technik app

Plaats reactie
sjaak
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 22, 2022 6:23 pm

Omdat LGEO  door de jaren niet erg consistent is wat systemen en model  betreft , zoals bv de trein 4,5 volt later 12 volt dan weer 9 volt en nu via de app, voorgaande onderdelen waren vaak door elkaar bruikbaar ,maar hoelang houd de app het vol ? de stuur app  motor onderdelen en de sets waar in de toegepast worden  zijn dan waardeloos welke nu de hoofdprijs zijn ?

Voor mij , ben ik voorzichtig in het kopen van alle app gestuurde LEGO sets maar wat vinden anderen ervan ?
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Op zich vind ik dat je wel een punt hebt. Maar: ook electronische parts die zonder app werken slijten en kunnen kapot. Als ze dan al jarenlang niet meer gemaakt worden, wordt vervanging een dure grap. Als je geluk hebt duurt dat langer dan de levenscyclus van een app. Maar als je pech hebt....

En ook op app-gebied zijn er partijen buiten Lego die Lego-compatible apps maken. Ik heb afgelopen jaar een technic vrachtwagen en heftruck gebouwd met PoweredUp motoren en hub, de opvolger van PowerFunctions. Om het te besturen gebruik ik een app die niet van Lego is (namelijk BrickController2) en een voor de Nintendo geschikte game-controller, ook geen Lego. Mijn ervaringen hiermee zijn positief. Ik verwacht dat deze app langer onderhouden gaat worden en beschikbaar blijft dan die van Lego zelf.
Gebruikersavatar
Peet
Premium
Berichten: 80
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:17 am
Contacteer:

Het is gewoon bluetooth en de drivers zijn volgens mij vrij beschikbaar gezien het aantal apps en controllers nu al. Dus zelfs als de Lego app er mee stopt zullen er genoeg alternatieven beschikbaar blijven. Dus het wordt misschien wat omslachtiger maar "waardeloos" zal het nooit worden.
sjaak
Berichten: 2
Lid geworden op: di nov 22, 2022 6:23 pm

Bedankt voor de antwoorden ,ik vraag dit omdat de power hub nu al in de uitverkoop staat en de hoekmotoren al gaan verdwijnen ,denk dat er voor mij geen reden is om aan te nemen dat dit systeem een lang leven beschoren is .
Helaas ben ik met kennis van besturingen en controllers enz zeeeeeer beperkt , (ik denk met mij vele )laat staan dat ik een ander systeem zou kunnen gebruiken ,Ik weet is mijn eigen fout maar helaas.
Omdat ik veel grote modellen zelf bouw en dus vrij ben in de keuze van besturing is de keuze voor power function motortjes niet zoeen bezwaar maar de nieuwe besturing zou weer een goede uitbreiding zijn geweest.
Daarom blijf ik maar de oudere power function motoren gebruiken en zal niet overstappen op de nieuwe systemen ,wel jammer want er worden mooie sets gemaakt ,alhoewel de nieuwe set zeer prijzig zijn .
Ik vindt het wel jammer dat vele de sets binnen zeer korte tijd niet meet functioneren om dat de app niet meer ondersteund wordt .
Plaats reactie