Middeleeuwse burgers

Plaats reactie
KlaasK
Premium
Contacteer:

Welke minifigs (of torso's) gebruiken jullie als Middeleeuwse burgers? 
Ik heb een paar peasants van dit type Afbeelding, met eventeel een helemaal blauw torsootje. Maar allemaal hetzelfde is een beetje saai.
Helaas ben ik niet in het gelukkig bezit van het Leeuwenkasteel van vorige zomer, daar zaten er ook een paar bij, maar die zijn niet allemaal even prijsvriendelijk aan te schaffen.

Hebben jullie tips?
geert_h
Premium
Contacteer:

Via b&p zijn de torso's uit het leeuwenkasteel best betaalbaar. Daar zijn ook een paar Viking torso's te vinden die het goed doen voor burgers.

Daarnaast zijn er veel Star Wars en Harry Potter torso's geschikt voor burgers. Ik kan als er interesse is van het weekend wel een paar foto's maken van mijn verzameling. Ik heb ook een wanted-list op bricklink van torso's die mij geschikt lijken, ideaal om eens te raadplegen wanneer je ergens toch al een bestelling plaatst.
WvdP
Site Admin

Een aantal torso's uit het Leeuwenkasteel is via PaB verkrijgbaar voor 97 cent per stuk. Dat valt nog wel mee toch?

=== edit: geert_h was me voor ===

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

De oude figuren van SW Episode 1 zijn heel bruikbaar hiervoor.
De oude Luke Skywalker is ook wel bruikbaar.
De Imperial Guards van SW hebben ook bruikbare torso's.

Dan heb je deze figuurtjes nog van Studios.
AfbeeldingAfbeelding

Human
Premium
Contacteer:

Die linker heeft wel een gebit dat wat meer bij de tijd past.
KlaasK
Premium
Contacteer:

geert_h schreef: vr jul 07, 2023 9:12 am Via b&p zijn de torso's uit het leeuwenkasteel best betaalbaar. Daar zijn ook een paar Viking torso's te vinden die het goed doen voor burgers.

Daarnaast zijn er veel Star Wars en Harry Potter torso's geschikt voor burgers. Ik kan als er interesse is van het weekend wel een paar foto's maken van mijn verzameling. Ik heb ook een wanted-list op bricklink van torso's die mij geschikt lijken, ideaal om eens te raadplegen wanneer je ergens toch al een bestelling plaatst.

Ja, interesse is er :)

B&p ga ik ook eens onderzoeken. Dank voor de tips zover!
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Human schreef: vr jul 07, 2023 12:47 pm Die linker heeft wel een gebit dat wat meer bij de tijd past.

Dat schijnt allemaal wel mee te vallen met die slechte gebitten in die tijd. 
Bishons
Contacteer:

I use ones from fantasy era. I got them a few years ago on bricklink. I just stalked bricklink for so long I got them cheap :P
Other than that another cheap method is to get Obi-Wan torsos . Their relatively cheap.
geert_h
Premium
Contacteer:

Bij deze het grootste deel van mijn collectie voor de middeleeuwse burgers. Laat ik beginnen met de dames:
burgerdames-collectie-8-7-23.jpeg
burgerdames-collectie-8-7-23.jpeg (83.92 KiB) 1733 keer bekeken
 Van ongeveer de helft van de torso's heb ik er meerdere, net als van de meeste rokken. De blanco rokken zijn goed verkrijgbaar via B&P, evenals een paar geprinte. Geprinte rokken vallen meestal onder de decorated slopes ipv minifig onderdelen op bricklink, dus dat is best even zoeken.

Dan de mannen:
burgerheren-collectie-8-7-23.jpeg
burgerheren-collectie-8-7-23.jpeg (72.17 KiB) 1733 keer bekeken
 De 4 linkse torso's zijn als het goed is nog via B&P te verkrijgen. Van bijna alle torso's heb ik er ook nog meerdere. Van de forestmen heb ik nu enkel het torso genomen van die met hetzelfde print als de boeren, maar afhankelijk van de setting zou ik gerust elke forestmen als burger door kunnen laten gaan. Daarnaast heb ik de tovenaars in een aparte bak zitten, dus nu niet meegenomen. Verschillende torso's van de tovenaars kunnen echter ook prima als burger gebruikt worden, met gandalf als beste voorbeeld. En ik weet dat aan een paar torso's wat (light) nougat zit, wanneer dat niet gewenst is is dat met een kraagstuk of zo prima af te dekken. 

Wanneer gewenst kan ik van de meeste redelijk makkelijk een linkje naar bricklink plaatsen, maar alles bij elkaar is dat best wat werk. Wanneer je van een paar specifieke een linkje wilt hebben moet je het maar vragen. Van alles kan ook, maar daar heb ik pas over een paar weken tijd voor.

Raven
Premium
Contacteer:

Ik zie dat ik nog een hoop opties heb. Bedankt voor het delen!!
Ecclesiastes
Premium
Contacteer:

KlaasK schreef: vr jul 07, 2023 9:05 am Hebben jullie tips?

Ik weet dat niet iedereen het aandurft vanwege het risico op het afbreken van de balljoint of een scheur in de torso, maar ik geef torso's regelmatig andere armpjes om meer afwisseling te krijgen!
geert_h
Premium
Contacteer:

Armpjes en handjes wisselen doe ik inderdaad ook gerust, zeker een goede tip. Doe dat echter niet met oudere reddish brown of dark red torso's, daarmee is de kans veel te groot dat je torso's kapot gaan.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Heb PaB maar eens bezocht. Onderdelen uit 10305 zijn ook nog eens veel bestsellers. Nu nog wachten op bezorging...
Plaats reactie