Kwaliteitsissues LEGO

Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

gaat om linksboven waar staat aangegeven dat je er maar 1 nodig hebt
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1656
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Hij bedoelt denk ik dat links boven staat dat je er maar één nodig hebt in die stap. Terwijl je er vier gebruikt.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ik heb wat stickers geplakt op Metallic Gold onderdelen en dacht, ik maak dat eerste even vetvrij met wat isopropanol zoals ik dat normaal ook doe voordat ik stickers plak. Isopropanol ontvet goed en verdampt heel snel zonder iets achter te laten, word vaak gebruikt bij schoonmaken toetsenborden e.d..
Niet doen dus, de Metallic Gold lost gewoon op.
Niet direct een kwaliteitsissue maar wel iets om rekening mee te houden als je zuinig bent op je Metallic Gold onderdelen.
Ik weet niet of dit ook zo is voor Metallic Silver en ga het ook niet uitproberen :)
Onder het Metallic Gold lijkt trouwens Silver te zitten.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Ok op zich nuttige informatie.  
Voor op je "Niet te doen"- lijst

Hoewel ik mijn isopropanol gebruik om de BBQ aan te steken ipv de Lego schoon te maken  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik gebruik ipa op het lab. 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik thuis best vaak IPA
Gebruikersavatar
padrini
Premium
Berichten: 61
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:01 pm
Locatie: Emmen

Gisteren begonnen met het Hoghwarts Castle (71043) echter bij de eerste zakjes een onderdeel tegengekomen waar blijkbaar in de mal in de fabriek niet genoeg plastic is gekomen. Dit is de eerste keer dat het mij overkomt dat er een kapot steentje in een set zit, wel eens een ontbrekend steentje gehad, maar dit nog niet.

Nog aparter is dat in het zakje waar dit steentje in zat het hele steentje niet voor komt in de bouwinstructies.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:


Geplaatst door: @padrini

Even more unusual is that in the bag that this stone came in, the whole stone does not appear in the building instructions.

So that means that there was no loss even if the part was broken (because it was extra anyway)
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Het gebeurt wel eens dat er onderweg iets stuk gaat in de machines, dit had natuurlijk nooit in het zakje mogen zitten maar ook bij Lego wordt er wel eens wat gemist natuurlijk.
Fijn dat het een reserve of extra onderdeel was.
Gebruikersavatar
padrini
Premium
Berichten: 61
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:01 pm
Locatie: Emmen


Geplaatst door: @minoboys

So that means that there was no loss even if the part was broken (because it was extra anyway)

 Ja daar lijkt het wel op.

Geplaatst door: @aawsum

Het gebeurt wel eens dat er onderweg iets stuk gaat in de machines, dit had natuurlijk nooit in het zakje mogen zitten maar ook bij Lego wordt er wel eens wat gemist natuurlijk.
Fijn dat het een reserve of extra onderdeel was.

 Klopt helemaal wat je zegt, kan gebeuren, alleen het aparte aan dit geval is dus dat het een onderdeel is wat niet in dit zakje zou moeten voorkomen. Er lijken in dit geval 2 dingetjes fout te zijn gegaan, maar eerst verder bouwen en kijken of deze ergens anders had gemoeten. Mocht die nog nodig zijn contacteer ik Lego, mocht die niet meer nodig zijn zal ik wel even een melding aanmaken bij ze, maar niet om het onderdeel te vervangen.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Trouwens over de metallic gold parts en isopropanol dat ga ik denk eens uitproberen op wat Pentagonal metallic gold tiles daar heb ik er toch zat van. En die zien er in Silver misschien ook wel tof uit :  
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

@brickchamps Ik weet niet of je het in tussentijd hebt opgelost, maar toen ik laatst geld terug moest krijgen en dat bleef duren heb ik het anders opgelost. Ik wilde namelijk toch de nieuwe schapen hebben, en heb toen met Lego gebeld dat ik het niet terug gestort wilde hebben, maar er onderdelen voor wilde hebben. Hij heeft toen intern een mail gestuurd dat het niet teruggestort hoefde te worden en heeft toen mij de schapen gestuurd (zonder verzendkosten).
Gebruikersavatar
BrickChamps
Berichten: 148
Lid geworden op: zo nov 29, 2020 1:14 am
Contacteer:


Geplaatst door: @brickchamps

Ik heb niet zozeer een klacht over steentjes maar over de afhandeling van een (credit)factuur door LEGO customer support. Ik had voor mezelf 80107 Spring Lantern Festival besteld. Een paar maanden later bestelde ik nog eentje om kado te doen. Er volgde een automatische annulering want je mag hiervan blijkbaar niet meer dan 1 stuks bestellen. Even CS gebeld of het echt niet kon en vooruit ze zouden het voor me proberen. Helaas werd deze bestelling wederom om dezelfde reden geannuleerd. Ok jammer, allemaal niet zo erg.
Weken later (en weken na Pasen) krijg ik 2 pakketten van LEGO binnen. Beiden 40449 Easter Bunny's Carrot House. Ok vreemd. Later ontvang ik hiervoor facturen in de mail: de sets zijn gratis GWPs maar het totaal aan verzendkosten bedraagt €11,90. Met CS overlegd, ze begrijpen niet waarom deze gratis GWPs uit geannuleerde orders toch verzonden zijn. Ik mag de sets houden, de facturen worden gecrediteerd en ik krijg nog wat extra VIP points. Ok dat is aardig! 1 set zelf gebouwd en 1 set weggegeven. Daarna toch nog betalingsherinneringen ontvangen. Opnieuw overlegd, sorry wordt gecrediteerd.
Vorige week plaatste ik een order voor 21319 Central Perk, na aftrek van VIP points heb ik €19,99 overgemaakt. 2 dagen later ontvang ik een mail dat de bestelling is geannuleerd. Even CS gebeld waarom (konden ze niet inzien) en bovenstaande gevallen besproken. Een week later krijg ik een mail dat er nog 2 openstaande facturen zijn voor, je raadt het al, de verzendkosten van de GWPs. Wat het totaalbedrag is en hoe ik dit kan overmaken komt financiële administratie nog op terug.
Onlangs heb ik Bricklinks Great Fishing Boat en Bricklinks Sheriff's Safe besteld. Hopelijk worden deze niet geannuleerd want dan zal ik daar niet meer aan kunnen komen. Vooral de boot zou ik erg vinden. Tevens heb ik mijn betaling voor 21319 Central Perk nog niet retour ontvangen.

Even een update:
Ik had CS weer gebeld en de facturen zijn nu echt correct gecrediteerd.
21319 Central Perk heb ik vandaag ontvangen en ze hebben er nog een polybag en sleutelhanger bij gedaan.
De order voor Bricklinks Great Fishing Boat en Bricklinks Sheriff's Safe staan nog steeds actief.
Opgelost!
CS was telkens heel aardig en ik ben blij met de leuke extras die ik heb ontvangen ter compensatie.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Het is maar goed dat wij AFOL's goed te porren zijn met extra LEGO  
Gebruikersavatar
Jaap_A
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 14, 2020 1:43 pm

Zoontje heeft Lego stunt motortje gekocht van z’n spaargeld, binnen 24 uur 3 tandjes van het tandwiel gebroken met een haperende motor tot gevolg.
Als ik zie hoe extreem intensief het in die 24 uur bespeeld is weet ik eerlijk gezegd niet of het een kwaliteitsissue is (motor vol op snelheid brengen en dan direct stilzetten op de grond waarbij het apparaat zijn kracht niet kwijt kan)
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Ik kwam dit bericht tegen, maar dat gaat over een kwaliteitsissue in de VS.
https://www.brickfanatics.com/lego-pulls-city-stuntz-motorbikes-shelves/
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Veel kans dat je gewoon een nieuwe krijgt wanneer je even met Lego belt.
Gebruikersavatar
Jaap_A
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 14, 2020 1:43 pm

Bedankt - toch maar even met Lego contacten misschien. 

echt fantastisch speelgoed voor kinderen maar een beetje voorzichtig is wel noodzakelijk 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dankzij dat artikel weet ik dat Rocket Racer is uitgebracht!  
Die set moet ik hebben!  
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Bekend euvel natuurlijk dit, maar de laatste weken toch wat roodbruine en donkerrode onderdelen moeten weggooien omdat er zomaar een hoekje afbreekt bij het afbreken of aandrukken. 
Gebruikersavatar
alois
Premium
Berichten: 224
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:37 am
Locatie: VELP GLD
Contacteer:

Ik had deze week een 2x10 roodbruine plaat die dwars doormidden brak. Bekend probleem inderdaad.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vooral de headlight bricks worden bijna met crack geleverd.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Hier ging vandaag een reddish brown 1x6 plate in stukken. Terwijl ik toch echt een brickseperator gebruikte... :(
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Blijft een apart verhaal inderdaad dat roodbruine. Vorige week verder gebouwd en na mijn bericht nog een paar onderdelen gesneuveld waaronder een 6x6 plate die ik (met beleid denk ik ) van een ander afhaalde. Toen had ik ineens 2 vreemde wedge plates
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Yes, LEGO made a factory mistake with the reddish brown, making it crumbly, but was resolved in 2019. You really have to pry it up slowly and make sure it's not up against any other parts.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Mooi dat het dan opgelost is. Hoe weet je dit trouwens? Heb je een linkje? Meeste roodbruin van mij zal wel van voor 2019 komen, dus er zal nog wel wat gaan sneuvelen. 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Lego heeft dat op meerdere manieren toe gegeven dat ze ene probleem hadden met oa reddish en dark red. Ze hebben dat oa wel eens naar mij bevestigd in de mailwisseling die ik er met ze over heb gehad. Daarnaast was er vorig jaar een online sessie, ik weet even niet meer welke, waar ze het hele proces rond kleuren bespraken en dit volgens mij ook hebben toegegeven. Ik dacht dat Large daar in LowlugTV ook met wat plaatjes een mooie samenvatting van heeft gegeven.
Of het oplossen ervan precies in 2019 is daar twijfel ik aan overigens, want volgens mij hadden ze dit al iets eerder onder de knie.
Gebruikersavatar
Minoboys
Berichten: 779
Lid geworden op: di mar 30, 2021 12:25 pm
Locatie: Australia!
Contacteer:

Okay, @aawsum. I only roughly heard this a few months ago on The Brother's Brick. Link to the article: This is probably in English though:
https://brickshow.com/2018/12/problem-brittle-lego-reddish-brown-bricks-solved

I doubt that it will be solved exactly in 2019

That article was posted December 5th 2018.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Bedankt voor het delen. Donkerbruin was me niet bekend. 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Thnx, erg interessant. 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:



I doubt that it will be solved exactly in 2019

That article was posted December 5th 2018.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met deze opmerking, een paar woorden quoten maakt het verwarrend. Wat ik zeg is dat ze het al eerder onder de knie hadden. Ik heb hier namelijk al eerder in 2018 met Lego contact over gehad en nieuwe onderdelen gekregen die wel goed zijn/waren. Dat een bloggende website iets schrijft in december 2018 staat daar best los van wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

is dit een kwaliteitsissue (grijze vlak op bovenste deel duidelijk "opgeschoven" t.o.v. de andere 2) en kan ik nieuwe onderdelen vragen of ga ik dan te ver ?



NB: betreft Lego StarWars 75275
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4104
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Je kan aangeven dat de print niet constant is
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Sander, ik proef in jouw reactie dat vragen bij Lego om nieuwe onderdelen een stapje te ver zou gaan. 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1471
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ook de print van de middelste en onderste zijn verschoven ten opzichte van elkaar, ik denk dat het al minder opvalt ten opzichte van de bovenste wanneer je die 2 omdraait.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Bedankt voor de tip Geert. Dat scheelt inderdaad. Maakt het verloop wat meer vloeiend.

Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:


Geplaatst door: @henk

Sander, ik proef in jouw reactie dat vragen bij Lego om nieuwe onderdelen een stapje te ver zou gaan. 

Nee, hoor (Sander doelt ook op hetzelfde). Dit zelfde issue had de Mustang ook. Die kon je ook opnieuw laten komen. De vraag is eerder of ze wel de juiste hebben liggen, maar wellicht kun je 3 nieuwe vragen en hopen dat die combinatie van stenen dan zorgen voor een juist patroon.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Hier nu ook een keer het kleurverschil in die dark red plates. Gelukkig aan de onderkant van de Charles Dickens set, dus ik laat het zo.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dan moeten we het maar niet hebben over de zijkant van de nieuwe modulair  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik vond dat redelijk dramatisch op de foto ja.
Plaats reactie