Hexagon techniek

Plaats reactie
Hedera

Hi all, 

Ben wat aan het knutselen geslagen een hexagon techniek die ik tegenkwam op Tips and Bricks (https://www.tipsandbricks.co.uk/post/22 ... detroitika

De buitenste ring is me inmiddels gelukt echter kom ik er niet uit hoe ik de binnenste ring moet maken, en dan specifiek het rood omcirkelde stuk 

Afbeelding
Scherm­afbeelding 2024-08-23 om 17.40.00.png
Scherm­afbeelding 2024-08-23 om 17.40.00.png (1.22 MiB) 7020 keer bekeken
 Ik ben nu zelf gegaan voor het bevestigen van een 1x1 round w/ bar met daarop een 1x1 round w/handle op de hinge plate waaraan ik de 1x1 clip vertical bevestig. Het resultaat is enigszins zoals op de foto's maar lijkt net niet te passen. 

Iemand enig idee hoe ik dit minder omslachtig kan oplossen? 

HoodedOne
Premium

dit is het enige wat ik kan verzinnen

Afbeelding

Afbeelding
Hedera

Dank! Had niet gedacht dat het mogelijk was om zo een 1x1 clip aan een 1x1 clip, top te verbinden. Is dit een gangbare techniek? Ben pas net begonnen met experimenteren om uiteindelijk mocs te maken.
HoodedOne
Premium

Graag gedaan. En nee, het is niet een gangbare techniek. Sommige mensen zullen dit zelfs een illegale techniek noemen.
En het is best mogelijk dat er nog een alternatieve manier is, met hetzelfde resultaat. Maar daarvoor zou ik dan in ieder geval een groter deel van de constructie moeten maken. De afgelopen jaren zijn er veel nieuwe elementen bij gekomen. misschien zit daar net 'het' element tussen dat voor dit een betere oplossing zou zijn.
Maar met lekker experimenteren kan men veel van dit soort problemen oplossen. Dus vooral doorgaan.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Ik zou dit ook niet met alle kleuren clips doen, sommige zijn daarna hun klemkracht wel kwijt
HoodedOne
Premium

KlaasK schreef: ma aug 26, 2024 10:01 am Ik zou dit ook niet met alle kleuren clips doen, sommige zijn daarna hun klemkracht wel kwijt

Denk niet dat het iets met de kleur te maken heeft, maar meer met het materiaal van lego. 
De twee plates met clip die over de onderste clip gaan, zullen inderdaad een grote kans op beschadiging en/of verlies van klemkracht v.d. clip hebben.
Ik heb met dergelijke technieken nooit een probleem gehad. Het doel heiligt de middelen of zoeits.
WvdP
Site Admin

Er zijn kleuren waarmee je dit echt niet moet doen. Dark red onderdelen zijn bijvoorbeeld berucht om hun kwetsbaarheid.
HoodedOne
Premium

O.K. omdat ik van dit soort 'puzzeltjes' houdt. Hier een volledig legale oplossing.
ER is bij deze oplossing wel meer variatie in breedte en hoogte. Dus als er enige mate van gewicht of druk op komt kan je in problemen komen
Het onderste element is Brick modified 1x1x2/3 with open stud (86996)
Afbeelding

Afbeelding

Human
Premium
Contacteer:

Mooi gevonden, maar het lijkt me wel de bedoeling dat de hexagon glad wordt afgewerkt
HoodedOne
Premium

Human schreef: ma aug 26, 2024 2:35 pm Mooi gevonden, maar het lijkt me wel de bedoeling dat de hexagon glad wordt afgewerkt

ik ben nog niet uitgepuzzeld :)

Raven
Premium
Contacteer:

Is het niet gewoon zoals geschetst maar dan met een normale 1x2 plate ipv een afgeronde?
HoodedOne
Premium

Ik nam aan dat men zou begrijpen dat de 1x2 afgerond, zou kunnen worden vervangen door een standaard 1x2 plaat.
De andere manier was meer om een 'legale' constructie te laten zien. Er zijn nog een aantal andere manieren, om het te doen, maar deze worden dan meestal hoger.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Een mooi dakje voor op een hexagon, met pijltjes kun je meer foto's zien

Met dank aan Lech Kulina
LegoRK
Premium
Contacteer:

Sjonge jonge, hoe krijg je het voor elkaar gepuzzeld! Knap werk.
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Ja hij heeft altijd van dit soort constructies. Heel tof om te zien, maar soms ook wel wat omslachtig.
abcdabcd

Dat is een octagon, niet een hexagon.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Oi, je hebt gelijk  :X

ggj

KlaasK schreef: vr dec 20, 2024 6:22 pm Een mooi dakje voor op een hexagon, met pijltjes kun je meer foto's zien

Met dank aan Lech Kulina

Dak of UFO? :lookaround:
Plaats reactie