Exclusieve Chinese sets?

Plaats reactie
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Ik ben op vakantie/familiebezoek in China en enigszins tot mijn verbazing zag ik hier al twee Lego shops. Ik meen me te herinneren dat er sets zijn die exclusief in China worden uitgebracht, waarschijnlijk gerelateerd aan een feestdag, maar welke sets dat precies zijn durf ik niet te zeggen. 

Beide winkels waren vrij klein en ik zag niet direct een set die een belletje deed rinkelen in deze context. Op de Lego website werd ik ook niet direct wijzer. Normaal zou ik me tot Google wenden, maar dat werkt dus niet hier.

Mijn vraag aldus: zijn er inderdaad sets die exclusief in China worden uitgebracht en zo ja, welke?

Als ik zo’n set kan vinden (als ze dus bestaan), dan kan ik een poging wagen er één of twee mee te nemen, als er interesse voor is (kan niets beloven).
 
 
 
Gebruikersavatar
Bricknook
Premium
Berichten: 428
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:02 am

Volgens mij is dat inmiddels voorbij:
-De sets rondom Chinees Nieuwjaar waren 4 jaar geleden inderdaad alleen in China en 1-2 andere landen te vinden. Dat gold toen voor onder andere 80101 Chinese New Year's Eve Diner (2019). Daar kwamen toen zoveel negatieve reacties op, dat LEGO dat beleid toen heeft gewijzigd: https://brickset.com/article/43442/lego ... exclusives . Sinds 2020 zijn deze sets ook in Nederland prima te krijgen.
-Monkie Kid is weliswaar erg Chinees georiënteerd en misschien ook wel bewust om zich in China sterker te profileren. De sets liggen in ook niet altijd in de LEGO stores (ik heb ze in Leidschendam en Hoog-Catharijne nog nooit gezien en de LEGO store in de Mall of Berlin had ze afgelopen september ook niet), maar ze zijn wel prima op S@H te bestellen.
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Ah, ik had de klok horen luiden maar de klepel nu ook ;-) bedankt! Brickset werkt hier ook niet, dus zal later even m’n geheugen opfrissen. Maar ik hoef dus niet verder te zoeken, goed om te weten!
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

De Monkey kid sets zijn uit alle EU legostores verwijderd. (Zoals Utrecht, Wijnegem, Essen, Oberhausen)

Met uitzondering van de flagship stores zoals Amsterdam.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Is daar een reden voor?
Gebruikersavatar
Aangord
Premium
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 8:55 am
Contacteer:

Niet dat ik zeker weet

Wijnegem was er in ieder geval niet blij mee dat ze ze niet meer kunnen bestellen. Liep daar nog best ok. Tot de Europese ban.

Bij shop @home nog wel verkrijgbaar in nl.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Monkie Kid is wel te koop op lego.com
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Nu kan ik na 4 maanden wachten eindelijk lekker slapen vannacht
 
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

:lol:
Plaats reactie