Nieuws over Lego op internet

Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Ik vind dat fietspaden zandrood moeten zijn.
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Ik vind het helemaal geen verkeerde zaak dat hij voorstander is van fietspaden in officiële lego sets. Vergeet niet dat lego sets een heel groot bereik hebben onder een jonge, opgroeiende en nog lerende wereldwijde generatie. Ik zie (en veel urban planners ook) goede fiets infrastructuur als een goede oplossing voor het autodrukte probleem in steden, evenals de uitstoot van veel schadelijke gassen in bijvoorbeeld binnensteden, en voor de uitdaging van de uitputting van aardolie. Het helpt als de nieuwe generatie hier in aanraking mee is. Een Amerikaans kind zou niet snel denken dat fietspaden op de weg zouden horen, omdat zijn speelgoed dit ook niet heeft. Daarom denk ik dat aanraking met dit soort diversiteit aan keuzes een positieve invloed heeft op de vorming van het kind
Gebruikersavatar
Jaap_A
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 14, 2020 1:43 pm

@twan ik vind het ook niet verkeerd dat Lego fietspaden in de sets stopt maar dat doet Lego ondertussen al in set 60306.
Dus daarom vind ik het een probleem wat er niet is (of een Idea wat reeds bestaat).
Als het echt de veiligheid is waar het op vast zit, regel dan op zijn minst een verhoogde rijbaanscheiding!
Maargoed op Ideas ben je (redelijk) vrij je ideeën te posten dus men kijkt maar!

Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik viel meer over Octam.  
Een beetje onderzoek doen, had ervoor gezorgd dat er Octan in het artikel zou staan. 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik denk dat dat laat zien dat de eindredactie er niets van weet, dat lijkt me namelijk een typefout die er niet uitgehaald is. Al zal weinig mensen dat opvallen trouwens die zo'n artikel lezen.
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @twan

Een Amerikaans kind zou niet snel denken dat fietspaden op de weg zouden horen, omdat zijn speelgoed dit ook niet heeft. Daarom denk ik dat aanraking met dit soort diversiteit aan keuzes een positieve invloed heeft op de vorming van het kind

Ik denk niet dat het in Amerika het probleem is dat kinderen fietspaden niet tegenkomen in hun speelgoed. Ik denk dat het veel eerder nog het probleem is dat kinderen in Amerika fietspaden überhaupt niet tegenkomen en dat ze in suburbs wonen waar zelfs de dichtstbijzijnde winkel een half uur met de auto is.  
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Ik koop wel eens Lego voor mijn neefjes op de Philippijnen en ook daar ervaren ze niet het gemis van fietspaden.
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @jaap_a

twan ik vind het ook niet verkeerd dat Lego fietspaden in de sets stopt maar dat doet Lego ondertussen al in set 60306.

yes, dat was volgens mij de aanleiding om er nu een artikel over te schrijven. Die set is pas net uit, de "lobby" was al langer.

Geplaatst door: @workfromtheheart

Ik denk niet dat het in Amerika het probleem is dat kinderen fietspaden niet tegenkomen in hun speelgoed. Ik denk dat het veel eerder nog het probleem is dat kinderen in Amerika fietspaden überhaupt niet tegenkomen en dat ze in suburbs wonen waar zelfs de dichtstbijzijnde winkel een half uur met de auto is.  

haha, fair enough. Had beter een ander, Europees, land kunnen noemen.  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:


Geplaatst door: @abcd

De Hermitage heeft een wedstrijd uitgeschreven n.a.v. een tentoonstelling over de Romanovs:
https://hermitage.nl/nl/tentoonstellingen/romanovs-en-ridders/hermitage-amsterdam-daagt-lego-bouwers-van-alle-leeftijden-uit/

Ik kreeg vandaag bericht dat ik niet bij de winnaars zit.
Dan kan binnenkort mijn kasteeltje uit elkaar. 
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm


Geplaatst door: @large

Ik blijf dat een bijzondere discussie vinden, dat Lego een set niet precies maakt zoals jij het wilt...
Er zitten geen (of hele kleine) fietspaden in! Nou bestel een berg tiles en maak zelf een fietspad.
Deze mensen gaan er vanuit dat alles wat je met Lego kan in een set moet zitten...
Het omgekeerde is eigenlijk waar;
Bijna alles wat je met Lego kan maken is geen set...

En hij blijft de media opzoeken met dit, naar mijn mening, niet bestaande probleem. Ditmaal bij RTL Nieuws.
"Marcel en zoontje strijden voor fietspad in Lego-land: 'Waarom is dat er nog niet?' "
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Sukkel, heeft Kennelijk niks te doen  
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Hij wil die 2000 stemmen er nog bij. 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Uit protest koop ik gewoon geen sets met fietspaden, mochten ze er komen. Dat zal ze leren.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2338
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Op die manier laat je je toch door deze meneer beïnvloeden ;)
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Typisch een voorbeeld van iemand met een idee die het met z'n enthousiasme goed weet te vermarkten.
Ik zie er zelf ook niet echt het nut van  
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Net zo'n drammer als die van dat grote Minifiguur met een skelet binnenin.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Werd gisteren ook heel kort aangestipt op Nieuwsuur (NPO2)
Europees Hof: vorm LEGO-blokje toch beschermd – Wel.nl (welingelichtekringen.nl)
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @henk

Werd gisteren ook heel kort aangestipt op Nieuwsuur (NPO2)
Europees Hof: vorm LEGO-blokje toch beschermd – Wel.nl (welingelichtekringen.nl)


Het gaat wel heel specifiek om 1 onderdeel.
Namelijk deze:

Dat bericht is wel een beetje misleidend omdat in de foto van hen alleen normale 2x2 stenen te zien zijn...
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

..........en in Nieuwsuur toonden ze in de begeleidende beelden een 4x2 steen...........
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

@large als dat klopt, heeft nu.nl er niets van begrepen.  Hun artikel suggereert dat het over het gewone viertje gaat (1x4 brick) , bovendien is het hele systeem van in elkaar klemmende noppen nu toch weer beschermd volgens het artikel: https://www.nu.nl/economie/6123791/uiterlijk-lego-blokje-is-volgens-europees-gerecht-wel-beschermd.html?redirect=1
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Tja Nu.nl is natuurlijk sowieso knip en plak broddelwerk  
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Hmm, dat gaat goed ja...
Ik had vandaag ook college van 2 "experts" bij een Intellectual Property bedrijf, zij hadden het er ook over dat het 2x4 blokje weer beschermd is
@large heb jij toevallig een linkje waaruit blijkt dat het om dat specifieke onderdeel gaat (of heb je het uit dezelfde link)? ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Nieuwsuur gemist? Start met kijken op NPO Start vanaf minuut 30: ondanks dat het 4x2 steentje te zien is heeft de nieuwslezeres het over een "rechthoekig steentje met 4 puntjes..................dan zou Large weleens gelijk kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

@Twan
https://www.dw.com/en/lego-wins-design-patent-case-against-german-company-at-eu-court/a-56978555
vanaf "not just another brick" staat een omschrijving 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

In het artikel van Ravelino staat het goed omschreven inderdaad.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Ik probeer het te snappen: Gaat het nu om hetgeen Large liet zien (4 studs wide) of hetgeen genoemd wordt in het artikel van Ravelino (3 studs wide) ?

Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ja dat ligt er maar aan vanaf welke kant je kijkt:

Hij is 3x4...  
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Ondanks mijn VWO-B diploma lijkt het doorgronden van Lego soms te hoog gegrepen voor mij...........
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Lego moet je ook niet doorgronden, maar lekker mee bouwen  
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

RTL EditieNL had gisteren een item over diversiteit in speelgoed. Daarbij werd ook LEGO's 40516 Everyone is awesome aangehaald en liet de redactie enkele schoolkinderen met een set spelen. Er staat ook een artikel op de website: Lego lanceert Pride-collectie: 'Het leven is divers, dus speelgoed ook' | RTL Nieuws
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Leuk interview met Jebbo: https://www.ad.nl/woerden/tot-in-de-kleinste-details-bouwt-jebbo-41-met-lego-schepen-na-maar-nu-even-niet-mag-niet-van-mijn-vrouw~ae5edadd/
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @wvdp

Leuk interview met Jebbo: https://www.ad.nl/woerden/tot-in-de-kleinste-details-bouwt-jebbo-41-met-lego-schepen-na-maar-nu-even-niet-mag-niet-van-mijn-vrouw~ae5edadd/

Leuk artikel!
De titel is wel een beetje click bait  
Alsof hij van zijn vrouw niet mag bouwen, nee dit is gewoon een verstandige financiële beslissing.
Eerst weer even sparen, en dan weer een nieuw schip bouwen :  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk!
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Leuk interview! Ik ben het helemaal met Jebbo eens... tot nu toe vind ik een schip bouwen van lego ook een van de moeilijkere dingen.  
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Op 24 juni opent dan eindelijk het Legoland Discovery Center in Scheveningen voor het grote publiek!

Op 23 juni is de feestelijke opening waarop wij ook zijn uitgenodigd!

Namens Lowlug zal onze eigen WvdP de opening bezoeken en ons ongetwijfeld vertellen hoe dat geweest is!

Vanaf 21 juni is de ticketshop geopend van het DC.


Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Die maquette is gaaf geworden zeg
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Dat ziet er inderdaad heel gaaf uit.  
even wachten op de “volwassenen avonden”dan maar.  
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nou inderdaad, ik las snel en dacht ik moet 23-6 snel vrij maken in mijn agenda. En toen las ik het nog en keer en was dat dus een WftH only zeg maar. Op naar een minimeeting zonder mocs in het lego discovery centrum
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @raven

En toen las ik het nog en keer en was dat dus een WftH only zeg maar.

WvdP-only, maar ik snap de verwarring  
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Dat is zeker het bekijken een keer waard 
Plaats reactie