Brick Build Figures

Plaats reactie
HoodedOne
Premium

Ik ben altijd zeer onder de indruk als mensen mocs maken met zelf gebouwde figuren (i.p.v. minifiguren).
Nu wil ik dat zelf eens proberen, ik heb genoeg ideeën. Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen.
heeft iemand misschien tips en/of andere informatie hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Een idee wat hoog op het lijstje staat, is een samurai. Weet iemand een element wat bruikbaar zou zijn als katana (zwaard). Ik kon op bricklink niets vinden.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Hoe groot moeten die figuren zijn?
HoodedOne
Premium

sanderkoenen schreef: di jul 18, 2023 10:52 am Hoe groot moeten die figuren zijn?

O ja, dat is een goede vraag.

van minilander tot max 30cm.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Dat is wel heel breed qua schaal.
Ik zou dat eerst vast stellen.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik zou dan zeggen: miniland schaal
OrangeSpaceman
Premium
Contacteer:

Voor miniland-schaal zal ik voor een (katana) zwaard een 1x6 / 1x8 tile gebruiken. En anders heeft Ninjago een zwaard-onderdeel die je kan gebruiken.
HoodedOne
Premium

Stuifzand schreef: di jul 18, 2023 12:00 pm Dat is wel heel breed qua schaal.
Ik zou dat eerst vast stellen.

Dat klopt, maar de schaal (hoewel ik dat hier een verkeerde term vind) is vaak afhankelijk van bepaalde onderdelen die je gebruikt.

HoodedOne
Premium

OrangeSpaceman schreef: di jul 18, 2023 12:13 pm Voor miniland-schaal zal ik voor een (katana) zwaard een 1x6 / 1x8 tile gebruiken. En anders heeft Ninjago een zwaard-onderdeel die je kan gebruiken.

Ik ben teveel ‘nerd’ om een tile te gebruiken als een zwaard  :D

Dat Ninjago zwaard is denk ik wel de beste optie. Niet echt, de vorm van een katana, maar het komt in de buurt. Ik dacht dat er ook een grotere versie van het minifiguur zwaard was. Maar dat zal ik wel ergens anders hebben gezien. 

HoodedOne
Premium

sanderkoenen schreef: di jul 18, 2023 12:04 pm Ik zou dan zeggen: miniland schaal

Miniland heeft zeker zijn voordelen. En het formaat brengt natuurlijk ook zijn uitdagingen met zich mee.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Je zou eens bij die ridder figuren kunnen kijken, die waren een Bionicle maat en daar zaten verschillende zwaarden in. Ook zou ik eens kijken voor inspiratie naar de Mech builds in Ninjago of Monkey Kid, misschien zit daar een mooie manier in om een katana te maken.
Plaats reactie