ASML

Plaats reactie
Henk

Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Prijzig setje.
Er stond eerder ook al een artikel over op OB. Dat werknemers van ASML ineens dat allemaal gingen bestellen toen ze doorhadden wat het opleverde.
Bricknook

Een deel van de opbrengst zou naar het goede doel gaan, maar hoeveel en welk goede doel? Dat is mij niet verteld.
Mijn eigen observatie was ook: dure set en ik vind hem niet eens zo mooi. Die laat ik wel aan mij voorbij gaan.
Het artikel, waar Stuifzand aan refereert: Rick's ASML-machine van LEGO is gewild op Marktplaats, alle 851 blokjes - Omroep Brabant

Berthil
Premium
Contacteer:

Goed voorbeeld van FOMO van de werknemers zelf. Inderdaad lelijke set die de meesten van ons vanuit inventory na kunnen bouwen en dan kost die geen 210 Euro. Het is trouwens wel de 'mooiste' set van de beschikbare sets, deze stond er ook.
ASML Twinscan LEGO.png
ASML Twinscan LEGO.png (92.59 KiB) 502 keer bekeken
 De pagina in de shop van ASML waar alle sets stonden is weg en geeft een 404.

eti
Premium
Contacteer:

Als ik het goed begrijp dus niet een machine die iets doet, maar gewoon een moc van 800 onderdeeltjes waar mensen dan 400 euro voor neertellen? Tja, misschien leuk voor mensen die weten wat ASML of een chipmachine voor iets is, denk ik dan.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik denk dat deze set goedkeuring heeft van TLG.
Die sets zijn aanzienlijk duur.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Zo kwam het op mij wel over.
Koolin

sanderkoenen schreef: do jan 16, 2025 6:40 pm Ik denk dat deze set goedkeuring heeft van TLG.
Die sets zijn aanzienlijk duur.

Qua prijs klopt het wel ja, maar ergens verwacht ik niet dat TLG dat heeft gedaan. Ik heb ook MOCs van een elektronen microscoop voorbij zien komen (half jaar ofzo voor die bij ASML) van ThermoFisher. Die was ook te koop voor medewerkers en er stond expliciet bij dat het geen LEGO set was, maar een set van LEGO elementen.
Gilead
Premium

Dat was toch ook met die coolblue kerstpakket set van een soorteer machine? MP stond er vol mee alszijnde echte lego, maar ik betwijfel het.
Plaats reactie