Waar zijn wij nou helemaal mee bezig? (2022)

Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Boertjes voor brickscaliber? Dat is 1 van de 2 categorieën waar ik misschien ook aan mee wil doen. Ik ben benieuwd hoe de prestatie bij jou uit pakt.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Jep, al zal ik een beetje moeten snoeien want volgens mij heb ik al een heel dorp bij elkaar :lol:
Anders ik wel, ben al niet zo'n held met foto's maken en mijn fototoestel is minder goed dan de meeste telefoons van na 2018 (gelukkig wel een driepoot). Maar alles valt te leren en oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Vandaag is het helaas te donker om foto's te maken... dus Waldomir moet nog maar even verstopt blijven.

Ondertussen een legpuzzeltje gemaakt:
20221118_115510.jpg
20221118_115510.jpg (1.62 MiB) 2247 keer bekeken
 
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Barthezz_Brick schreef: vr nov 18, 2022 8:21 am 🧐IMG-20221114-WA0008.jpeg
 
 

 
Die bouwer ligt uitgeteld te genieten van het resultaat :)
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Erg geslaagd legpuzzeltje KlaasK! :duim:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.

Zelf wat aan het opruimen en bedenken of- en hoe ik de bedrukte tegeltjes in mijn collectie wil sorteren.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Dit is het vervolg:
20221118_170437.jpg
20221118_170437.jpg (1.12 MiB) 2212 keer bekeken
 Rond de haard...
... drinkt iedereen hetzelfde bier


De schuimkraag is een idee van mijn jongste zoontje :)
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Dat ziet er gezellig uit zo met zijn alle bij de open haard. Mozaïek is goed gelukt en voegt ook echt wat extra's toe. De schuimkraag is goed bedacht door je zoontje!
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

LegoRK schreef: vr nov 18, 2022 3:59 pm Zelf wat aan het opruimen en bedenken of- en hoe ik de bedrukte tegeltjes in mijn collectie wil sorteren.


 
Ik heb een Lidl kastje met 33 lades gevuld met geprinte parts, niet alleen tegeltjes.
Mijn indeling:
- cijfers
- letters
- ogen
- gezichten
- slopes 45 met computers/telefoons/kassa etc
- computerschermen + toetsenborden + klokken (behalve dus slope 45)
- metertjes en bedieningspaneeltjes
- mechanische parts (auto-onderdelen, grilles, koplampen, remschijven etc)
- landkaarten
- games (dobbelsteen, speelkaarten, schuifpuzzeltje van LegoWorld)
- emblemen (leeuwenriddersvlaggen, griffindorbanier, Rohan, USA-vlag, Batman-logo, Classic-Space logo's, SW-rebels logo etc)
- strepen (schuin zwart/geel en rood/wit, maar ook de belijning-stickers op voertuigen zoals de Caterham)
- versiering (zoals die in Scala) en kledingprints uit BrickHeadz
- commerciële merken (Mercedes) en uithangborden
- nummerplaten en dat soort voertuigopschriften
- pijlen
- prints die het part tot een real-life object maken, zoals radio's, geld, spiegels, tapijtjes, reddingsbanden
- voedsel (pizza/punten, koekjes, aardbeien, blikjes vis
- lime parts van enkele voertuigen (World Racers en het ScoobieDoo busje/vliegtuigje)
- LP's en Vidiyo-tegels
- krachteffecten (zoals vlammen en ijskristallen) en Nexo Knight schilden
- schilderijen, foto's en posters
- publieke diensten (politie, electra, fietsenstalling) en verkeersborden
- documenten (brieven, perkament, bladmuziek, blueprints)
- houten planken
- mobiele telefoons en game-consoles
- organisch (paddenstoelhoeden, prints van bladeren, vacht)
- mysterieuze opschriften (hiëroglyphen, ninjago-city reclamebordjes)
- slopes en wedges die als voertuigneus dienen (bevat ook classic-space logo's)
- geprinte glaspanelen en deuren, en 4x4 / 4x6 tegels met noppen langs de rand
- dishes 3x3 en 4x4, panels 1x4x3
- 1x4 bricks met behangprint, aangevuld met witte 1x1 plates die op een zijkant een zwart vierkantje hebben (minecraft)
- grote la met grote parts: ninjago drakenhoofden, Cars-parts, vliegtuigmotoren en -staarten, een paar STAMP's (stickers across multiple parts)

Ik ben wel bang dat als ik de nog te sorteren Lego sorteer en erbij ga doen de laatjes zullen overstromen. :what:
 
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik heb net meegeholpen bij de lokale winkel om de etalage in te richten.
 
Bijlagen
IMG_20221121_211603.jpg
IMG_20221121_211603.jpg (2.3 MiB) 2126 keer bekeken
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Mooi Sander, ik hou er wel van. Dat huis in de achtergrond op de brug (?) is voor mijn ook een mogelijke oplossing voor het ruimtegebrek  :sunnies2:
 
 
Gebruikersavatar
swandutchman
Premium
Berichten: 525
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:25 pm
Contacteer:

Ziet er gezellig uit Sander!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Afol71 schreef: di nov 22, 2022 10:03 pm Mooi Sander, ik hou er wel van. Dat huis in de achtergrond op de brug (?) is voor mijn ook een mogelijke oplossing voor het ruimtegebrek  :sunnies2:
 
 

 
Bij iedereen inmiddels wel.  :lol:
 
Bedankt allebei! :)
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Tan kasteeltje:
Afbeelding
Afbeelding
oorspronkelijk bedoeld voor MMM vorig jaar maar nooit verder gekomen dan de wc, de losse deuren en wat plates. De wc en de bruine deuren heb ik gehouden en gebruik ik nu als kickstart.

 
Boek is voor beetje inspiratie, geen goede indicatie van hoe het eruit gaat zien.
 
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

:duim:
 Gaat vast mooi worden
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Hm, beginnen met de wc. Dat wordt een Friends kasteel. ;-)
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

De wc is de meest onderschatte ruimte van het huis  :sunnies2:.
Wat voor boek is dat? Staan er veel van dat soort afbeeldingen in?
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Leuk Ravelino!
Inspireert mij weer om gewoon eens een boel Bricks te bestellen en te gaan bouwen.

(Nu hopen dat dat niet weer strand in de maalstroom van gedachten over welke parts en in welke kleuren dan . . . . . . . :notimpressed: )
 
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Gisteren de black Smit set opgeruimd die ik de dag er voor afgebroken en grotendeels gesorteerd had.
Vanmorgen nog even bezig geweest met mijn stationnetje. Hopelijk heb ik nog wat tijd de komende dagen voor de details aan te brengen en af te werken.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

koffiemoc schreef: za nov 26, 2022 1:07 am Hm, beginnen met de wc. Dat wordt een Friends kasteel. ;-)


 
:lol:
Boindil_Lego schreef: za nov 26, 2022 9:19 am De wc is de meest onderschatte ruimte van het huis :sunnies2:.
Wat voor boek is dat? Staan er veel van dat soort afbeeldingen in?


 
Zeker, ik zou niet weten wat ik zonder mijn troon moest :sunnies2:
100 Mooiste Kastelen Van De Wereld
Een hoop mooie plaatjes, van sommige kastelen staan er maar 1 of 2 in, maar dan kan je altijd nog googelen voor meer.
Afol71 schreef: za nov 26, 2022 12:19 pm Leuk Ravelino!
Inspireert mij weer om gewoon eens een boel Bricks te bestellen en te gaan bouwen.

(Nu hopen dat dat niet weer strand in de maalstroom van gedachten over welke parts en in welke kleuren dan . . . . . . . :notimpressed: )


 
Dank je, en doen!
Herkenbaar, om dat tegen te gaan heb ik twee methoden:
1. Ontwerpen in studio zonder te letten of ik onderdelen wel (genoeg) heb. Dan maak ik naderhand een partslist, kijk ik wat ik al heb en verzamel dat.
Vervolgens maak ik een lijst van onderdelen die ik nog niet (genoeg) heb en bestel wat extra om voor een groter project in de toekomst niet snel naast te grijpen.
Nadeel is wel dat je vooral koopt voor de MOC waar je mee bezig bent en dus voor iedere MOC nieuwe bestellingen moet doen voor nieuwe onderdelen/kleuren, maar na verloop van tijd wordt dit wel minder naarmate je collectie gaandeweg groeit(zeker voor 'standaard' onderdelen zoals plates en bricks).

Dan wordt het wat interessanter/makkelijker om door te gaan op methode twee.

2. Gelijk ontwerpen in het echt/ ontwerpen in Studio met zoveel mogelijk blokjes uit mijn eigen collectie en pas als ik echt echt echt vastloop bij te kopen. Wederom houdt ik hier het principe meer bij te bestellen dan ik voor de MOC nodig heb, zodat als ik een stapje groter ga ik niet hetzelfde onderdeel opnieuw hoef aan te schaffen voor de volgende MOC.

Voorwaarde is wel dat je een beetje een idee hebt van wat je wilt gaan bouwen. Moet zeggen dat echt free builden pas nu bij mij een beetje lekker kan zonder te veel vast te lopen.
Gebruikersavatar
Afol71
Premium
Berichten: 1562
Lid geworden op: do feb 18, 2021 2:48 pm
Locatie: Tussen R’daal en BoZ

Dank Ravelino, daar kan ik zeker wat mee  :duim:  :duim:
 
Methode 1 lijkt me voor mij op dit moment beter toepasbaar. Binnenkort komt hier de nieuwe iMac binnen, de oude MacBook heeft inmiddels nogal moeite met Studio.
 
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

Ik heb een Lidl kastje met 33 lades gevuld met geprinte parts, niet alleen tegeltjes..........

Ik ben wel bang dat als ik de nog te sorteren Lego sorteer en erbij ga doen de laatjes zullen overstromen. :what:
 
 
 
 
Daarom probeer ik met dezelfde soort sorteerkasten te werken. Dan kan ik eventueel gewoon laatjes verplaatsen.
Zo heb ik een aantal typen Raaco sorteerkastjes (die soms bij de verschillende bouwmarkten voordelig te verkrijgen zijn via xx% korting op 1 artikwl naar keuze) en een paar van HBM machines. Die laatste heeft nu een type in de Black Friday aanbieding (https://www.hbm-machines.com/nl/).
 
 
 
Gebruikersavatar
VlieBricker
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: za jan 16, 2021 12:55 pm
Locatie: Vlieland

sanderkoenen schreef: ma nov 21, 2022 9:57 pm Ik heb net meegeholpen bij de lokale winkel om de etalage in te richten.
 

 
Cool, Sanderkoenen, letterlijk en figuurlijk.....😂. Dat ziet er fraai uit.
Ik zie 'n 🚂🚋 rijden.....😃👍. Wordt het trammetje van dit jaar ook gemotoriseerd.....🤔?
Heb je nog wat detail foto's, zou wel erg leuk zijn.
 
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 438
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Het verplaatsen of verwisselen is geen probleem, ik heb zes van diezelfde kastjes. Het is vooral dat me tegenvalt hoeveel er in 1 laatje past, of andersom: hoe belachelijk veel ik soms heb van 1 type element.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Ja inderdaad, van bijvoorbeeld cheese slopes passen er maar iets van 500 in zo'n klein laatje dus als je daaroverheen gaat heb je alweer overflow.

Ben wel blij dat die Lidl kastjes dat onderste laatje hebben wat 4x zo groot is zodat je de overflow van de bakjes erboven daarin kan plempen als je dat nodig vind. Onderdelen op meerdere locaties wordt bij mij altijd zo'n zoekspelletje  :lookaround:


Ik ga eens even lekker lunchen met een gebakken eitje en dan eindelijk mijn weekendplannen voortzetten (BOUWEN!) want dat is gister een beetje in de soep gelopen. :notimpressed:
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Een zoekspelletje hoeft niet. Ik heb op de bodem van het laatje een sticker geplakt waar de overflow zich bevindt.
Gebruikersavatar
Boindil_Lego
Premium
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:48 am
Locatie: Een, Drenthe
Contacteer:

Dat is een slimme Raven.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Ik heb mijn momenten.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik ben nu losse onderdelen aan het opruimen.
Sommige onderdelen zijn sneller weggewerkt dan de andere.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Aan mijn kasteeltje gebouwd, maar ik moet er nu even mee stoppen want de vloer moet er hier uit. Kan ik ondertussen wat onderdelen bestellen want sommige dingen gaan wel erg hard/heb ik gewoon te weinig van.
Buitenkant
Buitenkant
image.jpg (1.69 MiB) 1660 keer bekeken
 
Binnenkant
Binnenkant
image.jpg (1.71 MiB) 1660 keer bekeken
 
Alles kan los van elkaar en de toren is ook modulair. Zou zelfs de onderste en middelste verdieping kunnen wisselen, al moet ik de loopplanken naast de poort dan wel anders doen.

Detailniveau is wat lager dan ik zou willen, maar om groot te gaan en voor 1 januari klaar te zijn met meerdere categorieën moet ik wat inleveren hier en daar.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Don't really like rushed mocs but understand you're reason. Maybe you should 'detail' it afterwards. Looking nice already!
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Ik vind die gaten in de toren in de vorm van een paddenstoel leuk.
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Afbeelding
Green? by Ervvin, on Flickr

Ik ben een aan het stunten met minder groen en meer andere kleuren voor mijn treinlandschap. En direct een goeie manier om mijn lugbulk bestelling in te zetten.
Gebruikersavatar
Chef_NL
Premium
Berichten: 311
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:28 am
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Raven schreef: zo nov 27, 2022 12:02 pm Een zoekspelletje hoeft niet. Ik heb op de bodem van het laatje een sticker geplakt waar de overflow zich bevindt.

 
Ik doe iets soortgelijks, ik gebruik 2x2 bricks in Geel, blauw, wit, en rood die ik bij de parts in de laatjes gooi. Die kleuren heb ik dan weer op de doos geschreven waar de overflow inzit. 

@ Erwin, dat is weer een mooi stukje natuur/spoor  :duim:
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Bishons schreef: wo nov 30, 2022 12:21 am Don't really like rushed mocs but understand you're reason. Maybe you should 'detail' it afterwards. Looking nice already!

 
Thanks, en nee ik ook niet dus haasten is het laatste wat ik doe. Wel wat minder plates en freubels en wat meer werken met gewone bricks waardoor het wat minder barok wordt en meer  Ik ga naderhand nog wel een 'check-up' doen op de details dus inconsistenties wegwerken en interieurs toevoegen. Maar over het algemeen wil ik tussendoor gewoon bijsturen zodat ik niet 3-4 keer een groot kasteel hoef te bouwen voor een enkel resultaat.

Helaas crasht mijn PC/videokaart telkens als ik in Studio werk :notimpressed:
Dus is het toch telkens even testen en doorgaan IRL.
Human schreef: wo nov 30, 2022 10:02 am Ik vind die gaten in de toren in de vorm van een paddenstoel leuk.

 
Dankjwel, dat vond ik ook. Wat ik minder leuk uit vind pakken is die muur van ingots(en het effect daarvan op de binnenkant), dus daar gaat ook iets anders voor in de plaats komen. Meer in de stijl van de toren. Jammer, want brackets en ingots heb ik nou net zat.
Gebruikersavatar
Barthezz_Brick
Premium
Berichten: 396
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:19 am
Contacteer:

@Ravelino,

Persoonlijk zou ik dan het drukke stuk bij je vestingsmuur niet gebruiken (vind het niet zo mooi en mijn aandacht gaat er direct heen. Terwijl als je het niet gebruikt je ingots rondom je deuren juist opvallen) en de basis doorzetten. Wellicht net iets meer detail dan 1 a 2 dark tan bricks. De details verder vooral gebruiken om de dark tan stukken minder als blokken te laten overkomen. Als je snapt wat ik bedoel.

Dan oogt het meer als een geheel en wellicht wat rustiger. Persoonlijk is dat niet verkeerd :)

Verder ben ik wel benieuwd naar het eind resultaat.
 
 
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Barthezz_Brick schreef: wo nov 30, 2022 3:59 pm  …
 


 
Ik had je tips pas gelezen nadat ik al had veranderd maar volgens mij zitten we op één lijn :P Desalniettemin bedankt en ze worden zeker meegenomen.

Dit is hoe ik ‘m nu heb:
image.jpg
image.jpg (1.6 MiB) 1590 keer bekeken
 Moet nog wel iets aan verbeterd worden maar ik ga nu eerst even meters maken voor ik verder priegel.
Zowel om met mijn tijd uit te komen alsook om een beeld te hebben van wat ik nog nodig ga hebben zodat ik alvast wat kan bestellen.
 
Gebruikersavatar
ID5
Premium
Berichten: 790
Lid geworden op: di mar 23, 2021 6:06 pm
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ziet er al goed uit. Ondanks dat ik de muur met ingots wel erg leuk vind, ziet het laatste resultaat er als geheel wel beter uit.

De toren zou mischien hier en daar nog wel een beetje dark tan kunnen gebruiken denk ik.
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

UrbanErwin schreef: wo nov 30, 2022 10:44 am Afbeelding
Green? by Ervvin, on Flickr

Ik ben een aan het stunten met minder groen en meer andere kleuren voor mijn treinlandschap. En direct een goeie manier om mijn lugbulk bestelling in te zetten.

 
Dat ziet er erg goed uit! :duim:
 
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

@UrbanErwin, That's looking nice! The trees and other vegetation is beautiful! Is that grafitit a sticker?
Gebruikersavatar
UrbanErwin
Premium
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:23 am
Contacteer:

Dankjullie wel!

@bishons, de graffiti tag is brick built en gebaseerd op die van een echte artiest.
Gesloten