Wedstrijd: Op groot formaat (2021)

Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:


Geplaatst door: @workfromtheheart

Ja, maar jouw vingers bouwen vanzelf een kasteel, zelfs als je slaapt...

Bijna ?  Ben alleen weer begonnen met Red Alert spelen en dat kost toch best wel een hoop bouwtijd!
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:


Geplaatst door: @sanderkoenen

Baseplate neerleggen, leger erop zetten en klaar.

Oew, 48x48 castle figbarf!!
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @ecclesiastes

met Red Alert spelen

Zo dat is oud! Of bestaat dat nog steeds?
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

Beide! 25 jaar, daar is vorig jaar dan ook een (veel geprezen!) Remaster van uitgebracht. Heerlijke berg nostalgie en ook gewoon erg leuk!
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

In de bergen hebben de dwergen een grote mijn waar altijd bedrijvigheid heerst. Een ploeg heeft net de dienst er op zitten en staat nog even met de aanvoerder te praten terwijl de catering staat te wachten op de hongerige werkers. Ondertussen rijdt de troll met zijn enorme handkar een berg stenen weg van de mijn. Twee ingehuurde werkers gaan nieuwe palen naar binnen slepen voor de nieuwe mijngang. In de smidse slaat de smit er lustig op los om allerlei werktuigen te repareren die in de mijn gebruikt worden. Bij hem kunnen ze ook hun olielampen bijvullen. Het stroompje dat naast de mijningang naar beneden stort, stroomt vlak naast het tafereel en drijft het waterrad aan die via een ingenieus systeem de blaasbalg van de smit op en neer pompt. Daarnaast veegt een arbeider een nieuw vlak gemaakt stuk schoon zodat daar gebouwd kan worden.

https://flic.kr/p/2kvhFiV

https://flic.kr/p/2kvdFLC

https://flic.kr/p/2kvdxap

Meer foto's in mijn album
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuk gedaan . De enorme helm als ingang springt er echt uit.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Heel mooie MOC, mooie sfeer en top details.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Bij deze:
The Forge in the Forest


Ik had iets minder gerommel met de bomen verwacht(voornamelijk de linker ben ik nog niet tevreden mee) en een week extra te hebben maar al met al ben ik aardig tevreden. 

Meer foto's (met meer flora) volgen volgende 
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

Ja in bomen gaan altijd meer onderdelen dan je verwacht. Vooral die rechter is erg mooi gelukt!! ? ? 
En tof dat er een interieur in zit, dat maakt het toch altijd net even af.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuk bouwwerk . De rechter boom is inderdaad moou geworden. Het gebouwtje heeft leuke details. Ik mis alleen de 48x48 factor van deze wedstrijd  
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

Het hoef ook niet persee op een 48x48 baseplate natuurlijk. Heb geen studs geteld, maar het zal wel binnen die afmetingen vallen wat een mooi speels effect geeft!
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Nee nu je het zegt. Er staat op 48x48 oppervlak. Er staat niet dat dat een baseplate moet zijn. Er staat zelf niet dat dat studs moeten zijn. Dus eigenlijk zijn de mogelijkheden weer eindeloos. 48mmx48studs om maar wat te noemen .
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Altijd de regels naar jezelf vertalen.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Thnx heren
@Boindil_Lego Ik dacht dat ik in een ander topic de WIP had staan waar ik de boel op een 48x48 had staan maar blijkbaar is dat een andere foto geworden. Maar in principe past het geheel diagonaal op een 48x48 voetafdruk waar de bomen dan de lege hoeken opvullen.
Ik ben nu in Limburg maar als ik terug ben zal ik die foto nog eens nemen.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Als iemand zich nog geroepen voelt om iets van 48x48 meter te maken, dit is je kans.
Thehaarie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jan 22, 2021 3:37 pm

Is het ook ok om een WIP foto te plaatsen, heb voor het eerst van mijn afol leven iets castle-achtig gebouwd ?, heb ik ( lees mijn persoonlijke fotograaf) morgen nog de tijd om beter foto's te schieten
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat kan.  
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 760
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Radix Ark X
Blijkbaar was er niets van waarde op de maan C-17A rond de planeet Niten-4, totdat een enorme hoeveelheid Candentis-kristallen werd ontdekt. Nu is het de thuisbasis van verschillende kleine scoutinggroepen, op zoek naar de beste plekken om een grote mijnbouwoperatie te starten.

https://flic.kr/p/2kwcUHP

https://flic.kr/p/2kw9ewF
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

You better run!

Hierbij mijn inzending voor de wedstrijd. Het is blijkbaar een DnD party op een Quest geworden. Rennend tussen de ruïnes door naar... Ik heb werkelijk waar geen idee aangezien ik niet meer de tijd had om een goed verhaal te verzinnen .


Thehaarie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jan 22, 2021 3:37 pm


Ok, hier is de WIP betere foto's morgen , de minifigs ontbreken nog 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1486
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @thehaarie

Is het ook ok om een WIP foto te plaatsen, heb voor het eerst van mijn afol leven iets castle-achtig gebouwd ?, heb ik ( lees mijn persoonlijke fotograaf) morgen nog de tijd om beter foto's te schieten

Ik schrok even van je berichtje, dacht bijna dat de deadline vanavond was. Maar gelukkig pas morgenavond, heb ik nog een aantal uur om het af te werken en een paar foto's te maken.
Gebruikersavatar
Jalkow
Premium
Berichten: 120
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 11:58 am
Contacteer:

Mijn inzending is zo vlak voor de deadline gelukkig ook nog af gekomen!
Steepy Town
https://flic.kr/p/2kwua3D
Dit bruisende handelsstadje is gebouwd op een hoge bergtop, aan het einde van een kronkelend pad. De wandeling leidt langs de pomp, een bruggetje over een waterval, langs de oude berk tot aan de stadspoorten. Binnen is misschien weinig plaats, maar toch wordt er druk gehandeld. 
Achterkant:
https://flic.kr/p/2kwuGDq
Ik was begonnen met bouwen voor de vorige wedstrijd van @sanderkoenen, waarbij de opdracht was om op een raised baseplate te bouwen. Ik was met mijn inzending bezig (op deze grondplaat om precies te zijn), maar toen haalde ik de deadline niet. Gelukkig past die baseplate binnen de 48x48 noppen, dus hup: inzenden voor deze wedstrijd! Ik heb de vierkante kuilen in de grondplaat zo goed mogelijk geprobeerd te gebruiken: die linksvoor is gevuld met water voor een meertje, in het gat rechtsachter zit een lightbrick verstopt (drukknop verstopt in een paddenstoel). 
https://flic.kr/p/2kwuGrw
https://flic.kr/p/2kwuGNd
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Echt prachtig, Jalkow! En pluspunten voor de klassieke raampjes.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Mijn inzending!
Met verhaal door Elderon;
The Signing of the Bear Fort Treaty
“During the Blood Plague the Kingdom of Helmshold was looking for help from beyond its borders. Greenmark was the only one who actually answered the call for help, we have to abide by the agreement we made, lord Prince,” the Magister explained as Derrock walked the stairs to the top of the fort. Derrock nodded but was very much suspicious of it all. The Bear Fort stood before them, sturdy and absolute.
He had only just taken on the duties of Heir Apparent and it was a lot more work than he had thought it would be. The Fort stood on the Helmshold side of the Hulburn and the Greenmarkian delegates had already arrived. Which Derrock found odd. The thing that bothered him most was that it was the Archmage who had drawn up the treaty and the Greenmarkians were all too eager to sign it. It just did not make sense.
The Greenmarkian had been hostile to Helmshold for decades, centuries even. What did they have to gain with this treaty? Derrock had read the treaty and nothing in the words seemed to suggest anything malicious or disadvantageous.
“What is on your mind?” Aegevar asked and interrupted his thoughts. The Magister had left them, as they reached the upper terrace of the fort. He saw a servant wetting the blade of one of the knights of the fort.
“I… I’m not sure,” Derrock replied as they walked to the battlements of the fort. “Something about this seems fishy to you?” his southern friend pried. “Well yes, obviously. The signing of a treaty has never been so easy. All of the articles were agreed upon without contestation. Nobody wanted to amend anything and the only advantages that this treaty holds is towards Helmshold. Something else must be going on and I just cannot put my finger on what.”
He looked down from the battlements and saw the Greenmarkians look up at him, with an almost conspiratorial smirk on their faces. No, he did not trust this at all...

 
 
Bedankt voor de wedstrijd Sander!
Ondanks de tijdsdruk, waardoor er niet zo veel tijd overbleef voor een super nette afwerking, toch erg leuk om mee te doen!
Flickr Album
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @jalkow

Mijn inzending is zo vlak voor de deadline gelukkig ook nog af gekomen!

Heel gaaf Jalkow, goed om je weer aan het bouwen te zien!  
Gebruikersavatar
Jalkow
Premium
Berichten: 120
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 11:58 am
Contacteer:

  :  Dankjewel! Was erg leuk om weer eens flink te ploeteren. Sowieso vet om lekker veel Castle bouwwerken op een rijtje te zien, bij iedere moc is weer totaal iets anders te zien.
Thehaarie
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jan 22, 2021 3:37 pm


  • Hmm *soep* ik ga de deadline niet meer halen iets met veel regen en een fotograaf ? ? , ach ja post het wel als ik een eigen draadje maak.

  • Erg mooie inzendingen allemaal ? ? 

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat is jammer Thehaarie. Hopelijk zien we de foto’s binnenkort.
Gelukkig maken jullie het lekker moeilijk voor me.  
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

https://flic.kr/s/aHsmTXuZJE
Meer foto's in bovenstaande link.
-------
Het persoonlijke vertrek van de Leeuwenridderprins die zich in het zuiden van het koninkrijk bevindt. Hij verlaat zijn heilige rustplaats weer eens om een persoonlijke vete te bevechten met een rivaal door een steekspel.
Dit is onderhand zo vanzelfsprekend, dat niemand hem meer uitzwaait. Zelfs niet zijn zoon en hond.
-------
Met dank aan Sander voor het organiseren van deze wedstrijd. Ik wilde graag een klassiek kasteel maken na mijn deelname aan de "Castlefix (32x32)" wedstrijd door Elderon, maar het is er niet van gekomen. Tot op heden, ik ben er heel trots op.
Gebruikersavatar
Fonz
Premium
Berichten: 106
Lid geworden op: di nov 10, 2020 6:31 pm

Prachtige inzendingen mensen ?
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1486
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vond het erg leuk om in het castle-thema te bouwen, en gelijk van een flink formaat. Daarbij gelijk veel nieuwe dingen geleerd, en een paar dingen geleend van andere uit diverse moc-topics. Bij deze mijn inzending:




De forestman gaan op bezoek bij de wijze tovenaar voor...
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 117
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

Lang leve deadlines, bouwen lukt nog wel maar beetje fatsoenlijke fotos snel maken is een drama. Die dus nog maar een keertje fatsoenlijk over doen. ? ? :
Larkspur  Jachtslot
Gelegen aan de rand van een bos en meer in Mitgardia ligt Larkspur verborgen. Het Slot dank zijn naam aan de grote hoeveelheid ridderspeer in de omgeving. In dit pareltje kunnen de gasten helemaal tot rust komen. In de omgeving zijn genoeg dingen te doen, een duik in het het water of een hengeltje uitwerpen. Uiteraard is een jachtuitstapje, een van de meest voor de hand liggende dingen om te doen. Konijnen strikken, herten schieten of als je van wat meer gevaar houd zelfs beren jagen! 
Indeling: Eenmaal door de poort kan je het hoofdgebouw betreden en loop je gelijk de keuken binnen. Daar word je verwelkomt door de geur van vers brood en allerlei andere lekkernijen die bereid worden. Neem je de trap naar boven komen je in de grote zaal. Hier kan je heerlijk tafelen of vergaderen of gewoon naast de openhaard van een pint genieten. Eventueel kan je naar buiten om even om te maar uit te waaien en van de omgeving te genieten. Verder naar boven kom je in de slaapkamer. Wil je op een andere manier tot rust komen kan je ook terecht in de slotkapel. Benieuwd naar de wijde omgeving, ga dan met de trap naar het topje van de toren en geniet van het uitzicht. Larkspur, hier wil je eigenlijk nooit meer weg!
Verder is boven de stallen het personeelsverblijf, is er nog een kleine cel en een wapenkamer voor het geval het tot een belegering zou komen.










Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Wat een toffe inzendingen allemaal .  Succes met kiezen Sander
Gebruikersavatar
JeroenD
Premium
Berichten: 75
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 1:14 pm
Contacteer:

Zitten weer pareltjes tussen, schitterend  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Vanavond zal de uitslag bekend gemaakt worden tijdens LowLUG TV.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Wow!
Ik kijk ff een dag niet in dit topic en er staan een berg mooie bouwwerken op!  
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4157
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Helaas gooide werk en studie mijn schema dusdanig om dat het me niet lukte om mijn plannen te realiseren. Mooie inzendingen!!!
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Mooie bouwwerken allemaal! En gefeliciteerd aan de winnaars!  
Veel plezier met jullie wolfpack etui's, ik ben benieuwd in welke mocs jullie deze gaan verwerken!  

@large mooi kasteeltje hoor, ik was al bang omdat Sander vergeten was een hoogtelimiet in te stellen, maar gelukkig was dat niet nodig! 
@ecclesiastes damn, dat heb je snel gedaan! Dat is heel wat kasteel voor weinig tijd  :
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

De winnaars zijn bekend gemaakt.
Dat is natuurlijk gebeurd in de laatste aflevering van LowLUG tv.
https://www.youtube.com/watch?v=2YLJfbVeSGA
Gefeliciteerd aan alle winnaars.
iedereen bedankt voor jullie deelname.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ha, dit is toch best bijzonder... je mag geen Lowlugfilmpjes kijken op het Lowlugforum!

Plaats reactie