Hoe los ik dit op?

Plaats reactie
ludo
Premium

Ik heb een probleem waar ik me al een tijdje het hoofd over breek - wellicht heeft hier iemand een idee?

In onderstaande afbeelding heb ik een SNOT contraptie die niet helemaal netjes is: de linker gele 1x1 brick met stud zit in de blauwe 1x1 Technic brick, maar dat zit niet helemaal lekker omdat het gat van de Technic brick op een iets andere hoogte zit dan een stud (zie de eerste slides in deze presentatie). En dat strookt niet met mijn OCD  :miss:

Aan de rechterkant kan ik het oplossen met de headlight brick (groen), maar links kan dat niet omdat daar een brick zit en de stud van de headlight brick steekt net iets uit.

Ik wil dus eigenlijk een "anti stud" in een brick hebben zonder de headlight brick te gebruiken.

Beperkingen:
  1. Bovenop zit een plate, dus de studs van de blauwe, gele en groene bricks kunnen niet zonder meer verplaatst worden.
  2. Onder de blauwe Technic brick zit een 2x4 tile met de vlakke kant naar de kijker toe
  3. Dit is een zijaanzicht: alles boven de bovenste donkergrijze 1x2 plate (inclusief) en links van de 1x1 tile (inclusief) is zichtbaar (in het gat zit iets dat ik voor de duidelijkheid heb weggelaten)
  4. Alles is wit
Ideeën?

Afbeelding

(P.S.: ik heb de titel wat generiek gemaakt, misschien kan dit een verzameltopic worden van kleine bouwprobleempjes...?)

aawsum
Premium
Contacteer:

Als er toch een plate bovenop ligt, is de linker gele dan nodig? want met de plate kun je stevigheid creëren en de blauwe vastzetten aan de rest. Wellicht niet wat je wil maar wellicht een optie.

Om verder mee te kunnen denken, is die linker gele modified brick de enige waar mee gespeeld kan/mag worden?
ludo
Premium

Beide gele kunnen inderdaad ook gewone 1x1 zijn, maar aangezien er niets met onder deze constructie zit behalve genoemde 2x4 tile zijn de extra studs wel fijn om wat houvast te bieden.

In principe mag overal mee gespeeld worden zolang die twee zwarte brackets en de groene headlight maar op hun plek blijven staan.
Berthil
Premium
Contacteer:

Ik weet niet precies waar je naar toe wilt maar waarom gebruik je niet 32952 op zijn kant om twee studs bovenop te krijgen. Alles wat je een tussenruimte geeft van 5 plates moet dan kloppen met studs bovenop (zoals in Technic beams). En als je er een 2L Technic connector tussen doet heb je ook nog anti-stud.

En er zijn ook de nieuwe 3386. Dat is een headlight brick dikte met stud zonder de lange onderkant.

Chef_NL
Premium
Contacteer:

Er zijn best een hoop opties, maar kun je misschien iets meer delen (hoe komt het er uit te zien, wat is echt zichtbaar en wat niet), moet het heel sterk zijn, is het alleen visueel etc.) Dat maakt nl nogal verschil in de mogelijkheden.
ludo
Premium

Iets meer context:

Afbeelding

Dit is een wielkast van een vrachtwagen. Onder het niveau van de zwarte brackets kan niets, want daar zit het wiel.
Alles boven de witte boog moet wit blijven - de grijze 1x1 tile onder de linker 1x1 brick met stud is nog net zichtbaar, net als een friemeltje van de 1x1 plate waar die tile op zit. Het grijs aan de rechterkant is de voorkant van de vrachtwagen.

Achter de blauwe, linker gele en rode brick en linker zwarter bracket zit een ruimte van 0.5 stud diep (eindigt op de hoogte van de 2x4 tile links).

De studs op de blauwe 1x1 Technic brick, de twee 2 gele 1x1 bricks met stud en de groene headlight brick zijn het enige dat de wielkast omhoog houdt.

Ik ben dus op zoek naar een manier om die wielkast zo op z'n plek te houden zonder de "illegale" constructie met de 1x1 Technic brick (nogmaals: meer willen dan moeten; het zit vast met de huidige oplossing).
Berthil schreef: zo jul 07, 2024 11:46 pm Ik weet niet precies waar je naar toe wilt maar waarom gebruik je niet 32952 op zijn kant om twee studs bovenop te krijgen. Alles wat je een tussenruimte geeft van 5 plates moet dan kloppen met studs bovenop (zoals in Technic beams). En als je er een 2L Technic connector tussen doet heb je ook nog anti-stud.

En er zijn ook de nieuwe 3386. Dat is een headlight brick dikte met stud zonder de lange onderkant.

Ik weet niet hoe ik 32952 in kan passen zonder kieren te krijgen. De stud bovenop zit in de weg: hij past niet onder de meest linker twee studs van de 2x8 plate, en als je hem ter hoogte van de gele en rode brick doet dan blijft er een kier over van 0.5 plate die nu door de blauwe brick wordt gevuld.

KlaasK
Premium
Contacteer:

En wat is het doel van deze SNOT contraptie? Ik bedoel, waarom niet de koplampsteen helemaal rechts, daarnaast gewoon bricks en waar nodig een plate, of een inverted tile er onder?
Of komt er juist iets in het open gat wat deze constructie vraagt?

Edit: dat lijkt er inderdaad wel op gezien je laatste plaatje.

ludo
Premium

KlaasK schreef: ma jul 08, 2024 9:21 pm En wat is het doel van deze SNOT contraptie? Ik bedoel, waarom niet de koplampsteen helemaal rechts, daarnaast gewoon bricks en waar nodig een plate, of een inverted tile er onder?
Of komt er juist iets in het open gat wat deze constructie vraagt?

Edit: dat lijkt er inderdaad wel op gezien je laatste plaatje.

Het doel is om inderdaad die boog precies goed boven het wiel te krijgen. Die 1x4 tile met 2 studs zit niet precies onder een stud van die 2x8 plate. 

ludo
Premium

I spy with my little eye: 4585 Bracket 1 x 2 - 2 x 1 Centered Beschikbaar in wit en donkerblauw.

Past precies:

Afbeelding

Voelt wel wat als "te makkelijk" :miss:

Hopelijk is nu wel duidelijk wat ik probeerde te bereiken ;)

Plaats reactie