Hallo allemaal,
Ik wil een nieuw project een keer in een Lego ontwerp programma proberen te maken. Het programma van Lego is niet altijd het makkelijkste (lees ik) heeft iemand ervaring en of tips welk programma het beste te gebruiken? (Lego, bricklink, ander?)
Dank alvast voor jullie suggesties.
Welk ontwerp programma gebruiken?
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Ik werk graag met Stud.io van Bricklink. Dat heeft (zeker na aankoop van Bricklink door TLG) LEGO Digital Designer er uit gedrukt, ook omdat LDD geen updates meer krijgt van TLG. De Bricklink hoofdpagina heeft het ook over met grote letters over 'The official LEGO® digital building software'. Van bouwen t/m maken van instructies is mogelijk, ook het maken van 'fotorealistische' renders. Het is mogelijk om het bouwen te beperken tot de echte beschikbare blokjes of gewoon alles.
De helpfunctie van Stud.io is de laatste tijd verbetert en er zijn online (Youtube) tutorials te vinden. Om er mee te leren werken is het aan te raden om bijvoorbeeld een setje wat je leuk vind na te bouwen. Voor vragen hebben we een Stud.io topic op het forum.
De helpfunctie van Stud.io is de laatste tijd verbetert en er zijn online (Youtube) tutorials te vinden. Om er mee te leren werken is het aan te raden om bijvoorbeeld een setje wat je leuk vind na te bouwen. Voor vragen hebben we een Stud.io topic op het forum.
Eens met Berthil. Je moet er echt even tijd insteken maar daarna werkt het echt soepel. Plus het geeft bijvoorbeeld makkelijke mogelijkheden tot maken van watchlists om daadwerkelijk onderdelen te bestellen.
- SamtheChemist
- Premium
- Contacteer:
Ik kan je Stud.io ook aanraden, is met sommige dingen misschien even wennen maar zoals Berthil aangeeft zijn er goede mogelijkheden om advies te krijgen.
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Dat klopt. Het is een opgenomen 'workshop' (en daarna bewerkt) dus vergeleken met een tutorial misschien wat rommelig alhoewel ik de onderwerpen van tevoren wel had voorbereid. Als ik het nog eens zou moeten doen zou ik een bouwwerk nemen en dan van voor naar achter de belangrijkste onderwerpen via één bouwwerk laten zien, inclusief instructies.
Iemand maakte tijdens de workshop de opmerking dat het verbergen van onderdelen ook goed kan helpen. Hier maak ik sindsdien veel meer gebruik van dan in de opname te zien is, ook omdat mijn bouwwerken groter zijn geworden.
De opname staat privé maar is met onderstaande link nog te bekijken. Een paar dingen zijn sinds 4 jaar veranderd maar eigenlijk niet zo veel dus de video kan nog steeds helpen.
Iemand maakte tijdens de workshop de opmerking dat het verbergen van onderdelen ook goed kan helpen. Hier maak ik sindsdien veel meer gebruik van dan in de opname te zien is, ook omdat mijn bouwwerken groter zijn geworden.
De opname staat privé maar is met onderstaande link nog te bekijken. Een paar dingen zijn sinds 4 jaar veranderd maar eigenlijk niet zo veel dus de video kan nog steeds helpen.
- Chef_NL
- Premium
- Contacteer:
Ik ben ook erg tevreden met Stud.io
één ding is wel belangrijk, vaak saven (en dan een nieuw bestand niet over dezelfde) Dit is erg belangrijk, omdat stud soms af en toe nog wel een bug heeft, of iets waardoor je project corrupt kan worden. Als je dan net vele uren hebt besteed aan bv instructies ben je niet blij.
Daarnaast kan je erg snel werken als je bekend met de brickinknamen van parts, dat scheelt je veel tijd, ik switch veel naar zoeken (ctrl+f) en dan een steekwoord.
Veel succes, het is zoals de anderen al aangeven, in het begin even wat tijd erin steken, maar als je er eenmaal mee werkt erg goed te doen
één ding is wel belangrijk, vaak saven (en dan een nieuw bestand niet over dezelfde) Dit is erg belangrijk, omdat stud soms af en toe nog wel een bug heeft, of iets waardoor je project corrupt kan worden. Als je dan net vele uren hebt besteed aan bv instructies ben je niet blij.
Daarnaast kan je erg snel werken als je bekend met de brickinknamen van parts, dat scheelt je veel tijd, ik switch veel naar zoeken (ctrl+f) en dan een steekwoord.
Veel succes, het is zoals de anderen al aangeven, in het begin even wat tijd erin steken, maar als je er eenmaal mee werkt erg goed te doen