[Algemeen] Films/TV-series (trailers en (spoiler)discussies)

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zojuist seizoen 2 van the witcher klaar gezet om morgen te kijken tijdens een speedbuild voor een leuke moc :klappen:
  zin in
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1642
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

hoe zet je een serie op netflix klaar?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Een klein torretje heeft ze in mijn playlist gezet.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Raven schreef: za dec 18, 2021 8:52 pm Zojuist seizoen 2 van the witcher klaar gezet om morgen te kijken tijdens een speedbuild voor een leuke moc :klappen:
  zin in

 
Ik kan echt niet bouwen en iets kijken tegelijk. Dan schiet of het bouwen niet op of ik mis de helft van de serie.
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Ik ben vandaag naar Spider-Man: No Way Home geweest. Geweldige film en de beste van de 3 MCU Spider-Man-films die tot nu toe uitgebracht zijn. :duim:

Sommige delen van de dialogen voelen wat geforceerd, vooral tijdens de fan service-momenten. Maar over het algemeen zit deze film heel slim in elkaar en is er ook op een bepaald punt een heel emotioneel moment. Omdat ik al spoilers op het internet had gevonden, wist ik al welke cameo's er in deze film te vinden waren, maar dat heeft me er niet van weerhouden om met volle teugen van deze film te genieten en kan ik niet wachten om hem nog een keer te zien wanneer deze op 1 van de vele streaming services komt. Kortom: een volwaardige sequel die beter is dan zijn voorgangers. :D
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik kan een heel seizoen ergens van wegkijken en vervolgens een "mocje" er uitstampen.
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Als jijzelf een schrijver was van avonturenboeken, zou je dan zelf je eigen geschreven avonturen willen beleven? Velen zouden waarschijnlijk op deze vraag een volmondig 'ja' zeggen, maar niet Loretta Sage. Loretta (gespeeld door Sandra Bullock (Speed, Miss Congeniality, Ocean's Eight)) leidt een rustig en teruggetrokken auteursbestaan terwijl ze avonturenromans schrijft met de knappe avonturier Dash (Channing Tatum (Step Up, G.I. Joe: The Rise of Cobra, Magic Mike) in de hoofdrol, die weer is afgeleid van fotomodel Alan die maar al te blij is dat hij een rolmodel is voor vele fans. Terwijl ze op een boekentour is met Alan, wordt Loretta echter gekidnapt door de eccentrieke miljonair Fairfax (Daniel Radcliffe (de Harry Potter-films, Now You See Me 2) die gelooft dat de Verdwenen Stad uit Loretta's boeken echt is. Om te bewijzen dat hij in het echt ook een held kan zijn, reist Alan Loretta achterna om haar te redden. Lukt het Alan om haar ook daadwerkelijk te bevrijden uit de klauwen van Fairfax? En kan Loretta wel wennen aan dit avonturenbestaan? Of gaat dit net haar boekje te buiten?

Lichtelijk geïnspireerd door films als Romancing the Stone en Indiana Jones, belooft The Lost City een buitengewone en komische avonturenfilm te worden met een personagechemistrie die ook wel doet denken aan bijvoorbeeld The Proposal. Een van de bijrollen is weggelegd voor Brad Pitt (Meet Joe Black, Fight Club, Mr. & Mrs. Smith), dus dat belooft ook veel goeds. Vanaf 25 maart 2022 in de bios. Bekijk de trailer alvast hieronder:



Zo'n 1200 jaar voor Geralt of Rivia (ook wel The Witcher genoemd) ten tonele verscheen, werd The Continent bewoond door elven. Nadat ze de dwergen hadden verjaagd uit hun grondgebied, heersten de elven met grote macht. Gedurende deze tijd vind de Netflix-serie The Witcher: Blood Origin plaats. Nog niet veel is (bij mij althans) bekend over deze serie, maar wel dat Michelle Yeoh (Tomorrow Never Dies, Crouching Tiger, Hidden Dragon, Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) een belangrijke rol heeft. Verder zie je in The Witcher: Blood Origin gebeurtenissen die leiden tot de creatie van de allereerste prototype Witcher alsook de aanloop naar de 'Conjunction of the Spheres', een groots magisch fenomeen dat leidde tot de creatie van o.a. weerwolven en vampieren. Een precieze datum is momenteel nog niet bekend, maar wel dat deze serie in 2022 op Netflix gaat verschijnen. Geniet hieronder alvast van de eerste trailer:

 

Verder ook een nieuwe promo voor The Book of Boba Fett:


 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

De Belgische detective Hercule Poirot, uit de misdaadboeken van Agatha Christie, is al door diverse acteurs geportretteerd in films en tv-series. Zo is hij o.a. al gespeeld door Albert Finney (Erin Brockovich, The Bourne Ultimatum, Skyfall) in Murder on the Orient Express uit 1974, Alfred Molina (The Da Vinci Code, Raiders of the Lost Ark, Spider-Man: No Way Home) in Murder on the Orient Express uit 2001, John Malkovich (Con Air, Johnny English, Transformers: Dark of the Moon) in de BBC-serie The ABC Murders uit 2018 en Ian Holm (de Lord of the Rings-films, Alien, Chariots of Fire) in Murder by the Book uit 1986. Een van de laatste Hercule Poirot-incarnaties werd vertolkt door Kenneth Branagh (Harry Potter and the Chamber of Secrets, Valkyrie, Tenet) in de film Murder on the Orient Express uit 2017. 

In de film uit 2017 heeft Poirot rust nodig en besluit hij een privésuite te boeken aan boord van de Orient Express, een lange-afstandstrein die rijdt tussen Londen en Istanboel. Hij wordt vergezeld door o.a. de Oostenrijkse universiteitsprofessor Cyrus Bethman Hardman (Willem Dafoe (Aquaman, The Fault in Our Stars, John Wick)), de Russische prinses Natalia Dragomiroff (Judi Dench (de James Bond-films, Shakespeare in Love)) en diens petekind Sonia Armstrong (Miranda Raison (My Week with Marilyn, Artemis Fowl)), Sonia's secretaresse Mary Debenham (Daisy Ridley (Star Wars: The Force Awakens en de andere Star Wars-sequels, Chaos Walking)) en de bekende gangster John Cassetti, alias Edward Ratchett (Johnny Depp (de Pirates of the Caribbean-films, Charlie and the Chocolate Factory)). Wanneer onderweg naar Londen Cassetti op mysterieuze wijze wordt vermoord in zijn suite, is het aan Poirot de taak om deze zaak uit te pluizen en de moordenaar aan te wijzen.

Na het hele Orient Express-fiasco, waarbij Poirot nog steeds geen rust heeft kunnen vinden, besluit hij om een luxe stoombootcruise te boeken aan boord van de S.S. Karnak die op de Nijl vaart. Waarmee we dus gelijk bij Death on the Nile zijn aanbeland, de sequel van de eerder genoemde Orient Express-film. Na het succes van de eerste film, had 20th Century Studios gelijk een vervolg besteld die voor 20 december 2019 was gepland. Maar door de overname van de studio door Disney, de pandemie en een rechtszaak tegen acteur Armie Hammer is de film uiteindelijk geland op de datum van 11 februari 2022. 

Verschillende grote namen spelen mee in Death on the Nile, waaronder dus Armie Hammer (The Lone Ranger, Call Me by Your Name), Annette Bening (American Beauty, Captain Marvel), Gal Gadot (de Wonder Woman-films, Red Notice), Rose Leslie (The Last Witch Hunter, Game of Thrones), Letitia Wright (Black Panther, Ready Player One) en natuurlijk Kenneth Branagh als Hercule Poirot. In augustus vorig jaar was er al een eerste trailer, maar vandaag is er ook een 2de trailer online verschenen (zie hieronder). Kan Poirot, ondanks een moord op de S.S. Karnak en verschillende verdachten, toch een beetje rust vinden? Of wacht er na deze zaak toch weer een ander raadsel? Kom erachter vanaf 11 februari 2022.


Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Fijn die uitleg steeds Tafol  :duim:
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Aan het begin van de eerste Doctor Strange-film, was het personage van Stephen Strange (gespeeld door Benedict Cumberbatch (Sherlock, Star Trek Into Darkness, The Imitation Game) een arrogante neurochirurg die beroemd is geworden door zijn baanbrekende operaties. Helaas gooide een auto-ongeluk flink wat roet in het eten door zijn handen flink te verbrijzelen, waardoor hij zijn baan niet meer kon uitoefenen, en na miljoenen te hebben uitgegeven aan falende medische ingrepen was hij aan het einde van de rit ook nog eens blut. Echter hoorde hij toen van een invalide persoon die weer op wonderlijke wijze kon lopen na een bezoekje aan Kamar-Taj in Kathmandu. Een geïntrigeerde Strange bracht vervolgens ook een bezoek aan deze Oosterse plek, waar hij The Ancient One (Tilda Swinton (The Chronicles of Narnia-films, The Curious Case of Benjamin Button) ontmoette en de rest is geschiedenis.

Na een lange training werd dokter Stephen Strange een meester in de mystieke kunsten, wat betekent dat hij krachten kan oproepen uit de kosmos van verschillende universums. Een paar jaar later bundelde hij krachten met o.a. Iron Man, Spider-Man, Starlord en de rest van de Guardians of the Galaxy om de gevreesde titaan Thanos te verslaan. Helaas was dit tevergeefs, want Thanos won en met een knip van zijn Infinity Gauntlet werden Strange en 50% van de wereldbevolking weggevaagd. De Sanctum Sanctorum, een mystieke plaats in New York die allerlei antieke relieken bevat, werd onbemand achtergelaten en Wong (Benedict Wong (Prometheus, The Martian), Stephen's vriend en mede-magiër, werd de beschermer van deze plek.

5 jaar later werd Dr. Strange weer teruggebracht door de inspanningen van de Avengers en raakte hij betrokken bij de ultieme strijd tegen Thanos. Door de opoffering van Tony Stark werd deze oorlog uiteindelijk gewonnen en keerde de dokter weer terug naar de New Yorkse Sanctum. Echter werd zijn hulp kort daarna weer ingeroepen. Ditmaal verscheen Peter Parker op de stoep om hulp te vragen bij het modificeren van het geheugen van de hele mensheid. Door onfortuinlijke omstandigheden was Peter's identiteit als Spider-Man namelijk onthuld, wat ongewenste publiciteit als gevolg had. Helaas zorgde Strange's mislukte geheugenmodificatiespreuk ervoor dat er allerlei ongewenste bezoekers uit het multiversum arriveerden, maar gelukkig fixte de dokter dit aan het einde van Spider-Man: No Way Home.

Helaas zorgt Doctor Strange's arrogante gesjoemel met allerlei universums voor nare gevolgen en daar gaat Doctor Strange in the Multiverse of Madness over. Oorspronkelijk gepland voor 7 mei 2021, maar uiteindelijk verschoven naar 6 mei 2022, gaat deze film over de catastrofale gevolgen van het openen van het multiversum. Ondanks diverse waarschuwingen, blijft het Strange's ego die de boventoon voert bij zijn handelingen. Leidt het onder ogen komen van wat zijn daden voor consequenties hebben voor wat meer nederigheid? En leert dokter Stephen Strange eindelijk wat het is om verantwoordelijkheid te hebben? Terugkerende acteurs zijn o.a. Rachel McAdams (Mean Girls, Sherlock Holmes) en Chiwetel Ejiofor (12 Years a Slave, The Lion King (2019)) met Elizabeth Olsen (Godzilla, Wind River) en nieuwkomer Xochitl Gomez (The Baby-Sitters Club) als Wanda Maximoff en America Chavez.

Persoonlijk kijk ik zeer uit naar deze film. Jij ook? Hierbij alvast de allereerste teaser. Vanaf 6 mei 2022 in de bios:

      
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Trailer #2 voor Uncharted:

Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Zojuist The Matrix Resurrections (2021) gekeken. Laat ik zeggen dat ik hem met een 3/10 heb beoordeeld op IMDb en de user reviews daar vrij betrouwbaar zijn :fluiten:
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1596
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik had er eigenlijk wel hogere verwachtingen van  :lookaround:
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1695
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ja ik ook. De trailer zag er wel veel belovend uit.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik kijk expres nooit trailers. Zitten altijd wel spoilers in, helemaal bij komediefilms
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Nieuwe trailer voor The Batman:

Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Gisteren Don't Look Up (2021) gekeken. Erg leuke en confronterende film :)
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

 nieuwe serie, book of boba fett, was gisteren natuurlijk uit, ik vond de eerste aflevering wel vet (of: fett)! :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ook ik ben zojuist vermaakt met een leuke aflevering van bobby fret
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ik vond de eerste aflevering van TBOBF vermakelijk maar niet spectaculair. Ben wel onverminderd benieuwd naar de volgende  :duim:
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 641
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Bobo Fudd smaakt inderdaad naar meer.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Large schreef: vr dec 31, 2021 8:05 am Ik vond de eerste aflevering van TBOBF vermakelijk maar niet spectaculair. Ben wel onverminderd benieuwd naar de volgende  :duim:

 
Vind ik ook. Na 1 aflevering kan ik nog niet veel zeggen. Het lijkt qua niveau wel heel veel op The Mandalorian. Als dat zo doorgaat komt het helemaal goed!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Nieuwe rode band-trailer voor de HBO Max-serie Peacemaker:


 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Nieuwe clip voor Uncharted:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk.
Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Heeft Jennifer Beals eigenlijk een grote rol in Boba Fett?
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Stuifzand schreef: ma jan 10, 2022 3:02 pm Heeft Jennifer Beals eigenlijk een grote rol in Boba Fett?

 
Beetje supporting rolletje, zij runt de lokale kroeg.
Heeft twee scenes gehad tot nu toe...
jennifer-beals-the-book-of-boba-fett-poste-2022-0.jpg
jennifer-beals-the-book-of-boba-fett-poste-2022-0.jpg (191.94 KiB) 3186 keer bekeken
 
 
 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Laten we zeggen; ze heeft nog geen stoelendans gedaan met een plens water in haar gezicht. :P
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat had ik dan ook weer niet verwacht :lol:
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik wel, beetje jammer.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Woensdag weten we meer
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Laatste trailer voor Scream:

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Gisteren heb ik The Flash seizoen 5 afgekeken.
Best een leuk seizoen, maar de antagonist vond ik persoonlijk iets minder.
Verhaallijn om de antogonist was leuker.

Nu seizoen 4 van Supergirl afkijken.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2105
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Nu seizoen 4 van Supergirl afkijken.
Het beste seizoen :feest:
 
 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Het Marvel-personage Moon Knight dateert alweer uit 1975, toen hij voor het eerst als vijand verscheen in de strip Werewolf By Night nummer 32. Sindsdien heeft hij verschillende bijrolletjes gehad in de strips van The Defenders en West Coast Avengers, tot hij in 1980 een anti-held werd in zijn eigen serie stripboeken en een prominentere hoofdrol kreeg.

Moon Knight's echte naam is Marc Spector, de Joods-Amerikaanse zoon van rabbijn Elias Spector. Toen hij nog maar een kleine jongen was, werd Marc al uitgekozen door de Egyptische maangod Khonshu voor psychische manipulatie, waardoor Marc zichzelf als verschillende persoonlijkheden inbeeldde en zo een stoornis ontwikkelde. Pas toen hij als volwassen man als huursoldaat werd ingehuurd door moordenaar Raoul Bushman en hij aan het eind van de rit voor dood werd achtergelaten in de verlaten Egyptische tombe van Khonshu, werd hij pas echt bezeten door de maangod. Vermoedelijk werd hij op wonderlijke wijze uit de dood opgewekt, noemde zichzelf de Moon Knight, de 'vuist van Khonshu' en ging een leven leiden als nachtelijke burgerwacht die criminelen oppakt. Daarom wordt hij ook wel de Marvel-versie van Batman genoemd.

Marc heeft tijdens zijn leven al verschillende persoonlijkheden toegeëigend, geholpen door Khonshu's manipulatie. Een paar voorbeelden: 1. Steven Grant, een zakenman met miljarden op de bank en een bewogen leven. 2. Jake Lockley, taxibestuurder uit New York die zijn oren gespitst houdt voor alle nieuwtjes uit de criminele onderwereld. En 3. Mr. Knight, de eerder genoemde burgerwacht die niet vies is van een beetje bloed aan zijn handen. Maar al deze persoonlijkheden hebben ook hun nadelen, namelijk dat Marc een behoorlijke schizofreen is en soms flinke gaten heeft in zijn geheugen. Hierdoor kan hij wel eens de realiteit uit het oog verliezen.

In augustus 2019 deed Marvel tijdens D23 een aankondiging dat, naast de al eerder bekend gemaakte Disney+-series voor 2021 (Wandavision, Falcon and the Winter Soldier, Loki, What If...? en Hawkeye), ook nog eens de series voor She-Hulk, Ms. Marvel en last but not least Moon Knight eraan zaten te komen. De fans gingen uit hun dak, een schrijver werd in oktober van hetzelfde jaar gevonden in Jeremy Slater (The Umbrella Academy), ruim een jaar later werd een regisseur gevonden in Mohamed Diab en verder was het wachten op meer info.

Geruchten gingen al in oktober 2020 de ronde dat Oscar Isaac (de Star Wars-sequels, X-Men: Apocalypse) de hoofdrol zou krijgen als Marc Spector, wat in mei 2021 pas werd bevestigd door Marvel. In januari 2021 werden May Calamawy (Ramy), Ethan Hawke (Dead Poets Society, The Purge, Knives Out 2) en Gaspard Ulliel (It's Only the End of the World, The Dancer) aan de cast toegevoegd en het filmen begon in maart 2021. Vanaf toen was het alleen maar wachten op officieel beeldmateriaal, wat de fans kregen tijdens de Disney+-dag van 12 november 2021. En vandaag is dan uiteindelijk de eerste officiële trailer naar buiten gebracht van Moon Knight, de eerste Marvel Disney+-serie van 2022 die op 30 maart zijn debuut maakt. Geniet hieronder alvast van deze trailer:


 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dit ziet er fantastisch uit.
Ik ben echt benieuwd hiernaar.  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Laatste trailer voor Uncharted:


 
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1533
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Het begon allemaal in 1937, toen universiteitsprofessor John Ronald Reuel Tolkien (ook wel J.R.R. Tolkien genoemd) een boek uit bracht met wezens die zichzelf Hobbits noemden, kleine mensachtigen met enorme voeten die in holen in de grond woonden. 1 van de Hobbits die de hoofdrol in dit boek vertolkte was Bilbo Baggins, die door de tovenaar Gandalf op pad wordt gestuurd, samen met 13 dwergen, om een berg genaamd The Lonely Mountain en de schat die daarin verborgen is te veroveren op de reusachtige draak Smaug. Het boek, dat The Hobbit heette, werd meteen zo enthousiast onthaald door het grote publiek, dat de eerste print in 2 maanden uitverkocht raakte en er dus nog meer edities geprint moesten worden. Ook werd Tolkien meerdere keren gevraagd voor een sequel, waaraan hij direct begon. Echter duurde het nog jaren voordat The New Hobbit, dat later uitgroeide tot de 3 delen van The Lord of the Rings, in 1954 tot en met 1955 gepubliceerd werden.

Verschillende filmstudio's en regisseurs, van Walt Disney tot George Lucas, waren door de jaren heen geïnteresseerd om Tolkien's boeken om te zetten tot filmprojecten, maar telkens werden de rechten weer verkocht en slaagde men er niet in om iets succesvols te creëren. Enkele animatiefilms werden in de jaren '70 gemaakt, maar daar bleef het ook bij. Echter zorgde dit er wel voor dat in die tijd een tiener genaamd Peter Jackson geïnteresseerd raakte in Tolkien's werk en 20 jaar later naar filmstudio New Line stapte om zijn trilogie te suggereren. New Line ging hiermee akkoord en vervolgens ging The Lord of the Rings in productie. De rest is geschiedenis. Peter Jackson's trilogie veroverde bliksemsnel de hele wereld en iedereen was in de ban van Frodo Baggins die de reis door Middle-Earth maakte om de One Ring te vernietigen in de vuren van Mount Doom. 

Niet alleen zette The Lord of the Rings-trilogie Peter Jackson in het vizier van vele filmstudio's die graag met hem wilden samenwerken, maar ook acteurs als Ian McKellen (X-Men, Beauty and the Beast), Elijah Wood (Flipper, Eternal Sunshine of the Spotless Mind), Orlando Bloom (de Pirates of the Caribbean-films, Troy), Sean Bean (Game of Thrones, The Martian), Sean Astin (The Goonies, Stranger Things) en Cate Blanchett (Elizabeth: The Golden Age, Thor: Ragnarok) werden wereldberoemd door hun rollen in deze films. Zo'n 9 jaar na The Return of the King, bracht Jackson ook nog eens een trilogie uit rondom The Hobbit, wat ondanks de tegenvallende opbrengst toch ook veel fans blij maakte.

Toch waren de fans nog lang niet verzadigd en na een kort geding tussen de familie van Tolkien en Warner Bros was uiteindelijk Amazon Studios degene die felle competitie wilde leveren tegenover Game of Thrones van HBO door zo'n $250.000.000 neer te leggen voor de Lord of the Rings-televisierechten. Dit bedrag, maar ook het geld dat Amazon kwijt was aan produktiekosten, het inhuren van de cast en crew en het filmen op locatie in Nieuw Zeeland, zorgde ervoor dat dit de tot nu toe duurste serie zou worden van alle streamingseries. In maart 2019 verkondigde Amazon dat de serie zou plaatsvinden in de Second Age of Middle-Earth, duizenden jaren voor de gebeurtenissen in The Lord of the Rings en het filmen startte in februari van 2020. 

Een tijdje geleden bracht Amazon al een korte teaser naar buiten met de naam voor de serie: The Lord of the Rings: The Rings of Power. Een datum hiervoor was ook al bekend: 2 september 2022. De titel doet vermoeden dat de serie gaat over de verschillende ringen die verdeeld worden onder de elfkoningen, dwergheren, sterfelijke mensen en The One Ring voor de duistere heerser Sauron en hoe deze met zijn macht omgaat. Veel is er echter nog niet bekend over het verhaal of over de rollen van de vele onbekende acteurs die erin spelen. Wel heeft Amazon een geweldig team van schrijvers, producenten en regisseurs (waaronder J.A. Bayona (bekend van o.a. Jurassic World: Fallen Kingdom)) in elkaar geflansd. Een filmpje hierover kun je, evenals de titelteaser, hieronder bekijken. Ben jij al enthousiast om terug te keren naar Middle-Earth? Ik in ieder geval wel.




Ook zijn er vandaag zo'n 23 posters gepubliceerd met daarop een gedeelte van de acteurs die in deze serie gaan spelen. Bekijk ze hieronder:


 
 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ben erg benieuwd naar die serie  :duim:

Hoewel ik weinig verwacht zou het natuurlijk gaaf zijn als Lego er nog wat sets voor kan maken  :drool:
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4164
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Dan kan ik ook een aantal bosbewoners op de kop tikken voor een schappelijke prijs. Ik mos nog een hoop dwergen.
Plaats reactie