nieuwe showcase site: Blockheads

Hoe maak je de beste foto's? Hoe presenteer je je bouwwerk op een show? Hoe vervoer je je moc?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Ik kwam net op de Brickset het bericht tegen dat er een nieuwe "laat je LEGO zien" website is: Blockheads.
Het ziet er op het eerste gezicht netjes uit maar ik ben benieuwd of het een beetje gaat lopen onder de AFOLs.
Zijn er al mensen van Lowlug die er iets op hebben staan?
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Mooi initiatief, maar ik kan niet op de foto's inzoomen.
Wie weet, sta er wel open voor. Flickr is niet meer wat het was en Insta is vooral sociaal handig.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik zag dat L-Space er ook al op zit. Ik heb me ook aangemeld. Ik heb altijd gruwelijk ruzie met Flickr namelijk.  
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ziet er een beetje uit als IDEAS, maar dan simpeler. Eens goed naar kijken inderdaad.
Gebruikersavatar
Servertijd
Premium
Berichten: 237
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 4:42 pm
Contacteer:

Ik heb vandaag een account aangemaakt.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik ook, meer om eens rond te kijken. Het ziet er echt heel simpel uit met gebruik van Tags.
Lastige was wel gelijk dat foto's een limiet van 3mb kennen, maar goed daar komen we wel weer overheen.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:


Geplaatst door: @stuifzand

Ik zag dat L-Space er ook al op zit. Ik heb me ook aangemeld. Ik heb altijd gruwelijk ruzie met Flickr namelijk.

Ik wilde eerst zelf eens inloggen voor ik het hier meldde. Bij een mindere ervaring had ik dat er bij kunnen zetten.  

Geplaatst door: @aawsum

Ik ook, meer om eens rond te kijken. Het ziet er echt heel simpel uit met gebruik van Tags.
Lastige was wel gelijk dat foto's een limiet van 3mb kennen, maar goed daar komen we wel weer overheen.

De tags is wat flickr ook heeft en dat is redelijk gebruikelijk. Ik ga vanavond maar eens proberen of die meteen uit de exif data worden getrokken zoals flickr dat kan.
Die 3mb had ik nog niet gezien maar ik verklein mijn foto's altijd dus is het voor mij geen probleem.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:


Geplaatst door: @l-space

Ik wilde eerst zelf eens inloggen voor ik het hier meldde. Bij een mindere ervaring had ik dat er bij kunnen zetten. bigsmile  

Oh, sorry. Ik dacht dat ik dat wel kon melden omdat jij het topic maakte  
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:


Geplaatst door: @stuifzand


Geplaatst door: @l-space

Ik wilde eerst zelf eens inloggen voor ik het hier meldde. Bij een mindere ervaring had ik dat er bij kunnen zetten. bigsmile  

Oh, sorry. Ik dacht dat ik dat wel kon melden omdat jij het topic maakte  

Nee, nee, zoek daar niets achter, dat kon je zeker melden. Het was meer de verklaring waarom ik er al op zat zonder inhoud.  
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @l-space

De tags is wat flickr ook heeft en dat is redelijk gebruikelijk. Ik ga vanavond maar eens proberen of die meteen uit de exif data worden getrokken zoals flickr dat kan.

Bij Flickr vind ik het niet intuitief (en heel langzaam) werken, plus dat ik nog niet echt heb uitgevogeld hoe je een voerzciht van de tags kan vinden op Flickr. Dat is op blockheads een menuitem. Maar eens zien hoe snel dat uit de hand loopt.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Ik heb net een review geschreven en via de blog aangeboden (ben alleen de plaatjes vergeten in te voegen).
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @l-space

Die 3mb had ik nog niet gezien maar ik verklein mijn foto's altijd dus is het voor mij geen probleem.

Is hier een eenvoudige manier voor? Mijn foto`s zijn meestal groter dan 3 MB namelijk...
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

@boindil_lego
Op een windows laptop je plaatje openen en opslaan onder een andere naam is meestal voldoende.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik heb op mijn telefoon een "foto verkleiner" app.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ook kan je met rechtermuisknop klikken op het bestand, dan  “openen met..” klikken, om in paint/photoshop het formaat(grootte) te wijzigen en/of op te slaan als .png bestand.
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm


Geplaatst door: @boindil_lego


Geplaatst door: @l-space

Die 3mb had ik nog niet gezien maar ik verklein mijn foto's altijd dus is het voor mij geen probleem.

Is hier een eenvoudige manier voor? Mijn foto`s zijn meestal groter dan 3 MB namelijk...

Als je veel foto's in 1 keer wilt doen, kan ik de gratis software 'FastStone Photo Resizer' ook aanraden. Ook kan die software watermerken en dergelijke toevoegen indien gewenst.
Plaats reactie