[Algemeen] Films/TV-series (trailers en (spoiler)discussies)

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ga er nu vanuit dat er niks van lego komt
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik wil sets van The Book of Boba Fett! Zo'n mooie ratstyle N1 Naboo Starfighter bijv. :D
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Die dingen schieten de lucht in qua prijs sinds vorige week....
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Gewoon wachten, er komen heus nog wel nieuwe Naboo Starfighter sets uit
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ohw nou ik was ook niet van plan er eentje te komen maar viel me gewoon op.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Van mij hoeft er niet per se een Naboo Starfighter uit te komen.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

sanderkoenen schreef: vr feb 04, 2022 12:49 pm Van mij hoeft er niet per se een Naboo Starfighter uit te komen.

 
Van mij wel
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Die van 2000 is waarschijnlijk wel betaalbaar. 
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1596
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Large schreef: vr feb 04, 2022 12:50 pm
sanderkoenen schreef: vr feb 04, 2022 12:49 pm Van mij hoeft er niet per se een Naboo Starfighter uit te komen.



 
Van mij wel


 
Mag van mij ook wel! Maar hoeveel kunnen ze er uitbrengen uiteindelijk, en . . . . . kan die deze Limited Edition dan nog overtreffen? :drool:
https://brickset.com/sets/10026-1/Speci ... tarfighter

 
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik ben benieuwd... Een verhaal niet door Tolkien geschreven kan nooit zo goed zijn. En series op de betaalzenders zijn bijna altijd waardeloos of in die buurt. En zonder de bekende gezichten wordt het erg lastig de echte LotR/Hobbit sfeer neer te zetten.
Maar wie weet dat er inderdaad toffe sets van komen, dat zou nog iets positiefs zijn.
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

LegoRK schreef: vr feb 04, 2022 3:09 pm Ik ben benieuwd... Een verhaal niet door Tolkien geschreven kan nooit zo goed zijn. En series op de betaalzenders zijn bijna altijd waardeloos of in die buurt. En zonder de bekende gezichten wordt het erg lastig de echte LotR/Hobbit sfeer neer te zetten.
Maar wie weet dat er inderdaad toffe sets van komen, dat zou nog iets positiefs zijn.


 
Star Wars, Star Trek, Marvel, DC Comics en Harry Potter zijn ook niet door Tolkien geschreven. Zijn deze verhalen dan ook nooit zo goed? Of bedoelde je misschien 'een verhaal in de wereld van LotR niet door Tolkien geschreven'? Want dat was misschien wat duidelijker geweest. :fluiten:
 
En vergeet niet dat Amazon per aflevering zo'n $50.000.000 in deze LotR-serie heeft gestopt. Betekent niet automatisch dat de serie ook goed zal zijn, maar als je kijkt naar welke mensen ze hebben ingehuurd dan denk ik dat we hoopvol kunnen zijn.

Er is nog nooit eerder een LotR-serie geweest zonder bekende gezichten, dus ik vind het voorbarig om te zeggen dat het lastig wordt om de goede sfeer neer te zetten. Ik zou zelf nog geen eens weten hoe je de LotR-sfeer zou kunnen omschrijven. Hoe weet je of iets LotR-waardig is of niet?

Bedoel je met betaalzenders de streamingdiensten? Want in principe betaal je in Nederland nog steeds om TV te kijken. En als je zegt dat de series hierop bijna altijd waardeloos of in die buurt zijn, dan ben ik wel benieuwd naar welke series jij hebt zitten kijken. Misschien kun je er een paar opnoemen? Want ik ben oprecht nieuwsgierig hiernaar. 
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik bedoelde dat laatste inderdaad, hoewel weinig verhalen kunnen tippen aan die van Tolkien.
Je moet alles ook niet te serieus nemen natuurlijk. Het was misschien een iets te negatieve reactie van mij denk ik nu.

Een sfeer is niet makkelijk te omschrijven, net als een gevoel. Maar dat moeten we maar gaan zien.
Een serie als bijvoorbeeld game of thrones vind ik echt niks aan. Series zijn vaak veel te langdradig, te veel gepraat en te weinig actie. De enige echte leuke serie tot nu toe is the big bang theory. :) O ja: vind ik ;) 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 442
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik ben ook benieuwd naar de serie. Zonder al te weten of het wat wordt of niet. Ik vond de LotR films geweldig, ook al vertonen ze de nodige afwijkingen t.o.v. de boeken. De Hobbit trilogie vond ik al wat minder geslaagd, iets te lang uitgemolken. En die romance tussen de elf Tauriel en de dwerg Kili is niet des Tolkiens. Maar geen moderne avonturenfilm zonder romance.

Ik vraag me vooral af welke verhalen we gaan zien uit de eerste era's. En of die verhalen wel passen in het moderne avonturengenre. De geschiedenis van Turin Turambar is een droevige en loopt af met zelfmoord. Rampspoed na rampspoed en niks happy ending. Ik weet niet of de studiobazen en geldschieters vinden dat ze het risico kunnen nemen het grote publiek zoiets voor te schotelen. Aan de andere kant: dit wordt geen film, en een serie heeft eigen wetten die kunnen afwijken van de bioscoop. In GoT waren er toch ook best wat hoofdrolspelers/helden die voortijdig hun hoofd eh, kwijt raakten.
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 600
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Het probleem wat ik vooral met de Hobbit trilogie in vergelijking met de LotR trilogie ervaarde, is dat waar ze in LotR nog vooral praktisch filmden en CG effecten toevoegden, er in de Hobbit voor gekozen werd om overwegend CG te gaan.
Daar was de technologie gewoon nog niet aan toe. Zo vind ik de LotR films nog steeds prachtig, en de Hobbit films niet om aan te zien.

Nu kan er tegenwoordig gelukkig heel wat meer, technologisch gezien, en bestaat de efficiëntie in techniek en capaciteit om echt retegoede CG film te renderen, wat echt wel een mooi staaltje filmtechniek op kan leveren voor deze nieuwe serie.
 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Intussen heeft Netflix een filmpje online gezet met wat men kan verwachten voor films in 2022:



Ik heb er maar even een lijstje van gemaakt, op volgorde van wanneer ze in bovenstaand filmpje voorkomen:

The Mother 
The Adam Project
Day Shift
The Gray Man
Spiderhead
Slumberland
Falling for Christmas
Guillermo del Toro's Pinocchio
A Madea Homecoming
Boo!
They Cloned Tyrone
Carter
The School for Good and Evil
Enola Holmes 2
Tall Girl 2
End of the Road
Hustle
We Have a Ghost
Me Time
The Good Nurse
Don't Blame Karma!
Wendell & Wild
Luckiest Girl Alive
You People
The Takedown
The Sea Beast
The Mothership
Knives Out 2


Enkele projecten waar ik wel naar uit kijk:

The Adam Project - Tijdreiziger Adam (Ryan Reynolds (Red Notice, Deadpool, Free Guy)) gaat naar het verleden om zijn jongere zelf te helpen het op te nemen tegen hun vader (Mark Ruffalo (The Avengers, Shutter Island, Now You See Me)) Bijrollen zijn voor o.a. Zoe Saldana (Avatar, Guardians of the Galaxy, Star Trek (2009)) en Jennifer Garner (Daredevil (2003), Alias, Valentine's Day).

The Gray Man - Wanneer de meest ervaren huurmoordenaar van de CIA, Court Gentry (Ryan Gosling (La La Land, Blade Runner 2049, The Notebook)), per ongeluk duistere overheidsgeheimen ontdekt, wordt er een geldsom op zijn hoofd gezet door zijn psychopathische collega Lloyd Hansen (Chris Evans (de Captain America-films, Knives Out, Lightyear)), wat weer een internationale klopjacht tot gevolg heeft. Bijrollen voor o.a. Ana de Armas (Blade Runner 2049, Knives Out, No Time To Die) en Jessica Henwick (Iron Fist, The Matrix: Resurrections, Game of Thrones).

Slumberland - Een meisje genaamd Nema (Marlow Barkley (Single Parents)) ontdekt een kaart dat haar meevoert naar een droomwereld genaamd Slumberland. Met de hulp van de eccentrieke faun Flip (Jason Momoa (Game of Thrones, Aquaman, Dune)), reist ze door dromen en vlucht ze voor nachtmerries in de hoop om haar overleden vader weer terug te zien. Met een bijrol voor o.a. Kyle Chandler (Godzilla vs. Kong, Super 8, Manchester by the Sea).

Guillermo del Toro's Pinocchio - Geïnspireerd door het verhaal van Carlo Collodi, brengt Guillermo del Toro de duistere zijde van de houten pop tot leven in deze stop-motion geanimeerde musical film. Gregory Mann's (The Guernsey Literary Society) hoofdroldebuut wordt vergezeld door bijrollen voor o.a. Ewan McGregor (Moulin Rouge, de Star Wars-prequels, Beauty and the Beast), David Bradley (de Harry Potter-films, Captain America: The First Avenger), Finn Wolfhard (Stranger Things, It, Ghosterbusters: Afterlife) en Cate Blanchett (de Lord of the Rings-films, Don't Look Up, Thor: Ragnarok). Bekijk alvast een teaser hieronder:



The School for Good and Evil - Deze film volgt 2 vriendinnen, Sophie (Sophia Anne Caruso (Jack of the Red Hearts)) en Agatha (Sofia Wylie (High School Musical: The Musical: The Series)), die op 12-jarige leeftijd ontvoerd worden en op de 'School voor Goed en Slecht' getraind worden om sprookjeshelden of slechteriken te worden. Ergens gaat er echter iets fout. Sophie, een mooi meisje dat er altijd al van had gedroomd om een prinses te worden, wordt op de 'School voor Slecht' gezet en Agatha, een lelijk meisje dat eigenlijk al voorbestemd was om een heks te worden, wordt op de 'School voor Goed' gezet. Uitwisselen gaat niet in deze Harry Potter-achtige wereld, dus hoe zorgen deze 2 meiden ervoor dat alles weer goed komt? Of zijn ze juist al goed terecht gekomen? Bijrollen zijn weggelegd voor o.a. Charlize Theron (Mad Max: Fury Road, Snow White and the Huntsman, Atomic Blonde), Michelle Yeoh (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings, Star Trek: Discovery, Crouching Tiger, Hidden Dragon), Ben Kingsley (Ghandy, Iron Man 3, Prince of Persia: The Sands of Time) en Laurence Fishburne (The Matrix, Ant-Man and the Wasp, John Wick: Chapter 3 - Parabellum). 

Enola Holmes 2 -
Na het succes van de eerste film, keert het zusje van de befaamde Sherlock Holmes, Enola Holmes (Millie Bobby Brown (Stranger Things, Godzilla vs. Kong)) weer terug voor een gloednieuw avontuur. Nadat ze het geheim van haar vermiste moeder heeft opgelost, neemt Enola haar eerste zaak aan als officiële detective. Maar om het mysterie van een missend meisje op te lossen, heeft ze echter toch hulp nodig van haar vrienden en van haar oudere broer Sherlock (Henry Cavill (The Witcher, The Man from U.N.C.L.E., Justice League)). Bijrollen zijn voor o.a. Helena Bonham Carter (de Harry Potter-films, Les Misérables (2012), Alice in Wonderland) en Louis Partridge (Paddington 2).

The Good Nurse - Charles Cullen (gespeeld door Eddie Redmayne (The Theory of Everything, The Danish Girl, Fantastic Beasts and Where to Find Them)) wordt na zijn arrestatie in 2003 al snel 'de engel des doods' genoemd door de media. Cullen doodde mensen echter niet uit medelijden, maar hij was ook geen monster. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor het doden van meer dan 400 patiënten in een Amerikaans ziekenhuis. Deze film vertelt het verhaal van het ziekenhuispersoneel dat zijn daden jarenlang probeerde te verbergen en van het politieonderzoek van twee doorgewinterde rechercheurs die hem samen met een collega genaamd Swatty (Jessica Chastain (Molly's Game, X-Men: Dark Phoenix, The Martian)) uiteindelijk wisten te pakken. Met bijrollen voor o.a. Noah Emmerich (The Truman Show, Super 8, Jane Got a Gun) en Kim Dickens (Gone Girl, Fear the Walking Dead). 

Knives Out 2 -
Na het oplossen van de moord op Harlan Trombey in de eerste film, is Benoit Blanc (Daniel Craig (de James Bond-films, Road to Perdition, The Girl with the Dragon Tattoo) klaar om weer een nieuw mysterie te onderzoeken. Wie, uit een ranglijst van 9 (of meer) verdachten, heeft er deze keer een moord gepleegd? En kan Blanc ook deze keer de puzzelstukjes bij elkaar leggen en de schuldige aanwijzen? De bijrollen in deze Cluedo-geïnspireerde film zijn weggelegd voor o.a. Dave Bautista (Guardians of the Galaxy, Dune, Blade Runner 2049), Edward Norton (Fight Club, The Incredible Hulk, The Bourne Legacy), Kathryn Hahn (Wandavision, Spider-Man: Into the Spider-Verse, The Secret Life of Walter Mitty) en Ethan Hawke (Dead Poets Society, The Purge, Moon Knight).         
 

 
 
 [/i]
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Die tijdreiziger Adam heeft zeker nooit The Flash gekeken :twitch: 
 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Nieuwe trailer voor Lightyear:


 
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Gisteren de laatste aflevering van The Book of Boba Fett afgekeken.

Ik vond hem wel leuk maar niet zo goed als de laatste aflevering van The Mandalorian S2. Uiteindelijk zaten er maar 2 echt goede afleveringen in. Hopelijk wordt seizoen 2 beter. Het is nu wachten op S3 van The Mandalorian om te zien hoe het verder gaat met Mando en Grogu :omg:
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Allereerste trailer voor Jurassic World: Dominion:

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dino's!!!!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Trailer voor The Adam Project (vanaf 11 maart op Netflix):


 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Nieuwe trailer voor de DC Comics-films van 2022 (The Batman, Black Adam, The Flash en Aquaman: The Lost Kingdom):

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Yes!
Dat ziet er fantastisch uit!

Ik heb er zin in!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Het filmpje hierboven is om de 1 of andere reden verwijderd. Hierbij nog een poging:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Daar heb ik ook zin in!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Vanavond is de 56ste editie van de Superbowl, een van de grootste sportevenementen van het jaar waarbij de Amerikaanse rugbyteams Los Angeles Rams en de Cincinatti Bengals het in een felle strijd tegen elkaar opnemen. Je kunt het een beetje vergelijken met het EK/WK als Nederland in de finale speelt. Heel veel ogen zijn dus op deze sportwedstrijd gericht, waaronder miljoenen mensen die de spelers op de voet volgen op tv. Vandaar dat veel filmstudio's van deze kans gebruik maken om hun opkomende films/tv-series te promoten. Een van de eerste filmstudio's die dit deed, was Paramount Pictures met een Superbowl-spotje voor Sonic the Hedgehog 2, die je hieronder kunt bekijken:



Later vandaag en/of morgenochtend zullen nog wel meer spotjes/trailers de revue passeren, o.a. voor Lord of the Rings: The Rings of Power en Doctor Strange in the Multiverse of Madness. Houd dus dit topic in de gaten als je hier geïnteresseerd in bent. 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Klein detail: de Superbowl is géén rugbywedstrijd, maar een American Football-wedstrijd. ;) En het is nog wel iets groter dan de EK- of WK-finale als Nederland erin staat.
-De advertentiekosten tijdens de Superbowl zijn astronomisch (omdat bijna de hele Verenigde Staten kijken, is het bereik ook veel groter);
-En dan zijn er nog de artiesten:
-1: De zanger/zangeres die het Amerikaanse volkslied mag zingen, voorafgaand aan de wedstrijd;
-2: De artiest die de half-time show verzorgt; een optreden tussen het 2e en 3e kwart van de wedstrijd, dat qua spektakel en entertainment tegenwoordig niet meer onderdoet voor een volwaardig concert van 2-2,5 uur.


Terug naar de films en series. Die laat ik schieten. Ik begin vooral steeds benieuwder te worden naar Lightyear. :omg:  :))
 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

De eerste vraag die in mij opkomt is: Is rugby dan geen American Football?
Kun je nagaan hoe weinig ik van sport weet. Gelukkig zijn er andere mensen die hun expertise hierover kunnen verlenen. :duim:
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Rugby heeft minder regels. Dat werd mij verteld.
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Rugby is een sport. American football is een slap aftreksel daarvan.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

*American handegg
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4163
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

thomassio schreef: zo feb 13, 2022 2:39 pm Rugby is een sport. American football is een slap aftreksel daarvan.

 
Dit dus
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Nieuwe trailer voor Doctor Strange in the Multiverse of Madness:



En een nieuwe trailer voor Moon Knight:


 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Allereerste teaser trailer voor The Lord of the Rings: The Rings of Power:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Weinig trailers.
Vorig jaar hadden we meer trailers met de Super Bowl.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Haha, die reacties eronder :lol:
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

ggj schreef: ma feb 14, 2022 9:52 am Haha, die reacties eronder :lol:
 
Wauw bizar  :lol:

Nu weet YouTube wel precies welke Russische trol accounts ze moeten verwijderen  :turn:
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Nieuwe trailer voor Downton Abbey: A New Era:

Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Australisch acteur, toneelspeler, regisseur, schrijver en producent Baz Luhrmann heeft in het verleden al heel wat pareltjes geleverd aan bioscoopbezoekers van over de hele wereld. Hij begon zijn carrière als acteur in Australische films als Winter of Our Dreams en The Highest Honor, waarna hij als toneelspeler aan de slag ging in bijvoorbeeld All's Well That Ends Well, Once in a Lifetime en Strictly Ballroom. Juist dat laatste toneelstuk zette Luhrmann er toe om zijn eerste film, met dezelfde naam, in 1992 te regisseren. Maar daar bleef het niet bij. Het regisseren van Strictly Ballroom was nog maar het begin, want de volgende film in zijn zogenoemde 'Red Curtain Trilogy' was gebaseerd op een van de bekendste toneelstukken van William Shakespeare, namelijk Romeo & Juliet.

Leonardo DiCaprio (Titanic, Inception, The Aviator) en Claire Danes (Terminator 3: Rise of the Machines, Stardust) speelden de rollen van Romeo en Juliet in deze romantische tragediefilm, waarbij de personages de originele taal spraken waarin het toneelstuk oorspronkelijk was geschreven, maar zich tegelijkertijd in de moderne tijd afspeelde. Romeo & Juliet werd Luhrmann's eerste kassucces die ervoor zorgde dat hij pas echt wereldwijd doorbrak als regisseur. Vervolgens sloot hij zijn 'Red Curtain Trilogy' af met de meest beroemde film uit zijn repertoire, Moulin Rouge!. Deze film uit 2001, met Nicole Kidman (Batman Forever, Aquaman, Being the Ricardos) en Ewan McGregor (de Star Wars-prequels, Beauty and the Beast, Guillermo del Toro's Pinocchio) in de hoofdrollen, bracht zo'n $121.000.000 in het laatje en leverde ook nog eens 2 Oscars op (1 voor Best Art Direction en 1 voor Best Costume Design).

Luhrmann's samenwerking met Nicole Kidman was echter nog niet ten einde, want hij regisseerde ook de film Australia waarin zij de rol vertolkte van Lady Sarah Ashley, een Engelse aristocraat die, nadat haar man overlijdt, een koeienboerderij erft in de Australische outback. Samen met een veedrijver, die zichzelf 'The Drover' noemt (en gespeeld wordt door Hugh Jackman (de X-Men-franchise, The Greatest Showman)), moet zij proberen om de boerderij uit handen te houden van de competitie. Luhrmann regisseerde verder nog de film The Great Gatsby, waarbij hij na jaren weer eens samenwerkte met Leonardo Dicaprio. Ook deze films waren grote successen in de bioscoop en daarbuiten. Echter bleef het daarna nogal angstvallig stil rond Baz Luhrmann terwijl zijn fans zich afvroegen wanneer hij weer eens een film zou regisseren...

Tot 2020, het jaar waarin Luhrmann begon met het regisseren van een biografische film over het leven van Elvis Presley. Austin Butler (Once Upon a Time in Hollywood, The Shannara Chronicles) ging de rol van de 'King of Rock and Roll' spelen, terwijl Tom Hanks (Catch Me If You Can, Cast Away, de Toy Story-films) de rol op zich nam van Colonel Tom Parker, Elvis' manager. Elvis treedt in de voetsporen van films zoals Bohemian Rhapsody, Rocketman en Walk the Line en vertelt het verhaal over hoe een jonge Elvis zijn inspiratie vond, hoe hij als tiener voor het eerst op een podium stond en hoe hij uitgroeide tot een wereldwijde supersensatie die menig vrouwenhart op hol deed slaan. Met bijrollen voor o.a. Kodi Smit-McPhee (Dawn of the Planet of the Apes, X-Men: Apocalypse) en Dacre Montgomery (Power Rangers (2017), Stranger Things) en aan de hand van de eerste trailer (zie hieronder) belooft deze film een ware must-see ervaring te worden die het echte verhaal vertelt van de 'King of Rock and Roll'. Vanaf 24 juni 2022 in de bioscoop.


 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gisteravond de laatste Spider-Man film gezien.
Een fantastische film is dat.
Ik kijk nu uit naar de nieuwe Dr Strange. :duim:
 
 
Plaats reactie