Icons 2024

TAFOL
Premium
Contacteer:

De eerste Icons-set voor 2024 is inmiddels bekend gemaakt: 10327 Artreides Royal Ornithopter.

Afbeelding

Het persbericht:
10327 Atreides Royal Ornithopter
1,369 pieces, rated 18+
$164.99 / €164.99 / £149.99
Available to pre-order now on LEGO.com, for release on 1st February 2024

Prepare to soar above Arakkis in the new LEGO Icons Atreides Royal Ornithopter

The LEGO Group has today announced its first ever build experience from the Dune universe, from Legendary Entertainment based on Denis Villeneuve's film adaptation of Frank Herbert's masterpiece, with the LEGO Icons Dune Atreides Royal Ornithopter, bringing one of the most iconic aircraft from the Spice-filled sci-fi epic to life in LEGO brick form.

As part of the new 1,369-piece build experience, fans of Dune will be able to recreate the dynamic dragonfly-inspired design of an Ornithopter like never before, with functional blades on the aircraft that can flap and retract with a 180-degree rotation.

Measuring 9 inches (23 cm) high, 22 inches (57 cm) long and 31 inches (79 cm) wide, the LEGO Icons Dune Atreides Royal Ornithopter features a foldable landing gear – and the set also comes with eight all-new LEGO Minifigures of key characters from Dune, including Paul Atreides, Lady Jessica, Gurney Halleck, Chani, Leto Atreides, Liet Kynes, Duncan Idaho and Baron Harkonnen in his long robe.

The LEGO Icons Dune Atreides Royal Ornithopter creates an amazing toy or display piece for fans of Frank Herbert’s original Dune novels or Denis Villeneuve’s recent hit film franchise, with DunePart Two set to arrive in cinemas from March 15th 2024.
Bron

Bekijk ook de presentatie van deze set door LEGO-ontwerper Mike Psiaki in het filmpje hieronder:

workfromtheheart
Site Admin
Contacteer:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom ze voor functionaliteit gekozen hebben boven de esthetische afwerking. Het is een prima model, maar wat minder netjes afgewerkt aan de zij- en achterkanten dan ik gehoopt had. Dat de vleugels kunnen bewegen is een leuke gimmick voor een paar keer, maar daarna is het toch vooral een display model. Schiet wat mij betreft op dat gebied wel wat tekort

De figuren zijn wel fantastisch overigens, al zijn sommige niet direct herkenbaar, maar misschien moet ik de film nog maar eens een keer kijken.
PLA

Een helikopter met niet draaiende wieken, voelt niet juist. Een ornithopter is een helikopter gebaseerd op libelle vleugels. De reactie uit de zaal, toen de designer de vleugels liet bewegen, zegt genoeg. De aantrekkings kracht verdubbelde. Dit model beweegt, hoeveel ruimteschepen/vliegtuigen bewegen als vogels of insecten. En wegzetten op de kast met vouwbare vleugels is voor een verzamelaar ook wel prettig. Ik vind het de juiste keuze, bij star wars genoeg mooie display modellen, dus dit is een leuke afwisseling. Ik heb het boek al 30 keer gelezen, dus dit wordt een no-brainer.
astute
Premium
Contacteer:

Toffe set, mooi formaat ook (niet te groot, niet te klein). Al is het wel weer een beetje jammer dat er weer twee nieuwe elementen gemaakt zijn voor deze set.
Wat meer creativiteit in parts usage ipv maar weer een nieuwe mold maken...

HoodedOne
Premium

Mooie set, en deze gaat er zeker komen.
Wat betreft de nieuwe elementen.
Ik geloof dat het nieuwe raam element, op verzoek van de productie maatschappij van Dune is gemaakt. Dit was blijkbaar op het laatste moment nog veranderd. De vleugels zijn bepalend voor het formaat van de set. Gebouwde vleugels op dit formaat is niet mogelijk vanwege het gewicht. Of je moet inleveren op formaat en functionaliteit
Maar er is nog ruimte voor een UCS Ornithopter.
HoodedOne
Premium

Bij jb-spielwaren kan je de Ornithopter nu bestellen voor €140,24. En dan krijg je er een leuke display stand voor de minifiguren erbij.
Iook
Premium

en we gaan door met de botanical series.  :))  :klappen:

Kleine plantjes

Afbeelding

geert_h
Premium
Contacteer:

Ik zag hem ook voorbij komen, een hoop leuke onderdelen in mooie, nieuwe kleuren. Gezien de prijsstelling verwacht ik dat hij hier wel gaat komen.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Wel leuk zeg.
Alleen vind ik de pot/plant verhouding niet goed verdeeld om de plantjes goed tot hun recht te laten komen.
KlaasK
Premium
Contacteer:

Ik vind ze geweldig!
Bricksterdam
Contacteer:

Beetje dubbel gevoel, enerzijds hele leuke recolours, anderzijds ook met @legoRK eens dat het erg veel pot tov weinig plant is. Deze set zou wel een probleem voor me kunnen oplossen voor de bouw een set in een ander thema wedstrijd 😁
L-space
Premium
Contacteer:

workfromtheheart schreef: di okt 24, 2023 6:05 pm Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp waarom ze voor functionaliteit gekozen hebben boven de esthetische afwerking. Het is een prima model, maar wat minder netjes afgewerkt aan de zij- en achterkanten dan ik gehoopt had. Dat de vleugels kunnen bewegen is een leuke gimmick voor een paar keer, maar daarna is het toch vooral een display model. Schiet wat mij betreft op dat gebied wel wat tekort

De figuren zijn wel fantastisch overigens, al zijn sommige niet direct herkenbaar, maar misschien moet ik de film nog maar eens een keer kijken.

Heb in een interview met de designer gelezen dat hij juist voor de speelbaarheid en niet voor de displaystand is gegaan en die bricks dus weer in het model heeft gestopt. AL is dat laatste natuurlijk niet na te gaan.
Ik zal er in ieder geval mijn eigen stand voor gaan maken.

Fancyfair

Op Instagram gaan de eerste foto's al rond van de nieuwe Modulair building! Het betreft een natural history museum met waarbij het gebouw een olijfgroene kleur heeft, en een groot skelet binnenin staat. Aan de voorkant staat een boom met witte/roze bladeren.

Ook de nieuwe minifigures serie gaan rond met een figuur waarbij een geit zit!!!!!  :D  :D  :D

dkr1

Hier kan je de nieuwe modular zien: 
Bricksterdam
Contacteer:

Modular had ik gezien, CMF nog niet, das een hele leuke serie zeg! Bedankt voor de tip.

KlaasK
Premium
Contacteer:

Ik wens de toekomstig eigenaren van het museum er veel plezier mee, maar vooralsnog denk ik niet dat ik daar bij ga horen. Niet mijn ding.
abcdabcd

Een aantal jaren geleden is er bij Ideas ook een natural history museum geweest.
https://ideas.lego.com/projects/ae274ae ... ec031f3459

Dennis75
Premium
Contacteer:

alois
Premium
Contacteer:

Het is een beetje de architectuur die je ook soms tegenkomt op een bedrijventerrein waar een bedrijfseigenaar ineens heeft bedacht dat hij zijn kantoorpand in classicistische stijl wil, en dan zelf aan het tekenen is geslagen.

Large
Premium

Tja, ik word enthousiaster van de foodtruck GWP die er bij lijkt te zitten dan de modular zelf  :lookaround: 

Berthil
Premium
Contacteer:

Ben er ook niet kapot van, mede door de kleur en blokkerigheid. Maar zal er wel komen, krijg elk jaar de modular voor kerst ook al kwam die voorheen op 1 januari.
Raven
Premium
Contacteer:

Ik pas wel weer.
Jaap_A

Het gebouw zelf komt een beetje over als “o jah we moeten dit jaar ook nog even snel een modular uitbrengen”
TAFOL
Premium
Contacteer:

Ik vraag me af waarom er gekozen is voor een release van 1 december in plaats van bijvoorbeeld 1 week eerder tijdens Black Friday, wanneer veel mensen toch kerstinkopen gaan doen. Ik snap het aan de ene kant wel, want als de geruchten waar zijn dat de Avengers Tower ook tijdens Black Friday in de schappen verschijnt, wil je niet de aandacht wegleiden van het product dat je tijdens dat weekend veel wilt verkopen. Dus vanuit dat perspectief begrijp ik het wel. 

Maar tegelijkertijd is dat ene weekje ook enigszins te verwaarlozen als je mensen een goedkoper alternatief wilt aanbieden. De Avengers Tower gaat volgens veel bronnen namelijk €525,- kosten. Mocht LEGO willen vertrouwen op de populariteit van Marvel, dan zouden ze het geen probleem moeten vinden om tegelijkertijd een modulair museum van €300,- in de schappen te zetten. Aan de echte Marvel-fans kunnen ze de Avengers Tower toch wel verkopen, waarom dan niet een product tijdens Black Friday aan de consument aanbieden die geen liefhebber is van de stripboekenfranchise?  

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Hadden mensen iets anders in gedachten?
Toen het gerucht te ronde ging, dat het een natuurhistorisch museum zou zijn, was dit wel een beetje wat ik voor me zag.

Een statig gebouw met elementen van het neoclassicisme en dat is het ook geworden.

Deze komt er wel, maar waarschijnlijk niet zo snel als de vorige.
Bricksterdam
Contacteer:

TAFOL schreef: ma okt 30, 2023 11:50 pm Ik vraag me af waarom er gekozen is voor een release van 1 december in plaats van bijvoorbeeld 1 week eerder tijdens Black Friday, wanneer veel mensen toch kerstinkopen gaan doen. Ik snap het aan de ene kant wel, want als de geruchten waar zijn dat de Avengers Tower ook tijdens Black Friday in de schappen verschijnt, wil je niet de aandacht wegleiden van het product dat je tijdens dat weekend veel wilt verkopen. Dus vanuit dat perspectief begrijp ik het wel. 

Maar tegelijkertijd is dat ene weekje ook enigszins te verwaarlozen als je mensen een goedkoper alternatief wilt aanbieden. De Avengers Tower gaat volgens veel bronnen namelijk €525,- kosten. Mocht LEGO willen vertrouwen op de populariteit van Marvel, dan zouden ze het geen probleem moeten vinden om tegelijkertijd een modulair museum van €300,- in de schappen te zetten. Aan de echte Marvel-fans kunnen ze de Avengers Tower toch wel verkopen, waarom dan niet een product tijdens Black Friday aan de consument aanbieden die geen liefhebber is van de stripboekenfranchise?  

Black Friday komen de mensen toch wel naar de winkel (online en offline). Een extra moment creëren met een gegarandeerd verkoopsucces kan ik me dus wel voorstellen. Er zal ook regelmatig nog een kleinere set mee verkocht worden bij (digitaal) winkelbezoek. Dat je als bedrijf dus een groter aantal bezoekmomenten probeert te hebben kan ik begrijpen.
TAFOL
Premium
Contacteer:

Designervideo van de 10326 Natural History Museum:

Raven
Premium
Contacteer:

Ik moet zeggen ik wordt nu wel enthousiast door het filmpje. Met name de minibuilds zijn vet, allemaal verwijzingen naar thema's die ik toch wel in het hart hebben zitten. En toch Dr. Killroy!!
TAFOL
Premium
Contacteer:

Nieuwe botanische set, 10328 Bouquet of Roses.

Afbeelding

Het persbericht:
10328 Bouquet of Roses
822 pieces, rated 18+
£54.99 / €59.99 / $59.99
Available from January 1st 2024 at LEGO.com

Today, the LEGO Group revealed a timeless classic to the LEGO Botanical Collection: LEGO Icons Bouquet of Roses.A joy to build, this LEGO radiant bouquet depicts a dozen red roses – including four in full bloom, four blooming and four in bud – plus a scattering of small white flowers. Place the floral bunch in your favourite vase for a touch of elegant home decor that brightens any room, whether displayed at home or in the office.

10328 Bouquet of Roses is a thoughtful gift, either as an indulgent present to yourself or as a treat to a loved one to celebrate a special occasion. The building process has been designed to be enjoyable and easy: the set comes with separate instructions for the three flowering stages, making it perfect for a mindful solo project or great as a bonding group activity with friends and family.

10328 Bouquet of Roses joins 10329 Tiny Plants, which was also recently added to the Botanical Collection. The building set contains nine tiny plants, each from an arid, tropical and even carnivorous species, that are nestled in its own terracotta coloured plant pot. A great gift for gardening fans and plant lovers, this set is the perfect project to enjoy with friends and family, with different models for easy, medium and advanced builders.

What’s more, there is also a digital version of the building instructions available in the LEGO Builder app. Here, you can also discover a space for relaxation with the inspiring range of LEGO creative building projects designed specifically for adults. These have been introduced after finding 80% of adults are actively seeking new ways to unwind, with the vast majority (87%) adding that play helps them relax and feel calm (Play Well Study 2022 research).

The new LEGO Icons Bouquet of Roses will be available from January 1, 2024.
Bron

Iook
Premium

vind het mooi dat ze verschillende vormen hebben toegepast, anders was het wel een beetje veel van hetzelfde.
Mij is altijd geleerd dat je een oneven aantal in een boeket stopt. Ik zie hier nu 12.

TAFOL
Premium
Contacteer:

Alhoewel het een Creator-set is, vind ik set 40725 Cherry Blossoms toch beter bij de Botanische Collectie passen (klikbaar):

Afbeelding Afbeelding

Bron
geert_h
Premium
Contacteer:

Dat is een erg leuke parts pack! En het voordeel van de creator serie is dat die vaak erg gunstig geprijsd zijn per onderdeel.
Human
Premium
Contacteer:

Wat Geert zegt, ideaal voor setverdelen. Dan doe ik weer mee
geert_h
Premium
Contacteer:

Ik zeg niet dat deze set ideaal is voor set verdelen. Voor zover ik kan zien wil ik gewoon meerdere sets voor mij alleen, bij een goede aanbieding misschien wel een stuk of vijf.
Human
Premium
Contacteer:

Dat zeg ik ook niet dat jij dat hebt gezegd, vandaar de komma

sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Bij dezen ideaal voor setverdelen.
Bricksterdam
Contacteer:

een stuk of 250 eierschalen per kleur  :lookaround:

Wat moet je daar dan mee? Categorie oogjes/wielen zou ik zeggen  :lol:

Human
Premium
Contacteer:

Ik heb ze al met regelmaat gebruikt als (buitenaardse) bloemetjes, dus ik zou er wel raad mee weten :P
Raven
Premium
Contacteer:

Palmbomen wellicht.
Bishons
Contacteer:

Those roses are nice. Did anyone notice the use of those red whips? They look awesome!

Its also nice how they made them all different.

About those eggshells, I don't know what you would use them for except eggshells and cherry blossoms  :slygrin:

Plaats reactie