Bricklink ervaringen

Gebruikersavatar
OwnGaming
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 12:23 am

Het is inderdaad een best duur onderdeel, maar de meeste verkopers, verkopen de duurdere minifigs als 1 setje. Ik denk persoonlijk dat je hem als 1 set ook sneller verkocht krijgt. Maar als je de rest van de minifig niet meer hebt, kan je hem inderdaad zo verkopen. Succes!
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

It turns out I do have all the parts to complete the minifigure. So I think I will sell the torso as part of the minifigure now. Conveniently, and the cheapest prices for that minifigure are located in Australia. :what:
  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

So I'll have to put him cheapest on bricklink if I want him to sell.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Dus… we dwalen af!
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik ga meteen een minifiguur kopen in een Australische winkel
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Our next silly feedback on our store: a  :( . I have no clue what went wrong, and he isn't responding. We already gave him feedback 2 months ago, when the order was 'completed'. Now we only give feedback to people who give us feedback.
 
 
Bijlagen
Screenshot 2022-05-05 070719.png
Screenshot 2022-05-05 070719.png (33.13 KiB) 4400 keer bekeken
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dat is zuur ja!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Niet druk om maken en zelf gewoon doorgaan. Als je straks 10.000 orders hebt dan valt die ene niet meer op. 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

yeah I'm just going to reply to his feedback
And just to let you know our store is not close to 10000 orders  ;)
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Een positieve score van meer dan 99% is nog steeds heel goed. En dan nog, een beetje bricklinker gaat niet blind af op de score maar kijkt altijd even waarover de negatieve feedback gaat. Heel vaak slaat deze nergens op.
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Ik kijk eigenlijk nooit naar de feedback.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik ook niet, ik kijk naar aantal orders, en prijs. Vooral dat laatste is belangrijk, als de store heeft wat ik wil hebben en de prijs is goed.... ben ik tevreden.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Pas besteld bij een store met wat mindere score. Had gewoon nodig wat zij hadden.
Maar jawel, verkeerde slopes geleverd. Afhandeling ging trouwens wel netjes.
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Eigenlijk een Marktplaats-ervaring, maar dat mag vast ook wel in dit topic ;)
Ik zag een aantal minifigs die ik op zich wel wilde hebben, mits leuk geprijsd. Dus een (volgens mij best redelijk) bod gedaan. Doet de verkoper vervolgens een tegenbod dat de helft hoger is. Ik geef aan dat ik dan geen interesse heb en wens hem veel succes met de verkoop. Advertenties staan er pas een dag op, dus dat moet niet zo'n probleem worden lijkt me.
Vervolgens benadert de verkoper me nogmaals met een aanvullend tegenbod, vraagt of we dan een deal hebben, enz. Ehm... was nog niet voldoende duidelijk dat ik zijn tegenbod te hoog vond?
Ik vond hem een beetje opdringerig, ben dit ook niet gewend op MP.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Hij wil er graag vanaf denk ik. Lekker laten lopen deze.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Are you talking about Facebook Marketplace or the other online Marketplace?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Gewoon Marktplaats
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Marktplaats is de Nederlandse EBay
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

WvdP schreef: zo mei 08, 2022 12:07 am Eigenlijk een Marktplaats-ervaring, maar dat mag vast ook wel in dit topic ;)
Vervolgens benadert de verkoper me nogmaals met een aanvullend tegenbod, vraagt of we dan een deal hebben, enz. Ehm... was nog niet voldoende duidelijk dat ik zijn tegenbod te hoog vond?


 
Volgens mij heb ik met dezelfde verkoper te maken op dit moment  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Bij een BL bestelling heb ik een verkeerd onderdeel ontvangen.
(het stond onder een verkeerd partnummer in de winkel)
Nu zit er een aardig prijsverschil tussen het aangeboden en het ontvangen onderdeel (nu te veel betaald).

Mijn voorstel was, dat ik het foute onderdeel houd maar wel een gedeelte van de betaalde prijs terug wil. Voor het ontvangen onderdeel heb ik nu gewoon veel te veel betaald.
Omdat er van het juiste onderdeel op heel de wereld maar 5 te koop staan, leek het me niet fair om het juiste onderdeel alsnog te willen ontvangen. (met de vraag of die onderdelen dan wel de juiste zijn)
Tevens de kwetsbaarheid van het artikel, heen en weer sturen van een kwetsbaar onderdeel is niet onder risico. (het betreft een oude vlaggenmast)

Overigens was dit onderdeel doorslaggevend waarom ik in die winkel mijn ordertje heb geplaatst, dus wel een beetje een domper.

BL winkel vraagt nu het onderdeel te retourneren in  originele verpakking, (bubbelenvelopje) met daarop vermeld: "retour afzender". (eigen adres doorstrepen)

Is dat een gebruikelijke werkwijze om zo te retourneren? (lijkt me een beetje misbruik van het postsysteem, op deze manier gratis verzenden)
(de rest van de kleine order was wel goed) 
Bovendien voel ik me best ongemakkelijk om zo'n vlag in een bubbelenvelop te retourneren met de kans op breuk. 

Bij wie zit nu het risico met de kans op breuk / kwijtraken in de post? (afgezien van het illegaal gratis versturen)

Eerlijk gezegd weet ik nu niet wat ik moet doen.
Als het onderdeel niet (goed) retour wordt ontvangen. ben ik waarschijnlijk niet alleen mijn geld, maar ook het onderdeel kwijt.
Maar de prijs die ik er nu voor betaald heb  :r

Ik vond mijn voorstel voor een gedeeltelijke terugbetaling eigenlijk heel redelijk.






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik vind je voorstel ook heel redelijk. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze het niet zouden willen is dat ze het eigenlijk zelf al weer verkocht hadden en nu hun voorraad niet op orde hebben.
Aan een retour afzender op een al geopende envelop zou ik nooit beginnen. Het is niet fair en ik denk zelfs verboden.

Als ze het echt terug willen zou ik zeggen: maak het complete bedrag + 1,92 over en vervolgens stuur jij het in een nieuwe envelop tussen twee kartonnetjes terug.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik zou zelf sowieso het juiste onderdeel willen ontvangen (daarvoor ben je immer naar die shop gegaan en heb je betaald).
Wat zij willen met het verkeerd geleverde onderdeel is hun zaak lijkt mij, behalve dan het door jou illegaal laten versturen.
Het is het belangrijkste denk ik duidelijk af te spreken wat er gaat gebeuren. (bijv.: jullie sturen de vlaggenmast en een stevige verpakking alsnog naar mij op en ik betaal de helft van de prijs voor het verkeerd geleverde onderdeel)
Gebruikersavatar
BrickJohannes
Premium
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:23 am
Contacteer:

Heb nog nooit ellende gehad op bricklink als koper en ook niet als verkoper, maar denk dat vandaag de eerste keer wordt.

Laatst wat Lego in Tsjechie besteld. Tot op heden nog niet ontvangen (paar weken terug besteld). Vandaag kreeg ik bericht van de verkoper dat hij het terug heeft ontvangen. Beweerd dat ik het nooit heb opgehaald bij de post.
Heb ondertussen diverse tracking website en postnl geraadpleegd, maar het pakket is nooit in Nederland geweest. Maar de verkoper blijft beweren ik het niet heb op gehaald, Vraagt zich af als ik wel kan lezen en is vrij kortaf in zijn reactie. Waar ik het vrij openlijk hou en hem vraag om foto's van het pakket om te controleren als adressen wel klopt en als er niks van de douane opstaat, want het lijkt door de douane te zijn terug gestuurd.

Wat zouden jullie doen in zulke situaties? Gaat nog wel om aantal tientjes.....

Knipsel.JPG
 
Bijlagen
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (69.73 KiB) 3893 keer bekeken
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gewoon zeggen dat douane dit heeft terug gestuurd en dat jij daar niet veel aan kunt doen.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Van wat ik begrijp uit de bijlage is dat pakket inderdaad in Zürich, Zwitserland in eerste instantie geaccepteerd door de douane en vervolgens  acht dagen later, zonder een tussenvermelding dat het wederom in Zwitserland ingevoerd is, net zo hard teruggestuurd. Ik haal er ook uit dat Zwitserland het ‘land van bestemming’ was door wat er onder 10 en 13 mei vermeld wordt. Dit hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar het is wel wat er staat.

Vind het ook wel vreemd want Zürich hoef je niet langs vanuit Praag als je naar Nederland gaat, maar goed dit hoeft ook niets te zeggen. Ik heb wel vreemdere dingen gehoord met betrekking tot shipping.

Heb je het track en trace nummer al eens bij PostNL ingevoerd? Ik kwam er uiteindelijk achter dat mijn pakket niet ‘verdween’ nadat het uit Amerika vertrok doordat ik dat voor de gein toch eens probeerde ipv de track & trace site die ik van de verkoper kreeg. 

Vervolgens vond ik net zo’n lijstje als je bijlage alleen dan met alleen de dingen die in Nederland geschiedden.

Ik heb dit gehad met een pakket uit Amerika dat niet meer te volgen was nadat ie uit Amerika wegging.

Uiteindelijk was het wel hier bij douane terecht gekomen, ik kreeg alleen niks te horen van PostNL waardoor ie retour werd gestuurd. Dit zou wellicht het geval kunnen zijn bij jou, maar Tsjechië is EU dus mijn verhaal zou niet moeten opgaan voor jou.Nog een reden waarom het raar is dat het naar/via Zwitserland is gegaan, want dat is geen EU en dus maken ze het pakketje open wat niet had gehoeven als het via Duitsland kwam.

Mijn tips..
Als je de onderdelen nergens anders kan vinden:


Toch nog een mail sturen om foto’s te vragen van de verzendlabels en adressticker. BL verkopers zijn net mensen, hoe meer je zeurt hoe sneller ze van je af willen en dat doen ze het beste door toch de benodigde handelingen uit te voeren die ze niet willen doen. Wel vriendelijk, respectvol en open blijven natuurlijk.

Ongeacht wat zijn respons is (hij stuurt de foto’s wel of niet) zou ik vervolgens proberen de verkoper over te halen het pakket toch nog een keer te sturen, ditmaal op het adres dat je in diezelfde mail doorgeeft/bevestigt. Vraag ook om foto’s van het pakket vóór het bij hem/haar de deur uitgaat, om de eindbestemming te bevestigen.

Desnoods kun je voorstellen de extra verzendkosten zelf maar half of volledig te betalen en het te slikken, maar in eerste instantie is dit de verantwoordelijkheid van de verkoper tenzij hij kan/wil bewijzen dat alles aan zijn kant correct is verlopen. 

Mocht je de onderdelen ergens anders kunnen krijgen/mocht je te weinig vertrouwen hebben in een goede afloop:

Toch ook nog een mail sturen om foto’s te vragen van de verzendstickers/labels. BL verkopers zijn net mensen, hoe meer je zeurt hoe sneller ze van je af willen en dat doen ze het beste door toch de benodigde handelingen uit te voeren die ze niet willen doen. Wel gewoon vriendelijk, respectvol en open blijven natuurlijk.

Wachten op zijn bericht en vervolgens melden dat je de order wilt cancelen en het totaalbedrag of in ieder geval het geld voor de onderdelen terugvragen.

Stel hij stuurt de foto’s en het blijkt dat het adres toch wel goed erop zat, zou je eventueel kleine vergoeding kunnen voorstellen voor de moeite/kosten die hij gemaakt heeft. Nooit de volledige verzendkosten natuurlijk want jij hebt ook een matige ervaring, onder andere door de houding van de verkoper.

Hij heeft de onderdelen terug dus ik zie niet in waarom hij het geld daarvoor niet zou terugsturen, al is het wellicht een moei maker wat de verzendkosten betreft.
Stel dat ie toch lastig doet kan je altijd zelf nog de betaling proberen om te keren. Weet niet hoe je betaald hebt maar via Paypal is dat vaak geen probleem, tenzij de rekening nooit meer gebruikt gaat worden. Storneren (terugdraaien van een overmaking) vanuit buitenlandse banken ben ik niet bekend mee, dan zou je even contact op moeten nemen met je bank wat de mogelijkheden zijn.
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I ordered from Kazakhstan a while ago. The customs approved it, and then it went back into the customs, and then got sent back to the sender :( . So the seller sent it via another courier and it still hasn't arrived yet, but shipping is really slow to Australia.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Afgelopen week besefte ik dat ik nog een bestelling moest ontvangen vanuit Oostenrijk.
Gisteren had ik een berichtje gestuurd of de verkoper iets meer wist.
Hij zei dat het dan zoek is geraakt en bood meteen aan om geld terug te storten.
Vandaag heb ik het bedrag ontvagen.

Dat was erg netjes.  :)
 
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Dat ging wel erg makkelijk. Voor hetzelfde geld was hij het gewoon vergeten te sturen en dacht hij: ik stort het geld terug dat is nu makkelijker.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ben je echt blij met je geld terug? Had je niet liever iets leuks uitgepakt?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Het liefst had ik de spullen gekregen, maar dat was helaas niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Een van jullie een idee hoe lang het maximaal duurt voor een DPD "pakketje" uit Duitsland. Mijn laatste onderdelen zijn sinds 21-5 onderweg. Voordat ik overhaaste conclusie's trek en ga klagen.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat duurt vaak even.
Een weekje wachten en dan pas even een berichtje sturen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Als onze BL expert het zegt dan luister ik :-) bedankt
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

If your package has tracking, you can usually find the expected delivery date ;)
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Precies, de verwachte leverdatum. Niet alle verwachtingen komen uit. ;)
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Mijn ervaring met Bricklink is dat ik vaak de Track en Trace code niet krijg.
Ik wacht gewoon een tijd af en dan zie ik wel of ik moet reageren.
Vanuit het buitenland (EU) wacht ik minstens 2 weken op een pakketje.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik krijg meestal wel de track&trace maar wat Klaas zegt
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik wacht het af tot dinsdag
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Inmiddels hebben we contact gehad en heeft hij (zegt hij) ook met DHL gesproken. Pakketje is verloren gewaand en ik moet dus helaas op zoek naar een andere shop met die onderdelen. Hij begint een refund op BL dus als ik dat lees krijg ik iig het geld voor de parts terug maar goed. Ik vond de onderdelen belangrijker dan het geld.

Back to the old drawingboard.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

DHL raakt de laatste tijd wel meer pakketjes kwijt. (Beetje off-topic, maar Mevr. Afol71 is ook een door DHL verzonden pakket kwijt. Zaten custom made goederen in die niet een tweede keer te maken zijn. . . . . . . :(. De klantenservice geeft al helemaal 'niet thuis', reageren traag en met allerlei ontwijkende antwoorden. Uiteindelijk krijg je als verzender een 'schadevergoeding' als in een prijs per kilo, dat staat bij een beetje exclusieve Lego parts al snel niet meer in verhouding)

Ik vraag verkopers nu meestal of ze ook met PostNL verzenden. Hoewel ook niet 100% goed is de betrouwbaarheid dat je dan wel wat ontvangt groter (is mijn ervaring).
 
Plaats reactie