Wedstrijd: Herontwerp een set in een ander thema (2023)

- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Leuk gedaan! 

Ik moest even goed kijken maar zie het nu. Goed gemaakt!
- LegoMathijs
- Premium
- Contacteer:
Heb een ideetje voor de wedstrijd, even kijken of ik het gerealiseerd krijg 

- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Ik ben zondag begonnen met mijn inzending
.

Ik ben al aan het proberen foto's te maken. Maar publiceren doe ik pas binnenkort, mogelijk kan ik ze ook nog voor wat anders gebruiken.
- Berthil
- Premium
- Contacteer:
Goed idee en mooi gemaakt!
Digitaal ontwerp voor mijn inzending is bijna klaar, bestelling bij de PaB is gedaan vóór LW dus hoop die (ruim) voor de deadline binnen te hebben. Nog een BL bestelling op het laatst voor zeldzame en vergeten stenen en dan ben ik hopelijk net op tijd klaar. Ik heb toch wat stenen/details nodig ondanks ruime collectie want ik bouw zelf voor het eerst in een hier welbekend thema.
Hier is hij dan. Huis van de stadswacht. Gebaseerd op de modulaire brandweerkazerne 10197, heb ik een middeleeuws huis van de stadswacht gebouwd.
In de Middeleeuwen was de stadswacht verantwoordelijk voor de openbare orde, maar ook voor de brandwacht. Beide heb ik gesymboliseerd in gevelaankleding, maar ook in de set kun je het terugvinden.
De set bevat 40 emmers, 11 stadswachten (waaronder het hoofd van de stadswacht), twee handkarren voor de emmers, een wapenkamer, voldoende zitruimte, een barretje en een uitzichtpunt op het dak om te inspecteren of er geen brand is in de stad.

Om overeenkomsten en verschillen te zien met de oorspronkelijke 10197:

En nog wat details:

Voor de gezelligheid heb ik aan de achterkant wat bloeiends neergezet, dat vond ik een beetje kaal bij de oorspronkelijke set. Wel heb ik bewust de afwerking van de achterkant minder gedetailleerd gemaakt dan van de voorkant, zoals bij de gewone modulaire gebouwen ook het geval is.
In de Middeleeuwen was de stadswacht verantwoordelijk voor de openbare orde, maar ook voor de brandwacht. Beide heb ik gesymboliseerd in gevelaankleding, maar ook in de set kun je het terugvinden.
De set bevat 40 emmers, 11 stadswachten (waaronder het hoofd van de stadswacht), twee handkarren voor de emmers, een wapenkamer, voldoende zitruimte, een barretje en een uitzichtpunt op het dak om te inspecteren of er geen brand is in de stad.

Om overeenkomsten en verschillen te zien met de oorspronkelijke 10197:

En nog wat details:

Voor de gezelligheid heb ik aan de achterkant wat bloeiends neergezet, dat vond ik een beetje kaal bij de oorspronkelijke set. Wel heb ik bewust de afwerking van de achterkant minder gedetailleerd gemaakt dan van de voorkant, zoals bij de gewone modulaire gebouwen ook het geval is.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Mooie inzending!
Ik hoop komend weekend mijn inzending af te kunnen ronden.
Ik hoop komend weekend mijn inzending af te kunnen ronden.
- Dennis75
- Premium
- Contacteer:
Hierbij mijn inzending....

9460 Monster fighters - Evil Cinderella Carriage
Bij de laatste betovering is er iets mis gegaan en als nu de klok 12 slaat verandert Assepoester in een wraakzuchtige dame die elke nacht iemand anders aan haar kettingzaag rijgt. Ze heeft een lijst af te werken van iedereen die haar ooit niet goed behandeld heeft. De stiefzussen heeft ze al afgestreept... wie volgt? Aan Major Quinton Steele en Ann Lee de taak haar af te stoppen!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nog enkele detail foto's...

Zie ook: MOC Monster Fighters | Flickr

9460 Monster fighters - Evil Cinderella Carriage
Bij de laatste betovering is er iets mis gegaan en als nu de klok 12 slaat verandert Assepoester in een wraakzuchtige dame die elke nacht iemand anders aan haar kettingzaag rijgt. Ze heeft een lijst af te werken van iedereen die haar ooit niet goed behandeld heeft. De stiefzussen heeft ze al afgestreept... wie volgt? Aan Major Quinton Steele en Ann Lee de taak haar af te stoppen!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nog enkele detail foto's...

Zie ook: MOC Monster Fighters | Flickr
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Vet! 

Dat is zeker leuk gedaan
- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Leuke inzendingen!
- JoepMeloen
- Premium
- Contacteer:
Mooie inzendingen!
Geweldige inzendingen tot nu toe 
Ik zit mijn brein te breken om nog iets te verzinnen, zit nu even in een "bouwersblok" waardoor er geen blok van de grond komt.
Bij vorige edities van deze uitdaging heb ik eerder Locomotief 126 in western stijl en het Zwitserse chalet 349 in een moderner jasje omgebouwd. Nu ben ik op zoek naar een wat jongere set voor een rebuild, maar de fantasie laat het even afweten.
Nou ja, nog 5 weken de tijd, dus wie weet gaat er nog een Legolampje bij me branden.

Ik zit mijn brein te breken om nog iets te verzinnen, zit nu even in een "bouwersblok" waardoor er geen blok van de grond komt.
Bij vorige edities van deze uitdaging heb ik eerder Locomotief 126 in western stijl en het Zwitserse chalet 349 in een moderner jasje omgebouwd. Nu ben ik op zoek naar een wat jongere set voor een rebuild, maar de fantasie laat het even afweten.
Nou ja, nog 5 weken de tijd, dus wie weet gaat er nog een Legolampje bij me branden.
@Dennis75: knap gedaan, ziet er weinig lieflijk uit 

- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Hierbij mijn inzending
. Op Legoworld had ik met Sander over deze wedstrijd. Toen ik zei dat ik nog een keer een mcdrive wilde maken maar dat dit niet kon voor deze wedstrijd omdat die niet bestond, wist Sander uiteraard te vertellen dat deze wel degelijk bestond en had in een paar seconden de betreffende set gevonden. Toen kon ik er natuurlijk niet onderuit
. Dus hierbij:
Fantasy Era Drive thru

Fantasy Era Drive thru
Geweldig 

- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Dank jullie wel!
Bijna goed. Ik heb de middeleeuws dorp als uitgangspunt gebruikt.
Bijna goed. Ik heb de middeleeuws dorp als uitgangspunt gebruikt.
Leuke bouwwerken weer. Ik moet mijn inspiratie nog vinden.
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Hoe gaat het verder met de bouwwerken?
Ik ben nu ook aardig op weg en ben met twee inzendingen bezig.
Hopelijk lukt het om die beiden af te krijgen.
Ik ben nu ook aardig op weg en ben met twee inzendingen bezig.
Hopelijk lukt het om die beiden af te krijgen.

- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Ik ben begonnen aan een 2e inzending. Deze is iets groter dan de 1e. Ik hoop het op tijd af te krijgen..
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Mooi! 
Ik heb nog een update, namelijk de prijzen.
Voor de eerste plek:

21042 - Statue of Liberty
Voor de tweede plek:

21057 - Singapore
Voor de derde plek:

31126 - Supersonic-jet
Succes met bouwen allemaal!

Ik heb nog een update, namelijk de prijzen.

Voor de eerste plek:

21042 - Statue of Liberty
Voor de tweede plek:

21057 - Singapore
Voor de derde plek:

31126 - Supersonic-jet
Succes met bouwen allemaal!

- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Leuke prijzen Sander!
- Bricksterdam
- Premium
- Contacteer:
Leuke prijzen! Ik wacht ook nog op de laatste parts voor ik af kan ronden, hopelijk kan ik volgende week mijn deelname posten
Misschien krijg ik ook nog wel inspiratie voor een tweede inzending.
- Bricksterdam
- Premium
- Contacteer:
9459 The Crazy Scientist & His Botanical Lab
Nadat de waanzinnige wetenschapper gestopt werd met zijn monster is hij terug met nieuwe snode plannen. In een verlaten oude kas is hij opnieuw aan het experimenteren gegaan. Deze keer wil hij plantmonsters maken. Kan Doctor Rodney Rathbone hem opnieuw stoppen voordat hij zijn verschrikkelijke monsters de wereld instuurt?
(ik snap weer eens niks val al het digitale, had een Flickr account aangemaakt zodat ik meer foto's kon toevoegen, maar kreeg rood vakje met wit kruis. Linkje dus maar naar
Flickr album mocht je wat meer willen zien).
Nadat de waanzinnige wetenschapper gestopt werd met zijn monster is hij terug met nieuwe snode plannen. In een verlaten oude kas is hij opnieuw aan het experimenteren gegaan. Deze keer wil hij plantmonsters maken. Kan Doctor Rodney Rathbone hem opnieuw stoppen voordat hij zijn verschrikkelijke monsters de wereld instuurt?
(ik snap weer eens niks val al het digitale, had een Flickr account aangemaakt zodat ik meer foto's kon toevoegen, maar kreeg rood vakje met wit kruis. Linkje dus maar naar

- Bijlagen
-
- 53347691070_04f246a383_o.jpg (399 KiB) 186 keer bekeken
-
- 53347694525_1eaeb16fb1_o.jpg (1.77 MiB) 186 keer bekeken
-
- 53347245511_7e9bd29c92_k.jpg (368.82 KiB) 186 keer bekeken
- sanderkoenen
- Kopen!
- Contacteer:
Vet!
Vandaag heb ik een inzending afgemaakt.
Hopelijk kan ik dat morgen even vastleggen.
Vandaag heb ik een inzending afgemaakt.
Hopelijk kan ik dat morgen even vastleggen.

- Boindil_Lego
- Premium
- Contacteer:
Nice!