Absolut Steinchen 8/9 juni 2024

Plaats reactie
Mociain
Premium
Contacteer:

Afgelopen weekend zijn eti en ik naar Absolut Steinchen geweest, een leuk evenement in Sankt Augustin, nabij Bonn. Het had wel een beetje de sfeer van een Lowlug meeting, gezien het werd gehouden in de hallen van de Bonn-Rhein-Sieg hogeschool. Na een leuke en gezellige reis kwamen eti en ik aan, maar was het even zoeken waar de ingang was. Maar gelukkig kwam eti al snel een bekende tegen die ons naar de juiste plek wees, waarna wij konen gaan uitladen en opstellen. Zelf was mijn moc vrij klein dus ik was snel opgezet. Daarna ben ik eti gaan helpen met zijn moc, dit was ook voor hem de eerste keer dat deze compleet uitgestald was op een evenement.
 Voor de mensen die wilden, hadden ze pizza geregeld, ik at daarvan mee, eti ging zelf wat halen. Na het eten zijn we verdergegaan met opzetten en daarna nog leuk met mensen gekletst en nog wat gedronken. Toen het tijd werd om te gaan slapen, zochten we ons lokaaltje op. Je kon leuk bivakkeren in de school zelf, wat zeker een leuk element was. Op de beurs zelf stonden voornamelijk Duitsers, maar er was wel een redelijke Nederlandse afdeling, die allemaal in een lokaal werden gestopt.
De volgende ochtend konden we mooi vanaf 8 uur aanschuiven bij het ontbijt, wat mooi geregeld was, broodjes, yoghurt, zoet en hartig beleg, koffie, thee, sap, keus voor iedereen. Om 10 uur ging de zaal open voor publiek, waarbij al snel de eerste bezoekers kwamen. Alle mocs stonden in twee zalen, een was de grote hal van de school, waar twee derde van de exposanten stonden en dan nog een kleiner zaaltje voor de rest. In de grote zaal was ook een verkoper, die zowel zakjes losse onderdelen, losse minifigs als sets verkocht. De prijzen gingen van redelijk tot dit is toch wel duurder dan BL..
De dag zelf was prima bezocht, maar heel mooi verspreid waardoor je nooit het idee had dat het druk was. Er was een mooie verscheidenheid aan mocs, waaronder een GBC tafel, die veel bekijks trok. Eti had zijn Regnbueby treinbaan mee, daarnaast een microscale stad, monorail banen, een kermis, mooie treinen en treinbanen, technic trucks, voor ieder wat wilds dus.
Na de eerste dag hadden we even een uurtje om bij te komen, kletsen en gewoon op ons gemakje rondkijken zonder publiek. Daarna was de AFOL avond. Dat begon met een prima BBQ, waarbij er zelfgemaakte salades waren, met ook brood, satésaus (ja ja, in Duitsland) en dan keus tussen een Duitse worst, biefstukje of maiskorf. Nadat het eten ons had gesmaakt kregen we een kleinigheidje en kwam er een spel. Je kon je als tweetal opgeven. Voor het spel hadden ze een oude perforator aan een tafel vastgemaakt en moest je deze als katapult gebruiken. Hierbij schoot de ene teamgenoot een rode 4x2 brick weg en moest de andere hem opvangen in een PAB beker. Klinkt makkelijk, maar in de praktijk moeilijker dan je denkt. Hoewel het wel erg leuk en gezellig was. Meedoen is belangrijker dan winnen, moet je maar denken.
Na dit spelletje konden we nog graaien voor stenen met een zakje wat je kocht, deze mocht je vullen zover als je kon. Verder hadden ze een open bar neergezet waar je cocktails en mocktails kon halen en kon je met iedereen gezellig kletsen en lol hebben. Al met el was het een leuke avond.
Zondag begon hetzelfde als zaterdag en was het qua bezoekers iets drukker, maar ook weer, het leek nooit erg druk. Uiteindelijk zijn er over de twee dagen samen een kleine 1200 bezoekers geweest. Op het evenement zelf waren ongeveer 80 exposanten en vrijwilligers die eraan deelnamen of hielpen, waarbij het gewoon een leuke, gezellige boel was. Zaterdag was het om 18.00 over, zondag sloten ze om 16.30 de deuren, zodat iedereen nog een beetje op tijd weg kon. Nadat eti en ik onze spullen hadden afgebroken en ingeladen, zijn we in Sankt Augustin centrum nog even een hapje wezen eten en daarna weer neer Nederland vertrokken.
Voor mij was dit de eerste keer hier, voor eti de tweede keer, maar dat was al zolang geleden. Maar het was een geslaagd evenement, zeker waard om weer te gaan. Ik heb nog foto’s, maar die moet ik nog op Flickr zetten, dat hoop ik deze week te doen en die zal ik dan delen.
Human
Premium
Contacteer:

Klinkt als een prima weekend.
eti
Premium
Contacteer:

Ja, heel mooi ruim opgezet en relaxt van sfeer, leuk samen ontbijten en 's avonds de barbecue. Vergeleken bij een Bricks am Meer veel rustiger want er loopt steeds wel wat publiek rond, maar heel veel zijn het er niet. Het is nog wel gratis entree, maar het is eigenlijk meer gericht op afols onderling, waarbij publiek van harte welkom is. In totaal 9 Nederlandse exposanten als ik het goed tel, behalve wij twee lowluggers ook Maico en Astrid, en Quinn met z'n moeder (bekend bij wie in Baarn was).
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ja ik zag gisteren het filmpje van Stein auf Stein voorbij komen en daarin zat jou MOC eti, zag die van Quinn ook meteen herkenbaar in beeld. Misschien als de planning beter valt dat ik wel een keer mee wil daarheen.
eti
Premium
Contacteer:

O, dat filmpje ken ik niet.... maar heb hem nu gevonden. Voor de geïnteresseerden: hiero 

Mociain
Premium
Contacteer:

Het was zeker een leuk evenement, het zou ook zeker leuk zijn als we volgend jaar met een Lowlug delegatie kunnen gaan  :cool:

Mama'sBricks
Premium
Contacteer:

Leuk filmpje! Ziet er uit als een leuke beurs.
Plaats reactie