TAFOL's MOC's

Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Een nieuw forum, dus ook maar gelijk een nieuw MOC-topic. Wil je al mijn oude MOC's terugbekijken? Dan kan dat via onderstaande link:
https://www.lowlug.nl/forum/viewtopic.php?f=93&t=7007
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Toen LEGO met set 75979 in de winkel kwam, bedacht ik me dat andere vogels ook gemaakt konden worden met hetzelfde mechanisme om de vleugels te laten bewegen. Uiteindelijk kwam de keuze uit op een papegaai, omdat de meeste onderdelen beschikbaar waren in de benodigde kleuren. Ik moest alleen het hoofd modificeren en de houder, waarop de vogel als het ware zit, aanpassen. Het toevoegen van een batterijhouder en motor (dank aan https://www.youtube.com/watch?v=O8e7OcdmHPs383s" target="true">JK Brickworks voor het laten zien hoe je dit beest kunt motoriseren) zorgt er bovendien voor dat ik deze MOC overal op evenementen kan laten vliegen, de hele dag door. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

Rainbow Bird

https://www.flickr.com/photos/141869750@N08/albums/72157717077295926

Filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=3yXCBoNCMzY
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Voor de 'Herontwerp een set'-wedstrijd heb ik set 6381 Motor Speedway genomen als onderwerp om te revampen. Deze set heb ik vroeger als kind gehad en ik heb er nog steeds leuke herinneringen aan. Natuurlijk moest een moderne interpretatie van een deze set Speed Champions-achtige racewagens hebben, dus heb ik de instructies van set 75883 erbij gepakt en de voertuigen letterlijk nagebouwd in de klassieke kleuren van de originele set uit 1987. Custom stickers heb ik laten maken door Jaaptechnic en in plaats van een baseplate heb ik een brickbuild basis gemaakt voor de racebaan. Verder zijn ook andere aspecten van de set gepimpt naar modernere versies, maar ik laat het aan jullie over om te ontdekken welke dit zijn. Ik hoop dat jullie hem net zo mooi vinden als ik en laat vooral weten wat jullie ervan vinden.

Motor Speedvamp

https://www.flickr.com/photos/141869750@N08/albums/72157717081656597
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 599
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Dat was een van de eerste setjes die ik als kind had, en zeker de eerste "grote" set (ik vond dat toen groot, een hele 32x32 baseplate met wat dingen erop :D )
Goed gevangen!
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Leuke MOCs TAFOL! Vooral de papegaai is wel echt mijn ding. Ik ga binnenkort ook maar eens Hedwig bouwen.  
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @swandutchman

Ik ga binnenkort ook maar eens Hedwig bouwen.

Eh dat is een uil  
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:


@TAFOL Leuk gedaan
Ik zag toevallig van de week Jang’s review van die motor speedway dus ik herkende hem meteen!


Die papegaai is ook cool!

@aawsum ja maar op hetzelfde principe als de Hedwig set, als ik het goed gelezen heb  
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Bedankt voor de complimenten, allemaal. :  

Geplaatst door: @ravelino
@TAFOL Leuk gedaan
Ik zag toevallig van de week Jang’s review van die motor speedway dus ik herkende hem meteen!
Die papegaai is ook cool!

Je bedoelt waarschijnlijk Jang's review van de 6395? Deze set is een jaar na de 6381 uitgebracht, maar gebruikt dezelfde baseplate (maar dan 2 keer). Dus ik kan wel begrijpen waarom je de 2 sets door elkaar haalt.  

Geplaatst door: @ravelino
@aawsum ja maar op hetzelfde principe als de Hedwig set, als ik het goed gelezen heb  

Klopt. In principe heb ik 1-op-1 de instructies van Hedwig gevolgd bij het bouwen van mijn MOC. Het scheelt dat ik de set 2 keer had, anders had ik nog meer onderdelen moeten bestellen. Alleen de kop en houder is anders, maar verder heb ik een identieke kopie van set 75979 gemaakt (alleen de kleuren zijn anders). Inclusief de werking van de vleugels dus. 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:


Geplaatst door: @tafol

Je bedoelt waarschijnlijk Jang's review van de 6395?

Ja nu ik nog een keer kijk is dat toch wel een andere set ja nu heb ik echt even de goeie set ernaast gehaald en dan lijkt hij nog meer op het origineel!  
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 640
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Hele gave redux! Leuk dat je de exacte kleuren hergebruikt op het wegdek na, werkt goed zo in zijn geheel.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat zijn twee toffe bouwwerken, TAFOL.  
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1641
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Twee leuke bouwwerken inderdaad, vooral die papegaai is leuk. Eigenlijk had je die papegaai in moeten dienen bij de herontwerpwedstrijd...
Gebruikersavatar
Servertijd
Premium
Berichten: 239
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 4:42 pm
Contacteer:

Die papegaai is erg vet gedaan!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @human

Twee leuke bouwwerken inderdaad, vooral die papegaai is leuk. Eigenlijk had je die papegaai in moeten dienen bij de herontwerpwedstrijd...

Toen ik de papegaai zo'n 2,5 week geleden af had, vond ik hem toch niet zo aan de wedstrijdregels voldoen.
Ten eerste omdat het niet is gebaseerd op een set van vroeger, maar op een set van dit jaar.
Ten tweede was mijn interpretatie van de wedstrijdregels iets van 'pak een set van zoveel jaar geleden en laat deze in een nieuw jasje zien met moderne bouwtechnieken en onderdelen die LEGO vandaag de dag zou gebruiken voor zo'n set'. Mijn papegaai is gewoon een totale metamorfose van Hedwig en dat leek mij niet de bedoeling. Vandaar dat ik er voor heb gekozen om mijn papegaai niet in te zenden, maar een totaal nieuw bouwwerk te creëren die naar mijn mening wel aan de regels voldeed. 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

De regels waren best ruim maar ik snap wel wat je zegt ... een prima keuze toch want het is jouw keuze.
En laten we niet vergeten dat je gewoon een hele gave andere set hebt geherproduceerd en ingezonden  
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Even wat stof van dit topic blazen...

Toen op het forum de apRail-wedstrijd werd aangekondigd, wilde ik de kans aangrijpen om voor het eerst sinds lange tijd weer eens een MOC te maken. Na ruim anderhalf jaar, waarin ik mijn collectie blokjes van een andere sorteermethode heb voorzien (in plaats van op kleur, heb ik mijn LEGO nu op maat en soort in Iris-kastjes gesorteerd), met als doel mijn eigen creaties makkelijker en sneller te bouwen, wilde ik me weer aan een eigen ontwerp wagen. Het doel: Bouw een trein op minischaal. Mijn inspiratie: Sommige treinensets uit de jaren '90, die ik in het klein wilde nabouwen. En dan niet alleen de treinen en wagons zelf, maar mijn MOC moest echt aanvoelen als onderdeel van een modelspoorbaan. Dus bouwde ik er ook een diorama omheen en een manier om aan de hand van een spiraalaandrijving (met behulp van onderdeel 73763) de trein voort te bewegen. Wat vinden jullie ervan? En kunnen jullie de sets uit de jaren '90 herkennen?

Afbeelding

En een filmpje om de werking te demonstreren:



Flickr
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Wat ik hiervan vindt?

Ik vind het echt heel gaaf!  :duim: Zo klein en toch rijdend. En omdat je met de hand draait gaat het wat schokkerig, maar dat past om een of andere manier helemaal bij de MOC.
 
 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Leuk minidiorama. Zo zien zelfs goederentreinen er ineens schattig uit.

Wat de sets betreft:
-De loc lijkt uit 4564 Freight Rail Runner (1994) te komen. De wagons komen echter uit 2 andere sets;
-De tankwagon lijkt uit 4537 Twin Tank Transporter (1993) te komen;
-De blauwe bulkwagon lijkt uit 4536 Blue Hopper Car (1991) te komen.

Tot slot de spoorwegovergang:
-4539 Manual Level Crossing uit 1991.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 793
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Erg leuk gedaan, de sets zijn goed te herkennen en de gehele diorama ziet er erg mooi uit. :duim:

 
Gebruikersavatar
Quarktaart
Premium
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:27 am

Erg cute. De sfeer van de MOC is erg prettig en dat het beweegt, maakt het nog mooier
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1593
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Zoals mijn bovenbuurman ook zegt, de hele sfeer van het diorama is fijn. Heel leuk om naar te kijken in deze stijl. :duim:
De locomotief en de wagons zijn leuk uitgevoerd en met veel details op deze schaal. Dat het ook kan bewegen in de kers op de taart.
Gebruikersavatar
HolidayBrickCreations
Premium
Berichten: 79
Lid geworden op: za mei 29, 2021 2:07 am

erg cool gedaan, en het feit dat hij zo rijd is erg tof!
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Wauw ik vind hem erg leuk geworden!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dit is erg leuk!
Ik moet een beetje denken aan Lego Loco.
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Heel leuk gedaan TAFOL!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Bedankt allemaal! :D

Bricknook heeft het helemaal bij het goede eind. Leuk dat de locomotief, de wagons en de spoorwegovergang zo herkenbaar en goed uit de verf zijn gekomen, zoals ook de bedoeling was. 
sanderkoenen schreef: za apr 29, 2023 7:40 am Dit is erg leuk!
Ik moet een beetje denken aan Lego Loco.

 
Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht, maar het lijkt er inderdaad een beetje op. Grappig dat je het daarmee associeert. 
Voor degenen die niet weten wat LEGO Loco is, vind je hieronder de intro van dit computerspelletje:


 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 885
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Mooi gedaan!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

In juli 2022, toen ik set 10273 Haunted House aanschafte, wilde ik dit griezelhuis een permanent plekje in de woonkamer geven. Maar bij de originele set vond ik dat er het een en ander miste, bijvoorbeeld een diorama met herstbomen, paddestoelen en andere najaarstaferelen. Echt iets wat bij het spookachtige sfeertje van de set paste. De 10247 Ferris Wheel en de 10257 Carousel had ik in het verleden ook op een 48x48 grondplaat neergezet, dus dat was ik ook van plan bij deze set. Dus ging ik aan de slag nadat ik de set afgelopen herfstvakantie had gebouwd, en vooral nadat ik Boindil's bomentechniek op het forum had gezien, vond ik een manier om het uiteindelijke diorama nog veel mooier te maken. Wat vinden jullie van het eindresultaat?

Afbeelding


Flickr

 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4169
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuke scène!   :)
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1494
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Mooi gemaakt!
Gebruikersavatar
JoepMeloen
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: wo aug 11, 2021 5:01 pm
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Mooi gedaan!
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2382
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dat ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 885
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Leuk gemaakt!

Ik heb deze nog uitgesorteerd staan in Sand Green, opnieuw ontworpen als modular op een 32 x 32 baseplate. Nog geen tijd gehad om hem te bouwen, de lift goed werkend te krijgen schijnt een uitdaging te zijn.
Thrills Mansion.png
Thrills Mansion.png (1.27 MiB) 1316 keer bekeken
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1692
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Mooi gedaan beide.
TAFOL ik vind dat het een wat prettiger sfeer krijgt met de gekleurde bomen erbij.
Berthil het is een mooi strak gebouw wat mooi bij de modulairs past.
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Bedankt voor de complimenten. :D
 
Berthil schreef: ma nov 06, 2023 12:13 pm Ik heb deze nog uitgesorteerd staan in Sand Green, opnieuw ontworpen als modular op een 32 x 32 baseplate. Nog geen tijd gehad om hem te bouwen, de lift goed werkend te krijgen schijnt een uitdaging te zijn.
 
Ik kreeg de lift in mijn model ook niet werkend. Ik heb het daarom maar zo gelaten.
Hij dient toch maar voor de sier in mijn woonkamer.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1593
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

TAFOL schreef: zo nov 05, 2023 11:47 pm  Wat vinden jullie van het eindresultaat?

Afbeelding


Flickr

 
 

 
Ik vind het een heel lekker sfeertje zo @Tafol (daarom gewoon je foto ook gequote  ;)  )
 
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 274
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

TAFOL schreef: zo nov 05, 2023 11:47 pm ….. Wat vinden jullie van het eindresultaat?


 
Nice…..,Tafol, past goed bij elkaar zo. 😱👍
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 526
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Dat is een leuk display stuk geworden! :duim:
En het bewerken van de foto's is ook goed gelukt :klappen:
 
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 560
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Owh dat is heel gaaf geworden zeg!
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Het was eind augustus dit jaar toen ik een recensie op Brothers Brick voorbij zag komen van set 40642 Gingerbread Ornaments. Aan het eind van deze recensie had men een eigen gemberkoekversie van Commander Cold van het Ice Planet 2002-thema (1993-1999) gemaakt en meteen was ik geïnspireerd. Onmiddelijk had ik zin om niet alleen minifigs uit de rijke historie van LEGO, maar ook bepaalde filmpersonages, een gemberkoekmake-over te geven. Dus heb ik in totaal 2 sets gekocht om mee te experimenteren. Commander Cold was makkelijk te reconstrueren, maar kun je ook de andere personages herkennen? 

Alvast een fijne Kerst allemaal! 

Afbeelding

Flickr 
 
 
Plaats reactie