LEGO World 2024

danman

Toch erg jammer dat ik  zojuist lees dat se inschrijving voor LW2024 geopend en intussen alweer gesloten is.
Ook erg jammer dat de organisatie en stuurgroep de emailadressen kwijt is van voorgaande jaren en de deelnemers daaraan.
Deze deelnemers en dus ook ikzelf hebben dus GEEN mail ontvangen, wat voorheen wel gebeurde.
Erg jammer dat als je geen actieve Lowlugger bent, je je niet kan inschrijven voor LW2024.
Daar ik weet dat er Lowluggers in de stuurgroep zitten, zullen ze dit wel lezen.
Jammer dat zo'n mooi evenement als dat het eerst was, is vergaan naar een vriendenfeestje.
En dat de exposanten en vrijwilligers die er voorheen bij waren, vanaf de corona  periode het kunnen uitzoeken.
aawsum
Premium
Contacteer:

De groep mensen die op LW mag staan komt van diverse lugs en communities, dit bericht zal ook wel op meer plekken staan.
Probeer anders de stuurgroep te bereiken, een dagje te laat zullen ze echt niet heel moeilijk over doen als jij iets neer wil zetten daar wat goed past.
Aangord
Premium
Contacteer:

Ik kreeg ook geen email. Maar weet dat je voor legoworld inschrijving altijd april mei juni het forum in de gaten moet houden naast je email.

Bovendien

Wellicht dat de niet meer oude emailadressen lijst gebruiken een AVG wetgevings ding is.

Aangezien wij nooit expliciet toestemming hebben gegeven voor het laten bewaren van onze gegevens mogen ze niet bewaard worden.

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

@Danman: Er zijn al jaren geen vrijwilligers meer.
Ik weet niet wanneer jouw laatste deelname was, maar inschrijven voor LW is altijd eind mei/begin juni.
Als je geen mail hebt ontvangen, dan op fora kijken voor eventuele informatie is al jaren de manier om iets over LW te weten te komen.
danman

Mijn laatste inschrijving was die van het gecancelde jubileum jaar.
Het jaar daarop, oftewel vorig jaar, kon ik me al niet meer inschrijven wegens onduidelijke redenen. Iets met " te weinig plek"
Vreemde was/en is nog steeds, dat de "oude" garde (Bouwsteen) waar LW mee opgestart is, dus geen mail of aner bericht cq uitnodiging hebben ontvangen van de huidige ( al jaren dezelfde personen) stuurgroep.
Oftewel is het geen evenement meer voor Afols maar voor een zeer select gezelschap.
eti
Premium
Contacteer:

Er stonden vorig jaar genoeg mensen daar die geen actieve lowlugger zijn, of niet eens lid. Dus dat je daar niet mag meedoen als je geen actief lowlugger bent, is flauwekul.

'Te weinig plek' is geen vage reden verder: Ze mogen maximaal x afols uitnodigen. Nou kun je discussiëren over de criteria, en gelukkig ga ik daar niet over, maar ik ga ervan uit dat de meeste mensen die afgewezen zijn heus wel iets moois bouwden maar er moeten dus wel keuzes gemaakt worden.

Dat de oude garde waar LW mee opgestart is, geen mail meer krijgt, vind ik niet gek. Dat gaat namelijk om meer dan 20 jaar geleden. Ik denk dat heel wat mailtjes aan Henkie@dedigitalestad.nl niet echt meer aankomen, zeg maar.

Hoe je precies moet weten wanneer de inschrijving open is en hoe je je moet inschrijven, weet ik niet, want ik lees het op dit forum, of krijg een mailtje omdat ik het jaar ervoor er stond. Maar omdat er ook mensen voor het eerst tussen staan die niet op dit forum zitten, kan dit niet de enige plek zijn.

Maar in één ding heb je gelijk: Het is geen evenement voor afols. Althans, niet in de eerste plaats. Het is een commercieel evenement met gezinnen als doelgroep, en met afols als een van de attracties die ze bieden aan de bezoekers. Als je een evenement dat met name op afols is gericht, zit je beter op Lowlug XL of bijvoorbeeld een Absolut Steinchen, en ook evenementen die al meer op publiek gericht zijn als Brickshow Baarn, Bricks4all en de verschillende Dutchbricks-evenementen zijn zeker ook evenementen voor afols. Maar Legoworld is nou net het evenement waar afols eerder bijzaak zijn.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

@Danman: In 2013 waren we nog met ruim 200 exposanten. We kregen dat jaar het nieuws te horen dat LW doorging met slechts 80 exposanten. Iedereen was best geschrokken van het nieuws. Het jaar daarna was wel duidelijk dat LW een evenement was voor de bouwwerken. Daar is meer de nadruk op gelegd. Je zag bij de meeste exposanten, die ieder jaar stonden een groei in kwaliteit van bouwwerken.

Ik ben zelf 15 jaar lid geweest van de Bouwsteen. Toen ik met Legomathijs ging tellen hoeveel actieve bouwers aanwezig zijn (dus ook op evenementen staan) bij de bouwsteen, kwamen we met een aantal tussen de 25 en de 30. Daar hebben we onszelf nog in meegerekend.

De meest actieve bouwers hebben we al die jaren nog gezien op LW.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

danman schreef: ma jun 10, 2024 10:58 pm Mijn laatste inschrijving was die van het gecancelde jubileum jaar.
Het jaar daarop, oftewel vorig jaar, kon ik me al niet meer inschrijven wegens onduidelijke redenen. Iets met " te weinig plek"
Vreemde was/en is nog steeds, dat de "oude" garde (Bouwsteen) waar LW mee opgestart is, dus geen mail of aner bericht cq uitnodiging hebben ontvangen van de huidige ( al jaren dezelfde personen) stuurgroep.
Oftewel is het geen evenement meer voor Afols maar voor een zeer select gezelschap.

Is dat niet iets om bij De Bouwsteen voor te leggen? Ik heb verder geen toegang tot hun forum of andere uitingen, maar het lijkt me dat zij ook iets communiceren hierover? Ik meen te bespeuren dat je je in beginsel tot die "oude" garde rekent, en dan is dat toch de plek waar je te rade moet gaan.

Verder snap ik dat je teleurgesteld bent. Maar dit topic is al 5 weken open. :lookaround:
Ik volg LW nou zo'n twintig jaar en ik zie keer op keer in mei mensen reikhalzend uitkijken naar de inschrijving voor dit evenement. Dus op zich had je dat wel kunnen weten. Abonneren op het evenementenforum kan misschien helpen voor een volgende ronde.

Overigens, met 80 deelnemers vind ik niet dat je kunt spreken van een zeer select gezelschap. Het is nogal een organisatie en het afolgedeelte wordt door vrijwilligers geregeld. Men gaat voor kwaliteit en dat is ook wat ik wil zien als bezoeker. Ik ga geen 30 euro (of wat kost het tegenwoordig) betalen voor de zoveelste setverzameling of mod. Daar mag best wat selectie plaats vinden.

En wat Eti zegt,  het is geen afolevent. Dat is geen argument. Een argument is dat je eventueel een fantastische bijdrage zou hebben aan het evenement. Als je dat argument wil aandragen helpt het wel om je moc's te publiceren.

Legopapa
Premium
Contacteer:

@Danman ... dat die "oude garde" van de Bouwsteen er niet meer staat is niet echt heel erg. Die "oude garde" stonden vaak jaren achter elkaar met dezelfde bouwwerken, set verzamelingen etc. En niet altijd met de meest geweldige moc's.

Met dat Lego het event heeft overgenomen is het kwaliteitsnivo van de bouwwerken enorm gestegen. Maar ook werd de Fanzone steeds kleiner en ondergeschikt aan het event.

Wat je nu ziet is een strenge selectie op bouwwerken en echt niemand is zeker van een plek. Dat je desondanks wel vaak een groep dezelfde bouwers ziet staan komt omdat deze groep constant vernieuwt en zichzelf steeds probeert te verbeteren. En dan nog kan je afgewezen worden.

Feit is ook dat de Bouwsteen een andere focus heeft namelijjk verzamelen en verkoop. Bij Lowlug is de foces bouwen. Maar ik zie op LW toch een beste mix van bouwers van diverse "afkomst".

Human
Premium
Contacteer:

Ik vind dat de discussie nu een beetje te veel gaat over "wij zijn beter en jullie mogen niet meedoen" en dat is in mijn ogen onnodig.

Danman heeft wel een punt. Als je in wilt schrijven voor LW dan vraag ik me af hoe je bij het aanmeldformulier komt als je al een paar jaar niet hebt meegedaan. In principe zou iedereen die wil zich moeten kunnen inschrijven ongeacht de LUG waar je lid van bent.

eti
Premium
Contacteer:

Daar ben ik het helemaal mee eens, althans ik weet niet welke andere kanalen melden dat je je kan inschrijven. 

De afgelopen jaren zie ik ook heel veel goede nieuwe bouwers opduiken op Legoworld of andere evenementen, die meestal niet bij Lowlug zitten (en ook van de oude garde zit lang iedereen niet bij lowlug). 

Op evenementen, Legoworld of anders, maakt het gelukkig niets uit bij welke lug iemand nou zit. 
Henk

eti schreef: ma jun 10, 2024 11:46 pm
 Ik denk dat heel wat mailtjes aan Henkie@dedigitalestad.nl niet echt meer aankomen, zeg maar.

Dat is toevallig nog steeds mijn emailadres.
UrbanErwin
Premium
Contacteer:

Ik heb me ingeschreven, samen met wat anderen van de LLMTC, hopelijk komen we door de ballotage. Ongeacht ben ik enthousiast en kom ik sws een dagje buurten
Twan
Premium
Contacteer:

Henk schreef: wo jun 12, 2024 1:35 am
eti schreef: ma jun 10, 2024 11:46 pm
 Ik denk dat heel wat mailtjes aan Henkie@dedigitalestad.nl niet echt meer aankomen, zeg maar.

Dat is toevallig nog steeds mijn emailadres.

Waarom reageer je dan niet op al mijn emails, Henk?  :lookaround:

:lol:

Alle grapjes terzijde,

@danman , ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Dat is erg vervelend. Misschien helpt het op te horen, ik had zelf de vorige keer dat ik mee wou doen ook de deadline niet doorgekregen, ondanks eerder vaak exposant te zijn geweest. Soms mis je dat , en dan is het even  :banghead:
 Het is echter geen man overboord. Heb op andere evenementen gestaan, en die ook daardoor ontdekt. Dat was super leuk!

Dit jaar heb ik extra goed opgelet, en me weer ingeschreven!
Hoop je er volgend jaar te zien Danman!

alois
Premium
Contacteer:

Het blijft natuurlijk raar dat Legoworld een eigen website heeft die negen maanden van het jaar disfunctioneel is. Juist daar zou je in het voorjaar informatie verwachten over de inschrijvingsprocedure. Als je nu naar Legoworld.nl gaat tref je een banner met de mededeling dat Legoworld 2023 voorbij is. Dan heb je ergens gemist hoe internet werkt, denk ik dan.
Misschien is daarbij een onderliggend probleem dat Lego intern ieder jaar weer moet uitvinden of Legoworld doorgaat en hoe het eruit moet zien. En dan toch weer hetzelfde doet als ze al tien jaar doen.
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Lego staat dan ook niet echt bekend om zijn digitale talenten  ;). Zou het ook niet een manier kunnen zijn om een wildgroei in aanmeldingen te voorkomen? Als het te makkelijk is om je aan te melden, wordt het ook nog meer werk om de goede exposanten eruit te filteren. Nu weet je redelijk zeker dat iedereen die zich aanmeld, weet wat er van hem verwacht wordt omdat ze allemaal bekend zijn met het concept doordat ze bijna allemaal vaker meegedaan hebben of omdat ze al vaker op LW geweest zijn als bezoeker of zich goed ingelezen hebben. Geen idee of ze er zover over nadenken, maar dat kan ik mij zo voorstellen. 

Large
Premium

Volgens mij heeft er ooit wel een link voor aanmeldingen van Legofans op de site gestaan. Maar inderdaad, elke keer is de aanpak en zijn ook de betrokken mensen weer anders. Dus veel consistentie kunnen we niet verwachten helaas...
eti
Premium
Contacteer:

Omdat ze toch een selectie moeten maken en wel echt goeie bouwwerken willen, klinkt het idd best aannemelijk dat ze het bericht in de diverse communities verspreiden, zonder wervende website erbij.
Voor een klein evenement dat blij is met elke exposant ligt dat natuurlijk wel anders.
Legopapa
Premium
Contacteer:

Heeft iemand al iets gehoord van de stuurgroep betreffende deelname?
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Uiterlijk 1 juli.
Dus waarschijnlijk morgen het bericht.
Legopapa
Premium
Contacteer:

Bericht ontvangen. Ik mag nog een keertje deelnemen als exposant.

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Ik mag ook weer naar LW!  :feest:

Aangord
Premium
Contacteer:

:omg:
 Ik OOK!!!

UrbanErwin
Premium
Contacteer:

Ik ben er ook bij
Raven
Premium
Contacteer:

Ze hebben het ook dit jaar weer aangedurfd om mij te laten exposeren.
Human
Premium
Contacteer:

Ik ben ook weer van de partij. Vrijdag met vakantie en daarna moet ik de turboknop indrukken
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ik ben der ook weer bij dit jaar  :feest:  :klappen:  :omg: 

Berthil
Premium
Contacteer:

GBC Team is er ook weer bij met 1 nieuw lid.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Berthil schreef: ma jul 01, 2024 10:59 am GBC Team is er ook weer bij met 1 nieuw lid.

Owh leuk, wie voegen jullie toe?

Human
Premium
Contacteer:

Ik vermoed een kalende vijftiger die normaal altijd met zijn loopmonsters staat
Raven
Premium
Contacteer:

Dat zou zomaar kunnen, heb wat WIP's voorbij zien komen. Ik ga de benen van Metroplex nog "even" afwerken en dan verruil ik dat project weer voor de LW layout op de legotafel. Heb er nu al zin in.
Barman
Premium

Beste mensen,

De Stuurgroep kreeg vandaag al een aantal berichten dat de link naar de sets met 50% korting niet goed werkt.
Het probleem is ondertussen opgelost en de deelnemers krijgen vandaag een mail met een werkende link naar het portal.
Check even je spam, want dit is een mail vanuit het portalsysteem van LEGO World 2024 en niet vanuit de Stuurgroep.

Succes met bouwen!
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Mail is hier al netjes binnen!
Mociain
Premium
Contacteer:

Alles netjes binnen qua mails. ik mag ook weer :)
alois
Premium
Contacteer:

Ik mag ook weer deelnemen, als deelnemer aan twee verschillende layouts. En ik mag mijn vijftigste verjaardag vieren tijdens de slotdag!
Raven
Premium
Contacteer:

Een verjaardag bij opening en eentje bij sluiting wordt een echte feestweek!!!
TAFOL
Premium
Contacteer:

Ik mag er ook weer bij zijn. :omg:
Nu snel aan de slag met mijn Pocahontas-MOC. Die ligt al sinds 3 maanden stil (net als de rest van mijn MOC-plannen), dus tijd om er vaart achter te zetten.
Raven
Premium
Contacteer:

Niets zo motiverend als de deadline. Vraag maar aan human
LegoMathijs
Premium
Contacteer:

Dit jaar mag ik er ook weer bij zijn!  :feest: 
Ben al goed op weg met mijn MOC's. Nog even flink doorbouwen. Mijn planning is om het eind augustus af te hebben. Begin september ga ik anderhalve week op vakantie. Mijn streven is altijd om de MOC's vóór de vakantie afgerond te hebben. 

Mama'sBricks
Premium
Contacteer:

Ik mag ook voor de 1e keer komen!!! 🥳🥳🥳
Plaats reactie