Het moest er toch eens van komen, een eigen draadje om iets te laten zien. En misschien meteen ook een stok om wat vaker a. tijd te maken om te bouwen en b. iets van alle ideeën die opborrelen bij het zien van allerlei leuke zaken hier en elders op het web, uit te werken.
Onlangs kreeg ik de vraag van mijn kleinzoon: ”...opa, ik moet voor school iets maken in verband met Romeinse architectuur of bouwkunst. Zou dat met jouw LEGO kunnen?”
Dat kan natuurlijk altijd en dus kwam kleinzoon van 12 vorig weekend in z'n eentje met de veerboot naar Vlieland. De hele zaterdag zijn we bezig geweest om zijn ontwerp voor een Romeinse openbare toilet te realiseren. Hij had zelf al in Bricklink Studio een ontwerpje gemaakt.
We waren beiden wel tevreden met het resultaat. Nu maar afwachten of zijn lerares dat ook is. Volgende week is de presentatie en opa gaat natuurlijk ook even kijken (in Groningen).
Vliebricker bouwt (eindelijk🤪) ook eens wat
- VlieBricker
- Premium
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- Romeins-poephuis-2a-web.png (1.02 MiB) 2308 keer bekeken
-
- Romeins-poephuis-1a-web.png (669.14 KiB) 2308 keer bekeken
-
- Romeins-poephuis-0.png (336 KiB) 2308 keer bekeken
Erg leuk geworden, daar rolt vanzelf een voldoende uit.
- VlieBricker
- Premium
- Contacteer:
Die plates zijn lange 1 x .. om al die dakpannen bij elkaar te houden. Die had ik wel in zwart maar niet in bruin, althans veel te weinig. Je denk veel bouwstenen in veel varianten te hebben maar komt er toch achter dat, natuurlijk, je te weinig hebt. En dan is het aloude gezegde van toepassing: ”Je hebt nooit te veel LEGO stenen, slechts te weinig opberg mogelijkheden”.
Gaaf! Heerlijk om ook samen bezig te zijn.
Enne... je bent nooit te oud om nieuwe stenen te kopen
Enne... je bent nooit te oud om nieuwe stenen te kopen

- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Dat is een leuk bouwwerk, Vliebricker. 

- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
Ziet er leuk uit zeg!
- HappyMoc42
- Premium
Een mooi bouwwerk, met veel leuke details. De Snot-tiles bij de voorkant van de gaten vind ik mooi gevonden.
En zo te zien rolt er idd iets heel anders uit
Eens: nooit teveel Lego stenen, alleen te weinig opbergmogelijkheden
En zo te zien rolt er idd iets heel anders uit

Eens: nooit teveel Lego stenen, alleen te weinig opbergmogelijkheden

Leuk gedaan, en een leuk geschreven post
. Bedankt!

- VlieBricker
- Premium
- Contacteer:
Om het nieuwe jaar 2025 eens goed te beginnen en m’n voornemen om wat vaker iets te posten van mijn MOC’s hierbij een eerste post. Ik had al een hele tijd geleden enkele LEGO storage mini heads gekocht maar er nog niets mee gedaan. Ik had ze zeker niet nodig voor het opslaan van mijn LEGO. Maar wat er dan mee te doen? Nou had ik nog wat oude lampenvoetjes staan en ik dacht dat ik die misschien wel kon combineren om er eigen LEGO-lampjes van te maken. Zo gezegd, zo gedaan! Even wat knutselen en uitproberen welke lichtsterkte led-lamp ik er in moest stoppen. Het resultaat viel niets tegen.
En zo’n lampje staat prima op het nachtkastje van een AFOL, zeg nou eerlijk.
Nadat ik het resultaat had laten zien aan mevrouw Vliebricker, riep ze gelijk dat zij er ook wel ééntje op haar nachtkastje wilde hebben. Vooruit maar, weer even terug naar de werkbank.
Dus staan er voortaan twee minifig hoofden te shinen in Vliebrickers slaapkamer.
En zo’n lampje staat prima op het nachtkastje van een AFOL, zeg nou eerlijk.
Nadat ik het resultaat had laten zien aan mevrouw Vliebricker, riep ze gelijk dat zij er ook wel ééntje op haar nachtkastje wilde hebben. Vooruit maar, weer even terug naar de werkbank.
Dus staan er voortaan twee minifig hoofden te shinen in Vliebrickers slaapkamer.
Dat is zeker leuk gedaan
Leuke nachtlampjes 

Erg leuk zo.