedback on my bricklink store. I got a Complaint Feedback which said, " Bad Seller. Arms snapped when I pulled them off".
I offered him a full refund, if he would change his feedback to positive, even though it clearly wasn't my fault.
He would have had to pull the arms off quite roughly to break them, because the minifigure was new. I am hoping everything turns out good in the end.
als je iets post van:
"Buyer bought new figure, no complaints. After one month complains about an arm breaking due to his uncareful handling. Refund offered, but refused"
Dan hoef je je er geen zorgen over te maken!
Yes, thanks! He's got another 4 negative feedbacks now, and has posted over 10 feedback. A lot of stores have blocked him now.
About sanders question. A bit more specific: You can, but only do if you have posted the original feedback under a month ago .
About sanders question. A bit more specific: You can, but only do if you have posted the original feedback under a month ago .
Inderdaad het feedback systeem moet worden herzien. De wereld is niet zwart/wit. Dus moet de feedback dat ook niet zijn.
- swandutchman
- Premium
- Berichten: 545
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
- Contacteer:
Vandaag voor het eerst een bricklink-bestelling ontvangen, waarvan de helft van de onderdelen ontbrak. Geen idee hoe zoiets kan, maar goed, ik geef de verkoper de kans om het alsnog op te sturen of om de waarde ervan terug te storten. De onderdelen waarvoor ik de bestelling had gedaan zaten er gelukkig wel bij.
Als een BL winkel een aantal negatieve feedbacks heeft, kijk ik altijd naar de omschrijving van die feedback (incl. de reacties van de winkeleigenaar. Erg vaak zie ik klachten die (in mijn ogen) niet te wijten zijn aan een slechte service.
Als potentiële koper neem ik zulke feedback dan niet serieus en durf ik er gerust te bestellen.
Als potentiële koper neem ik zulke feedback dan niet serieus en durf ik er gerust te bestellen.
- swandutchman
- Premium
- Berichten: 545
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
- Contacteer:
Even een aanvulling op mijn eerdere post: het is allemaal prima in orde gekomen!
@Trijntje: Ik doe precies hetzelfde. Het percentage van positive feedbacks zegt me niet zoveel, maar wel wat de eigenlijke negatieve of neutrale feedbacks waren... en of dat terecht was.
@Trijntje: Ik doe precies hetzelfde. Het percentage van positive feedbacks zegt me niet zoveel, maar wel wat de eigenlijke negatieve of neutrale feedbacks waren... en of dat terecht was.
Vandaag onder andere een donkerblauwe cape binnen gekregen, waarvan ik op voorhand na de staat had gevraagd wat de staat was. Volgens de verkoper was hij biet verkleurd en in goede staat, maar ik vind hem wat mat en een witte waas op zitten. Ik heb echter niet echt vergelijkingsmateriaal, klopt het dat deze niet zo donker zijn als de donkerblauwe stenen?
Ik vraag dit even voordat ik een feedback geef, want ik wil niet onterecht een neutrale feedback geven.
Ik vraag dit even voordat ik een feedback geef, want ik wil niet onterecht een neutrale feedback geven.
- OrangeSpaceman
- Premium
- Berichten: 666
- Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
- Contacteer:
Ik zal sowieso niet gauw neutrale, laat staan negatieve feedback geven zonder eerst gecommuniceerd te hebben met de verkoper.
Uiteraard zal ik dat ook niet doen, maar voordat ik bij hem aan klop wil ik graag weten of het standaard zo is, of dat het verkleurd is
- Ravelino
- Premium
- Berichten: 707
- Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
- Locatie: Culifornia
- Contacteer:
Er is natuurlijk altijd wat kleurverschil tussen de stof en abs. Welke variant gaat het om, de soepele (sponsachtige) of de stijve stof? Van wat ik me herinner is die stijve stof van zichzelf iets ‘valer’ dan je zou willen en die sponzen is gewoon een geheel andere schakering donkerblauw die alleen in donkere schaduw de tint aanneemt die je ‘verwacht’.
Dit is een van de redenen dat ik dit soort elementen liever nieuw in doosje koop. Is nog geen garantie dat er niet mee geknoeid is, maar het maakt de moeite wel groter dan de opbrengst voor velen.
Dit is een van de redenen dat ik dit soort elementen liever nieuw in doosje koop. Is nog geen garantie dat er niet mee geknoeid is, maar het maakt de moeite wel groter dan de opbrengst voor velen.
Het is de stijve stof, en inderdaad iets valer dan ik zou willen. Wanneer ik thuis kom kan ik bij daglicht een foto maken, maar dan weet ik dat het niet gek is. En dan weet ik n dan weet ik het ook voor de volgende keer.
Ik bedenk me nu dat het vale ook van het stijfsel kan komen dat wordt gebruikt, zou ook nog een goede verklaring zijn.
Ik bedenk me nu dat het vale ook van het stijfsel kan komen dat wordt gebruikt, zou ook nog een goede verklaring zijn.
ik weet zo gauw niet waar mijn capejes liggen, maar ik weet wel dat de zwarte capejes ook niet zo zwart zijn als zwarte blokken. Misschien inderdaad stijfsel.
Bedankt, bij de zwarte capes vind ik het niet zo opvallen (al zit daar ook wel verschil in de types in door de jaren heen). Maar het zal zo wel horen, het is nu ook niet dat hij helemaal niet bruikbaar is.
Today I was uploading torsos onto our Bricklink Store and I came across this one. 973pb3643c01. So I listed it on our store BrickBoys Brick Shop. It seems quite rare. We are the only store that has it.
Das mooi, bijzonder dat sommige torso's lastig te krijgen zijn, maar je snapt dat het niet de bedoeling is dat je hier je winkeltje gaat pluggen he.