[sorteren] Welke sorteer-oplossing had je eerder moeten doen?

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Op onder andere Lowlug-tv zie ik op de achtergrond bij sommigen een indrukwekkende wall van iris-kastjes zoals bijvoorbeeld bij Large. Mijn vraag is: hoe bevestigen jullie deze aan elkaar. Ik ga er tenminste van uit dat ze onderling aan elkaar en aan de achtermuur bevestigd zijn en niet los op elkaar gestapeld zijn.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Volgens mij kun je ze klikken aan elkaar. Door de bovenkant van de ene af te halen klik je de volgende er op.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Je kan de meeste inderdaad stapelen. Zijwaarts heb ik ze los staan. Ik wil daar nog wel een keer een ombouw voor maken.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @raven

Volgens mij kun je ze klikken aan elkaar. Door de bovenkant van de ene af te halen klik je de volgende er op.

Klopt, maar !!!! Er zijn dus zeker 2 soorten in de omloop die niet op elkaar passen. Dus goed om daar op te letten.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

De Iris ladekastjes zijn verticaal eindeloos stapelbaar, ze klikken in elkaar. Ik heb dus 6 torens van ruim 2 meter hoog.
Ze zijn stabiel genoeg om niet in de muur vast gezet te hoeven worden. De torens zitten ook niet aan elkaar vast.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:


Geplaatst door: @stuifzand

Je kan de meeste inderdaad stapelen. Zijwaarts heb ik ze los staan. Ik wil daar nog wel een keer een ombouw voor maken.

Dat zijn leuke projecten ja. 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 873
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Voor de stevigheid heb ik tussen de Iris torens wat stukjes tapijtplakband gedaan, dat kleeft aan twee kanten erg goed. Daarmee krijg je zijwaarts een wat stabieler geheel wat je ook al merkt bij de lades open dicht doen.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat is ook wel een idee ja, die tape.  
Gebruikersavatar
Opa-ijsje
Berichten: 15
Lid geworden op: ma feb 15, 2021 9:44 am
Locatie: Houten

@swandutchman, ik doe eigenlijk hetzelfde maar gebruik dan de indeling van rebricable.com en hou ook de voorraad bij in mijn eigen plaatselijke dbase waar ik ook de gestickerde onderdelen kan invoeren. Verder gaan alle onderdelen in ziplockzakjes en dan vervolgens in de rubrieksbakken. Op deze manier is het overzicht redelijk te doen. Alleen het invoeren is echt een klus, ben nu bijna 1 jaar bezig met invoeren van de voorraad en heb pas 6000 verschillende parts ingevoerd.
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Ik ben alles weer een beetje op zijn plek aan het zetten na de verbouwing. Ik heb wat extra lades gehaald (Ikea Nordli, 80 x 50 x 10), ik moet alleen nog even wat inzetbakjes halen die een beetje uitkomen kwa maat. Het is wel een nadeel dat deze laden niet geheel open gaan, waardoor je wat dooie ruimte hebt.
Ik zit alleen met mijn minifigs te klooien, ik heb ze op 32 x 32 baseplates in een zelfgemaakt kastje. Alleen heb ik teveel figs, waardoor ik weer wat anders moet gaan verzinnen. Heeft iemand wellicht een goed idee? Ik wil geen ziplocks o.i.d. ik wil ze graag overzichtelijk en bereikbaar houden EN stofvrij. Wellicht wil ik waarschijnlijk weer iets wat niet kan ;)  
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @chef_nl

Alleen heb ik teveel figs, waardoor ik weer wat anders moet gaan verzinnen. Heeft iemand wellicht een goed idee? Ik wil geen ziplocks o.i.d. ik wil ze graag overzichtelijk en bereikbaar houden EN stofvrij. Wellicht wil ik waarschijnlijk weer iets wat niet kan ;)  

Ik ken wel een goed adresje voor je figs. Je mag ze gwn opsturen! Overzichtelijk & stofvrij wel, bereikbaar niet  

Succes met alles netjes maken na de verbouwing!
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 873
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:


Geplaatst door: @chef_nl

Wellicht wil ik waarschijnlijk weer iets wat niet kan ;)  

Denk het wel :) Ik heb ze in zakjes in Iris lades op thema. Zo blijven de onderdelen bij elkaar die bij elkaar moeten blijven zonder dat ze teveel stof of krassen oplopen. Eventueel kan je het minifig nummer op het zakje zetten voor traceerbaarheid. Bij meer dezelfde figs word het zakje wat groter. Maar zo te lezen twijfel je tussen opslag en display en dat zijn wellicht twee verschillende dingen. 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:


Geplaatst door: @chef_nl

Ik zit alleen met mijn minifigs te klooien, ik heb ze op 32 x 32 baseplates in een zelfgemaakt kastje. Alleen heb ik teveel figs, waardoor ik weer wat anders moet gaan verzinnen. Heeft iemand wellicht een goed idee? Ik wil geen ziplocks o.i.d. ik wil ze graag overzichtelijk en bereikbaar houden EN stofvrij. Wellicht wil ik waarschijnlijk weer iets wat niet kan ;)  

Dat zou opzich best mogelijk zijn. Je zou je huidige kastje groter kunnen maken zodat alles er weer in past. Wanneer je daar dan een glazen deurtje voor maakt is het stofvrij. Een gewoon deurtje kan natuurlijk ook, dan heb je ze alleen in het zicht wanneer je dat zelf wilt.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Zo’n baseplate met poppetjes past in een irislade. Maar dat is niet heel economisch qua ruiimtegebruik.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Ik moet nog een sorteersysteem opbouwen, maar tot die tijd staan mijn minifigs op een baseplate én in een grote ziplock. Het kan dus ook samen  

[edit: typo door autocorrectie]
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Ik heb mijn minifigs gewoon afgestort in mijn irislades. Wel gesorteerd op thema per la. la vol, extra la van dat thema. Dus sommige lades zijn gewoon maximaal benut. En zolang je geen 3 jarige peuters erin laat grabbelen heb je ook geen last van krassen.
Ik heb 2 lades met harry potter figs, 1 lade lego pirates, met de soldaten, kannons, bootjes, wastobben en zwaarden en musketten. 3 lades met starwars, 1 rebels, 1empire en 1 overig. 1 lade met cmf en city en 1 rest lade met castle. Mijn meeste castle en fantasy ridders, orc's, paarden, centaurs en hun attributen zitten in een aparte kolom van kleine irislades direct naast mijn bureau.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Minifiguren zitten bij mij in zakjes in verschillende bakken.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Omdat 1 Iris lade te vol werd heb ik de minifigs nu verdeeld over 2 lades. 1 met 'hedendaagse' minifigs en 1 met ridders/soldaten/piraten/middeleeuwse agrariërs.
De dieren heb ik in een aparte bak met deksel.
De minifig accessoires heb ik in een aparte Iris lade, die trouwens te vol is geworden en deels in een andere lade is opgeborgen. Daarvoor gebruik ik 'chinese bakjes'.
Voertuigen (boten/fietsen/brommers) zitten ook weer apart in een lade.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dit topic is misschien ook interessant voor je. 
https://lowlug.com/forum/lounge/sorteren-minfigs-sorteren-opbergen-hoe-doe-jij-dat/
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties allemaal, 
Ik denk dat @Berthil de spijker op zijn kop slaat. Het lastige is omdat ik toch wel geregeld wat bijkoop, ik nog geregeld wat aan het schuiven of aan het her-schikken ben. Ik heb mijn favoriete figs in display cases staan. Het overzicht is belangrijk, omdat ik graag snel wil zien wat ik wel/niet heb, maar ik vind het ook gewoon leuk om er doorheen te neuzen. 
Ik heb overigens al mijn LOTR en HP figs gewoon los in een Samla bak zitten, en ook alle Maxifigs. Maar ik heb een best grote buts dure Star Wars figs, dus ik wil deze niet zomaar door elkaar mikken. 
Ik denk dat ik maar een nieuw kastje ga maken, maar dan voor 8-10 48x48 baseplates, dan kan ik wel weer even vooruit, ik zal een fotootje posten als hij klaar is ;)
Kwak675
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 15, 2021 5:16 pm

Ik zelf vond deze link heel handig
Brick architect

Zelf gebruik in een aantal Really Useful Scrapbook Drawers with Dividers, mooi formaat voor vakjes. niet het goedkoopst maar zeer goed.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am


Geplaatst door: @stuifzand

Zo’n baseplate met poppetjes past in een irislade. Maar dat is niet heel economisch qua ruiimtegebruik.

Ik heb dit geprobeerd, want dit leek me een ideale oplossing maar een baseplate (32x32) is te breed voor een irislade.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:


Geplaatst door: @henk


Geplaatst door: @stuifzand

Zo’n baseplate met poppetjes past in een irislade. Maar dat is niet heel economisch qua ruiimtegebruik.

Ik heb dit geprobeerd, want dit leek me een ideale oplossing maar een baseplate (32x32) is te breed voor een irislade.

Er zijn verschillende breedtes Irislades. Maar als het bij jou niet past, dan kom je niet ver met deze methode inderdaad.  
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @stuifzand

Maar als het bij jou niet past, dan kom je niet ver met deze methode inderdaad.

Ik heb met overtollige plates van 2 breed gewoon een soort framepje gemaakt wat er nagenoeg precies in past.
Of je verknipt een baseplate...  
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ik kom met de Iris Organizer Chest uit op 27 studs breedte en 39 studs lengte, en dan nog een beetje ruimte in de uitsparingen voorin.
Voor een 4 liter lade kan je 1 laag maken van 176 minifigs als je ze op jumpers zet. 9 in de breedte en 18 in de lengte en nog een laatste rij van 14 een kwartslag gedraaid) en dan houd je in de uitsparing voorin nog ruimte over voor 4 minifigs(twee aan iedere kant). Dit is zonder handaccessoires maar met bv een helm en/of een rugzakje. Ik heb ze er in Stud.io niet toegevoegd maar het kan prima. Groen zijn 1x2 jumpers, ik heb geknipt en geplakt maar je hebt er eigenlijk maar 1 per minifig nodig. Je kan ook de 1x3 jumpers gebruiken dan staan ze wat steviger. Mensen die die unikitty zakjes hebben gespaard zullen er wel wat over hebben:

Vervolgens heb je wel een stuk lege ruimte over waar je weinig mee kan wil je de boel overzichtelijk houden.
Voor een leger van dezelfde poppetjes of simpelweg om ruimte te besparen zou ik de helmen en dingen er gewoon afhalen en meer jumpers gebruiken voor onderstaand resultaat(blauw zijn 2x2 jumpers):

Op die manier kan je er 251 kwijt op de 27x39 plaat.
Ik heb zelf alles gesorteerd per onderdeel omdat ik ze ook buiten figuren gebruik, maar zit te twijfelen of ik voor mijn figbarfs zoiets kan doen.
Keverjeroen
Berichten: 3
Lid geworden op: do jul 15, 2021 12:03 pm

Een paar dingen die ik wel/niet fijn vind bij sorteren van Lego. Doe er mee wat je wilt. ;)
Wat wel werkt:

  • Iris lades, toevallig passen die bij ons precies in de kastjes die de vorige bewoner op zolder heeft getimmerd. Maar ook gewoon handig, omdat de lades makkelijk in en uit het frame kunnen. Let op dat er verschillende maten Iris systemen zijn. Ik heb overal de zelfde maten, zodat ik de lades uit kan wisselen.

  • Losse bakjes, die weer passen in de Iris lades. Liefst doorzichtige bakjes, maar die van de Chinees werken ook goed. Met de bakjes kan ik onderscheid maken tussen verschillende onderdelen in 1 lade.

  • Sorteren op vorm, gebaseerd op Bricklink. Probeer maar eens een rode 1x1 uit een bakje te vissen vol met andere 1x1's, dat lukt wel. Maar probeer nu die rode 1x1 eens uit een bakje te vissen vol met rode onderdelen (in verschillende formaten), dat kost veel meer moeite.

    • Ik maak wel een uitzondering. Ik heb bijvoorbeeld een 'plantenbak' waarin ik alles wat maar op een plant lijkt, in iedere kleur en ieder model, in gooi. Dat vind ik zelf dan weer fijn als ik aan het bouwen ben in de stad.




Wat niet werkt:

  • Alleen sorteren op kleur.

  • Bakken of lades met schotjes. Ik heb het geprobeerd, maar elke keer schieten die shotjes los en gaat alles door elkaar. Ook kan ik niet makkelijk 1 vakje even leeg gooien, nee dan moet ik de hele bak leeg gooien.

  • Ziplockzakjes. Heel soms gebruik ik ze om een klein aantal speciale onderdelen apart te houden, maar bakjes werken toch veel makkelijker.

Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Ik gebruik deze bakjes voor in de iris-laden

Zoekresultaten (karwei.nl)
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @keverjeroen



  • Sorteren op vorm, gebaseerd op Bricklink. Probeer maar eens een rode 1x1 uit een bakje te vissen vol met andere 1x1's, dat lukt wel. Maar probeer nu die rode 1x1 eens uit een bakje te vissen vol met rode onderdelen (in verschillende formaten), dat kost veel meer moeite.

    • Ik maak wel een uitzondering. Ik heb bijvoorbeeld een 'plantenbak' waarin ik alles wat maar op een plant lijkt, in iedere kleur en ieder model, in gooi. Dat vind ik zelf dan weer fijn als ik aan het bouwen ben in de stad.





Ben ik het in de meeste gevallen helemaal mee eens! Maar ik heb nu juist wél gesorteerd op kleur, maar alleen bij de kleuren waar ik niet veel van heb, de "echte" kleuren zijn dat (dus alles behalve grijs/wit/zwart )
Probeer maar eens een dark blue 1x1 plate te vinden in een bak met allemaal 1x1 plates (o.a. zwarte), terwijl je niet zeker weet óf en hoeveel dark blue 1x1 plates je hebt  
In het geval dat ik een kleur nodig heb voor details dan kan ik in één opzicht zien wat ik heb door die bakjes tevoorschijn te halen!

Maarja dat ligt natuurlijk allemaal aan de grote van je stenen collectie, wat je bouwstijl is en wat voor jou werkt!
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:


Geplaatst door: @keverjeroen

Alleen sorteren op kleur.

Alleen sorteren op vorm wordt ook lastig in verband met wat @Twan zegt. Ook omdat je van sommige dingen/kleuren gewoon meer hebt en de verdeling dan scheef wordt. Zo zou ik 3 Iris laden van 7 liter met 1x2 bricks kunnen vullen maar nog geen enkele met 1x12 bricks. Ik heb inmiddels zelfs mijn plates met clip en wapens op kleur gesorteerd in sommige gevallen. Vaak omdat het bakje vol begon te raken/onoverzichtelijk werd.

Geplaatst door: @twan

terwijl je niet zeker weet óf en hoeveel dark blue 1x1 plates je hebt lol

Je weet wat goeroe Sander daarover zegt: “Als je niet zeker weet hoeveel je er hebt dan heb je er nog niet genoeg!”
Gebruikersavatar
Otter480
Berichten: 29
Lid geworden op: do jul 15, 2021 11:52 am

Ik zelf ben erg fan van de action sorteer bakken. Ik begon met de Heracles bakken. Maar met de deksel open en dicht doen nemen ze veel ruimte in. Dan heb je bij de action ook nog de 3 grote laden bakken. Ik heb daarnaast 5 van die kleine vissers doosjes gekocht. Die zijn wat praktischer maar nog steeds onhandig. Ik merkte dat ik mijn plates/stenen op soort sorteerden in ziplock zakken. Maar het constant open en dicht doen. Begon ook te storen. 
Gezien ik beperkt ben in ruimte en geld. Kan ik niet alles in 1x aanschaffen. 
Mijn voorlopige plan was de action 3 laden zwarte bakken van 12€ langzaam uit te breiden en de 3 doorzichtig kleinere laden bakken tot ik van de week weer in de action kwam (voor bloempotten) liep ik langs de gereedschap en zag ik Werckmann assortiment ladensysteem 4 varianten staan. (4,99€) Die je zo groot kan maken als je wilt. Nu ben ik daar langzaam aan het mee overstappen voor de kleinere onderdelen. De bulk Lego stenen houd ik bij de 3 laden bakken 
Qua prijs is de action goedkoper. Vergeleken met bol.com(Werckmann assortiment kast was daar 5 keer duurder)/gamma/praxis, en soortgelijke producten. Maar bij het uitpakken van de Werckmann bakken kwam ik al 3 afgebroken stukjes plastic tegen. Dus de kwaliteit is vast minder. 
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @otter480


Maar bij het uitpakken van de Werckmann bakken kwam ik al 3 afgebroken stukjes plastic tegen. Dus de kwaliteit is vast minder. 

Dat zou niet moeten mogen, ook niet bij de Action. Ik zou je aanraden ermee terug te gaan!
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

aawsum schreef: ma jun 07, 2021 4:29 pm Geplaatst door: @raven
Volgens mij kun je ze klikken aan elkaar. Door de bovenkant van de ene af te halen klik je de volgende er op.

Klopt, maar !!!! Er zijn dus zeker 2 soorten in de omloop die niet op elkaar passen. Dus goed om daar op te letten.

 
Even een ouder topic opduiken, maar ik ben me aan het orienteren op die Iris ladekasten. Omdat mijn Lego kamer nog gebouwd gaat worden later dit jaar, wil ik er eerst even 1 of 2 bestellen en later bijkopen als ik de exacte ruimte weet. (En ook mee laten groeien met de collectie op den duur).

ik zie hier verschillende series van die kastjes, ( https://www.iriswebshop.eu/opbergen/ladekasten/ ) maar volgens mij moet ik de ‘gewone’ Chest serie hebben toch om ze ook te kunnen stapelen? 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Als je nog begint met die ladekastjes zou ik kijken naar een serie die ruim voldoende beschikbaar is en waar je een relatief goedkope vakverdeling in kan maken. Ik heb veel van de Chest serie en daar passen in de versie van 8 laatjes precies 8 van die goedkope saladebakjes van 108mm in. Ook past het heel mooi qua hoogte.
Qua breedte zijn die kastjes volgens mij bij Chest allemaal gelijk, maar hoe minder laden, hoe hoger die lade dan is. Als je die met 5 hebt kun je weer twee van die saladebakjes op elkaar zetten.

Het loont zich overigens zeker om wat rond te shoppen voor die ladekastjes. Ze zijn wel eens in de aanbieding bij Blokker of Leenbakker, en de link die jij postte is zeker niet de goedkoopste.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik zie dat we het al eerder over die bakjes hadden :D
viewtopic.php?p=9829#p9829
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Ik heb de 'new' chest serie van deze kastjes, maar deze is niet meer goed verkrijgbaar. Voor zover ik weet verkoopt alleen Iris deze nog, maar dan wel voor een hoge prijs. Als je net begint met de Iris lade kasten dan zou ik de 'new' chest serie nu niet meer kopen.

Volgens mij is de 'organizer' serie nu het meest gangbaar, maar dat weet ik niet zeker. Overigens zijn de prijzen voor de Iris ladekasten afgelopen jaar behoorlijk gestegen.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Dank beide!  :duim:
 
@ Stuifzand: die optie van die bakjes wil ik zeker toepassen, ik heb de eerdere berichten van jou en Berthil daarover gezien en dat lijkt mij ook een fijne manier van opbergen. (Ik ga net als jij voor de transparante versie denk ik. Zwart vind ik mooier, maar heb ook veel zwarte Technic pins en dat is geen doen in zwarte bakjes).
Bedankt voor de tip om even rond te shoppen, ik wilde al bestellen bij Iris zelf. Bij Amazon zie ik de versie met 10 laden nu voor € 46,00, flink verschil inderdaad.

@ Swandutchman: dank voor de tips, neem ik zeker mee. Ik ben nog niet zolang uit mijn Dark Ages, maar ik vermoed dat de spullen bij Lego zelf ook lekker in prijs zijn meegestegen  ;). Maar hobby’s mogen geld kosten toch?
 
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2091
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik heb ze laatst bij bol gekocht. Dus dat is zeker een check waard.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Blokker heeft ze vaak 2e voor de helft.
Plaats reactie