Wedstrijd: apRail 2024

Aliencat
Premium
Contacteer:

Wat is nu een treinenwedstrijd, zonder vertragingen?
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

:lol:

Ja, die grap konden we verwachten.
Human
Premium
Contacteer:

vorig jaar kwam de uitslag begin juli, dus jullie zijn wel aan de vroege kant.
LegoRK
Premium
Contacteer:

O, dan hebben we nog wel even inderdaad.
Ga ik nog ff naar de stationsrestauratie, als die nog open is. ;)
Bricknook

Misschien volgend jaar toch een lentetour (verbastering van de NS Zomertour uit de tijd van de papieren treinkaartjes, toen de OV-Chipkaart nog niet bestond en rechtstreeks met je PIN-pas inchecken al helemaal toekomstmuziek was) organiseren, waarbij de deadline nog wat ruimer ligt. Dan had ik ook nog mee kunnen doen met mijn idee, Bricknook-stijl. :lol:

Maar even serieus: ik vermoed, dat onze geëerde organisatoren deze wedstrijd heus niet zijn vergeten, maar het even druk hebben met verplichtingen die niet (of minderlang) kunnen wachten (familie, werk...).

WvdP
Site Admin

In elk geval vertraging :lookaround:
Maar staat hoog op mijn prioriteitenlijstje, wordt snel vervolgd!
KlaasK
Premium
Contacteer:

Is die grap over de Fyra eigenlijk al gemaakt ;)
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Nee, nog niet.  :miss:

WvdP
Site Admin

Er lagen wat blaadjes op de rails. Nou ja, proefwerkblaadjes en daarna rapporten.
Staat nu hoog op mijn to-do-lijstje én ik heb ontdekt hoe ik dat kan pinnen in WhatsApp, dus er gaat aan gewerkt worden!
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

ehm.
Voordat je weer proefwerken moet nakijken, lukt het jou om dit af te ronden WvdP?  :lookaround:

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

ehm.
Voordat je weer proefwerken moet nakijken, lukt het jou om dit af te ronden WvdP?  :lookaround:

Human
Premium
Contacteer:

hopelijk lukt het bekend maken van de uitslag nog net voordat Spoortember begint
KlaasK
Premium
Contacteer:

Voor AuguStation is het al te laat...
LegoRK
Premium
Contacteer:

Ik verwacht de uitslag op Lowlug XL eigenlijk of anders wordt het vast tegelijk met de nieuwe apRail wedstrijd. ;)
WvdP
Site Admin

Bussen inzetten hielp niet ;-) Dan maar met wat meer vertraging de uitslag:

Categorie 1. Mini-schaal: lengte maximaal 10 studs exclusief uitsteeksels zoals koppelstukje of koeienvanger, breedte maximaal 4 studs exclusief uitsteeksels. Als je een trein met wagon(s) bouwt, is elke wagon ook weer maximaal 10 studs lang excl. koppelstukje.

De Motor-lorrie, door Jonathan, is een idee dat verdere uitwerking verdient. Het lijkt op steampunk, maar is dat nog niet. Hier kun je misschien nog wel méér mee, probeer dat gerust want dit is veelbelovend!
Het Locomotiefje met kraan, door Jonathan, vind ik een heel leuk dingetje. Ik wil graag meer werktreinen van zijn hand zien!
Maar er kan maar één winnaar zijn, en dat is de Mini-trein, door LegoRK. Een locomotief met allerlei verschillende wagons erachter, ik houd daarvan. Ik zie ook wel wat verwijzingen naar eerdere Lego-sets, erg leuk gedaan!

Categorie 2. Midi-schaal: groter dan mini-schaal
Deze categorie leverde allerlei locomotiefjes op.
De Steam Locomotive, door Daniël, is wel een heel schattig locomotiefje geworden hoor! Er is ook gedacht aan wat achtergrond en hoewel ik niet zo let op presentatie, doet de fotobewerking de locomotief wel beter uitkomen. Een mooie start van deze categorie!
De Hondekoppen van LegoRK zijn goed geslaagd, maar ik vind ze wel erg groot. Bovendien heeft LegoRK de vorige categorie al gewonnen, dus helaas. Sorry, mijn wedstrijd, mijn regels :lol:
De Tandradlocomotief en de Stoomtramlocomotief, van Jonathan, zijn vrij rechttoe-rechtaan, maar dat heeft wel wat. Geen opsmuk, gewoon leuke bouwseltjes die ook prima zouden passen in een wat grotere setting. 

Dat geldt ook voor de Ysbryd y Mynydd, ook door Jonathan, de winnaar in deze categorie. Zoveel inzendingen van een zo jonge bouwer moet je eigenlijk wel belonen, dus hij wint mede dankzij zijn andere MOCs. Maar deze stak er voor mij toch bovenuit vanwege de minfig. Ik heb zelf ook oude treintjes in Wales gezien en die worden zeker bij het rangeren bestuurd door machinisten die er écht zo bij staan. Een heel simpele toevoeging aan het geheel, maar daardoor de winnende kers op de taart!

Categorie 3. Vrije categorie: voor alles op of rond het spoor. Als het maar met treintjes te maken heeft.
Deze categorie leverde heel verschillende inzendingen op.
De TimeTwisterTerrorTreinMOC, door sanderkoenen, was een leuke hint naar de 'voorkeuren' van de organisator. Het zal Sander niet verbazen dat hij zo goed als kansloos is zodra hij op de proppen komt met het TimeTwister-thema. Dat staat immers in de flop-5 van meest belabberde thema's, tussen pareltjes als Gallidor en Znap :slygrin:
(Rangeer)spoor, door LegoRK, is op het eerste gezicht misschien niet zo heel erg opzienbarend, het is een vrij eenvoudige trein op een vrij eenvoudig rangeerspoor. Maar alle details kloppen (in elk geval voor de leek, ik ben geen expert) en dán valt je opeens de schaal op waarin dit is gebouwd. Ik was blij verrast!
De Treinoverval, door Johlie70, was misschien beter geslaagd als er wat beter geforceerd perspectief was gebruikt. Wel leuk bedacht en ik werd best vrolijk van de bloeiende cactus.

De winnaar in deze categorie is de Spoortunnel, door KlaasK. Een mooie MOC, leuk bedacht en ik moet er niet aan dénken om in zo'n vakantiehuisje te zitten :lol:  Ik vond dit eigenlijk meer een MOC met toevallig een trein dan eentje met treinen als thema. Maar hee, het is de vrije categorie voor alles op of rond of blijkbaar ook boven het spoor, dus dan kan het!

Winnaars, gefeliciteerd! Willen jullie mij een pb sturen met je adres zodat ik de prijzen kan opsturen? Afhalen op LowlugXL is ook mogelijk.

KlaasK
Premium
Contacteer:

Andere winnaars ook gefeliciteerd! En Jonathan is zo trots als een pauw ;)
Human
Premium
Contacteer:

Gefeliciteerd aan de winnaars
Raven
Premium
Contacteer:

Van harte!!
geert_h
Premium
Contacteer:

Gefeliciteerd!
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

WvdP schreef: wo aug 14, 2024 9:33 pmDat staat immers in de flop-5 van meest belabberde thema's, tussen pareltjes als Gallidor en Znap :slygrin:

Volledig onterecht uiteraard.  :turn:
Time Cruisers en Time Twisters hebben de beste Technic integratie in System sets en zijn speeltechnisch gezien de hoogtepunten van de jaren 90. 

Winnaars gefeliciteerd!  :feest:

LegoRK
Premium
Contacteer:

Andere winnaars ook gefeliciteerd!

Mijn trein kan in het echt bewonderd worden op Lowlug XL. :D
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Alle winnaars van harte!
TAFOL
Premium
Contacteer:

Gefeliciteerd aan alle winnaars! :duim:

Johlie70
Premium
Contacteer:

Gefeliciteerd allen !

Mvg Johannes
KlaasK
Premium
Contacteer:

Hier nog een plaatje van mijn 'trein' ;)
20240831_192811.jpg
20240831_192811.jpg (739.5 KiB) 5851 keer bekeken

Plaats reactie