De werkjes van Konajra

Konajra
Contacteer:

Nou, Harpers Bait shop komt toch niet op Ideas :lol:
 Ik heb hem net ingediend en krijg binnen 20 minuten een mail terug dat hij niet is goedgekeurd Omdat hij u sgebaseerd op het IP van de Old fishing Store. Dat is ie niet, want het is een opgewardeerd versie van mijn eigen ideas inzending uit 2016.
Unfortunately, your submission requests the release of a model or concept that overlaps with a concept or licensed property (IP) on which a LEGO Ideas set has already been produced. 
 Please note that we no longer allow submissions that are based on the following licensed property or concept: 
  • Old Fishing Store
Since LEGO Ideas has already produced a set on this concept or property, we have decided not to approve this similar submission as a LEGO Ideas Product Idea. Our Project Guidelines and House Rules state that once we release a licensed product or concept through LEGO Ideas, we won’t accept any more submissions based on that license/concept.
 Maar goed, ik kan het ergens wel begrijpen. terug naar de tekentafel en maar eens kijken wat ik nu ga indienen. :lol:

AfbeeldingHarper's Bait and Boat Rental shack by KONAJRA, on Flickr

AfbeeldingHarper´s Bait and Boat Rental shack by KONAJRA, on Flickr

De rest is te zien op flickr. in de omschrijving van het album staat het hele verhaaltje dat ik er bij had gemaakt. Dat wasa nog het leukste want dat beschreef als een soort short story het hele ontwerp.

Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Wel bijzonder dat je een heel trits aan Lexan inzendingen ziet en dit dan niet zou mogen.
Konajra
Contacteer:

Ja, ik was ook verbaasd, maar het is niet anders. Maar eens kijken of ik een andere bestemming kan geven aan het gebouwtje en dan weer indien.
Konajra
Contacteer:

lucy´s coffee pier 1_klein.png
lucy´s coffee pier 1_klein.png (948.94 KiB) 1310 keer bekeken
 Ik ga toch nog een poging wagen om mijn shack op ideas te krijgen, dus heb ik heb verbouwd naar Lucy's Shakedelic Coffee Brews.
Lucy is het nichtje van Harper die de bait shop runde. Ze heeft het saaie grijs roze geschilderd en het donker rood behouden als eerbetoon aan de jaren dat het gebouwtje dienst deed als bait shop. Ik vond dat wel eeen leuke hint naar mijn project uit 2016 :lol:

Ik ben benieuwd of LEGO Ideas deze wel toestaat. Ik zelf vind dat die nu niet meer geinspireerd kan zijn op de old fishing store aan gezien hij nu roze is er een koffie zaak in huist met terras en al.

Wat denken jullie? Ik weet het: het is koffiedik kijken (wel toepasselijk :lol:) wat zal IDEAS besluiten?
Barman
Premium

Het zijn geweldige gebouwd.
Maar niet alleen dat je over de 3000 bricks heen gaat was hm niet geworden, maar ze staan ook geen moduliar gebouwen meer toe. Ligt te dicht bij hun eigen lijn. Dit las ik in de spelregels toen ik bezig was om de feeënbloem erop de gooien. Ook daar deden ze moeilijk over wegens de licentie mogelijkheden. Ik weet niet hoe ze bij Harry Potter uitkomen??? De Efteling snap ik, maar zover ik weet liggen de Indische Waterlelies niet vast. Daar ga ik nog achteraan of dat kwaad kan? Het is ook geen kopie, maar wel een sterk op geïnspireerd.
LegoHighlord
Premium

Ik hoop dat die door komt, zou hem zeker kopen dan 😁 heel gaaf gelukt, ligt het dak los of heb je die op een manier vast gemaakt?
Raven
Premium
Contacteer:

Mijn stem heb je, koffie is altijd goed :-)
Konajra
Contacteer:

LegoHighlord schreef: wo sep 18, 2024 8:04 am Ik hoop dat die door komt, zou hem zeker kopen dan 😁 heel gaaf gelukt, ligt het dak los of heb je die op een manier vast gemaakt?

Het dak zit cast met clips en 1x2 plates with handles.
Raven schreef: wo sep 18, 2024 8:28 am Mijn stem heb je, koffie is altijd goed :-)

Top :klappen:

KlaasK
Premium
Contacteer:

:)
Komt er gisteren een leerlinge naar me: "meneer, ik heb gisteren ook iets van Lego gebouwd, moet u maar kijken!"
Fotootje van, jawel, een schip. "Mijn vader had hem via z'n werk gekregen, via Daemen ofzo"
En ik herkende hem als ik scheepje van jouw hand.

Konajra
Contacteer:

He, dat is leuk. Er ontbraken dus geen steentjes  :D

Gisteren even lekker iets ontworpen in Stud,io buiten de, soort van, comfort zone.

Afbeeldingbored for a day design by KONAJRA, on Flickr

Geïnspireerd op een mechanische 3d puzzel van een Manta Ray. (even googlen en je vind hem vrijwel direct. Ik moet hem nog verder af maken en er een standaard onder zien te creëren waar de motor in komt voor het aandrijven van de vleugels en de staart.

Origineel had ik hem in Dark Blue/ Wit maar dat werd saai. Om hem wat op te fleuren is het nu dus een Classic Space model geworden.

Berthil
Premium
Contacteer:

Heel fraai! Niet slecht voor een dagje werk. Ben benieuwd naar de beweging straks. Op Ali zijn er diverse te vinden (dit is een fraaie (en prijzig) en zelfs met blokken) maar weinig met een goed filmpje van de beweging.

Ik heb wel wat met Manta's, bij Hawaii heeft er een van 3 meter twee koprollen onder onze neus gemaakt om plankton te eten, dat was spectaculair. Een koprol is voor een Manta Ray de makkelijkste manier om naar de dezelfde plek terug te gaan.

Dit had een mooie kunnen zijn voor Shiptember maar misschien gaat die weer naar Ideas?
Afol71
Premium

Gaaf! En heel herkenbaar, althans ik dacht gelijk aan een Manta Ray. Komt misschien ook omdat ik net allerlei filmpjes heb gezien van het laatste snorkel avontuur van de misses hier thuis waar een hele groep Manta’s onder haar door kwam.

Ik ben ook benieuwd naar de beweging in het model straks, en het Classic Space kleurenschema staan hem goed :duim:
Afol71
Premium

@KlaasK: Damen ;). Mooi spul van Nederlandsche bodem. Aantal bekenden van mij werken daar of hebben er gewerkt en zijn nu gepensioneerd. "Vroeger" was er ook een webshop op de site waar je een aantal modellen kon kopen, die is er helaas niet meer.

Afol71
Premium

Herstel op mijn bovenstaande post. De shop is er nog, maar het is geen Lego wat er voor de modellen gebruikt wordt nu. Link weggehaald.

LegoMathijs
Premium
Contacteer:

Gaaf model Konajra! Ben benieuwd naar de techniek die je erin gaat bouwen.
Ga je de manta ray ook nog in het echt bouwen? 
Konajra
Contacteer:

Berthil schreef: do okt 03, 2024 1:57 pm Heel fraai! Niet slecht voor een dagje werk. Ben benieuwd naar de beweging straks. Op Ali zijn er diverse te vinden (dit is een fraaie (en prijzig) en zelfs met blokken) maar weinig met een goed filmpje van de beweging.

Ik heb wel wat met Manta's, bij Hawaii heeft er een van 3 meter twee koprollen onder onze neus gemaakt om plankton te eten, dat was spectaculair. Een koprol is voor een Manta Ray de makkelijkste manier om naar de dezelfde plek terug te gaan.

Dit had een mooie kunnen zijn voor Shiptember maar misschien gaat die weer naar Ideas?

Van die blauwe van ali heb ik het idee gejat  :D

Idee is om deze wel echt te gaan bouwen, maar of hij een ideas project wordt weet ik niet.
volgens mij loopt classic space niet zo hard op Ideas. en ik vind de donker blauwe versie wat saai. 

Eerst maar eens kijken of ik hem in het echt werkend en gebouwd krijg.

KlaasK
Premium
Contacteer:

Ik weet niet hoeveel parts je hebt gebruikt, maar tegenwoordig mag je door naar de 5000
Brick_Rebel
Premium
Contacteer:

Wat een cool concept! Ben benieuwd naar hoe ie werkt in het echt.
Plaats reactie