Evenement verslagen 2022-2023

Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Niet elke evenement is een eigen topic waardig vandaar een algemeen topic  :D

Zo zijn we het afgelopen weekend met 8 man als exposant aanwezig geweest op Heroes Dutch Comic Con in de Jaarbeurs te Utrecht;
WhatsApp Image 2022-03-28 at 7.13.05 AM.jpeg
WhatsApp Image 2022-03-28 at 7.13.05 AM.jpeg (276.12 KiB) 5298 keer bekeken
We staan daar onder de naam BrickBoys (part of Lowlug.nl, zie banner  ;))

Het was een ouderwets gezellig beurs, met ruim 45.000 bezoekers in twee dagen  :duim:

Naast het ten toon stellen van diverse bouwwerken hebben we live de nieuwe AT-AT gebouwd.
Dat zorgt ook voor leuke interactie met het publiek. Meerdere bezoekers zijn regelmatig terug gekomen om te kijken hoe ver we inmiddels waren gevorderd  :)

Verder weer veel gezien van Furries tot Fanboys  :feest:
 
 
 
 
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Hetzelfde weekend waren we met vier man bij Bricks for All in Torhout, België, van de Belgische lug Brickantiers.
Brickantiers is de opvolger van LCC, waar in het verleden wat gedoe is geweest, maar nu was er een heel goede sfeer, het was een heel gezellige beurs. IN een schoolgebouw - enige minpuntje: Het beroerde licht in de grote zaal. Heel ontspannen, goed bezocht maar niet heel druk. Geen dranghekken of zo. Er waren van die robotdingen op het podium, er was een forse verkoophoek, en er waren veel mooie mocs te zien, waaronder de beroemde middeleeuwse communitybuild van de Brickantiers.
De afolavond bestond uit eten in de zaal en daarna een bingospelletje - en Belgische biertjes aan de bar.

Zelf had ik mijn Soropolis-project meegenomen. Dit werd goed ontvangen, er werd door bezoekers flink mee gebouwd. Ik heb hier wat foto's van Soropolis - wellicht dat een van de andere aanwezigen nog met foto's van de rest van het evenement komt?

https://www.flickr.com/photos/eti-eti/a ... 966577869/
 
 
Gebruikersavatar
Barman
Premium
Berichten: 25
Lid geworden op: vr nov 20, 2020 10:54 pm

Hier de foto's van Heroes Dutch Comic Con

Het was weer heerlijk om er weer te staan. Je bent heel snel vergeten dat je 2 jaar niets hebt kunnen doen qua evenementen.
We hadden zeer mooie en ook veel nieuwe MOCs bij ons en dat trok goed de aandacht. Het was lekker druk en soms mega druk.
Veel met mensen gesproken en ook oud bekenden van voorgaande jaren.
De Cosplay Bingo liep ook lekker en veel mensen stonden te genieten van de categorieën die we hadden bedacht. Zelfs ging het publiek ons helpen om een vakje af te kruisen. Ook konden mensen, maar voornamelijk kinderen gratis een minifig bouwen, stond er snoep en werd er een mooi partijtje D&D gespeeld door Dungeon Master @Elderon.

Het was een zeer mooi en vermoeiend (voornamelijk voor de voetjes) evenement. Ook hebben we veel gelachen. Zet een drietal Brabo's bij elkaar en de rest heeft last van de kaakspieren van het lachen  :lol:
 
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Eti heeft het nodige al gezegd.
In Torhout hebben we ons aardig vermaakt.
Leuke bouwwerken waren aanwezig.
Verlichting was een beetje minder.
Mijn afstandsbediening deed het ook niet, dus mochten foto's een beetje wazig zijn, dan weet je hoe het komt.

https://flic.kr/s/aHBqjzHDfh
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

På Kloss Hold - Trondheim 2022

Mijn derde evenement dit jaar. Het lijkt bijna alsof er geen tussenjaren zijn geweest. Na een kleine rondreis door het land kwamen we op donderdagavond aan in Trondheim. Een zoektocht naar de parkeerplaats was nog een behoorlijke opgave. Na het inchecken in het hotel, gingen we op pad naar het huis van een van de organisatoren. Toen we aankwamen was de barbecue al in volle gang en waren een paar spelletjes opgezet (met Lego uiteraard). Verschillende mensen gesproken en toegekeken naar een bootrace in het buitenbad. Vervolgens gingen we met zijn allen naar een brouwerij/café toe. Hier zijn een paar voorwerpen geveild als een voorproefje van de veiling op de AFOL avond. Vervolgens hebben we veel mensen gesproken en een paar drankjes genomen.

Vrijdag was de opbouwdag. Halverwege de ochtend kwamen we aan op de locatie. Het waren twee gymzalen met daaronder kleedruimtes en douches. In een gymzaal was nog een repetitie bezig van een musical, dus daar ging het opbouwen in de middag van start. We konden alle bouwwerken even repareren van de vlucht. Tussen het opbouwen door konden we presentaties bijwonen. De eerste presentatie werd gegeven door de eigenaar van FX Tracks en ging over MILS. Blijkbaar was hij de man achter het systeem. De eerste dia’s was voor mij oud nieuws, maar de dia’s daarna gingen over verhogingen in MILS en hoe deze op elkaar aansluiten. Er was ook een systeem bedacht om verhogingen van wegen op elkaar aan te sluiten.

De volgende presentatie ging over illegale bouwtechnieken en deze werd gegeven door een Lego Designer: Markus. Dit was interessant om te volgen en was interessant om te zien dat de ene techniek de onderdelen meer stress oplevert dan de andere techniek. De presentatie daarna ging over FX Tracks en de toekomstplannen van het bedrijf. Soms was het iets te technisch, maar zeker leuk om te zien waar er rekening mee is gehouden met ontwerp van railstukken en bedrading.
In de avond zijn we gaan uiteten en hebben we rondgelopen in Trondheim.

De volgende dag zijn we eerst begonnen door verder in Trondheim te lopen. Ecclesiastes en ik hebben de kathedraal bezocht. Dit was indrukwekkend om te zien. De kathedraal is sober in aankleding, maar rijk aan details in steenwerk. Daarna zijn we naar het evenement gegaan en bezoekers waren net binnen. Verschillende bouwwerken waren te zien. Een paar Noren hadden een landschap mee dat gebaseerd was op een kinderserie. RebelLUG stond met 7 a 8 leden met verschillende Star Wars en middeleeuwse bouwwerken. Een aantal Nederlanders stonden met een paar Denen en Noren met een GBC-baan met onder andere NDL-GBC. In dezelfde hal stonden een paar mensen met verschillende sets om de hele geschiedenis van Lego te laten zien. Hier stonden een aantal artikelen tussen, die ik nog niet kende. Ik stond met Barman in de hoek met kleine modellen. Naast ons stond Markus met zijn stuk en daarnaast een dame met een Aziatisch badhuis. Frank en Ecclesiastes stonden in de andere hal met Space voertuigen en een middeleeuws gebouw. In die hal stonden ook de ijssculpturen en de Minecraft sculpturen van Tomas uit Tsjechië. Er was nog een grote treinbaan met veel mooie modellen en gebouwen, maar er was gebrek aan goede aansluitingen. Een vrouw stond met een kleine burcht met allemaal verschillende aangeklede ruimtes. Dit was erg leuk om te zien. De lunch was in de AFOL lounge. Dezelfde ruimte waar vrijdag presentaties werden gegeven.

Na het evenement werden een paar mensen geïnterviewd door Are. De eerste interview was met iemand die veel oude Lego verzamelde (kunststof en hout). De tweede interview was met de oprichter van Bricknerd. Na de interviews moesten we verzamelen bij het hotel. Vanaf het hotel gingen we lopen door Trondheim naar een restaurant. Onderweg werd een paar keer gestopt voor een uitleg over de buurt of over een locatie. In het restaurant kregen we drie gangen. Kruidige currysoep vooraf, biefstuk met aardappels en wortels als hoofdgerecht en chocoladecake met ijs als nagerecht. Na het eten begon de veiling. Verschillende sets zorgde voor genoeg interesse. De Red Baron, Planetary Prowler, Passenger Wagon (My Own Train), Kristiansens House, Lego House setjes, Ideas sets en FX Tracks om een aantal te benoemen werden voor aardige prijzen gekocht. Er werden ook 4 witte Boba Fetts geveild, waarvan een met een pak stroopwafels die Frank had gegeven. Na twaalven gingen we het hotel uit en had ik nog iets te eten gehaald. In het hotel hebben we even gezeten om iets te drinken.

De volgende dag ging snel voorbij. Na het evenement begonnen we met afbreken/afbouwen en er werd een moment gepakt voor een groepsfoto en uitreiking van prijzen. Ieder bouwwerk kon je opgeven voor interne wedstrijd. Jouw bouwwerk werd in een categorie geplaatst. In de middag kon je online kiezen voor verschillende bouwwerken in 6 categorieën. Frank won een prijs bij de Mandatory Build en Ecclesiastes won een prijs in de Middelgrote categorie. NDL-GBC had de hoofdprijs bij de GBC en bij de Bootrace. Daarna kwam er nog een kleine bedankronde voor mensen die hadden ingezet voor het evenement. Are en Harald gaven aan dat zij stoppen met het evenement. Een team van vijf personen gaat dit oppakken. Na het afbreken zijn we in de AFOL lounge gaan zitten. Veel gesproken met de eigenaar van FX Tracks en we hebben gewacht op de Pizza. Na het eten hebben we afscheid genomen van een aantal en gingen we in het hotel zitten. Daar hebben we nog zitten ouwehoeren en een drankje gedaan. Toen Are terugkwam, zijn we op zijn kamer gaan zitten en hebben we een fles whisky leeggemaakt (deze was nog halfvol). De volgende dag gingen we terug naar Oslo en hebben we op een paar plaatsen gestopt. In de avond kwamen we weer aan op Schiphol.
Gebruikersavatar
Moos
Premium
Berichten: 48
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 7:25 pm
Contacteer:

Mooi uitgebreid verslag Sander! Zijn er nog ergens foto’s te zien? En ik ben benieuwd of er nog wat achtergrond informatie verkrijgbaar is over FX tracks.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dank je wel. Volgens mij heeft Barman foto's gemaakt. Dat laat ik aan hem over. Ik heb wel begrepen dat het mogelijk is om de presentaties in handen te krijgen, maar weet niet hoe dat in praktijk gaat.
Gebruikersavatar
Barman
Premium
Berichten: 25
Lid geworden op: vr nov 20, 2020 10:54 pm

Hier de foto's van het evenement.
Bedankt voor het verslag Sanderkoenen. Prima verwoordt en geeft een goed beeld van het evenement  :))
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Afgelopen weekend was Bricks am Meer in Bad Zwischenahn. Dit was de derde keer dat we met een groepje op het evenement stonden. Donderdagavond kwamen de meeste mensen (mociain, Eti, Mahjqa, Human, Thomassio en ik) aan in Rostrup (plaatsje aan Bad Zwischenahn. In die avond hebben we iets gegeten in Rostrup en hebben we in het huisje wat gedronken en geouwehoerd.

De volgende dag zijn we aan het eind van de ochtend richting de evenementlocatie gereden en hebben we daar rustig opgebouwd. Sparhawk was de eerste van LOWLUG die we daar tegenkwamen. Die had al zijn deel eerder opgebouwd. Opbouwen ging vrij voorspoedig. Peet en Griffon kwamen in de middag aan en niet veel later kwam LegoMathijs. Human, mociain en ik gingen even tussendoor even winkelen bij de Müller. Toen we terugkwamen, waren SamtheChemist en zijn vriendin al gearriveerd en druk bezig met opbouwen. In de avond zijn we naar een Beiers restaurant gegaan in het centrum. Vervolgens hebben we in het huisje wat gedronken en het verhaal van Thomassio aangehoord.

De volgende dag was het even moeizaam wakker worden, maar we waren op tijd voor het welkomstwoord. Al vrij snel kwamen er mensen binnen en was het lekker druk. Ik ging even kijken bij de verkoop en was al snel aan het grabbelen. Toen besefte ik dat ik een ‘dienst’ had en moest bij de uitgang zitten. Dat hield in dat je mensen die naar binnen wilde op moest wijzen dat dit een uitgang is en mensen die het evenement verlaten moesten de pen inleveren (voor een zoektocht) en kregen een polybag mee naar huis. Een andere ‘dienst’ was bij de ingang zitten en de kassa deed. Brickjohannes was er als bezoeker en kwam even gezellig kletsen. Eti had zijn Soropolis meegenomen, Mahjqa had de vrachtwagens en heftruck meegenomen, LegoMathijs had zijn Komatsu (?) Truck meegenomen, Thomassio zijn middeleeuws hoekhuis, Human zijn futuristische scene en Griffon had zijn vrachtwagens meegenomen. We hadden een grote Space lay-out neergelegd. Deze was gebouwd door mociain, LegoMathijs, Peet, Griffon, Human, SamtheChemist en ik. Het was een mooi moment om even te kijken waar we nog aan konden werken.

In de hal waren veel leuke bouwwerken te zien. Sparhawk had een Piraten lay-out gemaakt samen met iemand van Bricks am Meer. Er stond een Aztekentempel met een UFO daar bovenop. Andere bouwwerken in de halen waren: een groot ijskasteel, een minigolfbaan, een grote treinbaan met stad en pretpark en nog veel meer bouwwerken. In de middag waren genoeg mensen te zien in de grabbelbakken in de gang met verkopers. Het zoeken naar de onderdelen zorgde voor dat de tijd erg snel ging. Om zeven uur gingen we naar de kantine voor het avondeten. We kregen eerst een aantal Mario Polybags om de tijd te doden voor het eten. Het eten was echt fantastisch. Verschillende salades, rauwkost, aardappelgerechten, groenten en vlees konden we uit kiezen. Vervolgens kon je nog een toetje pakken. Na het eten moesten we met een Duplo set zelf iets bouwen. Het bouwwerk moest je dan presenteren en uitleggen wat het voor moest stellen. Daarna konden we ons vermaken met een Technic set met Pullback motor.

De volgende dag waren we te laat voor de groepsfoto, maar wel op tijd voor de toespraak. Toen het evenement open ging was het nog even rustig. Dat was een mooi moment om even geld te halen bij de bank (ik zou niet weten waarvoor). Om 11 uur werd het al drukker en het leek drukker dan de zaterdag. De tijd ging echt snel voorbij. In de middag hebben Human en ik nog even buiten gelopen door Bad Zwischenahn totdat het ging regenen. Om 5 uur konden we beginnen met opruimen. Door de organisatie werd medegedeeld dat er in totaal 3.400 bezoekers waren dat weekend. Dat is aardig wat voor een klein evenement en het was ook iets kleiner dan in 2019. Om kwart voor 10 waren Human en ik in Hoorn aangekomen. Het was een geslaagd weekend. Als het kan volgend jaar weer.

Foto’s komen nog en de foto van de buit komt ook nog.  :P
 
 
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Leuk verslag. Het was een geslaagd en gezellig weekend. Tijd vloog
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Leuk verslag, het was inderdaad een gezellig weekend, zeer geslaagd.
Gebruikersavatar
Mociain
Premium
Berichten: 187
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:28 pm
Contacteer:

Het was een heel geslaagd weekend, zoals sanderkoenen geschreven heeft.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Toffe stukjes, je krijgt (ook als niet fervent evenementbezoeker hoewel daar hoop ik verandering in komt) echt zin in dit soort uitjes als je dit zo leest!
Gebruikersavatar
LegoMathijs
Premium
Berichten: 273
Lid geworden op: vr nov 27, 2020 10:15 pm
Contacteer:

Het was een zeer geslaagd en gezellig weekend! :duim:
Voor mij de eerste keer Bricks am Meer. Beviel heel goed!

Ondanks dat ik (buiten een aantal losse woorden) geen Duits spreek, leuke gesprekken gehad en kennis gemaakt met een paar Duitse exposanten.
 
 
 
Gebruikersavatar
Peet
Premium
Berichten: 80
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 10:17 am
Contacteer:

Was inderdaad weer ouderwets gezellig en leuk om iedereen weer te zien (heb een paar meetings gemist)
Ik heb echt weer zin in de volgende evenementen dit jaar.
Gebruikersavatar
Bishons
Berichten: 1049
Lid geworden op: vr jan 28, 2022 9:20 pm
Locatie: Australia (same residence as MinoBoys)
Contacteer:

Sounds fun!
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bij dezen de foto's van Bricks am Meer 2022.
https://www.flickr.com/photos/137652851@N07/?
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Leuk  :duim:

Daar stonden een boel mooie bouwwerken!

Mooi ook dat er nog een plekje voor Ralf was.
Gebruikersavatar
Raven
Premium
Berichten: 4122
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:25 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Nou inderdaad, het "gedenkplekje" maar vooral ere plekje voor Ralf maakt zelfs op de foto indruk. En dat met een deel van zijn kenmerkende kasteel aan zijn zijde.
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Mooie mocs daar!
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Inmiddels ben ook ik weer teruggekeerd uit Denemarken, en Skærbæk in het bijzonder  :D
Ik was daar voor het laatst in 2014 dus er is een boel gebeurd sinds die tijd...

Allereerst kan ik wel stellen dat ik mij bijzonder heb vermaakt, dus het was de reis meer dan waard. Mede dankzij mijn gezellige medereizigers natuurlijk!

Wij kwamen woensdag aan en dat voelde heel vertrouwd, zelfde soort huisje, supermarkt om de hoek. Ook waren wij in de buurt van de andere Lowlug huisjes gesitueerd dus dat zorgde al snel voor wat aanloop en gezelligheid.

Donderdag was Lego House dag, voor mij de eerste keer. Ik was zeer onder de indruk van alles wat daar te zien en te doen is  :klappen:
Met WftH vrijwel alle activiteiten gedaan, die zelfs voor volwassenen dus al voor een aantal uur vermaak zorgen.
Onze stopmotion film werd oscar-waardig bevonden trouwens  :miss:

Ook wij hebben de rij voor de Lego Store in het Lego House getrotseerd voor de Lego House sets en het inmiddels beruchte eendje...
De rij voor de winkel en de rij in de winkel hebben samen ongeveer 2 uur gekost  :banghead:
Gelukkig stonden we naast een aantal Amerikanen die altijd genoeg te vertellen hebben  ;)
Eind van de dag met een groepje bij de enige echte Billund Pizza Steakhouse gegeten alvorens we de 1 uur en 15 minuten terug naar Skærbæk zijn gereden. Billund en Skærbæk liggen niet om de hoek van elkaar...

Vrijdag is opbouwdag, wat voor ons huisje niet zo heel veel meer betekende dan; doos open Moc neerzetten, klaar  :omg:
Even rond gewandeld, opbouw bekeken, oude bekenden gesproken en toen zijn wij voor een paar uurtjes naar Rømø vertrokken. Dit is een eiland voor de kust van Denemarken vlakbij Skærbæk, binnen 20 minuten stonden we op het strand  :D
Wandelingetje gemaakt, de kite vlieger even opgelaten en curry wurst gegeten en weer terug om de laatste bewoners van ons huisje te ontvangen.

Zaterdag was dag 1 van de openstelling voor publiek en de eerste workshops en presentaties.
Tijdens de openingsspeech werd bekend gemaakt dat er ruim 1100 deelnemende Afols waren, dat is erg veel en persoonlijk vond ik dat te veel.
De organisatie lijkt nog verdere groei te verwachten omdat er dit jaar alleen voor Aziatische deelnemers nog reisbeperkingen in eigen land golden en zij dus niet konden komen.

De drukte was al merkbaar bij het ruil uurtje, daar stond gewoon een rij van 20 man... Dat heb ik dus maar overgeslagen...

Presentatie over The Office set met de designers bijgewoond. Erg interessant, de designers van Ideas sets komen vaak uit diverse thema's. Zo zijn de twee designers van deze set afkomstig uit het Friends team en (ik meen) Ninjago, overigens bleken zij ook getrouwd te zijn. Veel overleg wbt deze set vond dus plaats tijdens het avondeten vertelde zij  :lol: Beide zijn ook groot fan van The Office dus hebben ook zeer hun best gedaan de set te mogen ontwerpen.

De andere presentatie was een Q&A met Jamie Berard en Jordan Paxton. Jamie is Design Lead (of zoiets) en Jordan zit bij Afol Engagement.
Een groot deel van de vragen ging over de bescherming van het Minifig, en dat we die dus niet mogen bedrukken.
Ik vind dat een duidelijk verhaal, zodra Lego dat openlijk toestaat komt de Trademark in het gevaar en komt de deur open te staan voor kloonmerken... Maar er waren nogal wat gepassioneerde "Afols" die blijkbaar niet creatief genoeg zijn om met de Lego bedrukking een SigFig te maken en dit dus allemaal wel erg vervelend vonden (enig commercieel belang sluit ik ook niet uit...). Jordan deed zijn best deze vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Jamie beantwoorde dan weer de vragen die meer sets gerelateerd waren. Met name de uitgebreide reeks aan 18+/Icon sets werd besproken. Wat ik interessant vond is dat hij wel aangaf dat wanneer een set uit die reeks goed presenteert het de kans heeft op meer varianten van die set of zelfs een eigen thema. Dat biedt hoop voor mijn recente favoriete set van Horizon, de Tallneck.

Gedurende de dag niet veel van de bezoekers gezien eigenlijk, tussen de presentaties door nog even met elkaar geluncht.

De zaterdagavond word regulier afgesloten met een Afol diner, maar inmiddels is dat een BBQ met lopen buffet in een hele grote tent. Erg massaal met iets van ruim 600 deelnemers. Ik, en volgens mij bijna alle andere Lowluggers, hebben daar dan ook niet aan deelgenomen en hebben in diverse samenstellingen zelf geBBQed of anderzijds gedineerd. Uiteraard ook erg gezellig met een drankje en een boel geklets.

Zondag was alweer de laatste dag van de openstelling, en konden we een beetje uitslapen  :P
Ik heb in de ochtend deelgenomen aan de New Elementary workshop, daar kregen we een korte presentatie van Jonas Kramm over creatief onderdeel gebruik. Hij bleek in een soort monster twee leeuwinnen verwerkt te hebben als armen, en dat zag je pas als hij het ding omdraaide, erg slim gedaan  :lol:. Verder mochten wij met een aantal wat nieuwere onderdelen experimenteren en bouwen, al met al een leuk ochtendje.

Ik ben nog even aanwezig geweest bij de presentatie over Paredes de Coura, waar ook jaarlijks een Network Event plaatsvindt. Ik ben daar 2 keer geweest en kan het erg aanraden, meer nog dan Skærbæk omdat het veel intiemer is met maar een derde van het aantal deelnemers.

Gedurende de dag nog wat gekletst en gedaan tot vlak voor het einde nog Brick Talks te hebben bijgewoond. Daar interviewde Kim Ellekjær Thomsen (voormalig werkzaam bij Lego) een aantal Afols over hun verhaal in de hobby. Onder andere Alice Finch (van de grote Hogwarts en Rivendell) was een van de geïnterviewden. Leuk om aan te horen allemaal, maar niet heel bijzonder.

Na de laatste presentatie was het tijd om op te ruimen, wat in ons geval ook weer zo gepiept was natuurlijk.
Die avond gezellig met een grote groep bij de lokale snackbar gegeten  :D.

Maandag is de befaamde P-Shop dag, of te wel winkelen in de personeelswinkel van Lego. Tevens zijn er nog wat andere activiteiten zoals een bezoek aan het Idea House, de fabriek en achter de schermen bij Legoland.

Zelf heb ik de P-Shop bezocht, wat zich in het nieuwe hoofdkwartier bevindt dat is echt een prachtig gebouw geworden. Verdere details van de P-Shop laat ik aan jullie fantasie over  :P

In de middag nog de tour achter de schermen van Legoland gedaan, om specifiek te zijn gaat het om de model shop. Alle modellen in Legoland word door een team onderhouden en deels ook zelf gebouwd. Het was erg interessant om te zien hoe dat proces verloopt en hoe ze met hun eigen voorraad omgaan, het was een rommelige Lego kamer XXL zeg maar  :lol:
En ik heb in heel mijn leven nog nooit zo veel Duplo gezien als die middag, waar dat voor nodig was ontdekken we later dit jaar.

Na deze activiteit zijn wij tevreden huiswaarts gegaan  :)
 
Mijn eindoordeel;
Het evenement in Skærbæk is echt te druk met 1100+ deelnemers, hierdoor blijft men in kliekjes bij elkaar en vind er eigenlijk helemaal geen "networking" plaats, terwijl het daar eigenlijk voor bedoeld is...
Leuk om weer een keer meegemaakt te hebben, zeker de losse activiteiten maken een boel goed.
Met de Lowluggers onderling was het heel gezellig, maar dat kan in Nederland ook.
Als het nog verder moet groeien, wat de organisatie wel verwacht, zal ik er niet snel naar terug gaan.
 
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Het evenement is inderdaad zo groot geworden dat we niet meer 's avonds laat met z'n allen naar hetzelfde feestje gaan (hoewel ze dat kennelijk in huisje 5 wel geprobeerd hebben, tot groot verdriet van de mensen in huisje 6... maar ik was toen op de 'koffie' bij een paar Duitsers in huisje 97 om met een Amerikaanse bij te praten.
Dus eh, netwerken? Ik denk dat ik vooral heel veel mensen gesproken heb die ik al kende van vorige evenementen of vorige edities, maar er was gelegenheid genoeg om het zowel met het eigen groepje gezellig te maken als ook met allerlei andere deelnemers.
Ik vind evengoed 1101 wel erg veel, maar toch blijft het vooral erg gezellig.

De drukte werd mij vooral te veel bij allerlei gelegenheden waar iets te graaien viel. De winkel in de hal, daar stond een rij van hier tot Tokyo. Geen idee wat er te halen viel, ik hoef geen uur in de rij. Idem dito bij het ruiluurtje - daar ben ik een uurtje later nog eens gaan kijken en toen heb ik leuk nog wat dingetjes kunnen ruilen. Dat speciale figuurtje van Lluis was op, maar daar ging ik ook niet speciaal voor.
En in het Lego House was het waanzin om die shop in te komen. Lang in de rij om binnen te komen en nog langer om te betalen. En dat allemaal omdat je bij een stom minifigje van 11 euro een nog stommer 3d geprint eendje cadeau kreeg. Dat eendje ging een dag later al voor honderden euro's op Bricklink en Ebay, terwijl ik het een onding vind, maar goed.

Maar al met al heb ik het gezellig gehad met een clubje lowluggers en met verschillende andere mensen die ik weer trof. Denen, Duitsers, Amerikanen, wat niet. Ook nog wel een paar nieuwe mensen leren kennen. Zolang er niks te halen valt is de sfeer ook heel ontspannen, vind ik. Maar het is natuurlijk wel wat anders dan een evenement met 50 deelnemers, en hoe dit op mij zou overkomen als ik voor het eerst eens kwam kijken, dat weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

De verslagen van large en eti kan ik onderschrijven. Zondag volgde ik een workshop/lezing door Milan Reindl over 45 years Technic. Hij is o.a. eindverantwoordelijk voor de Defender. Hij gaf een chronologisch overzicht, beetje een beperkte variant van wat Barry wel eens voor ons heeft gedaan bij Lowlug TV. Het ontwerp van een Technic voertuig begint altijd bij de wielen.

Wat betreft het aantal geregistreerde bezoekers van 1100.... dat is voor mij wel de max eigenlijk. Het was op sommige plekken wel erg druk naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Leuke verslagen, maar als ik het zo lees is de leukste periode van SB wel achter de rug? (wil er nog wel een keer heen, nog nooit geweest)

Misschien een idee om te opperen het in tweeën te splitsen of twee maal per jaar te doen als ze verwachten dat er nog zoveel groei in zit?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik denk niet dat de organisatie zit te wachten om twee keer per jaar een groot evenement op te zetten.
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Even voor de zekerheid. Zijn er nu 1100 exposanten of is dat inclusief bezoekers?
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

1101 deelnemers aan het evenement.
Hoeveel daarvan een MOC hadden meegenomen is niet bekend.
Aantal bezoekers is ook niet bekend.
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Er waren tussen de 3000 en 4000 betalende bezoekers.
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Ook ik ben als exposant naar de 2022 editie van het Fanweekend in Skaerbaek geweest en net als Large was de 2014 editie de laatste keer voor mij geweest.

Ik sluit mij aan bij het gezegde dat 1101 deelnemers aan het evenement aan de hoge kant is waardoor zich inderdaad groepjes vormden en het soms lastig was om je er tussen te voegen. Desondanks wel vele contacten gelegd en mij zeer goed vermaakt.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Large, jij was toch in 2015 ook nog geweest? Of lopen de jaren weer door elkaar bij mij?
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

eti schreef: do okt 06, 2022 9:55 pm Large, jij was toch in 2015 ook nog geweest? Of lopen de jaren weer door elkaar bij mij?

 
Haha, nee volgens mijn Eventbricks was ik er in 2013 en 2014  :D
 
Gebruikersavatar
Large
Premium
Berichten: 761
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:05 pm
Locatie: Berkel

Mocht je de bouwwerken op Skaerbaek 2022 nog willen bewonderen zijn er 2 moc tours gedaan  :duim:




 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Ik moet deel 2 nog kijken.  :)
 
 
Gebruikersavatar
vertmaori
Premium
Berichten: 357
Lid geworden op: zo nov 15, 2020 9:59 am
Locatie: Heveadorp
Contacteer:

Gisteren (zaterdag 12 november) zijn Sam the Chemist en ik als bezoeker naar Bricks and More geweest in Geel (België). We reden om 12 uur bij mij thuis weg. 1 km voordat we de grens naar België overstaken hielden we pauze om een broodje te kopen en om de auto van StC even aan de snellader te hangen. Strak om 14 uur reden we de parkeerplaats in Geel op. Perfecte timing omdat de deuren om 14 uur open gingen. Omdat we kaartjes in de voorverkoop hadden gekocht, duurde het maar 5 minuten om binnen te komen.

Gelijk bij binnenkomst troffen we Jaap. Daarna maar eens rondkijken. Er was veel te zien... een groot aantal mocs kennen wel als afol al. Is het niet van de socials, dan wel van andere evenementen. Er stonden nogal wat mocs die Skaerbaekgangers heel bekend voorkwamen (Burj Khalifa, het enorme grote Harry Potter kasteel (WIP van Olibricks?Olivier Bogaert, de schaal 1:1 gitaren etc). Zelfs MOCs van Skaerbaek 2021 en 2019 stonden er.

Er was een zaal volledig in het piratenthema met heel veel schepen. Jammer dat die schepen simpelweg op blauwe baseplates waren gezet en dat het in die zaal nogal donker was. Achteraan in de zaal stond de MOC van onze Sparhawk. Die paste natuurlijk perfect bij dit thema.

Mama's Bricks had een kleurrijke MOC bij zich waar ze 4 piraatjes in had verstopt. Mooiste MOC van dit event? Met afstand die van Barthezz Brick: Venice meets Assassin's Creed.

Een andere, kleinere zaal was gevuld met een GBC, daar was het relatief rustig. Dat viel vooral op omdat het in alle andere ruimtes nogal druk was met bezoekers.

Verder viel me op dat er wel heel erg veel sets stonden uitgestald. Teveel in mijn ogen, voor bezoekers wel leuk, want de reacties in de trant van 'hey, die heb ik ook', waren niet van de lucht.

In de kelder waren 2 ruimtes gevuld met verkoopstands. Om kort te zijn: daar heb ik geen geld uitgegeven. De prijzen waren achterlijk hoog om het netjes te zeggen. Een snelle check leerde me de gemiddelde prijs van BrickLink plus 50 tot 100%.

Omdat er niet zo heel veel nieuws te zien was, besloten we om iets na 16 uur al weer in de auto te stappen. Conclusie: ik had er iets meer van verwacht. Bezoek je eens per jaar een evenement, dan is het een prima beurs. Het was vooral leuk om veel andere afols even kort te spreken.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Afgelopen weekend was er Heroes Dutch Comic Con Winter Edition.
Large, WftH, Frank, Brick Rebel en JourianBax hadden al op vrijdagmiddag opgebouwd.
Ik, Ecclesiastes, Elderon en Barman hadden zaterdagochtend opgebouwd.

Om 9:00 is de zaal open voor VIPs.
Die zijn dan wel op het evenement te vinden, maar niet in de Fan Village.
In de ochtend hebben WftH, Ecclesiastes en ik een bezoekje gebracht aan de Lego Store.
We hebben uiteraard iets gekocht.
Ik had in de middag nog een aantal Comics weten te scoren en nog even naar een interview gekeken van Stephan Amell.
We hadden de Mighty Bowser live gebouwd. Deze was populair bij het publiek.
In de late middag uren werd het rustiger en viel er niet veel te doen.
Ninjacrow kwam nog even langs en even met hem op de foto geweest.
Om 18:00 ging het sluiten en toen kwamen nog veel mensen langs de stand, die uit de andere hallen kwamen.
We hebben na het evenement lekker gegeten bij de Beers & Barrels.

Op zondag waren we weer vroeg bij voor de VIP's die je niet zag.
Het was zondag iets rustiger, maar het publiek zorgde voor genoeg vermaak.
We hebben op de zondag een Avatar set gebouwd, de Optimus Prime en Sanctum Sanctorum.
Dat zorgde voor leuke reacties bij het publiek.
We hadden ook een bingokaart hangen en deze was ook populair bij het publiek.
Barman had ook voor kleine bingokaarten geregeld, zodat mensen die mee konden nemen.
Kwart voor zes gingen we al afbouwen en kwart over zes liepen we gezamelijk bij de stand weg.
We waren verbaasd dat de Main Stage nog volop bezig was met de cosplays.

Het is leuk om te zien hoe mensen zich uitleven met de kostuums.
De reacties van het publiek blijven leuk en je ziet dat er op een andere manier naar bouwwerken wordt gekeken dan op een Lego evenement.
Het evenement duurt te lang.
Van 9:00 tot 18:00 is echt te lang en dat mag wel ingekort worden.
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Afbeelding

Voor meer foto's zie mijn Flickr album.
Foto's zijn een beetje overbelicht, dat zag ik pas zondagavond.  :(
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Dat was Bricktastic 2023.
Barman en ik kwamen op vrijdag aan om ongeveer 6 uur 's middags.
Na even vrolijk babbelen met een van de organisatoren en een paar bekenden, zijn we begonnen met opbouwen.
Elderon was vertraagd door een bommelding op het vliegveld.
WftH kwam later aan in Manchester vanuit Amsterdam.
Elderon en WftH gingen direct door naar het hotel.

Het was een lange en een vermoeiende nacht (voor mij).
De volgende ochtend had ik griepverschijnselen.
Ik heb nog ontbeten en de rest opgebouwd samen met Elderon en WftH.
Daarna ben ik naar het hotel gegaan om verder te slapen (wat niet was gelukt).
Elderon en WftH hadden zich opgegeven voor Bricktastic Masters (Lego Masters op het evenement).
De uitdaging was om van 3 grote sets iets te bouwen in 3 uur tijd (twee keer anderhalf uur).
Ze kwamen uit op een Battle Mech Arena (volgens mij heb ik die niet op de foto gezet).

Barman had zijn schip meegenomen en een paar kleine technische en niet technische modellen.
WftH, Elderon en ik hebben een kleine Castle landschap neergezet met het padensysteem dat stamt uit 2013.

Er waren verschillende bouwwerken te zien en kwaliteit was gemiddeld vrij hoog.
RebelLUG stond er ook met een flinke groep en veel bouwwerken.
Een paar leden van Rogue Bricks waren ook aanwezig.
Verder herkende ik een aantal mensen van vorig editie van Bricktastic en van Skaerbaek.

In de avond begon het eten vrij laat en het duurde ook even voordat iedereen had gegeten.
Daarna was er een kleine veiling gehost door Are en Rod. Dat was echt hilarisch.
Het meest hilarische is dat het object, dat voor het hoogste bedrag wegging, was een fles whisky met Bricktastic als label.

Na betere nachtrust stonden we weer fris en fruitig op het evenement.
De reacties van het publiek en mede exposanten waren positief en we hebben veel mensen gesproken bij onze stand.
In het begin van de middag zijn we even naar de Lego Store geweest.
We hebben daar enkele kleine dingetjes gekocht.
Daarna zijn we iets gaan eten en teruggegaan naar het evenement.
Om 6 uur konden we gaan afbreken en om half 7 hadden we een groepsfoto (staat waarschijnlijk op Facebook).

Na het opruimen, inladen en spullen dumpen zijn we gaan eten bij TGI Fridays.
Dat was niet helemaal geslaagd (ik spreek even voor mijzelf), maar dat maakte de whisky op de hotelkamer wel weer goed.

Bij dezen een paar foto´s als impressie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Bricks am Meer 2023

We hebben weer een evenement gehad. Dit was de vierde keer dat we met een groepje van LOWLUG op het evenement stonden.
Eti, Peet, Griffon, MOCiain, Alois, Mahjqa, Thomassio, Human en ik stonden met verschillende bouwwerken op het evenement.
Griffon had Classic-Space en Castle bouwwerken meegenomen en een paar vernieuwde vrachtwagens.
Peet had een paar futuristische treinen en vignetten meegenomen. Human stond met een kleurrijk landschap.
Thomassio had een paar panden mee, Alois had zijn grote kerk meegenomen en MOCiain stond met zijn kasteeltje.
Mahjqa vermaakte het publiek met de bestuurbare voertuigen en Eti met zijn doolhof.
Ik had mijn Aquazone bouwwerk en mijn nieuwe JSA bouwwerk meegenomen.

Het leek iets rustiger qua aantal deelnemers. De organisatie liet ook weten dat er wat afvallers waren.
Er waren geen lege plekken. Op sommige plekken waren de MOCs iets ruimer opgesteld.

Sparhawk stond met zijn soldaten lay-out op het evenement. Naast Sparhawk stond iemand met een eigen versie van bepaalde sets en diorama's van films en series. Daarnaast stond iemand met een paar grote vogels die bewogen als je met een lampje op een sensor scheen. Tegenover Sparhawk stond iemand met verschillende scenes van Doctor Who. Verder stond er nog iemand met een paar gebouwen en voertuigen in het Steampunk thema.

Om 10 uur ging de deuren open en al vrij snel stonden de bezoekers al binnen.
Een groot deel van de LOWLUGgers was toen te vinden in de schepbakken van een van de verkopers.
Tijd ging snel voorbij (zeker door het grabbelen naar onderdelen).
Reacties op de bouwwerken waren positief. De bezoekers konden in de bouwwerken zoeken naar een verstopte "Bazwie" (logo van de LUG). Om 18:00 sloten de deuren en konden we even een uurtje ouwehoeren.

Om 19:00 konden we gaan eten in het restaurant.
Van tevoren had iedereen al een keuze doorgegeven. Ieder had bij aankomst een steen gekregen. De kleur gaf aan welk gerecht je had besteld. Dat werkte best goed. Dan heb je geen lange rijen zoals bij een lopend buffet.
Het eten smaakte goed, maar had iets meer mogen zijn.
Thomassio had dit goed gemaakt met de toetjes door het schaaltje goed te vullen met vla.
Na het eten hadden we een rumoerige bingo en Alois, MOCiain en Mahjqa hadden een prijs gewonnen.

In de avond hebben we in het huisje nog even geouwehoerd onder het genot van een drankje.
Ik heb die avond mijn buit heel grof gesorteerd.

De volgende dag waren we weer op tijd uit.
We waren voor het eerst sinds 2018 weer op tijd voor de groepsfoto.
Die zal nu wel op Facebook staan.
De zaal ging weer om 10:00 open en er was al vrij snel aanloop.
Op deze dag heb ik ook even een "dienst" gedraaid.
Even bij de uitgang staan om formulieren en pennen in te nemen.
Ik was voornamelijk bezig om mensen die naar binnen wilden op wijzen dat het alleen een uitgang was.
Tijd ging weer snel voorbij en er werd omgeroepen dat er iets meer dan 3900 bezoekers waren tijdens het weekend.
Afbouwen ging spoedig net als de terugreis.

Het was een geslaagd evenement.
Hopelijk volgend jaar weer.
Foto's zal ik vanavond even uploaden.
 
Gebruikersavatar
sanderkoenen
Kopen!
Berichten: 4105
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:14 am
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil je meer zien?
Kijk even in mijn Flickr album!
Gebruikersavatar
KlaasK
Premium
Berichten: 2339
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 9:56 am
Locatie: Tholen
Contacteer:

Even, zegt ie dan...
Plaats reactie