Oudgedienden kennen mijn specialiteit: vrachtwagens in de grotere schalen. Ik bouw al 30 jaar vrachtwagens in schaal 1:13 (met die 24x43 wielen) en sinds 2017 zijn daar ook voertuigen in schaal 1:17 bij gekomen (met als basis de wielen die voor het eerst onder de Arocs verschenen). Qua detail ga ik ver, vooral bij de 1:13 varianten. Alles wat ik na kan bouwen bouw ik na. Gelukkig is het LEGO kleurenpalet de afgelopen jaren flink uitgebreid met daarnaast de verscheidenheid aan onderdelen. Zag je vroeger alle noppen nog, tegenwoordig werk ik praktisch alles weg. Om het geheel echt af te maken laat ik stickers maken (merk- en typeplaatjes, firmanamen etc.) en worden onderdelen toegepast in chrome of mat chrome om de juiste looks te geven.
Ik trap bescheiden af met een Scania R143, uitgerust met een ballastbak. Op LW stond ie met een complete dieplader + graafmachine, maar daar moet ik nog een fotoreportage van maken.

Voor meer foto's hiervan: https://www.flickr.com/photos/legotruck ... 0312628116