Bricklink ervaringen

Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

sanderkoenen
My experience with Bricklink is that I often do not get the Track and Trace code.
I'll just wait a while and see if I should respond.
From abroad (EU) I wait at least 2 weeks for a package.
 
I leave a message to the seller when I order asking for tracking when they ship my order.
 
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Nog nooit gehad dat mijn post zoek is geraakt.

Wel verkeerde onderdelen of vergeten. Zuur voor de verkoper om een 32x32 baseplate vergeten mee te zenden...

Als beginnend verkoper vind ik het vervelend dat kopers geen feedback achterlaten. Moet tien positieve hebben én drie maanden wachten sinds opening om geen PayPal te hoeven gebruiken.
 
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Ik had laatst ook een beginnend verkoper. Daar kon ik ook alleen Paypal kiezen maar hij stuurde bij de invoice zn iban mee.
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Ik ben daar voorzichtiger in.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zojuist wel een full refund gehad incl verzendkosten. En daarbij de onderdelen inmiddels elders besteld. Waarvan 1 reeds binnen.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I get this big long message from some guy... It's not a scam the link is fine but BL says not to use BL messaging for advertising. So half a day later I respond to him and report him and his account is suspended  :lol: - obvisely other sellers weren't to happy about him either  :D
 
 
Bijlagen
MR ADVERTISER.jpg
MR ADVERTISER.jpg (147.1 KiB) 3845 keer bekeken
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

Ik had in november een bestelling gedaan bij een gerenommeerde Bricklink shop. Daar had ik zelf al heel vaak naar tevredenheid besteld. Maar in de november/december drukte raakte mijn pakket van 165 euro kwijt. Terwijl ik thuis zat kreeg ik een DHL afleverbericht in de mailbox. Maar het pakket was niet bij mij en niet elders in de straat geleverd.

Vervolgens heeft de Bricklink shop bij DHL een onderzoek aangevraagd. Na maaaaanden wachten was de uitkomst van DHL dat het geleverd was want ik had een afleverbericht ontvangen. De Bricklink shop zei het bedrag terug te gaan storten maar later was een andere werknemer het daar weer niet mee eens. Uiteindelijk heb ik na 7 maanden toch mijn 165 euro retour ontvangen. Waar ik heel blij mee ben want waarschijnlijk was de Bricklink shop daar niet toe verplicht.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik denk dat ze dat eigenlijk wel verplicht zijn. De shop is verplicht om te leveren. Tot aan jouw voordeur is het hun verantwoordelijkheid. Tenzij je gekozen hebt voor een envelop zonder track&trace. 
In december is het levering door de pakketdiensten echter zo slecht dat ik mijn webshop wel eens dicht doe dan. Ik heb zelf, als verkoper, eens op moeten draaien voor een pakket van €180 en dat is geen lolletje kan ik wel zeggen.
 
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Even though it's probably different here in Australia, I've never had a parcel go missing - except one "untracked letter - send at your own risk". So thankfully he didn't require a refund.
It should be up to the shop to get it there - because the shop is responsible for your package, they got payed to send it and get it to your house and their the ones to cough up the postage service if something goes wrong.
I also find slow postage in the November/December period. Even when a customer wants express post, it comes in just the same time as a standard parcel - so they got upset at us so now we warn them if they ask for express...
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Minderjarigen mogen toch eigenlijk helemaal geen winkel hebben op bricklink, of doe je dit met je ouders?
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:

@Stuifzand
Het was een pakket met track&trace. Maar het moeilijke was dus dat DHL zegt dat ze bewijs hebben van de aflevering middels een scan.

Of het nu DHL, PostNL, etc. is, zulke scans stellen in feite niks voor. Ik heb al vaker een afleverbericht ontvangen terwijl het pakket pas later op de dag of de volgende dag wordt geleverd. Ook een aangetekend pakket wordt wel eens bij de buren bezorgd. Maar nu dwaal ik af.

Tegenwoordig heb ik 2 vaste adressen in Eindhoven waar ik zelf de orders ophaal :)
 
 
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Ik kreeg vandaag een bericht van DHL dat mijn pakket was gearriveerd... maar geen pakket. Mijn huisgenoten hebben het ook niet aangenomen. En de buren ook niet. Het ligt ook niet in het openbare trappenhuis (dat gebeurd ook nog wel eens...).
Morgen maar eens DHL bellen.
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Ik ontving een e-mail van Bricklink; https://mailchi.mp/eac856c8810e/counter ... n-required
Waarschuwing; blijkbaar worden er momenteel veel nep minifigs verkocht. Opletten geblazen dus! 🤨

Volledige tekst hieronder:

Dear BrickLink Seller,

We are sorry to inform you that the BrickLink Marketplace has recently been flooded with high-profile counterfeit Minifigures. These counterfeit Minifigures have in some cases been purchased from distributors on and outside of BrickLink. These are known to have been made using genuine LEGO elements with after-market (custom) printing.

BrickLink has a zero tolerance policy [refer to sections 1 and 3] towards counterfeit items.

We are reaching out to you because we have seen several flagrant examples recently with very high numbers of items appearing in certain stores. Please report those listings when you notice them using this page.

Keeping the BrickLink Marketplace free from counterfeit elements is critical to maintain the reputation of BrickLink as a premier LEGO Marketplace.

As a Seller on BrickLink It is your responsibility to ensure that the items for sale in your store are original LEGO items.

In some cases the authenticity of an item can be difficult to determine, however the main things to look out for is the availability of a highly desirable LEGO Minifigure in hundreds or thousands from a single source as well as any discrepancy in the print.

Luke Skywalker (Tatooine, White Legs, Stern / Smile Face Print)
C-3PO - Molded Light Bluish Gray Right Foot, Printed Arms

If you have or suspect that you have these listed in your store, please remove them immediately as we will be taking action against stores selling these items now and ongoing. If the problem persists, we would have to consider further restrictions for listing Minifigures on the site.

If you have recently sold counterfeit Minifigures we suggest you reach out to the buyer and offer to take the Minifigures back.

We appreciate your understanding and collaboration.

Sincerely,
The BrickLink Team
Disclaimer: This issue is not related to the Transparent and Glow-in-Dark Minifigures forum post.
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

@Human: yes we run it our Dad
I finally received the long lost parcel from Russia... I open... verify contents. I ordered standard PF motor and I receive the $100 servo PF motor! I was going to offer to pay him a bit more (it's a nice thing to do).. but his store is suspended and his not replying so I'll just keep the servo (even though I don't need it) but I can at least sell it on my BL store. He seemed to get mixed up with parts in a few places in my order (20 less leaves...) so that maybe explains his store suspension.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ik denk eerder dat de sancties tegen Rusland het onmogelijk maken om goed te handelen en dat de winkel daarom dicht is.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Brick_Rebel
I received an email from Bricklink; https://mailchi.mp/eac856c8810e/counter ... n-required
Warning; apparently there are a lot of fake minifigs being sold at the moment. So be careful! 🤨

Full text below:

Dear BrickLink Seller,

We are sorry to inform you that the BrickLink Marketplace has recently been flooded with high-profile counterfeit Minifigures. These counterfeit Minifigures have in some cases been purchased from distributors on and outside of BrickLink. These are known to have been made using genuine LEGO elements with after-market (custom) printing.

BrickLink has a zero tolerance policy [refer to sections 1 and 3] towards counterfeit items.

We are reaching out to you because we have seen several glaring examples recently with very high numbers of items appearing in certain stores. Please report those listings when you notice them using this page.

Keeping the BrickLink Marketplace free from counterfeit elements is critical to maintain the reputation of BrickLink as a premier LEGO Marketplace.

As a Seller on BrickLink It is your responsibility to ensure that the items for sale in your store are original LEGO items.

In some cases the authenticity of an item can be difficult to determine, however the main things to look out for is the availability of a highly desirable LEGO Minifigure in hundreds or thousands from a single source as well as any discrepancy in the print.

Luke Skywalker (Tatooine, White Legs, Stern / Smile Face Print)
C-3PO - Molded Light Bluish Gray Right Foot, Printed Arms

If you have or suspect that you have these listed in your store, please remove them immediately as we will be taking action against stores selling these items now and ongoing. If the problem persists, we would have to consider further restrictions for listing Minifigures on the site.

If you have recently sold counterfeit Minifigures we suggest you reach out to the buyer and offer to take the Minifigures back.

We appreciate your understanding and collaboration.

Sincerely,
The BrickLink Team
Disclaimer: This issue is not related to the Transparent and Glow-in-Dark Minifigures forum post.
 
 
Yes I got that message too. I'll have to be careful - it's probably best just to look out for high quantities of highly wanted parts/minifigs.
Gebruikersavatar
Virani
Premium
Berichten: 70
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 4:10 pm

Ik was al een tijdje bezig om te kijken met welke figuren ik mijn castle collectie wilde uitbreiden, maar zie nu deze mail ter waarschuwing. Is nu elke aanbieder met aantallen van 20+ per minifigure verdacht of gaat bovenstaande meer om de unieke (licensed) figures ipv de ‘army figures’?
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Laatst kwam toch al een mededeling van Lego dat ze niet langer willen dat je minifiguren zelf gaat bedrukken met reclame-uitingen, dit lijkt daar wel een beetje op voort te borduren.
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Volgens mij ging dit specifiek over een aantal Star Wars figs die nagemaakt waren....
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik zou hierbij ook even kijken naar hoe logisch het is dat een winkel zoveel van dezelfde heeft. De nieuwe black falcons zijn rechtstreeks bij Lego te koop (geweest). Maar wanneer iemand een zeldzamer, oude minifig in grote getale heeft wordt ik argwanend. Zeker wanneer de verkoper alleen de zeldzame heeft. En ik denk dat het niet loont voor minifigs onder de €5,-, dus met die zit je ook vrij snel veilig.
Gebruikersavatar
Virani
Premium
Berichten: 70
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 4:10 pm

Bedankt, het ging inderdaad o.a. om de nieuwere Black Falcons. Als die rechtstreeks te koop waren (zo te zien niet meer) verklaart dat een hoop, goed om te weten!
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Bishons schreef: di aug 02, 2022 3:43 am I get this big long message from some guy... It's not a scam the link is fine but BL says not to use BL messaging for advertising. So half a day later I respond to him and report him and his account is suspended  :lol: - obvisely other sellers weren't to happy about him either  :D
 

 
Kreeg ook dat bericht, alleen de gebruikersnaam is niet hetzelfde.
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

His accounts probably keep getting suspended so he has to change username and reregister. I was going to say to him that I had enough sales on BL and didn't have enough time to relist on his store. And also %10 of my money is probably going to go to him because who got paid to set up such a site?
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Recent 13 orders geplaatst bij verschillende verkopers. Ik vond het weer een aardige teleurstelling.
-2e hands onderdelen die als nieuw worden verkocht. Waarbij de verkoper min of meer beledigd was toen ik vraagde om nieuwe onderdelen. 
-Verkoper die in rook is opgegaan. Reageert niet op mail en niet op OCR.
-Meerdere orders niet compleet.
Vervelend voor de verkoper voor extra verzendkosten maar we hebben allemaal leren tellen op school.
-Onderdelen in de verkeerde kleur.

Van de 13 orders waren er 9 die niet goed waren. uiteindelijk word het allemaal wel opgelost maar het is in principe niet nodig. Gek genoeg hebben sommige verkopers (waar ik in het verleden ook al eens orders heb geplaatst) wel altijd een 100% score. Het kan dus wel.
Gebruikersavatar
Rusty
Berichten: 105
Lid geworden op: zo aug 14, 2022 6:31 pm
Locatie: My body is on Earth, my mind is up in Space

Voor het bouwen van KITT had ik een aantal onderdelen nodig, en omdat ik geen zin had in Douane perikelen en mogelijk weken of langer wachten, alles in NL besteld. Helaas geen 1 shop die alle parts had, dus het werden meerdere kleinere orders.

Kwaliteit van de parts was over het algemeen goed, wat krasjes op curved slopes, maar dat kan al zo geweest zijn in de doos waar de parts uit zijn gehaald.

Er waren een paar problemen met een onderdeel in verkeerde kleur of verkeerd aantal. Gelukkig had ik geen deadline voor het bouwen, dus was het vooral vervelend, maar werd wel allemaal netjes opgelost.

Wat wel opvalt is dat de ene shop voor vrijwel dezelfde verzend- en handling kosten de parts in een mooi plat doosje kan opsturen, terwijl het ook nog steeds gebeurt dat een bubble-enveloppe wordt volgepropt met parts, waardoor de kans op schade onderweg, ondanks dat de order niet de halve wereld over hoeft, toch een stuk groter is.

Over het algemeen wel nog steeds tevreden over Bricklink, vaak goedkoper dan Lego, en Lego gebruikt (in ieder geval in het verleden) voor dergelijke order ook een bubble-enveloppe, dus de kans op schade door een ruwe bezorger, is net zo groot als bij sommige BL verkopers. Dus samengevat, blij dat Bricklink nog steeds bestaat.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I don't usually get wrong orders (maybe it's because I live in Australia) although there have been mix up's. Such as 20 leaves being bright green instead of dark green (which he sent dark greens to me), and 7 LBG arches in DBG (gave refund). Overall BL is worth the mistakes for me as Lego usually only sells parts that are in production (They wouldn't be selling crownie torsos or goats) as BL is generally cheaper and takes shorter to come as I live in Australia and there is no LEGO warehouse in Australia.
ovlov
Berichten: 45
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 9:26 pm

Als ik bij een wanted list "buy all" klik en bij de stores op de volgende pagina "auto-select" zie je rechts boven bijvoorbeeld 707/716 assigned (98%). Is er dan (buiten alle carts afgaan) een mogelijkheid om snel te zien welke onderdelen je nog mist?
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Zonet mijn bestelling maar verplaatst naar de volgende dag bij een afhaalcentrum. Had niet verwacht dat de bestelling zo spoedig kan zijn.

Eigenlijk is het beter om het sowieso bij een afhaalcentrum te laten bezorgen. Geen omkijken meer naar om op verwachtte tijd aanwezig te zijn.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

ovlov schreef: di aug 23, 2022 7:50 am Als ik bij een wanted list "buy all" klik en bij de stores op de volgende pagina "auto-select" zie je rechts boven bijvoorbeeld 707/716 assigned (98%). Is er dan (buiten alle carts afgaan) een mogelijkheid om snel te zien welke onderdelen je nog mist?

 
Volgens mij staat dat links. Daar staan al je items en hoeveel er van elk zijn geselecteerd. 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Virani schreef: do aug 04, 2022 1:04 pm Bedankt, het ging inderdaad o.a. om de nieuwere Black Falcons. Als die rechtstreeks te koop waren (zo te zien niet meer) verklaart dat een hoop, goed om te weten!

 
Ze zijn weer rechtstreeks te koop, ik denk een stukje voordeliger dan via bricklink.
Gebruikersavatar
Virani
Premium
Berichten: 70
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 4:10 pm

geert_h schreef: wo aug 24, 2022 6:57 pmZe zijn weer rechtstreeks te koop, ik denk een stukje voordeliger dan via bricklink.

 
Ai, net een weekje niet gekeken en gemist zo te zien. 
Bedankt voor het melden in ieder geval!
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Keep getting this when I go to inventory a lot on bricklink. It's like I didn't select anything but in fact everything was selected - category - colour - price - remarks - quantity . Tried it a few times, same outcome. Any suggestions? Does anybody else have a store they can try with? It's not working for my friend's store either.
 
Bijlagen
Bricklink coog.jpg
Bricklink coog.jpg (52.25 KiB) 2741 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Now I can't even log in - I know the password. Like the whole website just crashed. I hope they can get it running again.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Bishons schreef: wo nov 16, 2022 3:05 am Now I can't even log in - I know the password. Like the whole website just crashed. I hope they can get it running again.

 
Al gelukt of moet ik nog even kijken? Ik kom er nu gewoon in, maar heb nog niks in mijn winkel proberen te stoppen.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Lijkt er op dat bij opslaan van dingen je word uitgelogd en weer moet inloggen. Vannacht is er onderhoud geweest, hopelijk is het snel opgelost, neem aan dat dit wel prioriteit heeft.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Yes it is all working surprisingly not after the maintenance but a little later.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Wat zijn jullie ervaringen met bestellingen vanuit Amerika en dan met name de douane? Ik zit eraan te denken om een bestelling te plaatsen met een redelijke waarde, waarbij het zelfs met verzendkosten nog interessant is om het vanuit Amerika over te laten komen. Maar wanneer er hier dan ook nog eens extra kosten over komen kan het al snel minder interessant worden. Het gaat om een bedrag van ruim €100, waarvan het gros voor nieuwe capejes in diverse kleuren en maten.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het hangt er erg van af wat de verzender er op zet, maar in principe krijg je gewoon invoerbelasting over je heen. De vervoerder stuurt je daarvoor een rekening. Vroegah slipte er nog wel eens wat doorheen, maar de laatste jaren is dat niet meer voorgekomen.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Bedankt voor je reactie. Het plan is om met de kosten inclusief verzendkosten onder de €150 te blijven, dan zou ik volgens deze pagina daarvan vrijgesteld zijn?
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... iten-de-eu .
Maar dus altijd wel btw + handelingskosten vervoerder. Nu staat er bij bricklink al VAT als bijkomende kosten, maar dat is dan aan de Amerikaanse zijde en moet ik bij invoeren nog extra btw betalen neem ik aan? Of is die VAT de nederlandse btw en komt die er niet nog een keer bij? Het is namelijk precies 21%, gelijk aan het nederlandse btw-tarief.

En weet iemand uit ervaring wat de handelingskosten van de vervoerder zijn per vervoerder?

Toevoeging, ik heb al gevonden dat die bij postnl €4,-- zijn bij pakketten tot €150 en €10,-- bij duurdere pakketten.
toevoeging 2, dhl 2% met een minimum van €14,50.
 
toevoeging 3, met wat spelen met de winkelwagen blijkt dat bricklink boven de €150 geen automatische VAT meer berekend.
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

En nog een toevoeging, ik vond uiteindelijk deze pagina op bricklink:
https://www.bricklink.com/help.asp?helpID=2517

Wanneer ik het goed begrijp betaal ik onder de €150 dus geen invoerbelasting, betaal ik de btw via bricklink en moet ik aan de vervoerder de handelingskosten betalen?
Plaats reactie