Meeting Lelystad 10-3-2024; Trucktrial 56mm

Plaats reactie
Mahj
Premium
Contacteer:

Afbeelding
Daar gaan we dan.
Na een uitgebreide stemronde zijn we er uit; de offroad wedstrijd voor de volgende meeting wordt gereden op onderstaande banden van 56mm (of equivalent):

Afbeelding
1, 2, 3 en 4.

Wat heb je nodig om mee te doen?

1. Een voertuig dat voldoet aan onderstaande voorwaarden:
  • Het voertuig rijdt op wielen van 56m diameter maximaal (kleiner mag, maar is niet aan te raden) en is niet breder dan 17 noppen. Spiegels etc mogen uitsteken, en we kijken echt niet op een millimetertje meer of minder.
  • Gebouwd met 100% Lego onderdelen. Indien nodig kan niet-lego touw of elastiek gebruikt worden. Géen 3D geprinte onderdelen.
  • Aangedreven met maximaal 2 motoren. RC motoren zijn uitgesloten van deelname.
  • Sturing is niet beperkt aan aantal of soort motoren. Kniksturing en tanksturing zijn niet toegestaan.
  • Maximaal éen batterijdoos of accu. Van Lego.
  • Besturing gebeurt met Lego's eigen power functions, powered up, of als het écht moet met een Sbrick. Andere niet-Lego aansturing is niet toegestaan omdat je daarmee de stroom kan opvoeren, en da's niet eerlijk naar de rest.
  • Lijkt op een bestaand voertuig. We verwachten écht geen perfecte replica, maar en beetje aankleding en realisme wordt gewaardeerd.
  • Zorg dat je ergens een 2x4 tile op je voertuig kan bevestigen. Hint.
2. Een zelfgemaakt obstakel waar alle voertuigen overheen moeten. Een rots, hangbrug, wip-wap of iets heel anders. Deze hoeft niet van Lego te zijn, dus als je je uit wil leven met papier-maché of zilver gespoten kiezelsteentjes, ga je gang!

Prijzen: Die zijn er, worden nog specifiek aangekondigd. Daarnaast krijgt elke deelnemer een kleinigheid als dank voor de deelname.

Tips:
  • Doe maar liever geen differentieel tussen de wielen. Zodra een wiel van de grond komt raak je aandrijving kwijt.
  • De wedstrijd gaat er om dat je over obstakels heen kan komen, snelheid is van secundair belang.
  • Test je voertuig. Je wilt niet weten hoeveel mensen pas op een meeting er achterkomen dat hun voertuig een vermijdbare fout heeft.
  • De wedstrijd gebeurt binnen, dus je hoeft geen rekening te houden met water, modder of dergelijke dingen.
  • bezuinig niet op looks- degene met het mooiste/origineelste voertuig mag als eerste uit de prijzenpot kiezen.
  • Voldoet je voertuig niet 100% aan de regels? Is meestal geen probleem. We gooien er een strafpuntje tegenaan en gaan weer verder.
  • Post WIPs in dit topic- is leuk als inspiratie voor andere bouwers, en handig als je tips wilt.
  • Doe even een post als je van plan bent mee te doen, dan kan ik een beetje inschatten hoeveel deelnemerspresentjes geregeld moeten worden.
  • Vragen? Laat het weten!
Voorbeelden en inspiratie:
Rig & Roll wedstrijd
Eurobricks topic met sturende en aangedreven ophangingen
Truck van Eurobricks gebruiker Keymaker: Kraz 255

AppieNL
Premium

:duim:
 Ik heb er zin in!
Afol71
Premium

Leuk! Het zweten kan beginnen  :lookaround:

Griffon
Premium
Contacteer:

Leuk!  :duim: Ik ben al begonnen  :D.

LucRichters
Premium

Ik ben ook alvast begonnen met bouwen, eens kijkenof er genoeg plek is voor alle functies die ik bedacht heb.
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Leuk leuk leuk, heb er zin in  :klappen:  :klappen:  :eek: maar eens gaan nadenken tussen al mijn andere projecten door  :P

OwnGaming
Premium

Ik doe zeker mee, laat ik nu ook maar is beginnen!
Afol71
Premium

Ik vind die dubbele aandrijving uit de Kraz 255 van Keymaker waar naar gelinkt word geniaal. Hij gebruikt de CV joint, maar dit moet toch ook gaan met de normale kruiskoppelingen? De asjes krijgen wel meer te verduren dan denk ik?
SamtheChemist
Premium
Contacteer:

Ik kwam deze gisteren tegen op Youtube:

Instructies zijn overigens gratis te downloaden voor wie inspiratie zoekt.

AppieNL
Premium

Afol71 schreef: za nov 25, 2023 4:33 pm Ik vind die dubbele aandrijving uit de Kraz 255 van Keymaker waar naar gelinkt word geniaal. Hij gebruikt de CV joint, maar dit moet toch ook gaan met de normale kruiskoppelingen? De asjes krijgen wel meer te verduren dan denk ik?

Kan in principe wel ja. Ik weet eigenlijk niet of de nieuwe CV-joints sterker zijn dan de U-joints, maar dat zou allicht een reden zijn waarom hij daarvoor heeft gekozen. Bij zijn vooras heeft hij ook de nieuwe sliding CV-joints gebruikt, dus aan die kant zal dat wel hebben meegespeeld, aangezien die veel sterker zijn dan de oude (sliding) CV-joints.

Allicht nog een leuk wagentje van Eurobricks ter inspiratie. Hij gebruikt custom bandjes, maar die zijn 56mm. Hij gebruikt voor het sturen wel een non-Lego motor en een 3rd party battery box, maar dat lijkt me makkelijk te vervangen.
https://www.eurobricks.com/forum/index. ... kup-truck/

Afol71
Premium

Thanks @AppieNL :duim:
Plaats reactie