Nieuws over Lego op internet

Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Hoewel onderstaande link bijna meer een kijk onze superdure jachten reclame is dan Lego toch maar ff hier de link.
Een NL superjachten bedrijf heeft de twee finalisten koppels van de Nederlandse/Vlaamse Lego Masters uitgedaagd om 1 van hun vlaggenschepen in Lego te bouwen.

https://www.boatinternational.com/yachts/news/project-cosmos-recreated-in-lego
Gebruikersavatar
abcd
Berichten: 50
Lid geworden op: za nov 14, 2020 3:19 pm

Er komt een LEGO masters met (ongetwijfeld voor sommigen, maar ik herken maar 1 naam) bekende Nederlanders met kerstmis:
https://www.nu.nl/media/6094974/nicolette-kluijver-en-heleen-van-royen-te-zien-in-kersteditie-lego-masters.html
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

https://www.ad.nl/voorne-putten/wereldberoemd-metro-ongeluk-nagebouwd-in-lego-ik-wist-gelijk-dit-ga-ik-maken~aaf3c290/?fbclid=IwAR1xtijyE_A8_QUzb0ESCEda-p0j472hZP_p7AH_Zr-DWSrl_ftpgmfaujI
Ik vind het niet heel mooi eigenlijk
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen


 




Via een vriend kreeg ik een persbericht toegezonden waarin melding wordt gemaakt van het feit dat de tentoonstelling The Art of Bricks vanaf 10 december in de voormalige Hudsons Bay in de Kalverstraat zijn deuren zal openen.
645-20201125-Persbericht-AOTB-2020-Kalverpassage.docx

 


Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

ze zijn al druk met opbouwen
Gebruikersavatar
abcd
Berichten: 50
Lid geworden op: za nov 14, 2020 3:19 pm

De Hermitage heeft een wedstrijd uitgeschreven n.a.v. een tentoonstelling over de Romanovs:
https://hermitage.nl/nl/tentoonstellingen/romanovs-en-ridders/hermitage-amsterdam-daagt-lego-bouwers-van-alle-leeftijden-uit/
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @abcd

De Hermitage heeft een wedstrijd uitgeschreven n.a.v. een tentoonstelling over de Romanovs

Oh grappig  
Deadline 24 januari, voor een echt goeie Moc is dat wel kort dag...
Maar wie weet :  
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Leuk! :  
Ik zie alleen geen inschrijfformulier waar naar verwezen wordt. of kijk ik er overheen?
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Nee dat staat er inderdaad niet. Maar even in de gaten houden denk ik zo.
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 873
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

TLG gaat via Bricklink Ideas sets uitbrengen die in het verleden 10.000 stemmen hebben gehad en niet verder zijn gekomen dan de review stage.
Ontwerpen met IP zijn uitgesloten van deelname.
In januari worden de ontwerpers benaderd omtrent dit programma.
Volledige bericht op Brickset.
Dit is dus net zoiets als het AFOL designer programma van Bricklink maar dan met rejected Ideas.
Ik ben benieuwd. Als het leuke sets zijn tegen gangbare prijzen waarom niet. Ben ook benieuwd of TLG er dan nieuwe onderdelen voor gaat maken als het nodig is.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel


Geplaatst door: @berthil

TLG gaat via Bricklink Ideas sets uitbrengen die in het verleden 10.000 stemmen hebben gehad en niet verder zijn gekomen dan de review stage.

Interessante stap!
Ben benieuwd of we dan bijvoorbeeld een creatie van Swandutchman terug gaan zien  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat zou vet zijn!  
Gebruikersavatar
abcd
Berichten: 50
Lid geworden op: za nov 14, 2020 3:19 pm


Geplaatst door: @thomassio

Leuk! :  
Ik zie alleen geen inschrijfformulier waar naar verwezen wordt. of kijk ik er overheen?

Er staat nu een link in de pagina:
https://hermitage.nl/nl/activiteiten/programmering/lego-wedstrijd/
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 691
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

https://www.ad.nl/nlthuis/lego-voor-kinderen-deze-volwassenen-sloten-een-verzekering-voor-hun-speelgoed-af~a1b47a21/
Artikel in het AD over AFOLs. Premium-artikel, dus evt. openen in een privé-venster.
Gebruikersavatar
Jaap_A
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 14, 2020 1:43 pm

@wvdp leuk artikel, vind alleen de termen “speelgoed” en “spelen” niet zo passend bij mijn uiterst serieuze hobby  
Gebruikersavatar
mark1991t
Berichten: 196
Lid geworden op: ma nov 16, 2020 6:04 pm

Nieuwe foto's van het LEGO Discovery Center in Scheveningen, alsook de LEGO Shop aldaar:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Via Looopings op Twitter

Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik zag dat de lego tentoonstelling in de Kalverstraat ook een shop heeft op de begane grond. Maar ja.... dicht  
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Op Lego Ideas loopt nu een Fan vote, om voor komend jaar een set uit te brengen vanuit een klassiek thema.
Je kunt in de eerste ronde op drie thema's stemmen, en dan nog een keer stemmen op de top X thema's uit de eerste ronde.
Classic space monorail! (Okee dromen mag)

Hier is de link:
https://ideas.lego.com/blogs/a4ae09b6-0d4c-4307-9da8-3ee9f3d368d6/post/fd5cc3b8-284f-4520-825f-7c3f5e4a50fe
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Klopt. Dit wordt ook al uitgebreid besproken in het Ideas topic
jellebakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 11:49 am

https://www.538.nl/hierrr-met-je-rekening/jane-kreeg-torenhoge-boete-van-lego-maar-538-betaalt

Persoon kreeg een flinke laatste waarschuwing van lego, nadat betaling al een tijdje uit bleef. 
jellebakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 11:49 am

Foto is afkomstig van een Facebook groep, waar ze deze melding had gemaakt.

Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

hahaha, die zal wel een typefoutje in de overboeking gemaakt hebben  
Gebruikersavatar
abcd
Berichten: 50
Lid geworden op: za nov 14, 2020 3:19 pm

0,02 cent is toch echt iets anders dan 0,02 euro....
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4123
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

En deze is/was opgestuurd en betaald bij 538 met "hier met je rekening".
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Goedkope ochtend voor 538 . Als ik haar was had ik toch echt een hogere rekening ingestuurd.. Maar dan was ze waarschijnlijk niet in de uitzending gekomen.
Gebruikersavatar
Twan
Premium
Berichten: 682
Lid geworden op: di nov 10, 2020 2:31 pm
Contacteer:

Wat een geluk voor haar dat 538 dit voor haar kon oplossen! Daar is die toeslagenaffaire niets bij!  
Gebruikersavatar
OrangeSpaceman
Premium
Berichten: 634
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:57 am
Contacteer:

Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Ik blijf dat een bijzondere discussie vinden, dat Lego een set niet precies maakt zoals jij het wilt...
Er zitten geen (of hele kleine) fietspaden in! Nou bestel een berg tiles en maak zelf een fietspad.
Deze mensen gaan er vanuit dat alles wat je met Lego kan in een set moet zitten...
Het omgekeerde is eigenlijk waar;
Bijna alles wat je met Lego kan maken is geen set...
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Volgens mij als je dat verteld, praat je Chinees tegen die mensen.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

is dit een gevalletje komkommernieuws ofzo? Jeetje mina
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo nov 18, 2020 12:55 am

Het doel is bereikt: hij heeft zijn moment of fame.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ook een manier om supporters op ideas te zoeken natuurlijk. Wel bijzonder eigenlijk dat hij zo blij doet over dat zijn ontwerp is goedgekeurd, ik heb bij ideas altijd de indruk dat alleen de licentie zaken en andersoortige onderwerpen die Lego niet ok vindt er niet doorheen komen.
Ik denk wel dat hij er goed aan had gedaan het setnieuws een beetje in de gaten te houden, want in de nieuwe city sets zitten natuurlijk al een soort fietspaden. Maar goed ook dan heeft hij zijn doel bereikt.
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 116
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

AFOLBs hoor je toch ook verder nergens?! Of is dat voor afols die plates en tiles mijden...
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dat heet duplo denk ik  
Maar serieus, ik had er nog nooit van gehoord. Zoals ik het lees bedoelen ze daar verzamelaars mee. Ok prima, van mij hoeft het geen aparte naam maar ja.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Verzamelaars van stenen, dus mensen zoals ik met duizenden onderdelen die netjes in bakken opgeborgen zitten. 
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 873
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:


Geplaatst door: @aawsum

..., ik heb bij ideas altijd de indruk dat alleen de licentie zaken en andersoortige onderwerpen die Lego niet ok vindt er niet doorheen komen.

Deze is er niet doorgekomen bij Ideas en heeft geen IP of oorlogsgeweld :)
Maar inderdaad non-nieuws. De eerste zin in het artikel klopt al niet want de LEGO auto's zijn niet breder geworden (afgezien van Speed Champions) maar de nieuwe wegen smaller, (waardoor ruimte voor fietspad), de ruimte op de oude baseplates voor auto's is veel groter. Daar past wel 8-breed op, de nieuwe niet. En met de oude baseplates was dan niets mis? Daar zit toch ook geen fietspad bij?
Inderdaad aandachttrekkerij voor Ideas, ik heb hem ook al voorbij zien komen in diverse FaceBook groepen. En een blauw fietspad spreekt mij niet aan, voor mij moet die donkerrood zijn:
https://flic.kr/p/2jdagUD
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

@large Ik vind het ook heel bijzonder, inderdaad. Als jij fietspaden wilt, dan ga je toch niet knokken voor een set, maar dan bouw je ze zelf. Eventueel blauw met lelijke vierkante witte blokken, als dat is wat je wilt (ik vind het geen gezicht, maar wie ben ik?) Verder wens ik hem alle succes of zo denk ik, als ie maar niet op Legoworld naast me gaat staan met een Jeeejjj!!! Anatofietsie!!!! filmpje.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

En waar hebben ze die ALE's, AFOLBs en FOOLs vandaan? Echt nog nooit van gehoord (en wat is in godsnaam een AFOL die wel van Legostenen maar niet van Lego houdt?) 
-Erik, AFOLVFeTCMOAT. (adult fan of Lego, vooral Fabuland en Time Cruisers, maar ook andere thema's)
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1622
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

volgens mij heb je in Denemarken van die lichtblauwe fietspaden, dus daar heeft die man wel goed op ingespeeld. 
Gebruikersavatar
Jaap_A
Berichten: 47
Lid geworden op: za nov 14, 2020 1:43 pm

Tja ik zag het al eerder op Twitter en nu dit artikel. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze persoon er enorm goed in slaagt publiciteit te krijgen voor een niet bestaand probleem.
Plaats reactie