MOC's L-space

Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Brass Bridge

"De brug die gekenmerkt wordt door de nijlpaarden langs de kant. Volgens de legende vluchten de nijlpaarden zodra de stad valt. Een studentengrapje waarbij er een standbeeld tijdelijk werd herplaatst liep dus een beetje uit op paniek in de stad. Bewaakt door de creme-de-la-creme van de Nachtwacht; sgt Dendarm onder het motto: 'dit is zo belangrijk, laat ik er maar een oogje op houden voordat het weer wordt weggehaald. Jwe steekt het tenslotte zo in je achterzak.' "

De tweede manier om de rivier over te steken na de eerste brug. Vanwege het vele grijs wilde ik er een paar accentkleuren in hebben om het geheel een beetje te breken.
Het eerste idee was om de nijlpaarden brickbuild te maken maar de Fabuland hoofdjes leken me toch veel leuker.

Afbeelding
Brass-Bridge-01 by Horace Worblehat, on Flickr

flickr album
 
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Gaaf!
Ik vind die fabuland hoofdjes idd zeer leuk!
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Hippo´s! :klappen:
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Erg leuk bruggetje.

Ook mooi gebruik gemaakt van de Fabuland hoofdjes, dat geeft toch een heel andere sfeer dan wanneer je die van blokjes zou moeten maken.
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Bedankt allemaal. Was in eerste instantie bang dat ik een Fabuland figuur zou molesteren om het hoofdje te krijgen maar dat viel gelukkig erg mee.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel een paar losse Fabuland hoofdjes. Soms gaan dat soort onderdelen wel heel lastig los, of breekt er iets. Gellukig viel het mee, maar ik heb wel eens armpjes van een oud lijfje gehaald en dan breekt het lijfje, dat is wel vervelend dan.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Black Falcon Tower

Vanaf het moment dat de eerste plaatjes van 31120 Medieval Castle verschenen wist ik dat ik deze wilde hebben. Zoveel Castle sets verschijnen er niet meer dus moet je je kans pakken. Daarnaast leek het me een mooie set om te verwerken in mijn Stadsmuur project.

Om het hele kasteel te gebruiken ging me te ver en daarom heb ik mij gefocust op een van de torens. Omdat ik nog niets zoals de bovenbouw van deze heb was de keuze snel gemaakt. Als je dan ook nog een Black Falcon krijgt voor de Secret Sint ligt het natuurlijk helemaal vast. Ik heb geprobeerd om de meeste speelfuncties van het origineel te behouden en ik vindt het zelf redelijk gelukt.

Afbeelding
CW_Black Falcon Tower 01 by Horace Worblehat, on Flickr

Afbeelding
CW_Black Falcon Tower 07 by Horace Worblehat, on Flickr

Afbeelding
CW_Black Falcon Tower 08 by Horace Worblehat, on Flickr

Afbeelding
CW_Black Falcon Tower 06 by Horace Worblehat, on Flickr

Hele Filckr album
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Vette toren, vind het toch altijd gewaagd hoe jij oud en nieuw weet te mengen  :klappen:
 
En waarom hebben jullie toch zulke mooie Flickr namen: Horace Worblehat, Chuck Schuldiner
Ik heb vast iets gemist in mijn opvoeding :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Helemaal mee eens, bij elke opvoeding hoort toch ook een stukje deathmetal

Ontopic: leuke toren, ik ben wel gecharmeerd van de bovenkant
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Gev toren hoor, erg leuk vormgegeven
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Na Lowlug XL ben ik voornamelijk bezig geweest met het herbetegelen van de straten en stadsmuur modules. Daarom duurde het even tot deze op de foto stond,

Het Marktmeestershuisje

Het kantoorgebouw van de marktmeester met een werkplaats voor de smid voor het geval marktkooplui of bezoekers onverwacht hulp nodig hebben. Gebaseerd op het Marktmeestershuisje in Purmerend bij de Koemarkt.

Afbeelding
Markthuisje_01 by Horace Worblehat, on Flickr
 
 Het staat op twee afzonderlijke 16x16 MILS modules.
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1560
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Fijne sfeer, mooi gedetailleerd en afgewerkt  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Leuk gedaan weer!
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Erg leuk huisje, dat donker rood ziet er goed uit met die witte accenten.
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Leuk gemaakt!  :D
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ziet er puik uit!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Voelt een beetje als een oud bruin cafe, hetgeen een goed gevoel geeft.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

De Koemarkt, waar dus de koeien verhandeld worden. Zwaar geïnspireerd op de Koemarkt in Purmerend. Elke dinsdag was hier de markt, de bomen en hekken bleven natuurlijk staan maar op andere dagen was het niet bezet. Behalve tijdens de pauze van de lagere school als we als oudste leerlingen daar mochten spelen.

De MOC bestaat al eventjes maar is pas kortgeleden afgemaakt met het bladerdek van de bomen. De blaadjes mocht ik overnemen uit de collectie van MOCkingbird. Vandaar dat Yneke the Wise (naar het idee van Elderon) hier opduikt zodat ze er een oogje op kan houden.

Afbeelding
Koemarkt-01 by Horace Worblehat, on Flickr

Afbeelding
Koemarkt-12 by Horace Worblehat, on Flickr
 
 
 
Gebruikersavatar
Dennis75
Premium
Berichten: 374
Lid geworden op: vr jan 21, 2022 10:13 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Mooi!!!
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dat ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Hoi L-space, leuk gedaan die koemarkt. Ik heb ook de andere plaatjes op jouw website gezien. Daar zag ik ook de MOC van het oude Raadhuis van Helvoirt. Toevallig heb ik ”eeuwen” geleden ook in Helvoirt en Vught gewoond.
Maar dat raadhuis lijkt wel erg veel op het Oude Raadhuis op Vlieland 😃. Gebouwd in 1855. Ik heb al eens een poging gedaan om daar een MOC van te maken maar ik ben er niet in geslaagd om het goed voor elkaar te krijgen. Moet weer eens een nieuwe poging wagen. 🤔
 
 
Bijlagen
Raadhuis-Vlie-Helvoirt.jpg
Raadhuis-Vlie-Helvoirt.jpg (265.57 KiB) 1996 keer bekeken
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Haha, heel grappig dat we behalve Vlieland en het werk ook dit nog gemeen hebben.
Het Raadhuis in Helvoirt stamt uit 1792, dus ietsje ouder. Maar je ziet door heel Nederland, vooral in de, voormalig zelfstandige, kleine steden en dorpen dit soort Raadhuizen. Blijkbaar een heel populaire stijl in die periode.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Tijdens het wachten op wat bricklink-bestellingen kwam ik het verhaal van mijnheer Hang tegen. Dat leverde meteen de inspiratie op om er wat mee te doen. Ik heb altijd een ruïne op een 16x16 module op mijn to-do lijstje gehad maar ik denk dat ik hiermee iets veel leukers heb voor de Schijfwereld-afficianado.



Het Drie Olijke Geluksvisjes afhaalviscafe was niet een van de meest succesvolle bedrijven van Ankh-Meurborkork, noch een van de langst bestaande.

Een Agateese heer die alleen wordt herinnerd als meneer Hang koos ervoor om de winkel te vestigen op de plek van een voormalige visgodtempel in Dagonstraat en opende in de nacht van een volle maan en een maansverduistering tijdens de winterzonnewende. Het restaurant naar De Dame vernoemen heeft waarschijnlijk ook niet geholpen. Verslagen van wat er toen gebeurde zijn net zo gevarieerd en tegenstrijdig als gewoonlijk van een menigte Meurborkiaanse getuigen, maar de winkel is zeker verdwenen, of het meeste ervan, samen met meneer Hang, of het grootste deel van hem.

De heer Hang is sindsdien uitgegroeid tot het Ankh-Meurbork-equivalent van een "waarschuwende stadslegende" die mensen aanspoort "onthoud wat er met meneer Hang is gebeurd".
 
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Afbeelding
Golem_Trust-01 by Horace Worblehat, on Flickr

 
De Golem Trust of Golem Beheer in het Nederlands. Vervallen omdat al het geld gaat zitten in het vrijkopen van nieuwe Golems.

Ik heb geprobeerd het gebouw scheef te laten staan door aan een kant een plate minder te gebruiken onder de fundering.
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Afbeelding
Vignette_Igor by Horace Worblehat, on Flickr

En de Igor habitat die mee had gemoeten naar Lowlug XL. Gebaseerd op een oude inzending voor LZHHM voor de snelheid maar ik vind hem zelf zo veel mooier ook. Onderdelen voor meer habitats liggen dus alweer klaar of zijn in bestelling.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Beetje creepy maar wel mooi!
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Dank je, precies wat ik probeer op te roepen.
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Missie geslaagd zou ik zeggen!
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Bootjesbrug

Nog een manier om de Ankh over te steken. In plaats van moeite doen om een mooie nette brug te bouwen maak je gewoon gebruik van wat je hebt; een paar ouwe bootjes en wat planken. En zo bouw je een bootjes- of pontonbrug.

Dit geeft net wat meer afwisseling in de opstelling van de rivier. Het uitzoeken en proberen van het draai- en schuifmechanisme heeft wat tijd gekost maar is uiteindelijk lekker simpel gebleven.

Afbeelding
AM_Pontoon-Bridge-01 by Horace Worblehat, on Flickr
 
Gebruikersavatar
Bricksterdam
Premium
Berichten: 379
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 7:59 pm
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Heel leuk gedaan! Het is misschien simpel gebruiken wat je hebt maar je moet maar op het idee komen.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leuk idee voor een 'brug'.  :duim:
 
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Weer een uitbreiding voor de stad:

Eén in de rij huizen met een soortgelijk ontwerp die Broeder Vingers in verwarring brengt, is de Ontdekkers Club. Met zijn leden die proberen het enorme onontdekte bloot te leggen, dat wil zeggen niet door de mensen die daar al eeuwenlang leven in samenlevingen die het wiel hebben uitgevonden, een nieuw regeringssysteem zonder partijen en kwantummechanica om de toestand van het universum te beschrijven, maar het algemeen meer beschreven als beschaafd (hoewel dat ook ter discussie staat).
Eigenlijk proberen ze gewoon de kaart in te kleuren met iets meer dan 'Hier sijn Draacken' of 'Niet van de rooie snoepen'. Een van de meest opvallende en bekendere leden was Roderick Purdeigh.

Afbeelding
AM_Explorers-Club-01 by Horace Worblehat, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/l-space/a ... 0312788099
 
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

LMooi gedaan. Ik keek eerst een beetje vreemd tegen het dak aan, maar van de zijkant is het goed te zien dat het wel klopt. Leuke ingericht ook.
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Leuke kleuren combinatie, van de zij- en achter kant is het vakwerk ook mooi gedaan.  :duim:
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4103
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Leuk huisje!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4121
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Mooie details, het dak ziet er op het eerste gezicht gek uit maar valt wel mee.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Bedankt allen. Ja, dat dak. Duurde ook wel effe voordat ik tevreden was. Ik wilde het niet laten oversteken maar toch de techniek met die schilden uitvoeren. Maar ik ben redelijk tevreden en in het echt ziet het er goed uit.

Voor de verandering maar eens interieur aangebracht, maakt het verhaal ook wat leuker. Zeker in combinatie met de volgende in het rijtje. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

Het tweede huis in de rij:

Verligte en Aloude Gebroederte van Oei

Het Gebroederte komt niet meer samen in Stroopstraat omdat de figuurzaagclub daar nu zit elke donderdag. Het wordt verward door Broeder Vingers met het eigenlijke geheime hoofdkwartier van de Verhelderde Mannenbroeders van de Ebben Nacht omdat de huizen erg op elkaar lijken.

Oei is een lang verdwenen stad in de woestijn van Klatsch.


Weer met een indeling, dat blijkt toch leuker te zijn. Zeker als ze zoals deze ook modulair (per verdieping) opgebouwd zijn. De vloer heeft waarschijnlijk een bekend patroon maar dat was nu even waar ik er genoeg van had.

Het verhaal sluit mooi aan bij wat oude spulletjes die ik nog over had van de Adventurers dus die hebben zo een mooi plekje gekregen anders dan ergens in een bak op zolder.

Afbeelding
AM_IABE-01 by Horace Worblehat, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/l-space/a ... 0312898560
Gebruikersavatar
SamtheChemist
Premium
Berichten: 523
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 6:19 am
Locatie: Woudenberg
Contacteer:

Leuk gelukt zeg, best mooi zo met zwart en wit
Gebruikersavatar
L-space
Premium
Berichten: 309
Lid geworden op: ma nov 23, 2020 11:01 am
Contacteer:

En de derde in de rij is ook klaar.

de Verhelderde Mannenbroeders van de Ebben Nacht

Een van de vele geheime broederschappen in Ankh-Meurbork, geleid door de Opperste Grootmeester, later geïdentificeerd als Lupijn Neens, secretaris van de Patriciër. De Broeders riepen een draak naar Ankh-Meurbork om de Patriciër omver te werpen en de monarchie te herstellen - ze hadden natuurlijk hun eigen monarch uitgekozen.

Het bestond uit een kring van eerlijke zoekers naar mystieke waarheid wier ongeluk het was om Lupijn Neens de groep te laten leiden. Een Opperste Grootmeester met een eigen agenda zal altijd slecht nieuws zijn in een geheim genootschap.


Dit is weer in dezelfde stijl als de vorige twee om zo de verwarring en gelijkenis naar voren te brengen. De beschrijving hierboven is weer direct afgeleid uit de boeken maar het ontwerp van alle drie is nergens op gebaseerd.

Nu nog gaan bedenken wat ik voor het vierde huis in de rij ga maken. Bedacht mij van de week pas dat ik met de raam en siersteen combinaties er nog een niet gebruikt heb.

Afbeelding
AM_Dragon_Society-01 by Horace Worblehat, on Flickr

flickr album: https://www.flickr.com/photos/l-space/a ... 0313072143
_________________________________

De vorige heb ik ook nog in Studio nagemaakt:

Afbeelding
AM_secret society by Horace Worblehat, on Flickr
 
 
 
Plaats reactie