Meeting Lelystad 12-03-2023: Allround Car Competition

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mahj
Premium
Berichten: 74
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:08 am
Contacteer:

Afbeelding


Het werd er weer eens tijd voor: De Allround Car Competitie. Dit maal met een voorgeschreven schaal, die van de voertuigen die op de 42098 car transporter passen, zoals de 42093, 42123, of de 42137. Zoals de naam al aangeeft, gaat het hier niet alleen om snelheid- manouvreerkunst, duwkracht, stevigheid en intelligentie worden hier ook getest. Er zijn meerdere onderdelen: 
  • De race. Snelheid zal een factor zijn, maar manouvreerbaarheid en stuurkunst zijn zéker net zo belangrijk.
  • Sumoworstelen. Er wordt een vak afgezet- zorg ervoor dat je alle competitie het vak uit duwt. 
  • Inparkeren. Altijd feest in het echt, nu ook in wedstrijdvorm!
  • Trailer Derby. Elk voertuig krijgt een trailer, voorzien van 4 2x4 legosteentjes. Zaak is om de steentjes bij je concurrenten er af te beuken, zonder de eigen stenen te verliezen.
  • Looks / originaliteit. Het oog wil ook wat- en er zijn goede punten mee te verdienen.
Als je benieuwd bent hoe zoiets er nou uitziet, hebben we hier nog wel een video.

Om het eerlijk te houden, moeten de voertuigen aan de volgende regels voldoen:
  • Voertuigen worden aangedreven door Lego's eigen Power Functions of Powered Up systeem. Maximaal éen batterijdoos, twee aandrijfmotoren, éen stuurmotor of servo. Lego's eigen buggy motoren zijn expliciet niet toegestaan. Niet-Lego accus's of motoren zoals van Buwizz of Sbrick zijn niet toegestaan. Sbrick besturing kan gebruikt worden als er een Lego batterijdoos of accu als voeding wordt gebruikt. Bij twijfel- vraag even.
  • Afmetingen: Zoals de titel aangeeft- 15-16 noppen breed. Maximaal 40 noppen lang. Géen hoogtebeperking. Dingen als spiegels mogen uitsteken.
  • Het voertuig stuurt net als een normale auto. Kniksturing of tanksturing is dus niet toegestaan.
  • Het voertuig moet beschikken over een trekhaak met kogelgewricht, waarbij de kogel naar boven gericht is en zich tussen de 4 en 6 studs van de grond bevindt. (Voorbeeld)
Voor deze ACC zijn er geen heuvels of andere hoogte-obstakels.
Mocht je voertuig niet aan alle regels voldoen zal je in de meeste gevallen kunnen meedoen; Je loopt dan wel de kans dat je strafpunten krijgt of niet in aanmerking komt voor prijzen. Vraag even voor de zekerheid.

Natuurlijk worden er ook prijzen uitgedeeld, details hierover volgen nog.
 

Mocht je niet weten hoe je moet beginnen- we hebben een paar voorbeelden waar je op door kan bouwen: 


instructies: https://vayamenda.com/basicchassis.pdf

Binnenkort staat er ook eentje online op Jovlem's rebrickable: 
https://rebrickable.com/users/jovlem/mocs/
 
Lego's eigen Top Gear auto: 
https://www.lego.com/en-us/service/buil ... ch?q=42109
(Met smallere wielen past ie in de regels)
 
 
 Vragen? Opmerkingen? Plannen om mee te doen? We horen het graag!
 
 
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Wat een gaaf initiatief, ik neem aan voor de meeting in Lelystad toch? (of lees ik er overheen)
Gebruikersavatar
Mahj
Premium
Berichten: 74
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:08 am
Contacteer:

aawsum schreef: za jan 28, 2023 7:16 pm Wat een gaaf initiatief, ik neem aan voor de meeting in Lelystad toch? (of lees ik er overheen)




 
Zoals in de titel van het topic staat, inderdaad voor de meeting in Lelystad op 12-3-2023 Afbeelding
Mooi om te horen dat je er achter staat :)
  
 
 
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

:banghead:
 
En ik sta er altijd achter, ik vind veel van de wedstrijden erg leuk om te zien, en al helemaal diegene met aanhangers in het spel.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Lijkt me lollig.  :duim: Eens kijken of ik op tijd iets afkrijg dat goed werkt. Dan staat alleen mijn stuurmansonkunst me in de weg. :lol:
 
 
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Het lijkt mij leuk om weer een keer mee te doen... Dus ik probeer op tijd een voertuig af te hebben...
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 435
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Hmm, ik ga niet iets afkrijgen voor op de meeting. Want ik kom niet op de meeting.  :notimpressed:  Mijn schoonvader houdt zijn verjaarsmeeting die middag. :feest:
 
 
Gebruikersavatar
Mahj
Premium
Berichten: 74
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:08 am
Contacteer:

Inmiddels is het prijzenpakket bekend:

Afbeelding

Hartelijk dank aan Barman voor het doneren van de prijzen, wordt enorm gewaardeerd!
 
Gebruikersavatar
jovlem
Berichten: 32
Lid geworden op: za nov 14, 2020 8:27 pm

Dat zijn zeer nette prijzen!
Voor mij graag een startplek.

Waarschijnlijk heb ik ook nog een tweede bolide bij me die een willekeurige omstander kan besturen.
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Het was heel erg leuk! Bedankt Mahj dat ik je auto mocht rijden en bedankt Barman voor het prijzenpakket!

Ik ga proberen er zelf eentje te maken.
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Naar wat ik gehoord heb was het een leuke race... Ik heb helaas niet zelf mee kunnen doen, omdat ik bij het sets verdelen aangeschoven was en dat was nog niet afgelopen toen de ACC begon. Mijn vrouw heeft met mijn auto meegedaan en ze heeft zich zeer goed vermaakt.

Dank voor de prijs voor mooiste auto (na die van Mahj die niet mee deed voor de prijzen), mijn vrouw is erg blij met de creator set....
Gebruikersavatar
Mahj
Premium
Berichten: 74
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:08 am
Contacteer:

Het was weer ontzettend gaaf om te zien hoe iedereen weer prachtige wagens had gebouwd, en ik moet zeggen dat ik flink lol heb gehad om te zien hoe het er allemaal aan toe ging. Heb ook het idee dat de prijzenpot naar waardige winnaars is gegaan (Vero - moedige rijder van een wagen die niet al te goed wilde luisteren, Ludo - goeie toepassing van oude GTA1 techniek om goed te sturen in vreemde orientaties, en AppieNL, die tot diep in de nacht heeft doorgebouwd, wat dus toch loont :) )

Ook hartelijk dank aan filmers Barman en Erik Leppen, alsook aan de onafhankelijke jury en stopwatchbedieners, hartelijk dank dat jullie op korte termijn onzelfzuchtig wilden vrijwilligeren.

Ik ga proberen om alles tot een fimpje te smeden- Willen de cameramensen en vrijwilligers ook gecredit worden? Zo ja, onder welke naam? Ludo, Vero, vinden jullie het OK om onder eigen naam genoemd te worden, of toch liever anoniem of onder pseudoniem?
(ik was van plan om deelnemers niet herkenbaar in beeld te brengen in het filmpje- dat gaat het youtube publiek verder toch niets aan)
Gebruikersavatar
sparhawk
Premium
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 11:38 am
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Veró vindt het geen probleem onder haar eigen naam vermeld te worden.... Maar dan wel met het streepje op de o  :turn:
 
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Daar wordt vast vaak Véro van gemaakt of iets dergelijks.
ludo
Premium
Berichten: 113
Lid geworden op: ma jan 04, 2021 9:52 pm

Ik heb geen pseudoniem, dus forumnaam of echte naam maakt me niet uit ;-) Maar ik hoef niet per sé met m’n tronie beeld…
Plaats reactie