Het grote Lowlug Friends gebeuren!

Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Ik moest ff wat anders doen, dus de weg aangepast met tegels. Twee verschillende opties getekend in de weghelften.
Het middelste stuk met de witte lijnen ligt niet vast, maar dat is geen probleem lijkt mij.
Afbeelding
 
Gebruikersavatar
aawsum
Premium
Berichten: 2334
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Ik vind het wel bijzonder dat het al 2 pagina's over een weg gaat terwijl dit een friends layout moet worden. Is die weg nou het meest essentiële van alles?
Ik vraag me ook af of een weg in het midden wel zo handig is, hoe kijken bezoekers daar naar dan als alles in het midden van de layout gebeurt.
Waarom niet wat speelser, met ergens een stukje weg, wat water, een park, rails .... en ja ik doe niet mee dus bemoei me er enigszins mee echter het viel me gewoon op.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

De weg is inderdaad niet het belangrijkste maar wel het enige vaste wat de layouts aan elkaar verbind en het heeft even wat overleg nodig om het passend te krijgen en iedereen mee kan blijven doen.
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Stuifzand schreef: ma sep 19, 2022 4:55 pm Meestal is de weg nou juist de verbindende factor. Dus dat zou ik echt heel goed afspreken dat dat overal hetzelfde is.  
 


 
Misschien was dit wel de reden dat we de weg belangrijk vinden? Persoonlijk denk ik dat de weg eerder voor een deling tussen voor en achter de weg zorgt, dan dat daar alles gaat gebeuren. Maar ik begrijp je punt verder heel goed, we moeten zeker niet de weg het belangrijkste van alles gaan maken.

Edit: Wat LegoRK dus zegt.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

Ik zou zelf eerst bedenken wat ik ging maken en dan later hoe ik die weg er in ging maken. Aangezien je nog 10 maanden de tijd hebt.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Als de basis vast ligt kan iedereen aansluiten. Wanneer iedereen al wat gebouwd heeft is dat veel lastiger het nog aan te laten sluiten.
Maar we zijn er bijna uit volgens mij. :)
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

wat is er mis met Brick, Modified 16 x 16 x 2/3 with 1 x 4 and 2 x 4 Indentations? Oke, het wordt niet de mooiste weg en het is geen moc, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden?
 
 
 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

mikebrix schreef: za sep 24, 2022 2:41 pm Oke, het wordt niet de mooiste weg en het is geen moc
 
 
 

 
Daar geef je denk ik zelf het antwoord al  :miss:
 
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Late reactie van mij (even een weekendje Skaerbaek achter de rug) maar ik heb dan, zo vrees ik niet voldoende tegeltjes DBG :lookaround: en verder vind ik de brickbuild weg mooier/realistischer maar "thats my cup of tea".
 
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 261
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

Ik zie dit topic nu voor het eerst. En misschien mag ik nog een idee opgooien voor een friends build.
Op het Trickybricks YT kanaal hebben ze recent een friends opdracht gemaakt. En de basis was gebaseerd op friends set 41704 (mainstreet). Verschillende bouwers maken een woningunit die later worden samengevoeg tot 1 gebouw.
Hier zijn de gegevens voor de losse units te vinden (in Engels)
https://www.trickybricks.com/everything ... apt-build/
Gebruikersavatar
mikebrix
Premium
Berichten: 86
Lid geworden op: di mar 22, 2022 11:24 am
Locatie: Beverwijk

HoodedOne schreef: vr sep 30, 2022 12:25 pm Ik zie dit topic nu voor het eerst. En misschien mag ik nog een idee opgooien voor een friends build.
Op het Trickybricks YT kanaal hebben ze recent een friends opdracht gemaakt. En de basis was gebaseerd op friends set 41704 (mainstreet). Verschillende bouwers maken een woningunit die later worden samengevoeg tot 1 gebouw.
Hier zijn de gegevens voor de losse units te vinden (in Engels)
https://www.trickybricks.com/everything ... apt-build/

 
ik vind het een leuk idee
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Opzich leuk idee.
Maar we willen een hele layout neerzetten, ook met bos en strand. Dus is dat idee voor deze samenwerking niet geschikt denk ik.
Gebruikersavatar
HoodedOne
Premium
Berichten: 261
Lid geworden op: wo jan 13, 2021 2:54 pm

LegoRK schreef: za okt 01, 2022 10:13 pm Opzich leuk idee.
Maar we willen een hele layout neerzetten, ook met bos en strand. Dus is dat idee voor deze samenwerking niet geschikt denk ik.

 
Je kan het ook een deel van een groter geheel maken.
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dan wordt het een project binnen een project. Als iemand dat op wil pakken mag dat, maar ik zie dat niet zitten dat er bij te doen. Deze layout is al een puzzel. Maar je mag best met een groepje een deel van de layout invullen op die manier. (als ik maar weet hoe groot het wordt)

De weg lijkt wat lastig te worden. Maar de simpelste oplossing is volgens mij: beide soorten 'toestaan'. Ze sluiten sowieso bij elkaar aan hoe je ze ook bouwt. Is dit een goede oplossing?
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik denk dat het publiek het niet erg vindt (c.q. het niet eens ziet) als delen van de weg met tiles zijn gedaan en andere delen gesnot. Zelfs een middellijn van verschillende breedtes niet, als je voor de snot-delen 2 plates dik afspreekt en voor de tiles-delen 1 nop. Als de hoogte en breedte (en de plek in de layout, en de kleur) van alle delen die een stuk weg hebben maar op elkaar aansluiten.
 
Gebruikersavatar
Ravelino
Premium
Berichten: 707
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:13 pm
Locatie: Culifornia
Contacteer:

Weet niet of ze dan precies gelijk lopen met elkaar, maar als je het voorbeeld aanneemt van LegoRK is er geen verschil in de dikte van de strepen als je die aanpast naar 2 plates dik ipv 1.
Gebruikersavatar
Stuifzand
Site Admin
Berichten: 2090
Lid geworden op: di nov 03, 2020 10:02 am
Locatie: Meijel
Contacteer:

En als je eens gewoon ruimte overlaat voor een straat en gewoon lekker begint? 
Gebruikersavatar
Aliencat
Premium
Berichten: 597
Lid geworden op: za nov 07, 2020 12:24 pm
Contacteer:

Stuifzand schreef: za okt 08, 2022 12:41 pm En als je eens gewoon ruimte overlaat voor een straat en gewoon lekker begint? 


 
Check :duim:
 
Die weg, daar pas ik later nog wel een mouw aan als we eruit zijn.
Ik zal er nog wat platte modules naast maken die aansluiten op de bu(u)r(en) om het eventueel passend te maken.

 
 
Bijlagen
20221009_132418.jpg
20221009_132418.jpg (1.28 MiB) 2509 keer bekeken
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dat ziet er al gaaf uit! :duim:
Gebruikersavatar
geert_h
Premium
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 9:00 am
Contacteer:

Hoe ver is iedereen met zijn plannen? En wie hebben er al zicht op wat ze willen bouwen?
Gebruikersavatar
Berthil
Premium
Berichten: 869
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 2:33 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Ik moet er helaas uit stappen want ik zie geen mogelijkheid om een straat te integreren met een ballenbaan.
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

ik heb nog geen steen aangelegd aan de manege, ik wil/moet eerst de Space Layout afmaken.
Ik zeg niet dat ik er uit stap maar ook ik heb nog geen idee hoe de weg te integreren aangezien deze dwars door de manege zou gaan lopen en dat is niet echt praktisch :D, kortom loads of work to do.
 
 
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Zoals het er nu naar uitziet heb ik drie baseplates brede bijdrage.
Die weg heb ik in het midden laten lopen, maar die kan vast in overleg met de buurman ergens anders lopen denk ik.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Ben nog niet verder gekomen dan een plezierjacht met waterscooters.
Nu nog eens een beginnetje maken en gaan stoeien met baseplates.
Had in mijn hoofd:
- kade
- strand en water activiteiten
- kijken of ik de "stalen" treinbrug die ik nog ergens heb liggen, kan ombouwen naar een brug voor auto's, zodat de weg over het water kan.

Maar voorlopig doe ik even helemaal niets met stenen.
Mijn jongste zoon heeft voor geschiedenis een onderwerp uitgekozen voor zijn profielwerkstuk, waar in het Nederlands geen boeken over zijn...
Ben nu bezig met het vertalen van hele lappen Duitse tekst, helaas even geen tijd voor Lego.
 
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ik ben ook nog niet begonnen maar het project zit zeker nog in m'n hoofd.
Is het een idee dat we kijken of we op de meeting in Lelystad even met iedereen die er dan is bij elkaar gaan zitten om de layout en ideeen even te bespreken, helpt wellicht om weer even in de goede vibe te komen.
En handig om even met je "buren" te kletsen.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Lijkt me goed idee om daar inderdaad even te overleggen, dan ga ik daarna echt een Friendsbouwwerk maken. Ik kom in principe naar Lelystad, blijf alleen niet helemaal tot het eind
Gebruikersavatar
Griffon
Premium
Berichten: 234
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 12:49 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Het staat hier ook stil met de manege, ik heb overigens ook nog steeds geen idee (wel veel over na zitten te denken) hoe ik de manege binnen de gestelde kaders krijg maar ik heb het nog niet afgeschoten. Wel is het zo dat er ook een Castle layout op poten wordt gezet en dat is voor mij toch wel een must om aan mee te doen.
Het is altijd een goed idee om het te bespreken op de aankomende meeting.
Gebruikersavatar
koffiemoc
Premium
Berichten: 436
Lid geworden op: ma nov 09, 2020 12:54 pm
Contacteer:

Ik ben er niet bij in Lelystad, maar hoor graag achteraf op het forum welke kant het uitgaat.
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Goedemorgen!

Zijn er nog mensen die hun ideeën, plannen, voorstellen etc willen delen van hun eigen deel of over de layout als input voor zondag?
Dan kunnen we die meenemen.

Over de weg: Wellicht is vooraan een optie en dan wegen in het dorp daar haaks op. Dan heeft iedereen 2 of 4 (of meer) baseplates om zich op uit te leven en loopt de weg niet midden door zeg maar.

Ik zit nog steeds met een soort meer in het midden in m'n hoofd waar aan een kand Trijntjes strand komt en aan de andere kant mijn waterpark en erachter dan een boulevard kan lopen. Is dat een idee?

Voor mijn deel. Ik twijfel of ik 3 of 6 baseplates ga doen.... als er 1 zo goed als opgeslokt word door de weg dan wil ik er liever 6... het punt is wellicht tijd... ;-)
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Dat zijn goede ideeën. Een groot meer is denk ik wel heel tof!
Ik heb mijn deel gebouwd met een weg in het midden. Maar daar kan natuurlijk wel een bocht aan naar voren.
Aan de voorkant wil ik nog een park of iets dergelijks maken.
 
Bijlagen
IMG_20230309_090929010_copy_1280x964.jpg
IMG_20230309_090929010_copy_1280x964.jpg (336.23 KiB) 1662 keer bekeken
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ziet er leuk uit!!! Goed bezig!!!
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Kom jij zondag @LegoRK?
Gebruikersavatar
LegoRK
Premium
Berichten: 1657
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 5:58 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Nee, ik ben er zondag niet.
Vandaar dat ik mijn stuk heb gepost. Dan kan dat meegenomen in het overleg dacht ik.
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Laten we in elk geval zondag even met wie er wel is bij elkaar gaan zitten, dan kunnen we afspreken hoe we de boel laten aansluiten allemaal.
Gebruikersavatar
Trijntje
Premium
Berichten: 363
Lid geworden op: wo nov 11, 2020 4:25 pm
Contacteer:

Ik kan er zondag helaas niet bij zijn.
Op dit moment heb ik nog steeds alleen maar een plezierjacht met waterscooters af, dus de rest van het strand/water gebeuren kan in mijn stukje layout nog alle kanten op.
Zou wel fijn zijn om nu zo zachtjes aan de afspraken echt vast te gaan leggen.
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Wat jammer dat je er niet bij kunt zijn!
Ik had graag even live met je gekletst over het water!
Hoe groot heb je in je hoofd dat je water +zand + gras (?) wordt?
Laat de weg in het midden wellicht even los in die gedachte.
Gebruikersavatar
Human
Premium
Berichten: 1620
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 10:23 pm
Contacteer:

Heeft het overleg nog wat opgeleverd?
Gebruikersavatar
eti
Premium
Berichten: 824
Lid geworden op: zo nov 08, 2020 1:28 pm
Contacteer:

Ja, we hebben goede afspraken. Mama's bricks gaat dat er binnenkort op zetten
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

We hebben afgelopen zondag live overleg gehad en dat was erg fijn!
Aliencat, Eti, Geert_H, Griffon en Mama's Bricks waren daar bij.

Laat ik beginnen met zeggen dat iedereen die dat leuk vind nog kan aansluiten! Wacht svp niet te lang met het delen van je ideeën hier!

Na het delen van de plannen die er tot nu toe zijn kwamen we vooral tot de conclusie dat het handiger is om de weg naar de voorste baseplate te verplaatsen zodat iedereen daar achter 2 diep heeft om op te bouwen. Dit is zo ie zo handiger voor de manege, het water en de fantasie delen.
Zie de afbeelding hieronder met het nieuwe voorstel.

Voor het water zijn we tot de conclusie gekomen dat een meer leuker is en meer mogelijkheden bied (het is tenslotte (Heart)lake City) ;-).
Hoe groot het meer word mag Trijntje bepalen, ik sluit het waterpark aan op twee baseplates met water tot ongeveer de helft oid.
Ik hoor graag wat je ideeën zijn.

Griffon wil met de manege graag nog aansluiten op de verharde weg. Hij of Eti gaat de weg laten afbuigen de layout uit en daar kan een zandweg op aansluiten.

Lego RK (zie zijn foto hierboven) heeft in zijn deel al rekening gehouden met de weg in het midden. We hebben meerdere opties besproken maar het is uiteraard aan jouw wat je leuk vind. Je zou kunnen ruilen met KoffieMOC en zodat jouw deel de layout afsluit en dan binnen je eigen plates kunnen zorgen dat je aansluit op de weg. Of je weg naar voren schuiven en wellicht de huizen achter het park plaatsen. We horen graag je ideeën.

Eti is er nog niet helemaal uit wat hij gaat bouwen. Hij komt tussen de Bos activiteiten en de Manege of ergens in het stadje.
@Eti we hebben vooral gesproken over de "wegafbuigplaat" maar als je een bos in je nek minder handig vind bij huisjes dan kan Griffon eventueel de "wegafbuigplaat" maken. Kijk vooral waar je fantasie je heen stuurt ;-)

Meer baseplates, minder baseplates, andere ideeën, nieuwe deelnemers, alles kan! Maar laten we afspreken regelmatig wat met elkaar te delen hier dat helpt want voor je het weet is het augustus ;-) 

Laat je fantasie de vrije loop, ga lekker bouwen en deel hier af en toe wat foto's!!!
Gebruikersavatar
Mama'sBricks
Premium
Berichten: 196
Lid geworden op: vr mar 18, 2022 11:10 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Richtlijnen Friends MILS systeem:
Diepte landschap 3 baseplates (32x32 studs)
De aansluiting van de weg is op de voorste baseplate
Breedte van de zandweg is 8 studs
Breedte van de asfalt weg in de stad is 16 studs (zie voorbeeld)

Kleuren:
Algemeen landschap Groen
De zandweg Tan
De asfaltweg in de stad DBG (dark bluish gray)
en de stoep LBG (light bluish gray)
Water Blauw (met transblue tiles?)

Gebruik alleen minidolls (voor "levende" figuren) Friends/Elves/Princess

 
 
Bijlagen
Layout 12-3.jpg
Layout 12-3.jpg (1.47 MiB) 1502 keer bekeken
Plaats reactie