LowlugXL: Aquazone
We staan met een groepje (Sander, Frank, Aangord en ikzelf) in Baarn met een aantal Aquazone MOCs.
Hier is makkelijk aan aan te sluiten door een ieder die dat leuk vindt, wie vindt het leuk om mee te doen op LowlugXL?
We nemen ons spul volgende week ook mee naar Lelystad.
Hier is makkelijk aan aan te sluiten door een ieder die dat leuk vindt, wie vindt het leuk om mee te doen op LowlugXL?
We nemen ons spul volgende week ook mee naar Lelystad.
- Bijlagen
-
- 20240302_123642.jpg (1.26 MiB) 17703 keer bekeken
-
- 20240302_123637.jpg (1.06 MiB) 17703 keer bekeken
-
- 20240302_123633.jpg (1.04 MiB) 17703 keer bekeken
Zoiets dus
- Bijlagen
-
- 20240302_123657.jpg (1.07 MiB) 17702 keer bekeken
-
- 20240302_123654.jpg (1.34 MiB) 17702 keer bekeken
-
- 20240302_123645.jpg (1.25 MiB) 17702 keer bekeken
En Ruud heeft iets af! (Met een beetje hulp)
- Bijlagen
-
- IMG-20240302-WA0023.jpeg (1.12 MiB) 17686 keer bekeken
Nu nog een gele onderwater basis erbij
- LegoMathijs
- Premium
- Contacteer:
Zoals ik al aangaf afgelopen weekend op de beurs in Baarn, ik doe graag mee! 
Ik neem sowieso het volgende project mee:

Ik neem sowieso het volgende project mee:
Ik heb een bak vol spul, LowLUG XL weet ik nog niet, maar kan natuurlijk wel wat meenemen voor Lelystad.
Neem mee, wij hebben onze Aquazone spullen morgen ook bij ons.
Hier nog wat Aquazone foto's van de meeting.

Ik weet niet of het aan het licht, de reflectie op de blokjes, en/of aan de camera instelling ligt, maar de overzicht foto's zijn helaas iets minder dan gedacht, we moeten denk ik ook iets meer ruimte tussen de modellen laten, het is idd een beetje vol.

Ik weet niet of het aan het licht, de reflectie op de blokjes, en/of aan de camera instelling ligt, maar de overzicht foto's zijn helaas iets minder dan gedacht, we moeten denk ik ook iets meer ruimte tussen de modellen laten, het is idd een beetje vol.
Te vol bestaat niet!
Te vol voor de foto dan, in het echt is het beter. 
Volgende keer ook maar een statief meenemen, en een filmpje maken.

Volgende keer ook maar een statief meenemen, en een filmpje maken.
Hier een video

Met MOCs van Frank, Sanderkoenen, ID5 en mijzelf.
Zag er erg mooi uit in Lelystad.
Nou had ik dit ooit gemaakt voor een ACC een paar meetings terug (opdracht was maak een voertuig in een Lego thema)
2021-08-28_08-42-02 by Appie NL, on Flickr
Het subje ligt hier nog intact in een box (propeller draait achterop en de staartvin draait mee met sturen). Nou zat ik te denken om dit wat te pimpen (onderstel kleiner, wielen helemaal niet zichtbaar, Sharks sub wat netter) en dat die dan rond kan "varen" in de layout? Of vinden jullie dat niks of is iemand dit al van plan?
Nou had ik dit ooit gemaakt voor een ACC een paar meetings terug (opdracht was maak een voertuig in een Lego thema)

Het subje ligt hier nog intact in een box (propeller draait achterop en de staartvin draait mee met sturen). Nou zat ik te denken om dit wat te pimpen (onderstel kleiner, wielen helemaal niet zichtbaar, Sharks sub wat netter) en dat die dan rond kan "varen" in de layout? Of vinden jullie dat niks of is iemand dit al van plan?

Yes, vet idee
doen!

- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Ja, Leuk!
Vet!
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Topic bump!
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:

Ik doe nog steeds mee!
Met dit
- Bijlagen
-
- IMG-20240606-WA0008.jpeg (1.37 MiB) 16293 keer bekeken
-
- Premium
Gaaf, de blauwe basis ziet er fantastisch uit met de contrasten en kleuren. Hoe heb je die rotsen gemaakt? Snot onderdelen en dan gewoon omhoog?
- LegoMathijs
- Premium
- Contacteer:
Heel gaaf gemaakt Aangord!! 
Ik doe zelf ook nog steeds mee, met het volgende:
Misschien, als het me lukt qua tijd, bouw ik nog iets heel kleins erbij.
Heb mijn handen momenteel al vol aan de twee MOC's voor Legoworld. Deze MOC's wil ik eigenlijk ergens tweede helft augustus afgerond hebben.

Ik doe zelf ook nog steeds mee, met het volgende:
Misschien, als het me lukt qua tijd, bouw ik nog iets heel kleins erbij.
Heb mijn handen momenteel al vol aan de twee MOC's voor Legoworld. Deze MOC's wil ik eigenlijk ergens tweede helft augustus afgerond hebben.
Kleine update van mijn kant, nog steeds WIP, maar het onderstel heb ik zo laag en compact gemaakt als ik kon. Hele ding is 5 studs en een beetje hoog vanaf de grond (onder de battery box is de ground clearance zeg maar een plate).
20240716_185832 by Appie NL, on Flickr
De dark azure axle connector achter is voor het roer en de blauwe in het midden van het chassis voor de propeller. Het originele bootje ligt er nog achter (deze is zo een box in gegaan sinds de ACC bij de rest van mijn 90's Lego
). Ik weet eigenlijk nog niet of ik het bootje grondig ga aanpassen (ik vind hem op zich wel leuk, maar hij is wel wat simpel he?) De achterkant onderop wil ik wel aanpassen, deze heb ik toen dikker gemaakt naar beneden dan de voorkant zodat de as van de propeller er door kon, dat wil ik wat meer stroomlijnen in lijn met de voorkant. Ik wil hem eigenlijk ook 4 studs breed houden (anders had ik ook mooi een optie om de battery box in de boot te doen).
Het onderstel wilde ik eigenlijk doen in het silhouet van het bootje, een soort van schaduw, maar dat ging hem niet worden, want zo plat mogelijk vond ik belangrijker. Ik weet nog niet of ik het onderstel afdek met tiles en dergelijke in het zwart of donkerblauw. Zwart verdwijnt wellicht leuker op een zwart tafelkleed waardoor het meer een echte onderzeeër lijkt? Wat vinden jullie? Het stuurwiel zit pal onder het roer, dus dan lijkt het ook meer alsof het bootje vanuit daar stuurt, voor een leuke draaihoek wilde ik wel per se een differentieel er in hebben

De dark azure axle connector achter is voor het roer en de blauwe in het midden van het chassis voor de propeller. Het originele bootje ligt er nog achter (deze is zo een box in gegaan sinds de ACC bij de rest van mijn 90's Lego

Het onderstel wilde ik eigenlijk doen in het silhouet van het bootje, een soort van schaduw, maar dat ging hem niet worden, want zo plat mogelijk vond ik belangrijker. Ik weet nog niet of ik het onderstel afdek met tiles en dergelijke in het zwart of donkerblauw. Zwart verdwijnt wellicht leuker op een zwart tafelkleed waardoor het meer een echte onderzeeër lijkt? Wat vinden jullie? Het stuurwiel zit pal onder het roer, dus dan lijkt het ook meer alsof het bootje vanuit daar stuurt, voor een leuke draaihoek wilde ik wel per se een differentieel er in hebben

Oh Appie strikes again
Ik ben heel benieuwd..
Ik ben heel benieuwd..
Dit is het dingetje voor 98% klaar (nog wat kleine dingetjes tweaken zoals een trans-orange propeller en dergelijke).
20240729_014357 by Appie NL, on Flickr
Het bootje is dus wel een beetje anders geworden, maar ook weer niet heel veel.
Ik hang er denk ik nog een haai (en minifig misschien) bij zoals mijn eerdere versie. Plantjes twijfel ik een beetje over. Ik vind het een beetje raar als die op dezelfde plek blijven als het bootje "beweegt" door een layout. Het onderstel is dus donkerblauw geworden en niet zwart. Als jullie zoiets hebben van: zwart was beter geweest! Kan nog steeds. Sowieso, als je feedback hebt, graag. Ik kan het nu nog aanpassen voor Lowlug XL
Voor de zekerheid heb ik de bodemvrijheid bij de voorkant ook verbeterd. Ik vond dat toch iets te spannend in combinatie met een tafelkleed 
Ik ga nog even kijken om een leuk Pybricks programmaatje te draaien op de hub in combinatie met de trein remote. Kunnen jullie er ook makkelijk mee rijden (zonder dat ik brickcontroller moet draaien op mijn telefoon
)

Het bootje is dus wel een beetje anders geworden, maar ook weer niet heel veel.
Ik hang er denk ik nog een haai (en minifig misschien) bij zoals mijn eerdere versie. Plantjes twijfel ik een beetje over. Ik vind het een beetje raar als die op dezelfde plek blijven als het bootje "beweegt" door een layout. Het onderstel is dus donkerblauw geworden en niet zwart. Als jullie zoiets hebben van: zwart was beter geweest! Kan nog steeds. Sowieso, als je feedback hebt, graag. Ik kan het nu nog aanpassen voor Lowlug XL

Ik ga nog even kijken om een leuk Pybricks programmaatje te draaien op de hub in combinatie met de trein remote. Kunnen jullie er ook makkelijk mee rijden (zonder dat ik brickcontroller moet draaien op mijn telefoon

Donkerblauw, 100%
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
De onderkant van de rotsen zijn ook donkerblauw.
Je kan nog kleine visjes langs de zijkanten plaatsen.
Dat is ook nog een leuk idee, moet ik alleen wel even visjes bestellen. En gezien jullie reacties, hou ik het donkerblauw.sanderkoenen schreef: ↑ma jul 29, 2024 10:00 am De onderkant van de rotsen zijn ook donkerblauw.
Vandaag nog wat verder zitten tweaken. Ik vond dat de zwarte assen onder de sub teveel een onderdeel leken van de sub, dus verandert naar blauw en de rigid hose achter bij de vin ook naar blauw. En zowaar een oranje propeller gevonden

Lekker bezig Appie
Dank je, maar toevallig van het weekend wat visjes besteld op Bricklink (3 oranje en 3 geel/groen) en ook nog een moderne gewone haai. Welk klipje bedoel je precies? Ik heb op zich wel klipjes spul en bars om ze vast te maken, maar of dat dezelfde is als waar jij aan denkt? Ze in de pinnetjes steken is een goed plan, dusver wilde ik ze een beetje als een school ergens op het platform doen. Even kijken wat leuk staat.
-
- Premium
- Contacteer:
Op lowlug gaf ik al aan dat ik het leuk zou vinden om mee te doen met de aquazone layout, maar het is blijven liggen. Vanavond toch maar even wat gebouwd. Nou hopen dat ik niet te laat ben om het nog een keer toe te voegen aan de layout.
Leuke kleine builds brick Rene.
De Aquazone lay out wordt komend jaar door Sander voortgezet en nog uitgebreid. Dus er komt zeker nog een moment of ze er bij te zetten
Baarn, of een meeting.. of wellicht andere events
De Aquazone lay out wordt komend jaar door Sander voortgezet en nog uitgebreid. Dus er komt zeker nog een moment of ze er bij te zetten
Baarn, of een meeting.. of wellicht andere events
Ik zag ze er vandaag al bij staan
nice!