Icons 2024

TAFOL
Premium
Contacteer:

De nieuwste set in de Icons voertuigenreeks komt uit op 1 juli 2024, namelijk de 10337 Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole:

Afbeelding

Het persbericht:
10337 Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole
Rated 18+, 1.506 pieces
€179.00 / $179.99 / £159.99
Available from 1st July at LEGO.com

The LEGO Group expands the LEGO Icons vehicle collection with the reveal of the legendary LEGO Icons Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole.

Delve into the realm of automotive excellence with the LEGO Icons Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole and its array of authentic features. This includes a detailed cockpit, working steering, bonnet and rear boot, plus a detailed V12 engine.

Deep-dish rims, large taillights and a sleek rear spoiler add to the authenticity, resulting in a captivating display piece for any home or workplace. Just like the iconic supercar, the LEGO Icons Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole also includes the most enduring feature of the model - its distinctive scissor doors which are functioning and open upwards.

With the LEGO Icons Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole, collectors and car enthusiasts can build a unique piece of supercar history that mirrors the original luxury and technology of Lamborghini in brick-built form.
 Bron

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ja die wil ik wel hebben! Had van de auto een poster boven mijn bed hangen dus voor mij wel een gaaf model om te hebben.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

TLG is wel dol op wit.  :miss:

Chef_NL
Premium
Contacteer:

Die wordt vanzelf Geel, geen zorgen :)

Hij is wel goed gelukt, ik probeer weg te blijven van de auto's anders had ik hem misschien wel gehaald. (Al was ik wel gezwicht voor de DeLorean en de Ecto, maar die hebben een stukje sentiment :) )
Rusty

Chef_NL schreef: vr jun 07, 2024 9:28 am Die wordt vanzelf Geel, geen zorgen :)

Lol, daar zit wat in, dat verkleuren op termijn.

Maar voor de variatie was geel wel een betere keuze geweest, de 911 is ook al wit, en is zelfs om te bouwen naar een Countach die er toch zeker net zo goed uitziet als deze nieuwe set, en op sommige details misschien wel beter. Zo zijn de zijramen wel erg krap bemeten vergeleken met het origineel, terwijl de 911 alt daar de echte beter benadert.

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Reddish Orange was leuk geweest.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

sanderkoenen schreef: ma jun 10, 2024 11:05 am Reddish Orange was leuk geweest.

Mooie kleur maar volgens mij is dit model nooit in die kleur verkrijgbaar geweest als ik het goed heb.
Iook
Premium

En de volgende Icons is onthuld.
Transformer Bumblebee.
Niet mijn cup of thee maar wel knap uitgevoerd.
Brickset

Afbeelding
Raven
Premium
Contacteer:

Mooi voor naast Optimus en Metroplex :-)
Rusty

Interview met de ontwerper, laat ook zien hoe de transformatie werkt:

Ik vroeg me al af waar ze de voorruit laten bij het ombouwen naar robot mode, voelt een beetje als valsspelen, maar op zich wel creatief opgelost

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik zag net twee nieuwe sets op Brickset.

10368: Chrysanthemum
Afbeelding

en

10369: Plum Blossom
Afbeelding
Raven
Premium
Contacteer:

Volgens mij willen ze die nieuwe ronde slopes pushen. ziet ze overal terug komen. vooral de tweede set die ga ik wel kopen. Leuk voor in de gang.
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Die slopen zijn mij wat te groot, daar heb ik niet echt een bestemming voor. Die krullen die als pootjes gebruikt worden vind ik wel een erg mooi onderdeel.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ik vind die Plum Blossem erg leuk! Die gaat er hier denk ik wel komen
TAFOL
Premium
Contacteer:

Het is weer die tijd van het jaar, namelijk de tijd dat Kerst eraan komt en LEGO met een nieuwe Winter Village-set komt.
Dit jaar is het de beurt aan set 10339 Santa's Post Office, die vandaag onthuld is en beschikbaar komt vanaf 1 oktober 2024 voor €99,99 (klikbaar):

Afbeelding

Ook komt er een begeleidende set uit (40746 Santa's Delivery Truck), die los verkrijgbaar wordt voor €19,99 (ook vanaf 1 oktober 2024) (klikbaar):

Afbeelding

Bron

Afol71
Premium

Hmmm, hoewel ik altijd fan ben van de winter village sets vind ik deze toch wat minder, Maar ik koop hem vermoedelijk wel, al is het om het in delen te verwerken in mijn winter layout.
Henk

Van het dak hadden ze van mij wat meer werk mogen maken. maar zoals Afol zegt: kopen doe ik hem toch wel want je wilt toch elk jaar de kerst-layout kunnen aanvullen en uitbreiden.
TAFOL
Premium
Contacteer:

Vandaag is de 10335 The Endurance onthuld (klikbaar):

Afbeelding

Het persbericht:
10335 The Endurance
Rated 18+, 3011 pieces
€269.99 / $269.99 / £229.99
Available at LEGO.com from 29th November

Today, the LEGO Group unveils the LEGO Icons The Endurance set. This set allows history enthusiasts and LEGO fans to embark on a voyage of creativity and recreate Sir Ernest Shackleton’s iconic vessel in stunning detail.

The 3,011-piece set replica model captures the majestic presence of the famous ship in all its glory, with 3 towering masts, 10 full sails, a flying red ensign flag and intricate rigging. The detailed multi-level deck, connected by stairs, has removable sections for access to port and starboard cabins and the ship’s steam engine. Other features include 4 detachable lifeboats, a chained bower anchor and a ship’s wheel that operates the rudder. Ideal for collectors who have a passion for historical ships, and a great decorative piece that includes a sturdy stand for display.

The Endurance ship was the three-masted ship that sailed for The Imperial Trans-Antarctic Expedition from 1914–1917 and is considered to be the last major expedition of the Heroic Age of Antarctic Exploration. Led by Sir Ernest Shackleton, the British explorer, the goal of the Antarctic Expedition was to cross the Antarctic continent from sea to sea via the South Pole. However, the expedition faced severe challenges, and Shackleton and his crew were stranded on the ice for months. Demonstrating extraordinary leadership and determination, Shackleton led his men on a harrowing journey to safety.

The LEGO Icons The Endurance set is available from 29th November 2024 at LEGO.com/Endurance and LEGO Stores priced at £229.99 / €269.99/ $269.99.
Bron

Tevens krijg je bij aankoop van de 10335 ook de 40729 Shackleton's Lifeboat als GWP (klikbaar):

Afbeelding

Bron

SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ik vind die minifigs van de GWP erg cool. Hoe mooi ik de build ook vind denk ik dat deze voorbij gaat door een gebrek aan ruimte om hem te displayen.
Brick_Rebel
Premium
Contacteer:

Same here. Ik vind m mooi, maar heb er geen plaats voor.

De GWP is ook wel tof, zeg!
ggj

De GWP's worden steeds leuker ja. Jammer dat ze die niet als normale set aanbieden :(
Raven
Premium
Contacteer:

Soms wel via de P-Shop in SkaerBaeck. Maar ja das geen zekerheid.
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

En vaak staan ze vrij snel op marktplaats of in bepaalde Facebook groepen. Wel voor de hoofdprijs uiteraard..
De prijs valt mij mee voor het aantal onderdelen en de grootte van de boot. Als partspack zijn de 10 zeilen natuurlijk heel fijn en er zitten best veel leuke onderdelen in zo op het eerste gezicht. Alleen bouw ik eigenlijk nooit met zwart... En qua bouwervaring ben ik bang dat het erg veel repeterend werk is.
abcdabcd

Zit er een kat bij de Endurance?
Plaats reactie