[sorteren] Welke sorteer-oplossing had je eerder moeten doen?

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ehm.
Dit hebben we niet nodig.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

workfromtheheart schreef: wo dec 11, 2024 7:53 pm Maar sorteren is deel van de hobby...

Daar kwam ik echt pas heel laat achter dat mensen daar zo over denken.
Echt pas 3 jaar geleden ofzo :))  :X

workfromtheheart
Site Admin
Contacteer:

Tja, het is misschien wel een beetje noodgedwongen onderdeel van de hobby...
LegoRK
Premium
Contacteer:

Ja inderdaad. Maar soms is het ook wel relaxed. :)
Behalve als een bakje met onderdelen weer te vol wordt een je van alles moet gaan verplaatsen. ;)
KlaasK
Premium
Contacteer:

Het is de schaduwkant van de hobby, haast net zo donker als de financiële kant...
aawsum
Premium
Contacteer:

Dus ik moet al mijn netjes uitgesorteerde lego nu bij elkaar gooien en in verschillende zakken doen, want dan kan ik in de app makkelijker vinden in welke zak met ongesorteerde lego dat stukje eventueel zou zitten. Begrijp ik het zo goed?
Raven
Premium
Contacteer:

Ja
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

KlaasK schreef: wo dec 11, 2024 9:27 pm Het is de schaduwkant van de hobby, haast net zo donker als de financiële kant...

:lol:

LegoHighlord
Premium

Voor mij een uitkomst 😁 ik heb een hekel aan sorteren.
HoodedOne
Premium

aawsum schreef: wo dec 11, 2024 9:48 pm Dus ik moet al mijn netjes uitgesorteerde lego nu bij elkaar gooien en in verschillende zakken doen, want dan kan ik in de app makkelijker vinden in welke zak met ongesorteerde lego dat stukje eventueel zou zitten. Begrijp ik het zo goed?

Je moet niets natuurlijk. Maar je zou ook al gesorteerde bakjes/zakjes kunnen scannen.

Heb het even geprobeerd. En zoals verwacht toch wel een aantal ernstige fouten. De 2x4 jumper plate (met 2 studs), werd voor een gewone plate gezien. Maar hij lag omgekeerd, dus dat is te verwachten. De herkenning tussen 2x4 plates en 2x4 bricks, en tussen plates en bricks in algemeen is een probleem. Veel plates werden voor bricks gezien. 
De kwaliteit van de verlichting tijdens het scannen is ook zeer belangrijk. Als er schaduwen in de foto zitten, worden deze herkend als onderdeel van het element  :D
 ik denk dat mijn test voor 80% goed was. Niet goed genoeg voor mij, maar ik ga deze ontwikkeling wel in de gaten houden.

ps. ik heb geen hekel aan sorteren. 
Raven
Premium
Contacteer:

Ik blijf gewoon sorteren, rustgevend (ja ik weet het ik ben een beetje apart) en ook inspirerend als ik door alle lades ga met opbergen.
HoodedOne
Premium

Raven schreef: do dec 12, 2024 8:53 am Ik blijf gewoon sorteren, rustgevend (ja ik weet het ik ben een beetje apart) en ook inspirerend als ik door alle lades ga met opbergen.

Nee hoor, niets aparts aan.
Lego in algemeen, maar ook zeker het sorteren heeft positieve eigenschappen voor de mentale gesteldheid. Maar misschien moeten we daar een ander topic voor maken.
Human
Premium
Contacteer:

Vanuit een technisch perspectief is het natuurlijk heel leuk dat zoiets is ontwikkeld en (nog niet goed) werkt, maar een onderdeel zoeken hoort bij de ontwikkeling als legofan, vind ik. Door zoeken leer je hoe een blokje er aan verschillende kanten uit ziet.
Berthil
Premium
Contacteer:

Dit is een (betaalde) AI app die jouw data en input gebruikt om zelf beter patronen te herkennen zodat de ontwikkelaar de AI beter kan maken en mogelijk voor veel geld kan (door)verkopen. Op zich niks nieuws want Google, Apple en Microsoft doen dat al jaaaaren, vandaar al die privacy wetgeving. Hier ben jij het product in plaats van dat je een product gebruikt. De App gebruikt dus jouw foto's van jouw LEGO om beter te worden en het is maar de vraag wat er daarna met die data gebeurd. Op zich allemaal prima als je het zo wilt gebruiken maar wel iets om je te realiseren.
Afol71
Premium

De app maakt er een soort georganiseerde chaos van (?)
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ja, eigenlijk wel.

Stel dat je het nou wel gebruikt.
Je gaat na het opruimen een MOC bouwen.
Dan zoek je op bepaalde onderdelen en weet je welk zakje moet hebben.
Haal je de onderdelen in de app uit het zakje of verwijder je het zakje en scan je het opnieuw in?

HoodedOne
Premium

sanderkoenen schreef: do dec 12, 2024 7:37 pm Haal je de onderdelen in de app uit het zakje of verwijder je het zakje en scan je het opnieuw in?

Je kan in de app de onderdelen die je gebruikt verwijderen van de betreffende scan/zakje.
Peet
Premium
Contacteer:

Dus dan heb je na 2 jaar 3000 zakjes met 4 onderdelen?
aawsum
Premium
Contacteer:

Ik vind het echt wel leuk bedacht, maar ik vraag me echt af hoe dat werkt als je lekker iets aan het moccen bent en die paar onderdelen nodig hebt. Dan pak je je telefoon, gaat zoeken naar het onderdeel, dan het zakje zoeken, dan in de app aanpassen welk onderdeel je eruit hebt gehaald....

Ik denk dat het best kan werken voor mensen maar het hangt wel erg af van wat je met Lego aan het doen bent denk ik. Ik zou er behoorlijk gek van worden denk ik zo.
Twan
Premium
Contacteer:

misschien kan de app wel goed werken voor mensen die online hun parts collectie registreren? dan hoef je niet handmatig onderdelen in te voeren, dan kan je gwn importeren van de foto. misschien iets voor @brickrebel ?  ;)

Misschien dat ik het ook wel eens ga proberen op die manier, lijkt me wel handig als ik een used lot binnen heb  :duim:

Basilicum
Premium

@Sam... sorry voor mijn late reactie. Ik zie je vraag nu pas. De variant van de Alex kasten die ik heb is 70cm hoog zonder wielen. Met wielen wordt dat dus 76 cm. Maar aangezien er meerdere varianten zijn bij de kasten kan dit dus afwijken. Bij mij staan ze niet onder het bureau maar tegen de muur onder een schuin dak. Ik heb de wielen nodig om alles makkelijk weg te zetten als ik niet met steentjes bezig ben. Ik denk dat velen geen wielen nodig hebben. Alleen als je alles weg moet schuiven zijn wielen nodig.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Basilicum schreef: zo dec 29, 2024 5:55 pm @Sam... sorry voor mijn late reactie. Ik zie je vraag nu pas. De variant van de Alex kasten die ik heb is 70cm hoog zonder wielen. Met wielen wordt dat dus 76 cm. Maar aangezien er meerdere varianten zijn bij de kasten kan dit dus afwijken. Bij mij staan ze niet onder het bureau maar tegen de muur onder een schuin dak. Ik heb de wielen nodig om alles makkelijk weg te zetten als ik niet met steentjes bezig ben. Ik denk dat velen geen wielen nodig hebben. Alleen als je alles weg moet schuiven zijn wielen nodig.

Alsnog dank voor je reactie, ik heb de smalle versie nu staan en die is inderdaad 70 cm, mooie maat. Kon er 1 uit de koopjeshoek halen met €25 korting dus die staat nu als "testcase" thuis of ik er meer wil voor mijn bureau.
Berthil
Premium
Contacteer:

Ik zag net dat Bol.com kortingen op IRIS producten heeft, de lades staan er ook bij maar de korting is maar 20% al heb ik niet vergeleken met eerdere (advies) prijzen.

Brick_Rebel
Premium
Contacteer:

Klopt, de Iris lades zijn allemaal 20% afgeprijsd. Ik heb er een week geleden een batch van besteld.
Zo was de "Design Chest ladekast - 6 x 7.5L" nu €24 ipv €36,99 (prijs van eind november). Dat scheelt uiteindelijk best wat €€ als je meerdere kastjes nodig hebt. 
De andere formaten Design Chest waren ook 20% afgeprijsd; alle beetjes helpen  ;)

ludo
Premium

Ik heb helaas geen eigen kamer, slechts een kast waar aan het einde van de dag alles weer in moet om het bureau vrij te hebben. Ik heb laatst een hoop van die magazijnbakjes gekocht, dat blijkt ideaal voor onderdelen waar ik er teveel van heb om in een sorteerdoos te doen. 

Bijlagen
IMG_5191.jpeg
IMG_5191.jpeg (214.14 KiB) 1195 keer bekeken
Henk

Prima oplossing om een kast op deze manier optimaal te benutten.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik heb Iris lades binnen gekregen.
Ik ben nu bezig met migratie van onderdelen.
Ik heb nog niet alle lades binnen, dus het is nu ook maar een beetje behelpen.
Raven
Premium
Contacteer:

Graag mooie foto's als het allemaal staat. Ben wel benieuwd. En anders een mini-meet voor een gezellig kopje koffie/thee
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Komt goed!
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Zag wel wat foto' s al op de app maar ben heel benieuwd hoe het is als alles klaar is.
Plaats reactie