[sorteren] In welke bak hebben jullie dit blokje?

Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Hangt een beetje van de aantallen af. Maar soms heb je van een type blokje veel en van de ander een paar, dan doe ik die laatsten vaak in een ziplockzakje en leg ik die er los op. Ik zie dat je dat zelf ook heb gedaan. Mocht ik van onderdeel A 100 hebben en van onderdeel B die er op lijkt 20, dan gooi ik ze gewoon bij elkaar, dat vind je heus wel.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Oh, dat is simpel. Ik heb een bak waar alle round 2x2 ingaat (bricks, plates, tiles, dishes), en ik heb een bak "technic pins". Dus. :D
 
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

I usually separate Light Grey and Light Bluish Gray, I don't worry about the bottom types of those 2x2 round tile pieces.

If you've got lots of Light Bluish Gray pins, their worth a lot :D
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

@Ravelino, ik wil soms dan nog wel eens de kleur juist door elkaar mixen, en het type wel hetzelfde houden.

Dus ipv 1 bakje voor White 2x2 round tile x en o & 1 bakje voor LBG 2x2 round tile x en o
doe ik dan
1 bakje White & LBG round tile "x" & 1 bakje White & LBG round tile "o"

En voor van die pins, dan gooi ik bijv de light gray bij de andere oude kleuren pins, bijv. dbg half pins; black axle/pins, en houd de normale LBG no-wriction apart in gwn een bakje. dan is het verschil iig duidelijk te zien :)
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Human schreef: vr okt 07, 2022 1:51 pm  Ik zie dat je dat zelf ook heb gedaan. 

 
Ja dat is de enige light grey die ik heb. Wilde niet een heel vakje eraan kwijtraken of dat ie ergens onderop kwam te liggen in de loop der tijd.
koffiemoc schreef: vr okt 07, 2022 9:20 pm Oh, dat is simpel. Ik heb een bak waar alle round 2x2 ingaat (bricks, plates, tiles, dishes), en ik heb een bak "technic pins". Dus. :D

 
:lol::klappen: Dat zou ik dus echt niet meer kunnen. Ik had voordat ik ging uitbreiden (en er nog niet zo heel veel kleuren waren) gewoon 8 kratten met alle Lego door elkaar, maar dat vertraagde mijn bouwtempo toch wel heel erg (en dat is toch al niet zo hoog, zelfs als ik tijd vrijmaak). 

Voor die laatste zou ik daar nog wel voor kiezen mochten de laatjes te vol raken. Aan de andere kant hoeveel gebruik ik er nou in een MOC, kan ik voor de uitzondering beter een overflowzak maken en in een kast stoppen.
Twan schreef: za okt 08, 2022 12:17 am @Ravelino, ik wil soms dan nog wel eens de kleur juist door elkaar mixen, en het type wel hetzelfde houden.

 
 Ja dat doe ik wel bij grotere aantallen. Dan gooi ik het door naar een iris lade en doe ik het net als bijvoorbeeld dbg en lbg slopes die ik inmiddels heb samengevoegd.

Zodra ik een goede PC heb ga ik sowieso meer vanuit Studio bouwen want dat MOCt een stuk sneller (heb ik het gevoel) en dan pak je van te voren gewoon de benodigde onderdelen. Hoef ik ook minder de tafel te ontdoen van alle onnodige onderdelen/testbouwsels. Nadeel is wel dat je meer 'standaard' oplossingen gebruikt en vaker moet bijbestellen omdat je net meer van een onderdeel gebruikt dan je in voorraad hebt.

Dank voor de mooie inzichten!
Plaats reactie