Bericht van Brickshow Baarn.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ik heb gisteren overleg gehad met René van Herobricks en nog een paar mensen over de Brickshow in Baarn, die ik dus ook mee help organiseren.

Afgelopen jaar zijn we van start gegaan met een klein  evenement met zo'n 15 exposanten en zonder verkoop. Maar nu is de sporthal in Baarn beschikbaar als locatie, en staan er 2 shows gepland, waarvan voor ons vooral de tweede in maart volgend jaar interessant is.

Op 8/9 oktober is er in een deel van de sporthal een plaatselijke editie met wat mocs, verzameling en dergelijke van plaatselijke bouwers en hobbyisten uit Baarn en omstreken. Met hierbij ook de mogelijk om setjes te bouwen, vrije bouwtafels met wedstrijden, etcetera. Het zal vooral op de eigen omgeving gericht zijn.

Maar op 2/3 maart houden we de Brickshow+ in de hele sporthal. Dit moet een groot Lego-evenement worden, gericht zowel op lokale families als op afols. Hier hebben we graag exposanten uit het hele land. We hopen o.a. op een grote GBC en een groot treinlandschap. Ook hebben we met name graag bouwwerken die een interactief element hebben, maar dit is uiteraard zeker geen vereiste.
Op dit weekend gaat ook verkoop plaatsvinden. We zijn van plan om marktkraampjes langs de rand van de sporthal te zetten, en het hele midden voor moc-tentoonstelling in te richten (goed, niet het héle midden. Er komen ook bouwtafels). We willen niet dat het een soort rommelmarkt wordt tussen alle mocs door, of dat de verkoop de overhand krijgt, maar verkoop is wel  duidelijk een deel van het evenement. Bij dit evenement is ook een afol-evenement voor deelnemers gepland op de zaterdagavond.
Een extra ideetje van René is ook een hoekje voor bouwwerken van kinderen .En dan hebben we het niet over zesjarigen die een paar blokjes op elkaar drukken, maar hem viel op dat vorig jaar één deelnemer ook een leuke moc van haar kind exposeerde, terwijl een ander kind dat ook wel dingen bouwde ze niet wilde exposeren omdat het toch niet kon tippen aan wat pa bouwde.... dat klopt natuurlijk, maar in de hoek met kinderbouwwerken komt zoiets dan natuurlijk wel tot zijn recht.

Het is natuurlijk nog een heel eind weg, maar ik hou jullie graag op de hoogte, kun je eventueel vast het weekend van 2/3 maart vrijhouden! De inschrijving zal ergens in oktober beginnen denk ik. 

 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Romy en ik zijn druk aan het plannen en zelfs al wat aan het bouwen.
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Ik ben al aan het plannen voor een MOC dan :)
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Super dit!!!
Wij zijn graag weer van de partij en ik zal Fiola ook aan t werk gaan zetten, die vind het vast weer fantastisch!!!
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 261
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Omdat ik de vorige keer door ziekte verhinderd was, heb ik nog iets in te halen 🙂
Ik moet nog wel even bedenken met wat ik wil komen.
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Ik ben zeker van plan er weer te zijn!
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Ik ben ook voornemens om volgend jaar heen te gaan.
Plaats reactie