Dreamzzz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

De sets voor dit nieuwe thema zijn gelanceerd:

Dreamzzzz
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Daar zitten echt wel gave sets tussen  :feest:
 
 
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

Ook nog een hele uitleg van het thema.

Thema Dreamzzz uitgelegd
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Die nachtmerrie is wel gaaf, alleen jammer van dat naargeestig figuurtje erop.
De kleine poppetjes ben ik niet gelijk weg van.
Wel een bijzonder thema, maar zonder uitleg behoorlijk vaag. Leuke vrolijke en bijzondere onderdelen zitten er bij.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Iook schreef: di mei 02, 2023 3:17 pm Ook nog een hele uitleg van het thema.

Thema Dreamzzz uitgelegd
 

 
Vooral 'op de borst klopperij' van Lego hoe goed ze wel niet dit thema bedacht hebben en geluisterd hebben naar de kinderen. Met daar tussendoor een beetje uitleg waar het eigenlijk over gaat. ;)
Gebruikersavatar
ggj
Berichten: 544
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:27 am

Zitten gave sets tussen ja. Doet een beetje denken aan Hidden Side maar dan nog een stapje verder. Leuk!
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 261
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Leuk thema, waarbij ze ideeën kunnen halen uit alle lego themas. Met een beetje creativiteit kunnen ze ook nog wel 18+ sets maken hiervoor.
Ben benieuwd of het aanslaat.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

HoodedOne schreef: wo mei 03, 2023 12:15 pm Ben benieuwd of het aanslaat.

 
Ik vrees dat het net zo aan gaat slaan als Time Cruisers en Hidden Side. Ik vind het een erg leuk en creatief thema, maar ik ga het zelf ook niet kopen...
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hidden Side was een succes.
Daar is zelfs een tweede reeks van geweest.
Het is niet te vergelijken met Time Cruisers.
Dat jullie allemaal trauma's hebben van Time Cruisers, daar kan TLG niet veel aan doen.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

sanderkoenen schreef: wo mei 03, 2023 12:53 pm Hidden Side was een succes.
Daar is zelfs een tweede reeks van geweest.
Het is niet te vergelijken met Time Cruisers.
Dat jullie allemaal trauma's hebben van Time Cruisers, daar kan TLG niet veel aan doen.

 
Het is inderdaad niet letterlijk te vergelijken met Time Cruisers, maar het doet me er op een of andere manier aan denken vanwege de fantasie-elementen en "samenraapsels" (niet in de negatieve zin bedoeld) van bouwsels. Ik heb overigens geen trauma van Time Cruisers. Ik vond het, net als dit thema, een leuk en creatief idee.

Ik ken de verkoopcijfers van Hidden Side niet, maar ik had het idee dat het vaak afgeprijsd te krijgen was.

Anyway, ik vind het een leuk thema en hoop dat het een succes gaat worden voor LEGO.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 437
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

De Dreamzzz voertuigen zien er in mijn ogen niet uit als een samenraapsels van x thema's (piraten EN space EN castle EN city). Ze lijken me eerder een samenstelling van 1 voertuig plus 1 dier (of 1 plus 1 ander voertuig in casu de spacebus). Daardoor zijn ze veel meer een coherente eenheid dan Time Cruisers, en dus in mijn ogen mooier. :duim:
 

Een verschil met Hidden Side is het ontbreken van virtual/augmented reality apps. En dat is een verademing. :D
 

Ik heb meteen zes sets op mijn wanted -lijst gezet: het superschattige minidorpje met minidroomspookjes; dat blauwige skatekonijn vanwege de kleuren; de Volkswagen Turtle - de beste bus op minifigschaal tot nu toe; Pegasus die me doet denken aan een SF/fantasy artwork met de vier ruiters van de apocalyps; de stal met dat maffe hert vanwege de planten parts; en dat schip dat naar de haaien is is natuurlijk übervet. :drool:
 

Toen moest ik van mezelf stoppen met wensen. Er is een budget, met een limiet. Zul je zien dat die Z-Blob of de Grimkeeper de eerste Dreamzzz is die ik aanschaf omdat ik die toevallig als eerste ergens zie. :fluiten:
 
Iedere set levert je minstens één sleepy head minifig op. Nog ff en dan kan ik het kasteel van Doornroosje bouwen waar het complete personeel in diepe rust is. :lol:
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Het doet me ook wel denken aan de Lego Movie sets, die ik ook heel tof vond.
Maar dat vond ik van Time Cruisers ook  :))
 
Gebruikersavatar
thomassio
Premium
Berichten: 420
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 pm
Contacteer:

Wat een lsd trip is dit! :))
Wel een supergaaf thema. Ik weet nog niet of ik er iets van ga kopen.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Stuifzand schreef: wo mei 03, 2023 3:43 pm Het doet me ook wel denken aan de Lego Movie sets, die ik ook heel tof vond.
Maar dat vond ik van Time Cruisers ook  :))
 

 
Het deed me inderdaad ook aan de lEGO Movie sets denken. Het valt me na je berichtje pas op dat er hier ook een soort "alternatieve" modellen op de achterkant van de doos staan, al zijn het geen complete rebuilds van de sets.

Wat dat betreft is het thema op en top LEGO: thema's/elementen op ongebruikelijke manieren combineren.
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Leuke thema, leuke builds maar vooral leuke nieuwe parts
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Hebben mensen de serie gezien?
Zo ja, hoe is die eigenlijk?
MarcvanTilborg
Berichten: 6
Lid geworden op: zo dec 05, 2021 10:21 am

Vermakelijk, maar niet van het niveau als de Ninjago serie.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

duckbricks heeft van bijna iedere set uit deze serie een review gemaakt, leuk om op de achtergrond aan te hebben staan. Ik heb gisteren de algemene review en van 1 set gekeken, en ik raak steeds meer enthousiast van het thema:

Wanneer je kiest voor kijken op youtube kom je als het goed is bij de playlist uit met alle reviews van dit thema. Enige die ontbreekt is dream village, dat schijnt een lego-exclusive set te zijn.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Zowieso veel leuke parts en recolors!!
Gebruikersavatar
HappyMoc42
Premium
Berichten: 71
Lid geworden op: wo sep 14, 2022 12:20 pm

Bedankt voor het delen van de uitleg! Mijn vrouw, dochter en ikzelf vinden het een geweldig thema, verbeelding mag helemaal los! De boomhut (alwéer :p ) en de schildpadbus staan klaar om te bouwen, het haaienschip staat hoog op mijn lijstje (ka-tching).
De 3D film hebben we in Legoland gezien; leuk, maar geen must see.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

HappyMoc42 schreef: di aug 22, 2023 10:42 pm Bedankt voor het delen van de uitleg! Mijn vrouw, dochter en ikzelf vinden het een geweldig thema, verbeelding mag helemaal los! De boomhut (alwéer :p ) en de schildpadbus staan klaar om te bouwen, het haaienschip staat hoog op mijn lijstje (ka-tching).
De 3D film hebben we in Legoland gezien; leuk, maar geen must see.


 
Dat haaienschip is nu goedkoop bij Intertoys te halen, maar ik weet niet voor hoelang.
Bij de ingang (bij ons tenminste) ligt nog een foldertje waarmee je nog 20% korting krijgt, op de al lagere prijs waarvoor Intertoys 'm heeft liggen.
Ik heb 'm voor 92 euro meegenomen (was al van 139,99 voor 115 euro, en daar dan nog 20% korting op).
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Die actie is tot het einde van de maand.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Dus geen reden om niet te gaan, die haai met bijna 50 euro korting is echt de moeite waard :duim: ik heb 'm vorige week met veel plezier gebouwd.
Plaats reactie