Wat betreft je knipperde lampje van rood naar groen op de hub. Dat had ik ook voordat ik de firmware ging updaten in de Spike app op de PC. Maar idd, ook met dat rood naar groen knipperen wilde hij niet opladen (en had ik dus een piepje, maar wel een ander soort piepje dan na de firmware update). Pas na het updaten van de firmware werd het een knipperend geel/oranje lampje. Bij mij gaat de batterij in de Spike app dus de andere kant op van 40>20>10>0% binnen 5 seconden. Maar als die van jou niet aan wil terwijl de app zegt dat die 80% is, klopt er toch iets niet in hoe de batterij wordt uitgelezen. Dat die van mij niet aan wil als de batterij 0% uitleest, snap ik nog, maar 80%?
Welke kleur geeft de LED als de accu erin zit? Aangezien je op firmware 1.0 zat, waarschijnlijk groen/rood, maar ben benieuwd wat het nu is. Bij mij is het in beide gevallen namelijk een geel/oranje knipperend lampje met de laatste Spike firmware.
Ik heb me dus dagen scheel zitten googelen om uit te sluiten of het aan de hub lag of de batterij. Ook dat nergens staat op de Lego site wat de kleuren van de LED naast de USB-poort betekenen irriteerde ik me mateloos aan. Gelukkig had de site van Pybricks deze informatie wel (geel is problemen met de lader).
Van hier: https://docs.pybricks.com/en/stable/hub ... alhub.html (beetje naar beneden scrollen)Gets the status of the battery charger, represented by one of the following values. This corresponds to the battery light indicator right next to the USB port.
Not charging (light is off).
Charging (light is red).
Charging is complete (light is green).
There is a problem with the charger (light is yellow).
Ik heb ook overwogen contact te zoeken met de Bricklink verkoper, maar dan wilde ik het wel zeker weten dat het aan de hub lag. En de Spike app kan gewoon de gyro uitlezen van de hub. Ik heb (nog) geen kleine motortjes die bij de Spike Essential set horen, dus of de hub gewoon werkt, kan ik dusver alleen maar baseren op de gyro en het filmpje van Pybricks waarin de beschrijving staat dat dit echt aan de batterij ligt en niet de hub. Aangezien de "defecte" hub wel werkt met de batterij van een "goede" hub en die "goede" hub het niet doet met de batterij van de "defecte" hub.
Ik heb inmiddels zo'n beetje alle informatie uit dit topic en ook het filmpje van Pybricks (nogmaals bedankt) en een filmpje van mijzelf doorgegeven aan Lego met de vraag: kan ik dit nog resetten op 1 of andere manier of moet de batterij retour? Ze hebben alles doorgegeven aan de "digitale afdeling" en komen "spoedig" terug met een oplossing.
Ik heb van het weekend ook de Spike Essential set besteld, die wilde ik sowieso al, maar omdat die niet meer bij winkels te krijgen is voor €285 oid, dan wel alleen als er een dubbele punten actie was. Ik werd op mijn wenken bediend

Ik moet wel zeggen dat het wel raar is dat 4 hubjes van dezelfde verkoper allemaal dit vertonen, maar aan de andere kant hebben we ook 4 batterijen van (waarschijnlijk) dezelfde lichting vanuit Lego, dus ik denk nog steeds dat we met het probleem van het facebook filmpje zitten en het probleem dus in de batterij zit. Als ik de Spike Essential set binnen heb, zal ik hier wel weer terug komen met mijn bevindingen.