Bricklink ervaringen

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Het probleem is dat vele verkopers gewoon de geschiedenis niet kennen.
Dennis75
Premium
Contacteer:

... bestel ik een keer wat in het buitenland (Spanje... maar Canarische eilanden). Toch niet heel goed de kleine lettertjes gelezen.
Wel weer wat geleerd. 

Any additional expenses at the customs office in your country must be covered by you. Be aware than the Canary Islands are part of Spain but not part of the EU for tax purposes.

Komt op een bestelling van 28 euro nu 17 euro bij  :lookaround:.

aawsum
Premium
Contacteer:

Wel goed vermeld, balen dat je dat gemist hebt. Bijzonder trouwens een shop op de Canarische eilanden, daar zullen de verzendkosten ook niet misselijk zijn.
Dennis75
Premium
Contacteer:

Die verzendkosten vielen initieel redelijk mee... 10 euro.
Maar dat wordt nu dus... 27 euro in totaal  :banghead:

LegoRK
Premium
Contacteer:

Ik probeer aan de hand van bepaalde onderdelen uit te vinden uit welke set ze komen. Alleen lukt het mij niet om op kleur te zoeken van een bepaald onderdeel.
Bijvoorbeeld: rond brick trans-dark blue . Weet iemand een manier hoe ik, zonder al de 2636 sets bij langs te hoeven scrollen, kan vinden in welke sets die gezeten heeft?
L-space
Premium
Contacteer:

gewoon klikken op die 2636 sets, daaronder vind je ze dan per kleur nog eens uitgesplitst.

Als deze 2636 al op kleur is aangeklikt kan ik je niet verder helpen en wens ik je succes met scrollen.
Bricksterdam
Premium
Contacteer:

Onder het plaatje van de part (als je eerst hebt geklikt op het sets menu, de x aantal sets) heb je 4 opties list, list with images etc

Via summary krijg je lijst met alle beschikbare kleuren en kun je die sub selectie per kleur bekijken

LegoRK
Premium
Contacteer:

Bedankt Bricksterdam! Dat is wat ik wilde vinden. Super.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Net wilde ik 1000x plate 1x2 black bestellen, blijkt er maar de helft voorradig te zijn... Nu waren ze zo goedkoop dat ik nog steeds interesse had, maar een beetje balen is het wel.

Afijn, ik krijg ook een deel van de verzendkosten terug, dus ik vind het uiteindelijk wel prima zo. Maar 500 is niet genoeg voor mijn huidige project, en dat is jammer...
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

De laatste 10 bestellingen waren de helft niet compleet.
Soms is dat niet zo erg, want ik vul gewoon voorraad aan.

Alleen twee keer van de gevallen waren het items waarom ik de order had geplaatst.
Dat was wel balen.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Het was ook zuur omdat ze maar 1 ct per stuk waren. Daarvan staan er nu in NL nog maar 32 te koop, de eerste die er nog 500 heeft is meteen 2,4 ct...
KlaasK
Premium
Contacteer:

Het begint een Murphy bestelling te worden. Pakket is verkeerd gesorteerd door DHL...
KlaasK
Premium
Contacteer:

Murphy is binnen. Vandaag bericht dat hij bij het DHL ophaalpunt lag. Ik er heen, en inderdaad, hij lag er. Eigenlijk zou hij eerst door de bus gaan, maar ok.
Alleen deed het DHL systeem het niet... maar goed, barcode losgemaakt en achtergelaten (ik ken de beheerders van het afhaalpunt ,dat scheelt) en met mn pakketje naar huis.

Eerst maar gesorteerd. Te vieze plates, of te slechte en die ene neppe weggegooid, de rest gewassen, en nu heb ik 492 zwarte 1x2 plates extra. En dat voor, inclusief verzendkosten, iets van 1,5 ct per stuk.

Prijstechnisch een koopje, maar volgende keer toch maar een andere winkel.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Dan heb je er nog werk mee, dat is wel balen. Gelukkig maakt de prijs het (deels) goed.
geert_h
Premium
Contacteer:

Ik kan het waarderen wanneer een winkel in zijn voorwaarden zet of ze gebruikte lego wel/niet wassen. Dan weet je wat je kunt verwachten.

Nu een buitenlandse winkel meegemaakt die een redelijk aantal onderdelen misten, en daarover een berichtje op voorhand over stuurde. Dat is op zich netjes, maar ze boden enkel de mogelijkheid om uit een coupon te kiezen of dat ik wat extra wilde bestellen. Het ging om 2 euro en centen, daar wil ik zeker geen coupon voor. Zeker niet wanneer je bedenkt wat de verzendkosten alleen al zijn. Aangezien ik geen zin in gedoe had, een aantal Belvilla onderdelen erbij gedaan waar ik ooit nog iets mee wil doen. Maar deze winkel gaat wel op de dislike stapel
LegoRK
Premium
Contacteer:

Die 'dislike knop' heb ik nog niet kunnen vinden. Kunt je uitleggen hoe je dat kunt doen?
Ik kan stores wel liken maar disliken heb ik nog niet gevonden.
Berthil
Premium
Contacteer:

Als je op de Store pagina rechtsboven 'Favorite Stores' aanklikt en dan 'Bookmark this store' klikt, zit de Dislike knop direct rechts naast de Favorite knop en kun je ook nog een opmerking toevoegen.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Bedankt! Ik heb het gevonden.
Alleen nu kan ik de store niet meer terug vinden. :lol:

Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Waarom zouden ze niet gewoon het geld terug storten? Dat doet een reguliere webshop toch ook als iets niet op voorraad blijkt te zijn? Je koopt toch geen kadobon?
Berthil
Premium
Contacteer:

LegoRK schreef: wo jun 12, 2024 9:16 pmAlleen nu kan ik de store niet meer terug vinden. :lol:
Onderin de order staat altijd de link naar de store. Ik heb ook een bloedhekel aan coupons, stort gewoon het geld terug.
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Coupons ben je volgens mij ook niet verplicht om aan te nemen, ongeacht wat er in hun voorwaarden staat. Ik heb het wel eens bij de Bauhaus gehad en toen ik het niet accepteerde hebben ze uiteindelijk ook mijn geld terug gegeven. Wettelijk heb je daar gewoon recht op. Maar ik snap ook dat je voor die paar euro geen zin hebt in gedoe. En nu heb je wel nog meer Lego, dus dat is altijd goed  :cool:

Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Bij Bauhaus vraag ik me af of ze dat verplicht zijn. Een stenen winkel is niet verplicht om te ruilen of retouren, alleen bij gebleken ondeugdelijkheid.

edit: Achtergrond-info

Een webverkoper die niet levert moet gewoon geld terug geven. 
Coupons wordt in stenen winkels vaak gedaan, omdat het sowieso al een gunst van de verkoper is.   
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Ik dacht dat je in principe altijd 30 dagen de tijd hebt om een aankoop terug te brengen. Maar dat kan ik mis hebben.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Niet in een stenen winkel. Want daar zie je het product als je het koopt. Dat is ook het argument voor het retourrecht bij webwinkels.
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Ah klinkt logisch. Dan is het inderdaad een goede service geweest. Na enig aandringen van mijn kant  :sunnies2:

Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Ze zullen geen scène gewild hebben :lol:
Boindil_Lego
Premium
Contacteer:

Haha dat zal het zijn. Ik zie er natuurlijk ook wel heel agressief uit  :lol:.

KlaasK
Premium
Contacteer:

DHL heeft weer weinig zin van de week. Maandag heeft verzender pakketje ingeleverd bij het punt, maar het is nog steeds onderweg naar het sorteercentrum. Had het graag gehad, dat ik vanavond nog wat kon bouwen.
Verzender heeft wel gewoon z'n werk gedaan, ik had het vrijdagavond besteld, kreeg zaterdag de factuur en maandag was het naar het pakketpunt gebracht.
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Hm. Dat gebeurt hier niet vaak.
Trijntje
Premium
Contacteer:

Uit eerdere berichten begreep ik dear LEGO wat minder leuke wijzigingen in Bricklink heeft doorgevoerd .
De minst leuke vind ik dat van oude sets (Legoland) de inventory’s zijn verdwenen.
Bricklink was mijn naslagwerk voor mijn jaren ‘70 collectie.
Bij het nabouwen van zo”n set is het wel prettig om van te voren te weten wat er in zit (ik bouw zo”n set alleen met onderdelen uit dat tijdperk)
Nu wordt het stenen tellen aan de hand van de bouwbeschrijving.
OK, in die tijd waren dat niet spectaculair dikke boekwerken, maar toch.  :X

Rusty

Dus niet alleen willen/hebben ze onderscheid tussen bepaalde varianten van parts opheffen in de catalog, maar ook oudere inventory's? Da's jammer...
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Wat zou de reden zijn dat Lego dat doet?
Het is mij een raadsel.

Kan er iemannd een concreet voorbeeld oplepelen? Dan kan ik het op de LAN gaan vragen.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Ik heb onlangs nog wat oude setjes (ook met drie cijfers) bij elkaar gezocht met bricklink. Dus ben ik ook benieuwd welke sets ze er dan uitgegooid hebben.
L-space
Premium
Contacteer:

Ik heb net gekeken maar kan zo geen voorbeelden vinden.
categorie sets LEGOLAND

HoodedOne
Premium

Ik zie nog steeds de inventory voor jaren 70 sets. Maar je moet wel oppassen dat je niet toevallig op het item klikt voor alleen de verpakking en/of handleiding.
Het is iets waar ik mij nog steeds groen-en-geel aan kan ergeren, dat de verpakking en handleiding hun eigen 'entry' heeft naast de set.
Trijntje
Premium
Contacteer:

Pfff, ja gelukkig, ik zie ze nu ook weer!
Misschien zijn ze vannacht met de systemen bezig geweest voor onderhoud of zoiets, ik constateerde het vlak voordat ik het hier postte.
Ik heb toen meerdere sets bekeken van Legoland, en daar waren ze dus allemaal foetsie.
(van set 347 had ik onlangs de inventaris bij elkaar gezocht, en o.a. die was dus ook weg)
Gelukkig vals alarm dus. Was wel even schrikken.

LegoRK
Premium
Contacteer:

Gelukkig maar! :D
stef's lego
Premium

Ik bestel meestal op Brickscout, via brickscout heb ik wel vaker besteld in Duitsland, Polen, Belgie en Nederland dan krijg ik mijn bestelling altijd wel binnen 2/3 dagen binnen na verzending. Nu kon ik een onderdeel niet vinden op brickscout dus heb ik het op bricklink besteld. Maar nu wacht ik al een week sinds verzending van de verkoper op mijn bestelling is dit normaal? De verkoper komt uit duitsland.
HoodedOne
Premium

stef's schreef:do jan 01, 1970 3:40 pm Ik bestel meestal op Brickscout, via brickscout heb ik wel vaker besteld in Duitsland, Polen, Belgie en Nederland dan krijg ik mijn bestelling altijd wel binnen 2/3 dagen binnen na verzending. Nu kon ik een onderdeel niet vinden op brickscout dus heb ik het op bricklink besteld. Maar nu wacht ik al een week sinds verzending van de verkoper op mijn bestelling is dit normaal? De verkoper komt uit duitsland.

Dat zou ik niet 'normaal' noemen. Maar volgens mij is het in Duitsland ook vakantie periode, dus misschien heeft het daar mee te maken. een beleefd mailtje/berichtje sturen kan in ieder geval geen kwaad.
WvdP
Site Admin

Zo te lezen heeft verkoper al verzonden, toch? Maar de post is in Nederland de laatste tijd niet heel erg snel te noemen, het zou ook best daar aan kunnen liggen...
Plaats reactie