20 jaar Lowlug

Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

:feest: Gefeliciteerd met ons!  :feest:
Vandaag bestaat Lowlug 20 jaar. 
 
ik had het al een paar jaar niet gedaan, maar nu schreef ik er een stukje over. https://lowlug.com/lowlug-2/20-jaar-lowlug/

Voor wie LowlugTV van afgelopen vrijdag (nog) niet gezien heeft, zeker doen.  Het is een trip down memorylane  :duim:


 
 
 
Gebruikersavatar
Ecclesiastes
Premium
Berichten: 116
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:11 am
Contacteer:

Gefeliciteerd Lowlug!! :omg:    :feest: 
Dat er nog maar een hoop mooie jaren mogen volgen! :duim:
 


 
 
 
  
 
 
 
Laatst gewijzigd door Ecclesiastes op do jan 26, 2023 8:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Mooi verwoord Stuifzand :duim:

En van harte gefeliciteerd met ons Lowlug!  :feest:
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

:feest:
 Gefeliciteerd allemaal!

En een grote pluim voor Stuifzand en alle andere motoren achter de club!  :duim:
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Mooi geschreven.
Zeker het gevoel zoals je dat in de laatste alinea's beschrijft is helemaal hoe ik LOWLUG ook ervaar.
Mooi feestje dit jaar!
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Gave mijlpaal zeg. Het voelt voor mij als een sweet 16 maar dat neemt niet weg hoe mooi dit jubileum is.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Mooi stukje!  :duim:
 

De afgelopen jaren vond ik best prima op het forum!  :duim:
 
Er draait nu ook een jubileum wedstrijd.
 
 
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

20 jare jong, gefeliciteerd aan alle die dit mogelijk hebben gemaakt  :feest:
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Wow! 20 years! Congratulations! I have only been around for two of those years, all because of the MMMM
Gebruikersavatar
JunkstyleGio
Berichten: 35
Lid geworden op: ma dec 21, 2020 7:46 pm

Gefeliciteerd met ons.

Hoe lang ik al meedoe met dit (niet denigrerend bedoeld hoor!!) groepje?
Ik ben niet meer zo actief, maar ik kijk nog regelmatig op de site.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Mooie mijlpaal, leuk om dat overzicht door te nemen.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Trots om deel uit te maken van deze gezellige club mensen!!!
Gebruikersavatar
rene.kok
Premium
Berichten: 101
Lid geworden op: di dec 01, 2020 10:22 am

Moest er van de week plots aan denken; 26 januari....GLOP!!
Leuk om dat stelletje oude w*ven het geheel nog eens door te horen nemen.

Bij deze, ons allen (en in het bijzonder Saskia) gefeliciteerd met ons 20 jarige jubileum.. :feest:

Persoonlijk; 6 maart aanstaande, lid nummer 11, 20 jaar Lowlugger....
!!Time flies when you're having fun!!
 
 
 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

:feest:
 
Dat is een mooie mijlpaal!  :klappen: Leuk artikel ook!
 Hopelijk komt er nog minimaal 20 jaar bij  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Mooie mijlpaal!  :klappen:  :feest:

Ook ik draai pas twee jaar mee hier, maar het voelt al veel langer dan dat. Fijne club (mensen en forum) waar ik ieder geval dagelijks langs kom (als 1 van de 2 forums waar ik dat mee heb). 

Gefeliciteerd met ons dus  :duim:
 
 
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Gefeliciteerd Lowlug  :feest:
En nog vele mooie jaren te gaan!

Dank aan Stuifzand en de vele anderen die deze lug hebben gemaakt tot wat het is :duim:
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Mooi verwoord en goed om te lezen.
Wat is er veel veranderd, maar toch bind dit forum echt, doordat er mensen zijn met passie - en niet een bevlieging voor Lego. Dat merk je ook op de meeting. Heel erg tof hier al lange tijd van deel uit te maken. :) (Vanaf 30 november 2006, zie ik op Lowlug.nl)
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Gefeliciteerd allemaal! :feest:
Ik ben erbij sinds 2015 en heb het hier altijd naar mijn zin gehad. Een leuke, toffe club met gezellige mensen. :duim:
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Op valentijnsdag ben ik gewoon al weer 8 jaar hier. Nooit spijt van gekregen. 
Gebruikersavatar
Iook
Premium
Berichten: 244
Lid geworden op: za nov 14, 2020 4:11 pm
Locatie: Uithuizen

gefeliciteerd allemaal en bedankt voor de leuke verrassing in de brievenbus vandaag!!!
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Iedereen gefeliciteerd, een mooie club met mooie mensen!!
Gebruikersavatar
Legopapa
Premium
Berichten: 235
Lid geworden op: za nov 14, 2020 12:04 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Mooi stuk dat je hebt geschreven Stuifzand. Ben al heel lang lid maar de echte waardering voor de "waarden en normen" van Lowlug heeft bij mij langer geduurd dan ik achteraf zou hebben gewild. Gelukkig heeft de tijd mensen milder, liever, begripvoller en mooier gemaakt.

Ik ben trots om lid te zijn van deze lug met zoveel creatieve mensen. Ik denk dat ik zonder Lowlug en de inspriatie die voortkomt uit deze groep nooit zover was gekomen in deze prachtige hobby.

Ik spreek de hoop uit nog lang lid te mogen zijn van dit prachtige kluppie ....   :duim:
 
 
 
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 137
Lid geworden op: za nov 14, 2020 11:30 am

Gefeliciteerd allemaal en in het bijzonder natuurlijk stuifzand. Altijd een prettig en vriendelijk forum geweest hier sinds het nog GLOP heette. Ik word oud...
Gebruikersavatar
Fonz
Premium
Berichten: 106
Lid geworden op: di nov 10, 2020 6:31 pm

Mooi samengevat Stuifzand, vernam een tijdje terug dat ik hier ook al weer 15 jaar rondhang. Zo blijkt maar weer dat de tijd vliegt en dat ik nog steeds dagelijks bezig ben met deze fijne hobby.
Op naar de volgende 20 jaar🎉
 
Gebruikersavatar
TAFOL
Premium
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 3:49 pm
Contacteer:

Legopapa schreef: do jan 26, 2023 7:31 pm Ik ben trots om lid te zijn van deze lug met zoveel creatieve mensen. Ik denk dat ik zonder Lowlug en de inspriatie die voortkomt uit deze groep nooit zover was gekomen in deze prachtige hobby.

Ik spreek de hoop uit nog lang lid te mogen zijn van dit prachtige kluppie ....   :duim:
 
Je haalt me de woorden uit mijn mond, want ik ervaar dit precies hetzelfde.

Ik word dit jaar ook alweer 15 jaar lid en ik heb het al die tijd nog steeds supergezellig gevonden om lid te zijn van deze club.
Al vanaf het begin van mijn lidmaatschap is Lowlug altijd een uiterst creatief en bijzonder gezellig forum geweest waar ik nu nog steeds dagelijks de vruchten van pluk. Zoals anderen al gezegd hebben, gewoon een toffe groep mensen waarvan ik de eer mag hebben onderdeel te zijn. 
 
Gebruikersavatar
Neverroads
Premium
Berichten: 15
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:22 pm

Het AFOL-gebeuren is wat op de achtergrond gezakt bij mij de laatste jaren. Vaak mis ik de nerdy kneuterigheid toen LEGO nog geen lifestyle hobby was...

Maar kijken doe ik hier nog regelmatig. En Lowlug dank ik met hart en ziel voor veel van de mooiste herinneringen die ik met LEGO heb. En die nog gemaakt zullen worden. Op Lowlug!
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Dat de hobby de afgelopen jaren veranderd is herken ik ook zeker. Voor mij is denk ik juist de laagdrempeligheid en ook wel de kneuterigheid van LOWLUG meetings (met daarbij het leren kennen van alle mensen hier) hobbyreddend geweest.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Misschien moet ik bij de LAN aangeven dat kneuterigheid behouden ons doel is voor 2023. :cool:
 
 
Gebruikersavatar
workfromtheheart
Site Admin
Berichten: 753
Lid geworden op: wo nov 04, 2020 4:35 pm
Contacteer:

Is dat mooi te vertalen naar het Engels?  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Kneurtiness
Gebruikersavatar
LEgON
Premium
Berichten: 4
Lid geworden op: za nov 14, 2020 8:30 pm
Locatie: Haaksbergen

Gefeliciteerd :feest:, weer een mijlpaal. Leuk om zo’n overzicht weer terug te lezen (net zoals in de eerste jaren). Ik heb op Lowlug.nl ook teruggezocht wanneer ik me aangemeld had; toch alweer ruim 18 jaar geleden…, maar dat terzijde. Ik doe niet veel meer met Lego, heb er gewoon niet genoeg tijd voor (over). Ik lees wel nog graag mee hier.
Ga vooral zo door :klappen:
 
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Gefeliciteerd Lowlug! Dat we hier nog vele jaren mogen kneuteren!
Gebruikersavatar
Frank
Premium
Berichten: 62
Lid geworden op: do nov 12, 2020 6:35 pm
Contacteer:

Leuk stukje Stuifzand! Net als anderen herken ik mezelf ook ik in de tweede helft. :duim:
 
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Gefeliciteerd Lowlug met deze mooie mijlpaal!!  :feest: :feest: :feest:
 
 
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Mooi jubileumverslag Stuifzand!
Heel Lowlug gefeliciteerd met deze mijlpaal!

En ook:
dankjewel Lowlug voor jullie bestaan!

Door Lowlug ging er een wereld voor me open.
De ontdekking dat de term “AFOL” een naam was voor volwassenen met dezelfde passie (ik dacht echt dat ik een uitzondering/zonderling was)
De ontdekking dat er heel veel van die “AFOLs” bestaan.
Elkaar inspireren en uitdagen, elkaar helpen, van bouw advies tot ontbrekende onderdelen.
Meetings met een huiskamer gevoel; het gevoel om “thuis” te komen, ook al ben je er nog nooit eerder geweest.
Dat Lowlug nog maar lang door mag gaan met kneuteren!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Mooi stukje op de voorpagina, :duim:  Dat werd voorafgegaan door een al even mooie Lowlug-TV aflevering, met al zijn herkenningsmomenten, hoogtepunten, en ook de in-memoriams.

Mijn eerste meeting, ongeveer 15 jaar geleden, herinner ik me vooral als een soort verwelkoming, zonder dat dat expliciet werd uitgesproken. Er was onmiddelijk een klik met sommige andere leden, nieuw (destijds dan he) of lang meelopend. Volgens mij is dat nog steeds zo, dat iedereen die nieuw op een meeting komt wel een paar mensen treft met wie je het goed kunt vinden, waar een aardig gesprek mee mogelijk is, of een leuke activiteit. Daardoor ebt de spanning die je vooraf natuurlijk hebt heel snel weg. :slygrin:

Die ontspannenheid en openheid in de organisatie is waar we de afgelopen jaren nog in zijn gegroeid denk ik. Dat is misschien een ander soort groei dan TLC bedoelt, maar dat boeit me niet. Wat me wel boeit is dat er allerlei initiatieven zijn ontstaan omdat ze mogen ontstaan en mogen groeien, omdat er vertrouwen en ademruimte is. Dat vind ik mooi, en magisch, en zeldzaam. Een hele fijne groep mensen, dat is het precies.

Grappig trouwens dat waar sommigen eerst lurken voordat ze spraakzamer worden, anderen gaan lurken na hun actieve periode. :lurk:
 

 
Gebruikersavatar
Brick_Rebel
Premium
Berichten: 392
Lid geworden op: di nov 10, 2020 1:26 pm
Contacteer:

Trijntje schreef: vr jan 27, 2023 9:15 pmDoor Lowlug ging er een wereld voor me open.
De ontdekking dat de term “AFOL” een naam was voor volwassenen met dezelfde passie (ik dacht echt dat ik een uitzondering/zonderling was)
De ontdekking dat er heel veel van die “AFOLs” bestaan.
Elkaar inspireren en uitdagen, elkaar helpen, van bouw advies tot ontbrekende onderdelen.
Meetings met een huiskamer gevoel; het gevoel om “thuis” te komen, ook al ben je er nog nooit eerder geweest.
 
Mooi gezegd, en heel herkenbaar!
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Heel fraai de afgelopen TWINTIG jaar weergegeven Stuifzand. En wat zijn we blij dat de stekker er nog steeds inzit! 😉👍
En dan ligt er ineens ook nog een envelopje in de brievenbus: 🤔Ik verwacht nu toch geen bricklink zending?” Blijkt het een hele leuke verjaardagsverrassing te zijn van LOWLUG! Geweldig. En alhoewel ik pas 9 jaar lid ben van dit fijne Kluppie, heb ik daar nog geen moment spijt van gehad. Ook al had ik niet altijd de tijd om rond te struinen op het forum. Want je mag dan in de volksmond pensionado heten, dat wil nog niet zeggen dat je niet druk bent met van alles en nog wat en meestal voor Jan en Alleman. 
Ook het bouwen en MOCcen begint nu wat vaker gestalte te krijgen en dat allemaal dankzij LOWLUG.
Op naar de volgende ✋🤚✋🤚 jaar!!!!!

Oh, en iedereen ook nog een fijne :r Internationale LEGO dag gewenst!   :miss:
 
 
 
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
rene.kok
Premium
Berichten: 101
Lid geworden op: di dec 01, 2020 10:22 am

Er zit me toch wat niet lekker:
Dank je wel die, dank je wel die......

Denk dat we één van de meest toegewijden van het allereerste uur, schromelijk over het hoofd zien:
Bij deze "Sus" (Marjo, partner van..) dank voor je inzet om daar te komen waar Lowlug nu is!

Dit voelt beter!!
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Mensen achter de schermen worden het meest vergeten, goed dat je dit even recht zet !
Plaats reactie