Het grote Lowlug Friends gebeuren!

LegoRK
Premium
Contacteer:

Ik moest ff wat anders doen, dus de weg aangepast met tegels. Twee verschillende opties getekend in de weghelften.
Het middelste stuk met de witte lijnen ligt niet vast, maar dat is geen probleem lijkt mij.
Afbeelding

aawsum
Premium
Contacteer:

Ik vind het wel bijzonder dat het al 2 pagina's over een weg gaat terwijl dit een friends layout moet worden. Is die weg nou het meest essentiële van alles?
Ik vraag me ook af of een weg in het midden wel zo handig is, hoe kijken bezoekers daar naar dan als alles in het midden van de layout gebeurt.
Waarom niet wat speelser, met ergens een stukje weg, wat water, een park, rails .... en ja ik doe niet mee dus bemoei me er enigszins mee echter het viel me gewoon op.
LegoRK
Premium
Contacteer:

De weg is inderdaad niet het belangrijkste maar wel het enige vaste wat de layouts aan elkaar verbind en het heeft even wat overleg nodig om het passend te krijgen en iedereen mee kan blijven doen.
geert_h
Premium
Contacteer:

Stuifzand schreef: ma sep 19, 2022 4:55 pm Meestal is de weg nou juist de verbindende factor. Dus dat zou ik echt heel goed afspreken dat dat overal hetzelfde is.  

Misschien was dit wel de reden dat we de weg belangrijk vinden? Persoonlijk denk ik dat de weg eerder voor een deling tussen voor en achter de weg zorgt, dan dat daar alles gaat gebeuren. Maar ik begrijp je punt verder heel goed, we moeten zeker niet de weg het belangrijkste van alles gaan maken.

Edit: Wat LegoRK dus zegt.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

Ik zou zelf eerst bedenken wat ik ging maken en dan later hoe ik die weg er in ging maken. Aangezien je nog 10 maanden de tijd hebt.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Als de basis vast ligt kan iedereen aansluiten. Wanneer iedereen al wat gebouwd heeft is dat veel lastiger het nog aan te laten sluiten.
Maar we zijn er bijna uit volgens mij. :)
mikebrix
Premium

wat is er mis met Brick, Modified 16 x 16 x 2/3 with 1 x 4 and 2 x 4 Indentations? Oke, het wordt niet de mooiste weg en het is geen moc, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Aliencat
Premium
Contacteer:

mikebrix schreef: za sep 24, 2022 2:41 pm Oke, het wordt niet de mooiste weg en het is geen moc

Daar geef je denk ik zelf het antwoord al  :miss:

Griffon
Premium
Contacteer:

Late reactie van mij (even een weekendje Skaerbaek achter de rug) maar ik heb dan, zo vrees ik niet voldoende tegeltjes DBG :lookaround: en verder vind ik de brickbuild weg mooier/realistischer maar "thats my cup of tea".

HoodedOne
Premium

Ik zie dit topic nu voor het eerst. En misschien mag ik nog een idee opgooien voor een friends build.
Op het Trickybricks YT kanaal hebben ze recent een friends opdracht gemaakt. En de basis was gebaseerd op friends set 41704 (mainstreet). Verschillende bouwers maken een woningunit die later worden samengevoeg tot 1 gebouw.
Hier zijn de gegevens voor de losse units te vinden (in Engels)
https://www.trickybricks.com/everything ... apt-build/
mikebrix
Premium

HoodedOne schreef: vr sep 30, 2022 12:25 pm Ik zie dit topic nu voor het eerst. En misschien mag ik nog een idee opgooien voor een friends build.
Op het Trickybricks YT kanaal hebben ze recent een friends opdracht gemaakt. En de basis was gebaseerd op friends set 41704 (mainstreet). Verschillende bouwers maken een woningunit die later worden samengevoeg tot 1 gebouw.
Hier zijn de gegevens voor de losse units te vinden (in Engels)
https://www.trickybricks.com/everything ... apt-build/

ik vind het een leuk idee
LegoRK
Premium
Contacteer:

Opzich leuk idee.
Maar we willen een hele layout neerzetten, ook met bos en strand. Dus is dat idee voor deze samenwerking niet geschikt denk ik.
HoodedOne
Premium

LegoRK schreef: za okt 01, 2022 10:13 pm Opzich leuk idee.
Maar we willen een hele layout neerzetten, ook met bos en strand. Dus is dat idee voor deze samenwerking niet geschikt denk ik.

Je kan het ook een deel van een groter geheel maken.
LegoRK
Premium
Contacteer:

Dan wordt het een project binnen een project. Als iemand dat op wil pakken mag dat, maar ik zie dat niet zitten dat er bij te doen. Deze layout is al een puzzel. Maar je mag best met een groepje een deel van de layout invullen op die manier. (als ik maar weet hoe groot het wordt)

De weg lijkt wat lastig te worden. Maar de simpelste oplossing is volgens mij: beide soorten 'toestaan'. Ze sluiten sowieso bij elkaar aan hoe je ze ook bouwt. Is dit een goede oplossing?
koffiemoc
Premium
Contacteer:

Ik denk dat het publiek het niet erg vindt (c.q. het niet eens ziet) als delen van de weg met tiles zijn gedaan en andere delen gesnot. Zelfs een middellijn van verschillende breedtes niet, als je voor de snot-delen 2 plates dik afspreekt en voor de tiles-delen 1 nop. Als de hoogte en breedte (en de plek in de layout, en de kleur) van alle delen die een stuk weg hebben maar op elkaar aansluiten.

Ravelino
Premium
Contacteer:

Weet niet of ze dan precies gelijk lopen met elkaar, maar als je het voorbeeld aanneemt van LegoRK is er geen verschil in de dikte van de strepen als je die aanpast naar 2 plates dik ipv 1.
Stuifzand
Site Admin
Contacteer:

En als je eens gewoon ruimte overlaat voor een straat en gewoon lekker begint? 
Aliencat
Premium
Contacteer:

Stuifzand schreef: za okt 08, 2022 12:41 pm En als je eens gewoon ruimte overlaat voor een straat en gewoon lekker begint? 

Check :duim:

Die weg, daar pas ik later nog wel een mouw aan als we eruit zijn.
Ik zal er nog wat platte modules naast maken die aansluiten op de bu(u)r(en) om het eventueel passend te maken.

Bijlagen
20221009_132418.jpg
20221009_132418.jpg (1.28 MiB) 239 keer bekeken
LegoRK
Premium
Contacteer:

Dat ziet er al gaaf uit! :duim:
Plaats reactie