Wat is de lelijkste Lego-set ooit?

Gebruikersavatar
MinifigMan
Premium
Berichten: 27
Lid geworden op: do nov 19, 2020 9:29 am


Geplaatst door: @stuifzand

Die city auto's hierboven heb ik allebei.
Ik kwam in 2000 uit m'n darkage...

Oh dan had je het wel zwaar in het begin ;-)
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:


Geplaatst door: @ggj

Haha, die auto is iig wel lelijk ja.

Die auto heb ik gewoon geweigerd om te bouwen bij die set.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Haha, ik kwam ook zo eind jaren 90 uit mijn dark ages. Het was even behelpen begin van de noughties.
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:


Geplaatst door: @eti

GGJ , ga je mond spoelen. Timecruisers was het gaafste thema OOIT.


Timecruisers was is en blijft letterlijk het afval thema van de mid nineties. Met alle bagger resten van space en Pirates en castle. Gooi maar bij elkaar. Verschrikkelijk. Troep. Waste of space. Plastic misbruik.

Alleen absolute gekkies van de platte aarde mensen gekkies niveau kunnen time cruisers leuk vinden.  
Waar is de smiley met de ontploffende computer als je hem nodig hebt?  
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Lukt het jullie ook ineens niet meer om door de catalogi heen te bladeren op Brickfactory.info?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ben dus niet de enige.
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

De Palace Cinema ziet er precies uit als een My first Moc topic op Eurobricks.
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @aangord


Geplaatst door: @eti

GGJ , ga je mond spoelen. Timecruisers was het gaafste thema OOIT.


Timecruisers was is en blijft letterlijk het afval thema van de mid nineties. Met alle bagger resten van space en Pirates en castle. Gooi maar bij elkaar. Verschrikkelijk. Troep. Waste of space. Plastic misbruik.

Alleen absolute gekkies van de platte aarde mensen gekkies niveau kunnen time cruisers leuk vinden.  
Waar is de smiley met de ontploffende computer als je hem nodig hebt?  

Je bent verblind door sciëntisme! Alleen de kritische afol die het gemiddelde bouwniveau transcendeert ziet dat Time Cruisers de Platoonse idee van schoonheid belichaamt, en het meest ondergewaardeerde lego thema ooit is.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik denk dat Time Cruisers een mooie is voor de ‘Herontwerp een set’ wedstrijd ? 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Nou leef je uit zou ik zeggen, 9 sets om uit te kiezen.
Als je klein wil beginnen :
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4162
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Begrijp me niet verkeerd ik heb niets tegen het thema maar als ik dan deze set zie is het wel een beetje een parts galore creatie  
Gebruikersavatar
ErikLeppen
Berichten: 23
Lid geworden op: di nov 17, 2020 5:57 pm

Laat ik dan een duit in het zakje doen binnen "mijn" thema...

Ik bedoel... ze hebben niet eens geprobéérd er iets van te maken. Het doet denken aan een soort-van-F1-auto, maar dan met veel te laag dak, waardoor er geen stoeltjes in passen. De cabine is dus volledig leeg... En een Technicset mag van mij lelijk zijn als die functioneel is, maar op de pullback na kan deze ook niks...
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vond deze er op het eerste gezicht nog wel speedy uit zien .... maar ik snap wat je bedoelt ja.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Zo ken ik nog een Technic set:



Deze set heb ik. Een Technic fig past er niet fatsoenlijk in, want dan steekt hij er helemaal boven uit. Hij oogt ook veel te leeg door de 2 flexibele buisjes die toch een groot deel van het ontwerp bepalen. Maar wat moet het nou voorstellen? Glazen panelen die tevens dienen als vleugels? En als ze dichtgeklapt zijn is het middelste deel open? Ik heb het altijd al een raar ding gevonden. Oja, en door de elastiekjes heeft hij erg snel de neiging om open te klappen als je hem oppakt. De groene onderdelen vind ik dan wel weer mooi :)
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 362
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

ik ga een thema noemen dat zelden voorbij komt... ik heb helemaal niks met Star Wars, zwaar overschatte en dure grijze meuk. Het komt qua slechtheid in de buurt van de eind jaren 90 misperen. Het was makkelijk geweest om Jack Stone te noemen, of Time Cruisers of Aquazone. In mijn ogen in SW het langstlopende boutthema. ?
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4162
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Vooral de remakes van de remakes....... Hoeveel X-wings en Millenium Falcon's heb je nodig  
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Allemaal!
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik vind Friends en Elves dan weer niks. Veel teveel frutsels en sierkrullen. Voor Moc’ers zijn de kleuren misschien leuk maar in de sets is het voor mij een iets te bonte en meisjesachtige boel.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1693
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Alle Bionicle
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4162
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Toch ziet deze er dan wel erg stoer uit. 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4162
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:


Geplaatst door: @sanderkoenen

Allemaal!

Deal, en dan nu stoppen met remakes van remakes die lijken op re-vamps van een remake maken  
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 434
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Dat LEGO meerdere X-Wings, TIE-Fighters, Millennium Falcons en Slave I's heeft uitgebracht is niet gek. Het thema loopt inmiddels ruim 20 jaar. In die tijd zijn er voor City ook meerdere brandweerkazernes en politiebureaus uitgebracht. Bovendien is het ook iets met voortschrijdende (bouw)techniek, waardoor een nieuwe versie er weer wat beter uitziet dan de vorige.

Maar was iemand de meuk van Ben10 alweer vergeten?
Ben 10: Alien Force | Brickset: LEGO set guide and database
Het was gebaseerd op een televisieserie, waarin een jongen, Ben Tennyson,  met behulp van een armband in verschillende wezens/aliens kan transformeren. Een aantal van die transformaties zijn in LEGO-sets vereeuwigd.
Het trieste is; het had best een goed thema kunnen zijn (denk ik) als ze hem anders hadden ingestoken. Ik denk dat een minifig-schaal serie, vergelijkbaar met DC Comics en Marvel Comics of Monkie Kid, best had kunnen werken. Dan hadden ze er ook wat decorstukken en voertuigen bij kunnen doen. De grotere wezens, waar Tennyson in kan transformeren, hadden ze dan als bigfigs kunnen doen (zoals de Hulk, Thanos en Killer Croc).
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 313
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Er zijn door de tijd heen best wat missers gemaakt. Als ik naar het Star Wars Thema kijk, vond ik de Technic varianten ook erg slecht:

https://images.brickset.com/sets/images/8009-1.jpg?200709281006
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Ik denk dat het sowieso een set van rond de eeuwwisseling gaat zijn.  
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 600
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @bricknook

r was iemand de meuk van Ben10 alweer vergeten?
Ben 10: Alien Force | Brickset: LEGO set guide and database


Zeg Bricknook, dit topic gaat over de lelijkste sets, niet over het coolste thema ooit!
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Wat dacht je van de hoofdprijs betalen voor dit vul(lis)materiaal:

https://images.brickset.com/sets/large/21122-1.jpg?201507221048
Speciaal omdat het zandrood is: 15,7 cent per blokje(en wat voor een blokjes)
O ja, en je krijgt 3 lelijke poppetjes en een lelijk hoofd erbij en gebruiksvoorwerpen die nergens anders te gebruiken zijn.
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1532
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Ik zie geen zandrood (wat een geweldige happening zou het zijn als die kleur weer terugkwam). Bedoelde je misschien donkerrood?
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

ja dat zou die 90 ballen nog bijna goedmaken! Ik bedoelde donker rood ja, dank voor de correctie.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 826
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @ggj

Ik vind Friends en Elves dan weer niks. Veel teveel frutsels en sierkrullen. Voor Moc’ers zijn de kleuren misschien leuk maar in de sets is het voor mij een iets te bonte en meisjesachtige boel.

Ik had je geloof ik al gevraagd om je mond te spoelen. Maar naast Time Cruisers is er nog één echt cool thema geweest, en dat was Elves.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Dan mag ik de recent uitgebrachte serie Trolls World Tour vast ook niet noemen



Vooral van die trollen krijg ik een akelig gevoel
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 423
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:


Geplaatst door: @eti


Geplaatst door: @ggj

Ik vind Friends en Elves dan weer niks. Veel teveel frutsels en sierkrullen. Voor Moc’ers zijn de kleuren misschien leuk maar in de sets is het voor mij een iets te bonte en meisjesachtige boel.

Ik had je geloof ik al gevraagd om je mond te spoelen. Maar naast Time Cruisers is er nog één echt cool thema geweest, en dat was Elves.


Ik vrees dat dit topic een nieuwe scheuring gaat veroorzaken in de Nederlandse Afolwereld.
Net nu we een nieuw forum hebben.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

We zijn een belangrijke set vergeten voor deze lijst.
https://images.brickset.com/sets/large/7159-1.jpg?200709280632
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 766
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Auw  

Tja in die tijd was dat wellicht het hoogst haalbare...
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2348
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind dat wel een leuk setje eigenlijk  
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Ik zie er ook weinig mis mee.

Van de oude SW sets vind ik die zwart/blauwe Tie Fighters niet mooi en de eerste Millennium Falcons waren ook niet al te mooi. Maar goed, van die laatste vind ik het nog niet zo erg, wellicht konden ze niet anders met de onderdelen van toen. Maar voor de Tie Fighters was er echt wel grijs beschikbaar.
Gebruikersavatar
Rijkvv
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:28 am

De eerste Star Wars sets hebben wel hun charme vind ik, juist door de eenvoudige vormen en het beperkte assortiment vergeleken met nu.
De lelijkste sets voor mij? Galidor, Ben 10, Bionicle, Znap, Slizers, Robo Riders, Town Jr, Jack Stone, Knights Kingdom 2 (1 vond ik ook lelijk, maar mínder lelijk), en ja, ook Time Cruisers. Time Cruisers ziet eruit als een excuus om van restpartijen Direct Service accesoires en dergelijke af te komen.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1642
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

als de mensen hierboven de podracers uit die emmer mooi vinden, dan weten we meteen dat hun mening over Time Cruisers bijvoorbeeld totaal niet meer relevant is
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4173
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

@Human 
Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 545
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Het is maar goed dat dit niet op een meeting wordt besproken maar op het forum  
Gebruikersavatar
WvdP
Site Admin
Berichten: 692
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 5:08 pm
Locatie: in de buurt van Leiden

Ik wil toch wel iets ten faveure van Time Cruisers zeggen. Met alle beperkingen van het moeten opmaken van allerlei restpartijen verschillende onderdelen, is het de ontwerpers echt wel gelukt om een aardig verhaal te bedenken waarbinnen deze sets passen. Dan snap je de sets opeens ook. In dat opzicht zijn ze best geslaagd.
De sets zijn verder foeilijk en zien eruit alsof een dronken chimpansee is losgelaten op een bak Marktplaats-meuk. Maar dat kun je de ontwerpers nauwelijks verwijten  
Plaats reactie