Tips/Trics Gamecontroller i.c.m. Brickcontroller2 ?

Plaats reactie
Afol71
Premium

Afgelopen meeting in Lelystad voor het eerst meegedaan met de TruckTrial. Besturing via de Control+ app op de iPhone. De bediening was op zijn zachtst gezegd "niet optimaal", je vingers glijden al snel van de sliders op het scherm af.

Ik zag verschillende deelnemers met een gamecontroller de besturing van hun voertuig doen. In de leerzame gesprekken achteraf begreep ik dat dat via de app Brickcontroller2 kan (Link naar Eurobricks). De app gedownload en via Marktplaats een ipega controller gekocht. Ik zag in het Eurobricks forum dat de appmaker ook een controller van dat merk gebruikte i.c.m. een iOS device. Op het doosje stond een iOS logo, dus dat moest goed komen (dacht ik).

Vanavond een tijd zitten rommelen om alles werkend te krijgen. Lang verhaal kort: De ipega controller die ik nu heb werkt door restricties van Apple alleen met iOS devices in China :banghead: . Leerzaam avondje geweest in ieder geval :) .

Wie hebben er tips en ervaringen voor een gamecontroller i.c.m. met Brickcontroller2 app en iOS devices? (Van @Mahj :duim: begreep ik eerder dat een model van Steelseries wel werkt, maar zijn er meer tips, trics en ervaringen? En als iemand nog een goede controller over heeft en die wil verkopen is dat misschien ook interessant.

[ Dit topic kan ook verder gebruikt worden voor invoerapparaten en Brickcontroller2 ervaringen ]

Bij voorbaat dank,
Afol71
Berthil
Premium
Contacteer:

Ik kan je helaas geen tips geven over Brickcontroller2 maar noem Pybricks voor de zekerheid omdat ik niet weet of je hiervan op de hoogte bent. Ik van plan Pybricks met een XBox controller (of kloon) te gaan gebruiken maar moet me daar nog in verdiepen. Ik wil het bijvoorbeeld met de python code gebruiken en niet met de (betaalde) code blocks. Een controller heb ik ook nog niet, heb een PS5 en er komt geen ondersteuning voor PS5 controller want Sony staat dat niet toe (of zoiets).

Zelfs de force feedback is aan te sturen (straks):
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ik heb net de GameSir X2 tweedehands gekocht en ik moet zeggen dat die heel lekker werkt. Als ik zo op Internet kijk dan is die ook geschikt voor iOS. Ik heb dan wel de bluetooth versie en niet die met USB-C.

Er zijn verder nog wel andere controllers mogelijk zoals Razer Kishi (versie 1 en V2 beide compatibel) of de Nacon MG-X. Deze zijn beide ook nog wel eens goedkoper te krijgen op Marktplaats maar misschien handig om langs te gaan bij verkoper om even te testen met je iPhone.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

@Berthil dank voor het delen van de filmpjes, cool om te zien dat je dan geen losse app meer nodig hebt.
Afol71
Premium

Dank beiden! :duim:

@Berthil: Pybricks ken ik van naam, maar ik heb zelf geen programmeer kennis. Tegen onze ICT servicedesk zeg ik altijd “dat ik maar een simpele gebruiker ben” als ik problemen met mijn ICT middelen heb. :)
Voor nu ga ik dan ook voor een kant-en-klaar product.

HoodedOne
Premium

De PS controllers werken niet met Pybricks, omdat deze niet de BLE (bluetooth low energy) standaard gebruiken.
Wat ik van gebruik van de xbox controller heb begrepen. De controller moet een recente firmware upgrade hebben om te werken. Voor iemand zonder xbox worden dit te veel variabelen. Dus, voorlopig zal het wel blijven bij ipad / iphone.
Plaats reactie