“I miss Susan Williams”

Dit maakt dus een duidelijk verschil in aanpak.This is not a LEGO® Product. LEGO and the LEGO minifigure are trademarks of the LEGO Group, which does not sponsor, authorize, or endorse this product. The LEGO Group is not liable for any loss, injury or damage arising from the use or misuse of this product.
Maar het is vrij eenvoudig, om de bewoordingen wat vaag te houden. In plaats van LEGO te vermelden, kan je het over 'marktleider' of 'beste kwaliteit' hebben. Hoewel dat laatste twijfelachtig is, maar de meeste mensen zullen dan nog aan LEGO denken.sanderkoenen schreef: ↑za jun 01, 2024 1:40 pm Maar als jij Lego verkoopt zonder het te vermelden dat het Lego is, is dat juist niet vreemd.
Ik denk dat je juist de disclaimer bij moet hebben, dat je geen rechten hebt op het merk (enz. enz.).
Daarnaast denk ik als HA Bricks niet de onderdelen bedrukte en stickers maakte voor de modellen en de lagers los verpakte met de instructies hoe ze geplaatst moeten worden dan was het een hele andere zaak geweest.
Het schoenvoorbeeld gaat niet helemaal op want ze werden als HA bricks verkocht en niet als LEGO, Nikes met een originele schoen maar superieure inlegzool en custom bespoten onder andere merknaam verkopen zou de vergelijking zijn. Waarbij je wel aangeeft dat het op basis van een nike schoen gemaakt is. Zoiets als dit misschien? https://www.customsneaker.nl/collection ... onut-styleBerthil schreef: ↑za jun 01, 2024 12:29 pm Stel je bent Nike en er is een klein bedrijfje dat er betere inleg zooltjes in legt en de schoenen weer als Nike verkoopt met een behoorlijke meerprijs. Dan ga je daar als Nike toch niet mee akkoord, en al helemaal niet als de schoen gepatenteerd is en beschermd door merkrecht?
Op andere fora heb ik gelezen dat de rechter verwacht dat de markt getoetst word om je patent/merkrecht te beschermen. Je kan je merkrecht kwijtraken als je dat niet doet. Het ijkt er op dat dat hier gebeurd is en helaas voor HA Bricks was dat bij hem, mogelijk omdat hij het LEGO niet moeilijk heeft gemaakt met bewijzen op de website en in de doos.
Wat is er buitensporig aan dan. Verplaats je eens in de schoenen van Lego die hun merkrecht proberen te beschermen. En dit soort rechtzaken doet Lego al veel langer, ook in andere landen.
Als jij op de vrijmarkt of marktplaats iets koopt dat ooit door HAbricks is geleverd, en er is iets kapot en er staat een lego logo op dan ga je dus naar de fabrikant, niet naar de marktplaats verkoper. Ik verwacht dat er wel degelijk klachten bij Lego zijn geweest, maar zeker weten doe ik dat niet.
dat is niet helemaal hoe ik het bedoel.aawsum schreef: ↑zo jun 02, 2024 6:28 pm Regels en merk recht zijn er niet voor niks, dat 'anderen' dat ook overtreden en dat dat dan normaal zou moeten zijn gaat er bij mij niet in.
Deze zaak gaat daarnaast ook niet om een monopolie, ik vind dat er erg veel bij wordt gehaald. Ik begrijp de ophef allemaal niet zo.
Nou nee, want de horeca die het mixen van de bacardi doet, doet in feite hetzelfde als ha bricks. Ze veranderen het product door wat toe te voegen (cola) en verkopen het dan voor een verhoogde prijs. Je bestelt het in de horeca ook als dat nieuwe aangepaste product en niet als 2 losse onaangepaste producten die je vervolgens zelf mixt.geert_ h
Bij een mix met Bacardi heb je een mix op verzoek die niet doorverkocht wordt, van al die keren dat ik in de horeca ben geweest heb ik dat in ieder geval nog nooit gezien.
En ik vind dan weer dat jij het onjuist uitlegt in het voordeel van lego, zo blijven we bezig. ha bricks maakt het lego steentje niet kapot, maar laat het intact en voegt er een ander product aan toe. Daardoor blijf ik achter mijn vergelijking staan. Het steentje zelf is onveranderd, net zoals de bacardi in het voorbeeld. En wat voor product het is zou voor merkenrecht irrelevant moeten zijn lijkt mij. Alle producten zouden in gelijke mate als half fabrikaat van een ander product gezien moeten worden.Large schreef: ↑ma jun 03, 2024 7:43 am Ik vind dat een onjuist omschreven vergelijking met die Bacardi.
Je legt het verkeerd uit, naar het voordeel van HA Bricks.
De vergelijking zou moeten zijn;
Een derde partij koopt Bacardi in en past het product naar eigen inzicht aan zodat het naar pannenkoeken smaakt.
En vervolgens gaat deze derde partij "Bacardi met pannenkoeken smaak" verkopen zonder dat het merk Bacardi daar bij betrokken is.
Zie BricksetNiels B Christiansen, CEO said: “We are very pleased with our strong performance in the first half. We delivered double-digit growth on the top- and bottom-line and made significant progress on increasing the amount of sustainable materials used in our products."“Our portfolio continues to be relevant for all ages and interests, and this is driving significant demand across markets. We used our solid financial foundation to further increase spending on strategic initiatives which will support growth now and in the future to enable us to bring learning through play to even more children.”Highlights vs. H1 2023In the first six months, the LEGO Group’s revenue increased by 13 percent to DKK 31.0 billion compared with DKK 27.4 billion in H1 2023. Consumer sales grew 14 percent, significantly outperforming the toy industry.Operating profit grew 26 percent versus H1 2023 to a record DKK 8.1 billion, while the company significantly increased spending on strategic initiatives such as sustainability, retail and digitalisation to support short- and long-term growth. The LEGO Group plans to further accelerate spending on these initiatives in the second half of the year. Net profit grew 16 percent to DKK 6.0 billion compared with DKK 5.1 billion in the first half of 2023.Cash flow from operating activities increased 60 percent to DKK 7.5 billion from DKK 4.7 billion in H1 2023. The company invested DKK 4.5 billion mainly in building new factories and expanding facilities and offices, up from DKK 3.6 billion in H1 2023. This resulted in free cash flow of DKK 3.0 billion against DKK 1.1 billion in H1 2023.Large and diverse portfolio for all ages and interestsIn the first six months, the LEGO Group launched around 300 new sets, which ensures the portfolio remains diverse and offers build experiences for fans of all ages and interests.Some of the top performing themes were a mix of homegrown and licensed themes such as LEGO Icons, LEGO City and LEGO Technic as well as LEGO Star Wars and LEGO Harry Potter.In the first half of the year, the company celebrated the anniversaries of some of its longest-standing and most popular themes including the 25th anniversary of LEGO Star Wars and 15 years of the fan-designed theme LEGO Ideas and gaming icon LEGO Minecraft.The LEGO Group continued to expand LEGO play offerings on Fortnite with the launch of LEGO Islands, a series of kid and family-friendly experiences. It will bridge digital and physical play with the release of the first LEGO Fortnite sets in October.
- Revenue grew 13 percent to DKK 31.0 billion.
- Consumer sales grew 14 percent driven by demand for a strong and diverse portfolio.
- Market share grew as the LEGO Group continued to significantly outperform the toy market.
- Operating profit grew 26 percent to DKK 8.1 billion driven by strong top-line while spending on strategic initiatives increased as planned in H1. Net profit grew 16 percent to DKK 6.0 billion.
- Free cash flow was DKK 3.0 billion due to strong top-line performance while investments continued in building new factories and expanding facilities and offices.
- 30 percent of all resin purchased in H1 was certified mass balance, which translates to an estimated average of 22 percent material from renewable and recycled sources in the raw materials the company uses to make LEGO bricks.
Strategic initiatives to drive sustainable long-term growth
Building a sustainable futureThe LEGO Group continued to increase the amount of resin purchased from sustainable sources certified under the mass balance principle. By doing this, the company aims to help accelerate the industry’s transition to more sustainable, high-quality materials. In H1, 30 percent of all resin purchased was certified mass balance, which translates to an estimated average of 22 percent material from renewable and recycled sources. This is a significant increase from 2023, when for the full year, 18 percent was certified mass balance which equated to 12 percent sustainable sources. Over the coming years, the company aims to purchase more than half of its raw materials from sustainable sources via the mass balance principle and, by doing so, reducing its use of virgin fossil materials.The company increased focus on activity to reduce greenhouse gas emissions. These included launching a new Supplier Sustainability Programme which requires suppliers to set targets to reduce emissions by 2026, and further by 2028, and an annual carbon emissions reduction KPI linked to employee bonuses.Additionally, the company expanded its LEGO brick takeback programme, LEGO Replay, to the UK and continued to pilot models in the USA and Europe.Celebrated first International Day of PlayThe LEGO Group welcomed the UN General Assembly’s decision to adopt an International Day of Play, which was celebrated for the first time on June 11, 2024.Niels B Christiansen said: “We are proud to have played a role in this important development to put play on the agenda for kids everywhere. More than ever, children need play. Play is universal and taps into their natural enthusiasm and curiosity to learn, helping them to develop essential life skills.”
- Memorable brand experiences in retail: The LEGO Group continued to invest in its retail experiences in both its own and partner channels. In the first six months, the company opened 41 new stores including a store in Jakarta which is the largest in Southeast Asia. The company saw increased footfall in stores and exceptional shopper satisfaction scores in-store and online.
- Digital: The LEGO Group continues to make progress using technology and data to provide great brand experiences for kids, shoppers, retail partners, and colleagues. In the first half of the year, the company relaunched the LEGO Play app which replaces its ground-breaking LEGO Life app, the first social network for kids.
- Global supply chain network: The LEGO Group continued to expand its global supply chain and operations network to ensure production and distribution are close to its major markets. It opened a new European Regional Distribution Centre in Belgium and continued construction of two new factories in Vietnam and Virginia, USA, which will open in 2025 and 2027 respectively. It also continued to expand capacity at its existing factories in Mexico, Hungary and China.