Truck modellen (schaal 1:17 en 1:13)

Plaats reactie
Pete359
Premium
Contacteer:

Ja ik weet het, ik had al jaren geen topic meer bijgehouden op het NL forum en sinds de verhuizing ook niets meer opgestart. Weliswaar hang ik mezelf aan geen enkele LUG of wat dan ook, maar LEGO World is sinds 2013 zo'n beetje m'n enige showcase. Tijdens de 2023 editie heb ik weer ervaren hoe leuk het is om op zo'n event staan en tegelijkertijd besefte ik dat ik velen sinds de 2019 editie niet meer gezien heb (buiten m'n eigen groep uiteraard). Zoiets heb ik toch wel weer gemist, zo bleek. Om toch een beetje aansluiting te houden open ik weer 'ns een draadje, temeer ook dat ik nog een aardige backlog heb van de afgelopen jaren (en wat nog op de foto moet).

Oudgedienden kennen mijn specialiteit: vrachtwagens in de grotere schalen. Ik bouw al 30 jaar vrachtwagens in schaal 1:13 (met die 24x43 wielen) en sinds 2017 zijn daar ook voertuigen in schaal 1:17 bij gekomen (met als basis de wielen die voor het eerst onder de Arocs verschenen). Qua detail ga ik ver, vooral bij de 1:13 varianten. Alles wat ik na kan bouwen bouw ik na. Gelukkig is het LEGO kleurenpalet de afgelopen jaren flink uitgebreid met daarnaast de verscheidenheid aan onderdelen. Zag je vroeger alle noppen nog, tegenwoordig werk ik praktisch alles weg. Om het geheel echt af te maken laat ik stickers maken (merk- en typeplaatjes, firmanamen etc.) en worden onderdelen toegepast in chrome of mat chrome om de juiste looks te geven.

Ik trap bescheiden af met een Scania R143, uitgerust met een ballastbak. Op LW stond ie met een complete dieplader + graafmachine, maar daar moet ik nog een fotoreportage van maken.

Afbeelding

Voor meer foto's hiervan: https://www.flickr.com/photos/legotruck ... 0312628116

ggj

Leuk om je weer terug te zien! :duim:
sanderkoenen
Kopen!
Contacteer:

Altijd leuk om jouw bouwsels te zien!  :duim:

Berthil
Premium
Contacteer:

Heb ik zeker bewonderd op LW (met dieplader), heel mooi!
LegoRK
Premium
Contacteer:

Je staat wel verdiend op Brothers bricks:
Afol71
Premium

Mooi om dit te zien, smaakt naar meer :duim:
OwnGaming
Premium

Dit jaar je modellen ook weer mogen aanschouwen bij Legoworld, super mooie modellen waar ik uren naar kon kijken. Super om je weer terug te zien op dit forum! Hopelijk zie ik snel weer meer vrachtwagens op het forum.
Pete359
Premium
Contacteer:

Jeetje, TBB vindt zo'n simpel model interessant genoeg om te bloggen.

Van mijn kant is er nog meer om te uploaden. Haast heb ik er niet mee, heb wel een fotostudio opgezet, maar ik heb ook nog genoeg andere dingen te doen. En qua rollend materieel; laat mij dan niet de enige zijn op dit forum :-)

Bijlagen
LW2023.jpg
LW2023.jpg (141.68 KiB) 145 keer bekeken
KlaasK
Premium
Contacteer:

Je hoeft geen haast te maken, als je maar wel met regelmaat wat moois laat zien ;)
ludo
Premium

Goed om je hier te zien! Ik heb je modellen altijd erg bewonderd sinds ik je website ergens begin jaren 2000 vond.
Ik probeer zelf één en ander in 1:17 en 1:22 te bouwen, maar ben nogal traag ;-)

Ik zie uit naar meer foto's!
Plaats reactie